Ylläpidän muutamaa konetta, jossa windows2000, saanko määriteltyä niin, että aina koneen käynnistyessä ilman järjestelmänvalvojan oikeuksia asennetut ohjelmat poistuvat C-asemalta (D-asema oltava kaikkien käyttäjien tallennuspaikkana)?
Windows2000 - "asennusten esto"
3
383
Vastaukset
- gggh
voit olla "ylläpitäjä" jos et tuota tiedä..
-->ratkaisun löydät
kiellä kirjoitusoikeus kaikilta käyttäjiltä C: asemaan...esmes. noin...- Ansku
...no ei minulla nyt ihan sellaista valtaisaa ylläpito-tehtävää ole :) Törmäsin vain uudessa ympäristössä uuteen käyttöjärjestelmään ja ei heti sattunut silmään... Mutta selitin varmaan hieman huonosti, sillä C:lle pitäisi kyllä pystyä tallentamaan esimerkiksi virustorjunnan päivitystä, mutta sitä voi antaa kirjoitusoikeudet tietty siihen hakemistoon, niin kuin olen alun perin tehnytkin... tai jotakin Jään tutkailemaan asiaa. Kiitos kuitenkin vihjeestä.
- gggh
Ansku kirjoitti:
...no ei minulla nyt ihan sellaista valtaisaa ylläpito-tehtävää ole :) Törmäsin vain uudessa ympäristössä uuteen käyttöjärjestelmään ja ei heti sattunut silmään... Mutta selitin varmaan hieman huonosti, sillä C:lle pitäisi kyllä pystyä tallentamaan esimerkiksi virustorjunnan päivitystä, mutta sitä voi antaa kirjoitusoikeudet tietty siihen hakemistoon, niin kuin olen alun perin tehnytkin... tai jotakin Jään tutkailemaan asiaa. Kiitos kuitenkin vihjeestä.
on vielä "group policy" tjms. eli käyttäjä ryhmiä erlaisia... esim system pytyy tekee järjestelmälle melkein mitävaan / restricted user --> ei voi oikeen saada niin paljon aikaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836309
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj534489- 764227
- 1314081
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?533244Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263068Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72727- 342362
- 2042181
- 462006