Naispappaeus feministin näkökulmasta

Minun mielestäni naisten jodlaus kirkossa on kauheaa kuunneltavaa.
Se nasaali jankutus, itkeminen joka psalmin välissä, mököttäminen ja muu epäsosiaalinen käytös on vaan puistattavaa.

Mitä mieltä Sinä olet?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uusi Testamentti kieltää selvästi naispappeuden.

      Joka ei usko UT:iin, ei ole oikea kristitty.

      • Kerrotko lähteen.

        UT on vähän turhan laajasti ilmaistu.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Kerrotko lähteen.

        UT on vähän turhan laajasti ilmaistu.

        Pyhä Paavali: "Nainen vaietkoon seurakunnassa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Paavali: "Nainen vaietkoon seurakunnassa."

        Eli ei tule linkkiä raamattuun.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Eli ei tule linkkiä raamattuun.

        Et ole näköjään vilkaissutkaan Raamattuun, jos et tiedä tuota KUULUISAA lausetta? Sehän on koko naispappeus-kiistan ydinlause!

        Ei pidä aloittaa keskustelua aiheesta, johon ei ole lainkaan tutustunut. En minä ala sinulle Raamattua selostamaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole näköjään vilkaissutkaan Raamattuun, jos et tiedä tuota KUULUISAA lausetta? Sehän on koko naispappeus-kiistan ydinlause!

        Ei pidä aloittaa keskustelua aiheesta, johon ei ole lainkaan tutustunut. En minä ala sinulle Raamattua selostamaan...

        Minä kun luulin että olisi jotain muuta kuin tuo ikuinen tyhjä fraasi.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Minä kun luulin että olisi jotain muuta kuin tuo ikuinen tyhjä fraasi.

        1.kor 14 :34

        Siinä on. Löyty kun 10 sekuntia googlas. Tarkista vaikka. ja toiselle anonille sen verran että femistin saa hiljaseksi kun näyttää faktat mukisematta


      • Anonyymi kirjoitti:

        1.kor 14 :34

        Siinä on. Löyty kun 10 sekuntia googlas. Tarkista vaikka. ja toiselle anonille sen verran että femistin saa hiljaseksi kun näyttää faktat mukisematta

        mutta kun miksi sitten kaikki feministit siitä niin kinaavat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.kor 14 :34

        Siinä on. Löyty kun 10 sekuntia googlas. Tarkista vaikka. ja toiselle anonille sen verran että femistin saa hiljaseksi kun näyttää faktat mukisematta

        Täällä toinen linkki Ilm.2:20-23
        https://raamattu.fi/raamattu/KR38/REV.2/Ilmestyskirja-2

        Olen naispappeuden vastustaja sekä vain työelämän osalta feministi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä toinen linkki Ilm.2:20-23
        https://raamattu.fi/raamattu/KR38/REV.2/Ilmestyskirja-2

        Olen naispappeuden vastustaja sekä vain työelämän osalta feministi.

        "Olen naispappeuden vastustaja sekä vain työelämän osalta feministi. "

        Olet varmasti stressaantunut henkihieveriin.


    • Anonyymi

      Naiset on hyviä myös pappeina. Sekä mies että naispappien joukossa on ihmisiä joilla äänenkäyttö ei ole kaunista. Mutta ei se naisilla ole miestä väkevämpää. Jos naisen tulee vaieta seurakunnassa, saako kristitty nainen laulaa ja osallistua virsiin?

      • Anonyymi

        Tiedotan: Saa kyllä. Nainen on muuten ihan tasaveroinen kirkossa. Synagogissa sen sijaan naiset joutuvat istumaan parvella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedotan: Saa kyllä. Nainen on muuten ihan tasaveroinen kirkossa. Synagogissa sen sijaan naiset joutuvat istumaan parvella.

        Saavat sentään istua.
        Toisissa pyhätöissä joudutaan seisomaan.

        He ovatkin jumalan valittuja.
        Ja he tietävät sen ja siksi kunnioittavat.


    • Anonyymi

      Minun mielestäni miestenkin jodlaus kirkossa on kauheaa kuunneltavaa.

    • Anonyymi

      Seurakunnan opettajilla on vakava vastuu: "Valvo itseäsi ja opetustasi, silloin pelastat itsesi sekä ne, jotka kuulevat sinua" ja "Opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin". Seurakunnan opettajan siis täytyy huolehtia, että käyttäytyy esimerkillisen hyvin ja opettaa Jumalan sanaa oikein. Siitä on kiinni seurakuntalaisten hengellinen hyvinvointi. Koska hänellä on tärkeä tehtävä, niin Jumala toimii hänen kohdallaan Jeesuksen sanojen mukaisesti: "Jolle on paljon uskottu, se pannaan paljosta vastaamaan." Pitää muistaa myös, että seurakunnan vastuuasemassa olevia vastaan Saatana hyökkää erityisesti ja maailma kohdistaa arvostelunsa etenkin heihin. Lisäksi on seurakunnan sisäiset ongelmat. Seurakunnan vastuuasemassa oleva joutuu tekemään välillä vaikeita päätöksiä, kuten nuhtelemaan synnistä tai erottamaan seurakunnasta. Se ei ole muutenkaan mukavaa. Seurakuntalaisilta voi myös tulla aika kovaakin kritiikkiä tehdyistä päätöksistä. Entä sitten, jos seurakuntaa kohtaa vainon ajat? Seurakunnan vastuuhenkilöiltä vaaditaan silloin vieläkin enemmän. Toki Jumala antaa pyhää henkeä eli tarvittavan voiman ja viisauden tehtävästä suoriutumiseen. Silti se ei ole helpoa eikä mukavaa.

      Niinpä seurakunnan pää, Kristus, lähtökohtaisesti valitsee miehiä sellaiseen tehtävään. Rakkaudessaan hän tahtoo säästää naisia ikäviltä asioilta, sillä "heikompana astiana" naisiin voi sattua todella pahasti. Älkää luulko, että on naisten halveksuntaa kuvailla heitä heikoiksi. Heikkous ei aina ole merkki huonommuudesta. Esimerkiksi lasi ja posliini esineet, ovat kauniita ja arvokkaita, mutta hauraita. Olen vain realisti: naiset ovat fyysisesti hentoja ja siroja, tunne-elämältään erilaisia kuin miehet, jotka soveltuvat naisia paremmin tiettyihin tehtäviin. Naiset taas ovat parempia toisenlaisissa jutuissa. Maailmassa ehkä kilpaillaan korkeasta asemasta, mutta seurakunnassa toimitaan toisin. Kristittyjen naisten tulee jäljitellä Kristuksen nöyryyttä ja tukea miehiä seurakunnassa kantamaan vastuuta. Ovathan he samaa perhettä Kristuksessa ja seurakunta on yksi ruumis, jolloin yhden jäsenen kunnia on samalla toisten kunnia ja yhden jäsenen kipu myös toisten kipu. Ei siis ole tarvetta keskinäiselle kilpailulle ja kateudelle. Samoin miesten täytyy käyttää valtaansa seurakunnassa rakkaudellisesti. Naimisissa olevien miesten täytyy muistaa, että ollessaan päänä vaimolle, se tarkoittaa lempeyttä ja uhrautuvaa rakastamista.

      • Anonyymi

        Luuletko sinä idiootti että tämä sinun esityksesi menee yleisölle täydestä?

        Että täällä on joukoittain yleisöä joka kauhistelee kuinka sekoboltseja kristityt uskovaiset ovat?

        Kyllä kaikki nyt varmasti huomasivat että sinä ainakin olet uskonnon uhri.

        Viimeistään tuon vuodatuksesi jälkeen ei voi muuta tehdä kuin huomata miten aivopesty sinäkin raukkaparka olet. Nyyhkistä nyyh.

        Jotkut ovat oikeasti uskonnon uhreja. Toiset ovat huomiohoroja.


      • Eikös kristus ole kotikiusattu, tyranni-isän uhri?
        Laiska ja saamaton , kaiken tappava ja raiskaava jumalolento oli niin laiska että laittoi ainoan(?) poikansa tekemään kaiken ns. likaisen työn.

        Jeesusraukka joutui kasvamaankin ilman äitiä, sillä äiti oli maassa, ja Jesse taivaissa.

        Ehkä julle olikin halukas yhdistämään pojan äitiinsä, laittamalla myös jessen haukkaamaan pölyä ja kuumaa aurinkoa.


      • Anonyymi

        Tosi hyvin kirjoitettu! Nuo jotka arvostelevat eivät tiedä mistä puhuvat.
        Olen nainen ja vastustan naisten pappeina toimimista.
        En ymmärrä miten uskova nainen voisi edes ajatella papin uraa?
        Että olisi uskossa ja noin oikein opiskelee ja pyrkii tekemään tieten tahtoen väärin?
        Ei papiksi voi langeta tai olla niin kova kiusaus ettei pysty vastustamaan sitä.
        Ei voi olla addiktio pappeuteen tai himo ja lankeaisi siihen syntiin heikkouttaan?
        En ymmärrä todellakaan. Vallanhimoko se voittaa ?
        Joku naispappi voisi vastata jos paikalle osuu...
        Kaikkihan me ollaan heikkoja ja syntisiä( vaikkakin armahdettuja onneksi)ja lankeamisia tapahtuu, mutta tuota asiaa en käsitä.
        Herää epäilys että ovatko he uskovia?


      • onhan Päivikin uskova.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        onhan Päivikin uskova.

        Tottakai on, miten niin?
        Päivi onkin Suomen rohkeimpia naisia ja uskonsisar jota tuen ja kunnioitan kovasti.
        Mitä hän muka nyt on tehnyt huonosti?


    • Anonyymi

      Mä en ole koskaan kuullut kirkossa naisen enkä miehen jodlausta. Muuten olen sitä mieltä, että naispappeus on siunaus.

      • millaisen tämä siunaus on.
        Miten siunaus tapahtuu?
        Kuka siunataan ja miten?


    • "Mitä mieltä Sinä olet?"


      Mielestäni miespapilla on selkeästi suurempi auktoriteetti.
      Myös matalampi lauluääni toimii (kirkossa, jossa hyvä akustiikka) paremmin.

      Muuten ei suurempaa eroa sukupuolella minun näkövinkkelistä.

      • Basso ja baritoniääniset laulajat saavat kirkon tärisemään.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      302
      3508
    2. 204
      2971
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      235
      2015
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1435
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1324
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe