Ylläpidän muutamaa konetta, jossa windows2000, saanko määriteltyä niin, että aina koneen käynnistyessä ilman järjestelmänvalvojan oikeuksia asennetut ohjelmat poistuvat C-asemalta (D-asema oltava kaikkien käyttäjien tallennuspaikkana)?
Windows2000 - "asennusten esto"
3
410
Vastaukset
- gggh
voit olla "ylläpitäjä" jos et tuota tiedä..
-->ratkaisun löydät
kiellä kirjoitusoikeus kaikilta käyttäjiltä C: asemaan...esmes. noin...- Ansku
...no ei minulla nyt ihan sellaista valtaisaa ylläpito-tehtävää ole :) Törmäsin vain uudessa ympäristössä uuteen käyttöjärjestelmään ja ei heti sattunut silmään... Mutta selitin varmaan hieman huonosti, sillä C:lle pitäisi kyllä pystyä tallentamaan esimerkiksi virustorjunnan päivitystä, mutta sitä voi antaa kirjoitusoikeudet tietty siihen hakemistoon, niin kuin olen alun perin tehnytkin... tai jotakin Jään tutkailemaan asiaa. Kiitos kuitenkin vihjeestä.
- gggh
Ansku kirjoitti:
...no ei minulla nyt ihan sellaista valtaisaa ylläpito-tehtävää ole :) Törmäsin vain uudessa ympäristössä uuteen käyttöjärjestelmään ja ei heti sattunut silmään... Mutta selitin varmaan hieman huonosti, sillä C:lle pitäisi kyllä pystyä tallentamaan esimerkiksi virustorjunnan päivitystä, mutta sitä voi antaa kirjoitusoikeudet tietty siihen hakemistoon, niin kuin olen alun perin tehnytkin... tai jotakin Jään tutkailemaan asiaa. Kiitos kuitenkin vihjeestä.
on vielä "group policy" tjms. eli käyttäjä ryhmiä erlaisia... esim system pytyy tekee järjestelmälle melkein mitävaan / restricted user --> ei voi oikeen saada niin paljon aikaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741124
- 751121
- 481014
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104968- 51935
- 33717
- 49704
- 52617
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34607Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118557