Uskonnon ja hulluuden ero

Anonyymi

Uskonnon ja hulluuden ero on seuraava:

Jos näet näkyjä ja kuulet ääniä, sekä pidät niitä todellisina, olet hullu.

Jos pidät todellisena toisen henkilön näkemiä näkyjä ja kuulemia ääniä, olet uskovainen.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valheesi ei hetkauta.

      • Anonyymi

        Mikä tuossa oli valhetta? Jos tapaat puhuvan aasin ja pidät sitä totena, niin olet hullu. Jos luet jostain myyttikokoelmasta sadun puhuvasta aasista ja pidät sitä totena, niin olet uskovainen. Uskot totena jonkun hullun näkyjä, niin et muka itse ole umpikahjo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa oli valhetta? Jos tapaat puhuvan aasin ja pidät sitä totena, niin olet hullu. Jos luet jostain myyttikokoelmasta sadun puhuvasta aasista ja pidät sitä totena, niin olet uskovainen. Uskot totena jonkun hullun näkyjä, niin et muka itse ole umpikahjo.

        Tänään on paljon puhuvia aaseja liikkeellä ja monet pitävät heidän puheensa totena, esim. että ihminen pystyy parantamaan lihassaan maailman.
        ts. ei tarvitse neuvoja, eikä ohjeita, vaan minä itse riittää.
        Niin, kun uskot ko. aasian puheet, voit päätellä, onko "itse" se umpikahjo.
        Hedelmät vaan on niin aasimaisia, ettei puheista kannata ottaa vaaria.


    • Anonyymi

      Sitten on niitäkin, jotka täyttävät molemmat kriteerit.

    • Myös viisaudessa ja hulluudessa voi ns. normaali ihminen nähdä yhtäläisiä piirteitä. Jos on niin viisas ja älykäs etteivät muut ymmärrä, saa helposti hullun leiman. Morsetuksen keksijää Samuel Morsesta pidettiin hulluna, kun hän väitti siirtävänsä viestejä lankoja pitkin. Radion kehittäjän Marconin sanotaan joutuneen joksikin aikaa mielisairaalaan, kun hän väitti siirtävänsä viestejä ilman lankoja.

      Laajemmassa katsantokannassa hulluksi voidaan mieltää myös sellainen ihminen, joka tyytyy vain tähän todellisuuteen. Tai ainakin häntä voi luonnehtia mielettömäksi/rajoittuneeksi, jos hän käsittää todellisuudeksi vain sen yhden ulottuvuuden, minkä me silmillämme näemme. Maailma on pullollaan ihmisiä, jotka eivät halua sen syvällisemmin miettiä elämää ja sen syvällisempiä aspekteja.

      On mielestäni absurdia ajatella, että todellisuus on vain se mitä silmillämme näemme. Jeesus sanoo vuorisaarnassa, ettei kenenkään tule sanoa veljelleen sinä hullu.

      • Anonyymi

        Morsella ja Marconilla oli tietenkin se etu puolellaan että he kykenivät todistamaan väitteensä. Uskovaiset kuitenkin uskovat totena aivan käsittämättömän typeriä juttuja ilman pienintäkään halua nähdä edes yhtä todistetta. Kun kirjassa lukee että puhuva aasi, niin uskovainen uskoo sen jos seuraavalla sivulla lukee että tämä kirja on totta.

        Uskovainen uskoo toisen hallusinaatiot totena koska sellaista usko nyt vain on. Omina kokemuksina ne hallusinaatiot kielisivät mielisairaudesta.


      • Anonyymi

        Millä erotat sen "Jumalan puheen" oman pääsi sisäisistä äänistä?

        Täälläkin eräs "näkyjä" nähnyt "herättelee"/kalastelee palstalaisia omaan "Raamatun UT mukaisen Kristillisyyden tunnus merkit ilmentävään ja täyttävään vasta Oikeasti Kristillisyyteen. sellaisen apostolisten alkuseurakuntien alkuperäisen tarkoituksen ja tavoiteen, kaikessa yhtenä, yhtä olevana ja kaikessa yhtä pitävänä, Totuudessa yksimielisesti elävänä ja toimivana / vaikuttavana jäsenistönään, täydellisyys (kaiken Oikean ja hyväksi olevan täyttymys) päämäärä" -seurakuntaansa.

        http://www.moniaaniset.fi/aanien-kuuleminen/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä erotat sen "Jumalan puheen" oman pääsi sisäisistä äänistä?

        Täälläkin eräs "näkyjä" nähnyt "herättelee"/kalastelee palstalaisia omaan "Raamatun UT mukaisen Kristillisyyden tunnus merkit ilmentävään ja täyttävään vasta Oikeasti Kristillisyyteen. sellaisen apostolisten alkuseurakuntien alkuperäisen tarkoituksen ja tavoiteen, kaikessa yhtenä, yhtä olevana ja kaikessa yhtä pitävänä, Totuudessa yksimielisesti elävänä ja toimivana / vaikuttavana jäsenistönään, täydellisyys (kaiken Oikean ja hyväksi olevan täyttymys) päämäärä" -seurakuntaansa.

        http://www.moniaaniset.fi/aanien-kuuleminen/

        Olisi ollut toivottavaa, että joku muu olisi vastannut kysymykseesi, koska en ole äänien kuulemisen asiantuntija. En ole koskaan kuullut pään sisäisiä ääniä tai Jumalan puhetta äänenä. Minulle ei ole suotu kielillä puhumisen tai profetoimisen armolahjaa. En kiistä etteikö joillakin olisi tällainen lahja, mutta olen huomannut näihin liittyvän paljon sielullista ihmisen itsensä sukkeroimaa höystettä. Minulle Jumalan näkymättömät ominaisuudet, hänen voimansa ja jumaluutensa, on havaittavissa hänen teoissaan.

        Mikä sitten nostaa jonkun ihmisen pään sisään ja alitajuntaan ääniä, jotka ovat usein viekkaita ja pahantahtoisia? Minkä vuoksi mieleltään muuten terve ihminen näkee unissaan liskoja tai pikku-ukkoja pitkän ryyppyputken jälkeen? Miksi nämä muistuttavat riivaajia ja paholaista sellaisina kuin ne on meille kuvattu? Joku asioista paremmin perillä oleva voisi vastata.


    • Anonyymi

      Kyllä minä kuulen ääniä Päässäni. Jumalan ääniä.
      Eilen sain selvän ohjeen, jossa minun pitää mennä vihkimään tuhon omaksi kaikki Itäkeskuksen (Helsinki) väärää uskoa tunnustavat jumalattomat ja epäjumalia palvovat.

      Tiedän, että päässäni olevat äänet ovat Jumalan ja Jahven, koska Raamatussakin hän lukemattimia kertoja antaa käskyn mennä vihkimään tuhon omaksi jumalattomat ja vääräuskoiset epäjumalien palvojat, kuten allahin palvojat jne.

      • «Raamatussakin hän lukemattimia kertoja antaa käskyn mennä vihkimään tuhon omaksi jumalattomat ja vääräuskoiset epäjumalien palvojat, kuten allahin palvojat jne.»

        Allah (إله) ei ole erisnimi.

        Al on määräävä artikkeli ja loppuosa, joka ääntyisi yksinään ilah, tarkoittaa yleisesti jumalaa, ottamatta kantaa erisnimiin.

        On täysin mahdollista tulkita, että allah voi tarkoittaa myös Vanhan testamentin tai Uuden testamentin Jumalaa. Yksityiskohdista on pientä erimielisyyttä, mutta se ei muuta itse asiaa.


      • Anonyymi

        Allah on epäjumala ja vääräuskoisten palvoma kohde, eli ihmisten keksimä valhejumala.
        Jahve on tämän minulle selvästi ilmoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allah on epäjumala ja vääräuskoisten palvoma kohde, eli ihmisten keksimä valhejumala.
        Jahve on tämän minulle selvästi ilmoittanut.

        يمكن لجميع محبي الله دفع القرآن إلى بطنهم.


      • Anonyymi
        v.aari kirjoitti:

        «Raamatussakin hän lukemattimia kertoja antaa käskyn mennä vihkimään tuhon omaksi jumalattomat ja vääräuskoiset epäjumalien palvojat, kuten allahin palvojat jne.»

        Allah (إله) ei ole erisnimi.

        Al on määräävä artikkeli ja loppuosa, joka ääntyisi yksinään ilah, tarkoittaa yleisesti jumalaa, ottamatta kantaa erisnimiin.

        On täysin mahdollista tulkita, että allah voi tarkoittaa myös Vanhan testamentin tai Uuden testamentin Jumalaa. Yksityiskohdista on pientä erimielisyyttä, mutta se ei muuta itse asiaa.

        "On täysin mahdollista tulkita, että allah voi tarkoittaa myös Vanhan testamentin tai Uuden testamentin Jumalaa. "

        Ei ole.


      • v.aari kirjoitti:

        «Raamatussakin hän lukemattimia kertoja antaa käskyn mennä vihkimään tuhon omaksi jumalattomat ja vääräuskoiset epäjumalien palvojat, kuten allahin palvojat jne.»

        Allah (إله) ei ole erisnimi.

        Al on määräävä artikkeli ja loppuosa, joka ääntyisi yksinään ilah, tarkoittaa yleisesti jumalaa, ottamatta kantaa erisnimiin.

        On täysin mahdollista tulkita, että allah voi tarkoittaa myös Vanhan testamentin tai Uuden testamentin Jumalaa. Yksityiskohdista on pientä erimielisyyttä, mutta se ei muuta itse asiaa.

        "On täysin mahdollista tulkita, että allah voi tarkoittaa myös Vanhan testamentin tai Uuden testamentin Jumalaa. Yksityiskohdista on pientä erimielisyyttä, mutta se ei muuta itse asiaa."

        Juuri näinhän se asia on. Lukuisissa kielissä joita puhutaan islaminuskoisissa maissa, allah tarkoittaa "Jumalaa", ja siksi myös kristityt puhuvat (Isästä) jumalastaan allahina. Jeesusta tarkoittava sana taas ei koskaan ole allah. Esimerkiksi malajun ja indonesian kielessä se on "Tuhan". Hauskana yksityiskohtana, Kun Jeesus on "tu-han", "haamu/kummitus" taas on "han-tu".


    • Uskonto on helvetin hyvä bisnes, toisin kuin muu hulluus...

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Uskonnon ja hulluuden ero on seuraava:
      Jos näet näkyjä ja kuulet ääniä, sekä pidät niitä todellisina, olet hullu.
      Jos pidät todellisena toisen henkilön näkemiä näkyjä ja kuulemia ääniä, olet uskovainen.

      Aloittajan analyysi on sattuvaa. Monet juopot näkevät näkyjä, kuulevat ääniä, ja kaverinsa pitävät niitä todellisina, niin ihmiset sanovat heitä hulluiksi.
      Ja jopa juoppokaverit voivat pitää noita äänia todellisina, he ovat todellisia uskovia.
      Tuskin siinä eroa on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe