Hallitus satsaa pyöräilyyn miljoonia euroja

Anonyymi

Saastuttava autoilu tappaa ja laiskistaa. Sokeritauti, ylipaino ynnä muut vitsaukset tulevat auton mukana. Siksi pitää siirtyä polkupyörään.

https://yle.fi/uutiset/3-10895092

"Parin kilometrin matkoista puolet kuljetaan henkilöautolla."

"Kävelyn ja pyöräilyn lisääminen tekisi hyvää myös kansantaloudelle: niiden jo 20 prosentin lisäys toisi noin neljän miljardin euron edestä terveyshyötyjä."

78

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Äkkiä mankelointiin miljoonia meneekin, kun pyörätiet ja kauppojen parkkipaikat hiekoitetaan renkaantappomurskeella ja teiden varsille istutetaan piikkipensaita. Koko kesän on murske lojunut lähikaupan pihalla, kun huoltoyhtiöt on kilpailutettu perusteellisesti.

      • Anonyymi

        Tottakai pyöräilyn suosio laskee , kun käytetään sepeliä talvella pyöräteillä. Eri kunnat ovat ottaneet kalliosta murskatun sepelin omilla aikatauluillaan. 90 luvulla käytettiin vain luonnonhiekkaa. Kyllä itsekkin huomasin , kun sepeli otettiin käyttöön, Sepelihän on terävää kulmikasta, kun taasen luonnon sora on hiotunut maaperäässä miljoonia vuosia, se ei ole milloinkaan teräväsärmäistä, Luonnon hiekotuksella ajaminen on kevyttä. Pienet kerrokset eivät edes vaikuta pyöräilyn sujuvuuteen verrattuna paljaaseen asfalttiin. Sepelin kanssa olen oppinut pakostakin elämään. Se on selvää, että ilman pistosuojattua rengasta, ei pärjää ollenkaan, edes kesällä. Lisäksi pistosuojaus on hyvin ohut , joten käytän lisäksi pistosuojanauhaa , päälirenkaan alla. Toki tietäen että sisärengas voi kärsiä, mutta kuitenkin sisärengas kestää ainkin tuhat kilometriä.


    • Anonyymi

      Pyörät rekisteriin ja käyttömaksu. Discoläpsyttelyyn tulonlähde.

    • Anonyymi

      "Parin kilometrin matkoista puolet kuljetaan henkilöautolla."

      Maksuton joukkoliikenne vähentäsi tehokkaasti noita lyhyitä automatkoja. Lyhyet matkat vielä saastuttavat suhteessa enemmän, koska autojen moottorit käyvät kylminä.

      • Anonyymi

        Niinpä, joukkoliikenne lisääntyy vain ilmaisena, liikaa vaivaa ottaa selvää maksutavoista, reiteistä ja matu/nuorisohäiriköinti niissä vastenmielistä.

        Jos vanhukset alkaa pyöräillä entistä enemmän ja talvellakin, niin sitten vasta ruumiita tulee, nuortenkin vaikea selvitä edes kesällä ja kiireessä eivät välitä turvallisuudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, joukkoliikenne lisääntyy vain ilmaisena, liikaa vaivaa ottaa selvää maksutavoista, reiteistä ja matu/nuorisohäiriköinti niissä vastenmielistä.

        Jos vanhukset alkaa pyöräillä entistä enemmän ja talvellakin, niin sitten vasta ruumiita tulee, nuortenkin vaikea selvitä edes kesällä ja kiireessä eivät välitä turvallisuudestaan.

        Talvella kuljetaan potkukelkoilla. Tai on ainakin kuljetty iät ajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella kuljetaan potkukelkoilla. Tai on ainakin kuljetty iät ajat.

        Etelä-Suomessa harvemmin lunta tai jäätä tai sitten on hiekkaa ja sitähän on muuallakin.


    • Anonyymi

      Hallitus itse sen sijaan autoilee.....

    • Anonyymi

      Koeta aloittaja ymmärtää että kaikki eivät asu pääkaupunkiseudulla, ja ihailemasi viherpolitiikot ajelevat taksilla joka paikkaan.

    • Anonyymi

      antaako hallitus jelpata tukiasia sähkö polkupyöriin muutenhan terveiset pyörä liikunnasta ei edestä asijaa,

    • Anonyymi

      Pyöräilijöille pitäisi antaa liikennevaloristeyksissä etuoikeus. Kun pyöräilijä saapuu esimerkiksi 30 metrin päähän risteyksestä, niin valot alkaisivat vaihtua pyöräilijälle vihreäksi.

      Mikään ei ole ärsyttvämpää kuin pysähtyä pyörällä ja alkaa sitten kiihdyttämään uudelleen. Isolla vaivalla kiihdytetty vauhti menee täysin hukkaan. Jarrutkin kuluvat.

      • Anonyymi

        Sähköpyörät ja sama systeemi kuin yksipyöräisissä niin pysyy pystyssä paikoillaankin, taitaisi vaatia kehittelyä tai kolmannen pyörän.


      • Anonyymi

        Ärsyttväähän se kun joutuu pysähtymään ja väistämään muita kulkijoita .Joillakin pitää olla etuajo-oikeus kaikilla elämän alueilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ärsyttväähän se kun joutuu pysähtymään ja väistämään muita kulkijoita .Joillakin pitää olla etuajo-oikeus kaikilla elämän alueilla.

        Autolla pysähtely ja kiihdyttäminen on helppoa. Sitä paitsi autossa saa odottaa vuoroaan kajuutassa suojassa sateelta ja tuiverrukselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla pysähtely ja kiihdyttäminen on helppoa. Sitä paitsi autossa saa odottaa vuoroaan kajuutassa suojassa sateelta ja tuiverrukselta.

        Eli uusi ohje väistämisvelvollisuudesta ,se väistää kenen on helpointa kiihdyttää uudelleen ja kenellä on mukavimmat olot odotella.Ärsyttvätttävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla pysähtely ja kiihdyttäminen on helppoa. Sitä paitsi autossa saa odottaa vuoroaan kajuutassa suojassa sateelta ja tuiverrukselta.

        Se on oma valinta jos haluaa olla säiden armoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli uusi ohje väistämisvelvollisuudesta ,se väistää kenen on helpointa kiihdyttää uudelleen ja kenellä on mukavimmat olot odotella.Ärsyttvätttävää

        Ajojärjestys risteyksessä:

        1. ambulanssi
        2. paloauto
        3. poliisiauto
        4. fillari
        5. bussi
        6. raskas liikenne
        7. jalankulkija
        8. taksi
        9. yksityisauto
        10. mopo
        11. scootteri
        12. sähköpotkulauta
        13. moottoripyörä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajojärjestys risteyksessä:

        1. ambulanssi
        2. paloauto
        3. poliisiauto
        4. fillari
        5. bussi
        6. raskas liikenne
        7. jalankulkija
        8. taksi
        9. yksityisauto
        10. mopo
        11. scootteri
        12. sähköpotkulauta
        13. moottoripyörä

        Pyöräilijät voi hankkia maastopyörän ja ajella metsissä, talvella suksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijät voi hankkia maastopyörän ja ajella metsissä, talvella suksilla.

        järjestys risteyksessä:
        1.muslimit
        2.demarit
        3. Vihreät (de gröna)
        4.Rkp
        5.pride-marssi
        6.HJKn fanilauma
        7.Vasemmistoliitto
        8.Persut(äärioikeisto eli natsit)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        järjestys risteyksessä:
        1.muslimit
        2.demarit
        3. Vihreät (de gröna)
        4.Rkp
        5.pride-marssi
        6.HJKn fanilauma
        7.Vasemmistoliitto
        8.Persut(äärioikeisto eli natsit)

        Juu, risteyksestä lentoasemalle tai laivaan ja maasta pois. Suvakit ja femakot voisi lisätä alkupäähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        järjestys risteyksessä:
        1.muslimit
        2.demarit
        3. Vihreät (de gröna)
        4.Rkp
        5.pride-marssi
        6.HJKn fanilauma
        7.Vasemmistoliitto
        8.Persut(äärioikeisto eli natsit)

        Ja Töölön alpakat (:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörät ja sama systeemi kuin yksipyöräisissä niin pysyy pystyssä paikoillaankin, taitaisi vaatia kehittelyä tai kolmannen pyörän.

        Ei kai se nyt kovin noloa voisi olla jos vaikka aikuinenkin ruuvailisi apupyörät fillariinsa.


    • Anonyymi

      Hyvä juttu, paljon halvemmaksi tulee rakentaa pyöräteitä kun autoteitä.

      • Anonyymi

        Ei sitten tullut mieleen, että ne pyörätiet rakennetaan autoilijoilta kerätyillä varoilla. Polkupyörät pitäisi katsastaa vuosittain, laittaa niille käyttö-ja vakuutusmaksu, joista korvattaisiin niiden aiheuttamat vahingot.
        Juuri nyt kirjoitellaan lehdissä julkimo pyöräilijästä, joka menetti henkensä ajettuaan hämärässä ilman valoja jarruviallisella polkupyörällä. Luulen että liikenteessä löytyy lisää samanlaisia polkupyöriä jos ruvetaan ratsaamaan.
        Ajokoe pitäisi myös olla pakollinen pyöräilijöille, useimmilla ei ole merkkien tuntemus ja ajosäännöt hallinnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten tullut mieleen, että ne pyörätiet rakennetaan autoilijoilta kerätyillä varoilla. Polkupyörät pitäisi katsastaa vuosittain, laittaa niille käyttö-ja vakuutusmaksu, joista korvattaisiin niiden aiheuttamat vahingot.
        Juuri nyt kirjoitellaan lehdissä julkimo pyöräilijästä, joka menetti henkensä ajettuaan hämärässä ilman valoja jarruviallisella polkupyörällä. Luulen että liikenteessä löytyy lisää samanlaisia polkupyöriä jos ruvetaan ratsaamaan.
        Ajokoe pitäisi myös olla pakollinen pyöräilijöille, useimmilla ei ole merkkien tuntemus ja ajosäännöt hallinnassa.

        Pyörätiet rakennetaan kunnallisverokertymästä.

        Pyöräilijät ovat parhaita asukkaita. He maksavat veronsa, mutta eivät rasita terveydenhuoltoa, eivätkä luo keinotekoisia ruuhkia, siis hidasta kuntataloutta, kuten autoilijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörätiet rakennetaan kunnallisverokertymästä.

        Pyöräilijät ovat parhaita asukkaita. He maksavat veronsa, mutta eivät rasita terveydenhuoltoa, eivätkä luo keinotekoisia ruuhkia, siis hidasta kuntataloutta, kuten autoilijat.

        Pyöräilijät jatkuvasti flunssassa talvella ja sairastuttavat muutkin. Vähän väliä jalka tai käsi poikki kaatuiltuaan ja pitkiä sairaslomia. Myös ne töissä juopottelijat kulkee pyörällä. Hienhaju häiritsee muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijät jatkuvasti flunssassa talvella ja sairastuttavat muutkin. Vähän väliä jalka tai käsi poikki kaatuiltuaan ja pitkiä sairaslomia. Myös ne töissä juopottelijat kulkee pyörällä. Hienhaju häiritsee muita.

        Tiesit varmaan että liikuntaa harrastavat sairastelevat vähemmän.

        Autoijat ovat sairauslomilla jatkuvasti. Heidän diabetes- ja verenpainelääkkeet maksavat Suomen kansalle vuosittain miljardeja euroja.

        Yksityisautoilu tulee yksiselitteisesti kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesit varmaan että liikuntaa harrastavat sairastelevat vähemmän.

        Autoijat ovat sairauslomilla jatkuvasti. Heidän diabetes- ja verenpainelääkkeet maksavat Suomen kansalle vuosittain miljardeja euroja.

        Yksityisautoilu tulee yksiselitteisesti kieltää.

        Moni on kuollutkin lenkkipolulle ja nuorenakin. Diabettestä löytyy ikänsä urheilleillakin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni on kuollutkin lenkkipolulle ja nuorenakin. Diabettestä löytyy ikänsä urheilleillakin..

        Diabetestä on kahta lajia ykkönen ja kakkonen . Ykkös diabetes alkaa nuoruudessa ja on perinnöllinen , sen sijaan kakkostyyppi aiheutuu elämäntavoista ja siihen kuuluu aina ylipaino ja myös rasvainen ja lihapainotteinen ruokavalio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diabetestä on kahta lajia ykkönen ja kakkonen . Ykkös diabetes alkaa nuoruudessa ja on perinnöllinen , sen sijaan kakkostyyppi aiheutuu elämäntavoista ja siihen kuuluu aina ylipaino ja myös rasvainen ja lihapainotteinen ruokavalio.

        Aijaa. Mulla lähisukulaisista 2kpl hoikkia joista toinen harrastanut vuosia maastopyöräilyä sairastunut parin vuoden sisällä verenpainetautiin ja kakkostyypin diabetekseen. Tämä pyöräilijä on vielä oikein himopyöräilijä eli pyöräilee kesät, talvet kaikki vapaa aikansa. Kumpikaan näistä kahdesta ei ole koskaan ollut ylipainoinen. Toinen kyllä syö grilliruokaa ja juo. Kukaan muu koko suvussa ei sairasta diabeettesta vaikka ylipainoa löytyy muutamalta ja pelkkiä kasvissyöjiä ei ole kuin yksi.


    • Anonyymi

      Pyöräily peilikirkkaalla jäällä tai 10 sentin sohjossa kasvattaa luonnetta, sitä vanhaa kunnon suomalaista sisua. Pari ruokakassia fillarin sarvissa ja kaljakeissi tarakalla harjoittaa tasapainoaistia.

    • Anonyymi

      Pyöränvalmistajien pitäisi panostaa kolmipyörien kehittämiseen. Jos olisi hyviä kolmipyöriä myynnissä kohtuuhintaan, niin varmasti pyöräily yleistyisi. Olisi helppo kuljettaa tavarat, ja lukitukseen pitäisi myös panostaa, ja sen helppouteen.

      • Anonyymi

        Onhan tavarapyöriä vaikka kuinka, mutta ovat myös aika kalliita. Sähköavusteisena tietysti vähän mukavampia ajettavia.


      • Anonyymi

        Tukevasti kiinnitetty peräkärrykin pitää pyörän pystyssä ja riittää tavaratilaa. Voi kuljettaa lapsiakin katoksellisessa, mutta näyttää vähän vaaralliselta.


    • Anonyymi

      hyvä Rinne jaAndersson pannaan laiskat ja läskit persut kuntoilemmaan.

      • Anonyymi

        Työteho kärsii kun huonokuntoinen joutuu töihin mennessä ensin väsyttämään itsensä. Eikä kunto kohennu mihinkään enää vanhemmiten. Itse menin pari kuukautta bussilla töihin ja jouduin kävelemään molemissa suunnissa jonkun verran. Yhtä hankalaa oli alussa ja parin kuukauiden jälkeen. Kunto ei kehittynyt yhtään.


    • Anonyymi

      Kolmisen kuukautta vielä ja nastat alle fillariin .Mukavan väljää on ajella talvikeleillä ,ei ole tungosta pyöräteillä.

    • Anonyymi

      Ei oikein inspiroi lähteä pyöräilemään 180 km:n (mutkin) työmatkaa räntäsateeseen.

      Hallitus voisi kokeilla, kuinka tuollainen matka taittuisi fillarilla!

      • Anonyymi

        Ympäristörikoksista pitää antaa tuomio. Ilman saastuttaminen autolla on ympäristörikos.

        Minkään keinotekoisen "työn" tekeminen ei oikeuta rikoksen tekoon.

        Vain uusavuttomat asuvat mahdollisimman kaukana työpisteestään.

        Yksityisautoille täyskielto heti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympäristörikoksista pitää antaa tuomio. Ilman saastuttaminen autolla on ympäristörikos.

        Minkään keinotekoisen "työn" tekeminen ei oikeuta rikoksen tekoon.

        Vain uusavuttomat asuvat mahdollisimman kaukana työpisteestään.

        Yksityisautoille täyskielto heti!

        Milläs ne sinunkin Kelatukesi maksettaisiin, jos kukaan ei kävisi autollaan töissä. Häpeä idiootti puheitasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläs ne sinunkin Kelatukesi maksettaisiin, jos kukaan ei kävisi autollaan töissä. Häpeä idiootti puheitasi.

        Ihmiset käyvät töissä myös kävellen, pyöräillen, bussilla, junalla jne.

        Henkilöautoa ei tarvitse kukaan. Joku voi väittää tarvitsevansa, mutta silloin on sössinyt elämänsä suunnittelemalla asumisensa ja työnsä huonosti.

        Yksityisautoille täyskielto heti! Saastuttamisen on loputtava!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset käyvät töissä myös kävellen, pyöräillen, bussilla, junalla jne.

        Henkilöautoa ei tarvitse kukaan. Joku voi väittää tarvitsevansa, mutta silloin on sössinyt elämänsä suunnittelemalla asumisensa ja työnsä huonosti.

        Yksityisautoille täyskielto heti! Saastuttamisen on loputtava!

        Itselläni aikoinaan ainoa syy mennä töihin oli ajokortirahan hankkiminen. Sen jälkeen ainoa työssäkäynnin motiivi on ollut auton ylläpito. Minä puolestani voin sanoa, että ilman yksityisautoilua työntekoa ei tarvita. Ihan sama kulkeeko kärry kaasulla, sähköllä vai millä, mutta ilman autoa ei mistään tule mitään.


    • Anonyymi

      Teknisesti on täysin mahdollista valmistaa polkupyöriä, joissa on sateelta suojaava kevyt katos kuonnonmateriaslista ja kevyt turvakaari.

      Tässä olisi vinkki suomalaisille yrittäjille uuteen innovatiiviseen investointiin.jolla valloitettaisiin maailman markkinat.
      Koska pyörä vaatisi enemmän tilaa kuin vanhanaikainen pyörä, siinäkin olisi yksi syy muuttaa moottoritiet pyöräilybulevardeiksi, joiden keskellä kulkisi joukkoliikenne.

      • Anonyymi

        Oot melkoinen haaveilija.


      • Anonyymi

        Kyllähän niitä olisi, jos olisi palkan maksajia, valmistettaisiin, heti, mutta kun kaikki rahat ovat kiinni ahneilla pankkiireilla, jotta kenelläkään ei ole enää varaa palkata työntekijöitä :)

        Ajojärjestys risteyksessä, tuosta unohtui panssarivaunu, sillä saattaisi olla hyvä etuajo-oikeus, kun ajaisi vain sokeasti autojen yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän niitä olisi, jos olisi palkan maksajia, valmistettaisiin, heti, mutta kun kaikki rahat ovat kiinni ahneilla pankkiireilla, jotta kenelläkään ei ole enää varaa palkata työntekijöitä :)

        Ajojärjestys risteyksessä, tuosta unohtui panssarivaunu, sillä saattaisi olla hyvä etuajo-oikeus, kun ajaisi vain sokeasti autojen yli.

        Junienkin voisi olla hyvä antaa mennä ensin, metrosta ja raitiovaunusta ei väliä.


    • Anonyymi

      Homo viljelevät niitä antibiooteille vastustuskykyisiä superbakteereja peräsoliensa haavaumissa. Eri miesten bakteerikannat risteytyvät anaaliseksin seurauksena ja syntyy uusia bakteerikantoja. Nämä superbakteerit kulkeutuvat sitten ovenkahvoihin ja muualle mihin homot koskevat.

      • Anonyymi

        Miten liittynee tähän, mutta "hetero"miehetkin nussii akkojaan molempiin reikiin, välillä käy koirakin rei'illä ja olemattomista shortseista ja bikineistä superhyperbakteerit leviävät kaikkialle missä istuvat tai uivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittynee tähän, mutta "hetero"miehetkin nussii akkojaan molempiin reikiin, välillä käy koirakin rei'illä ja olemattomista shortseista ja bikineistä superhyperbakteerit leviävät kaikkialle missä istuvat tai uivat.

        Hygieenikolle tiedoksi, että ulosteperäisiä bakteereja pitäisi nauttia suun kautta säännöllisesti. Se pitää allergiat loitolla ja suoliston kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hygieenikolle tiedoksi, että ulosteperäisiä bakteereja pitäisi nauttia suun kautta säännöllisesti. Se pitää allergiat loitolla ja suoliston kunnossa.

        Siksihän leireillä kuoleekin paljon ihmisiä ulostebakteerien takia kun ei ole vessoja, on se niin terveellistä. Rakkien paskapöly taas kaupungeissa yleisin tautien aiheuttaja. Varmasti myös tippurit, hepatiitit ja kaikki muutkin siitä toisesta reiästä leviävät ovat mielestäsi terveellisiä.


    • Anonyymi

      Ensimmäiseksi pitäisi keksiä keinot pyörävarkauksien ja pyörien rikkomisien estämiseksi. Jos vajaakuntoinen mummo tai nuorempikin hommaa kahden tonnin sähköpyörän, niin ei siitä ole mitään iloa, jos se täytyy jostain maatason alapuolelta, kapeita käytäviä pitkin raahata ensin ulos tai viedä omaan kotiin olohuoneen koristeeksi.

      • Anonyymi

        Sähköfillari ei vie sen enempää tilaa kuin tavallinenkaan. Sen voi jättää samalla tavalla pyörävarastoon kuin perinteisen mummonmankelin. Akku pitää toki ottaa mukaan lataamista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköfillari ei vie sen enempää tilaa kuin tavallinenkaan. Sen voi jättää samalla tavalla pyörävarastoon kuin perinteisen mummonmankelin. Akku pitää toki ottaa mukaan lataamista varten.

        Pitäisköhän lakiin laittaa taloyhtiöille velvoite laittaa pyöränsäilytystilat katutasoon?

        On jonkun verran kokemusta siitä, että jos asuu sellaisessa talossa jossa säilytystilat on jossain kellarissa katutason alapuolella, niin sieltä ei naishenkilö painavaa sähköpyörää saa ilman mustelmia kumpaakaan suuntaan. Alaspäin mennessä pitää jarrutella samalla kun pompottelee rappusia alas ja availee väliovia ja ylöspäin saa pusata muuten vaan ja lisäksi saa varoa ettei se lähde valumaan takaisin päin.

        Ei sieltä mitään herkkua ole tavallista fillariakaan raahata. Vielä jos joku on tyhjentänyt kumit, niin jää kyllä fillarilähdöt siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisköhän lakiin laittaa taloyhtiöille velvoite laittaa pyöränsäilytystilat katutasoon?

        On jonkun verran kokemusta siitä, että jos asuu sellaisessa talossa jossa säilytystilat on jossain kellarissa katutason alapuolella, niin sieltä ei naishenkilö painavaa sähköpyörää saa ilman mustelmia kumpaakaan suuntaan. Alaspäin mennessä pitää jarrutella samalla kun pompottelee rappusia alas ja availee väliovia ja ylöspäin saa pusata muuten vaan ja lisäksi saa varoa ettei se lähde valumaan takaisin päin.

        Ei sieltä mitään herkkua ole tavallista fillariakaan raahata. Vielä jos joku on tyhjentänyt kumit, niin jää kyllä fillarilähdöt siihen.

        Ainakin niissä asunnoissa tai omakotitaloissa joissa olen itse asunut vuosikymmenten aikana on pyörä- ja ulkoiluvälinevarastot olleet aina "katutasossa". Jossakin taisi olla pari askelmaa rappusia, mutta käytännössä siis maantasossa.

        En sitä sano etteikö muunalaisia ratkaisujakin voi olla, mutta ainakin itselleni on sattunut aina ihan järkevästi sijoitetut varastot. Isompi ongelma on oikeastaan ollut varastoihin kerääntyneet käyttämättömät pyöränraadot. Niitä on toisinaan sitten hävitetty ennakkovaroittelujen säestyksellä.

        Sähköpyörä kulkee siis sähkön avustamana, mutta jos sitä joutuu työntämään tai nostelemaan, niin painoa on yleensä vähän yli 20 kiloa. Itselläni painoi yksi "tavallinen" pyörä taannoin 19 kiloa. Sähköpyörät eivät siis ole mitenkään erityisen raskaita.


      • Anonyymi

        No kyseisissä kahdesssa kerostalossa on pienet ulkoiluvälinevarastot kokonaisen kerroksen katutason alapuolella ja toisessa talossa ei ole edes liuskaa mitä pitkin pyörää työntää. Muutama autotalli olisi katutasossa, mutta ei ilmeisesti haluja muuttaa niistä edes yhtä pyörävajaksi

        Tämä kyseinen pyörä ei ole ihan uusinta uutta ja kyllä painaa, eikä ole talutusavustinta. Mutta kuten mainitsin myös tavallinen pyörä saa usein pysyä sielä kellarissa.


      • Anonyymi

        Minulta on varastettu kaikki pyörät jo pienestä pitäen, aivan sama miten ne säilyttää tai lukitsee. Ja sitten jos se on pitkällä vaijerilla kunnolla lukittu, se rikotaan. Varmasti yli 20 pyörää mennyt, sittemmin en ole pyörää hankkinut, enkä hanki.

        Varastajina toki aloittajan kaltaiset vasemmistonarkit, jotka elävät autoilijoiden rahoilla, käskevät heitä pyöräilemään ja sitten varastavat pyörät. Paradoksaalista kerta kaikkiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulta on varastettu kaikki pyörät jo pienestä pitäen, aivan sama miten ne säilyttää tai lukitsee. Ja sitten jos se on pitkällä vaijerilla kunnolla lukittu, se rikotaan. Varmasti yli 20 pyörää mennyt, sittemmin en ole pyörää hankkinut, enkä hanki.

        Varastajina toki aloittajan kaltaiset vasemmistonarkit, jotka elävät autoilijoiden rahoilla, käskevät heitä pyöräilemään ja sitten varastavat pyörät. Paradoksaalista kerta kaikkiaan.

        Sitten jos erehdyt bussiin, niin sitten on joukkoliikennefriikit valittamassa, että nyt ne läskit tulee tänne viemään tilaa ja haisemaan. Eivätkä ole pukeutuneetkaan hyvin. Kyllä kallis julkinen liikenne pitäisi lopettaa kokonaan ja kaikille omat autot tai taksisetelit.


    • Anonyymi

      Ne aitoilijat maksaa sinunkin elämäsi ja täällä aamusta iltaan notkumisesi...

      • Anonyymi

        Katos katos, yksi pummi taas ilmoittautui :-D

        Me sporttiset ihmiset maksamme teidän ylipainoisten diabeetikkojen hoitokulut, kuten myös astmaatikkojen ja muiden saasteista kärsivien saikkupäivistä johtuvat menetykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katos katos, yksi pummi taas ilmoittautui :-D

        Me sporttiset ihmiset maksamme teidän ylipainoisten diabeetikkojen hoitokulut, kuten myös astmaatikkojen ja muiden saasteista kärsivien saikkupäivistä johtuvat menetykset.

        Ahaa, eli oletkin liikennettä häiritsevä, stadilainen vihreä spandex-pelle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katos katos, yksi pummi taas ilmoittautui :-D

        Me sporttiset ihmiset maksamme teidän ylipainoisten diabeetikkojen hoitokulut, kuten myös astmaatikkojen ja muiden saasteista kärsivien saikkupäivistä johtuvat menetykset.

        Pyöräilijäthän ne niitä astmaa aiheuttavia rakinpaskapölyä ja homeitiöitä hengittää, autoissa on suodattimet.


    • Helsingissä minun puolesta voidaan kieltää vaikka autot, mutta se, että hallitus tekee politiikkaa, joka vaikeuttaa autoilua kaupunkejen ulkopuolella en hyväksy.

      Itsellä lähin kauppa on 3km päässä kotoa. Itselle ei ongelma, sillä hyvällä kelillä pyöräilen vaikka 15km.


      Mutta tällähetkellä kumpikaan vanhemmistani ei kykene pyöräilemään, saati kävelemään pitkiä matkoja, joten tuletko tulevaisuudessa kasvotusten sanomaan isälleni, että haluatte siellä Helsingissä viedä häneltä liikkuma mahdollisuuden, vain koska "autoilu saaatuttaa, ja Helsingin läskiperseet eivät viitsi käyttää pyörää tai julkisia."?

      • Mutta siis lisätäänkö tähän loppuun, että jos hallitus lisää pyöräilyn kannustusta, haittaamatta autoilua, niin silloin asia jotakuinkin se ja sama minulle. Mutta toki täällä kauounkejen ulkopuolella tuon pyöräilyrahan voisi käyttää autoilun tai julkisen liikenteen tukemiseen.

        Pari linja-autoa kulkee parin tunnin välein, eli ei siinä hirveästi sillä voi matkustaa.


    • Anonyymi

      Täällä asiantuntijat tuntuu kirjoittelevan 15000 km vuiodessa polkevana pyörä kuluu niin kuin autokin on jarrut renkaat jotka kestää ehkä sen puoli vuotta vaikka pisto suojatut ketjut venyy hiki tulee ja vielä haiseekin kesällä sit huomaa hyödyt kun naapurinkin akat läähättää vaikkei oo ees helle keli kun vetelee yli tiukoissa pyöräily trikoissa...On se sen arvoistakin...:) Aloittaja oikeilla jäljillä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vajakki luulee kai, että mm. litiumin louhimisella pelastetaan ympäristö... Sen lisäksi että koko maailman litium-varastot ei riittäisi mihinkään jos kaikkien pitäisi sähköautoilla ajaa.

      Tämä on kyllä aina yhtä hauskaa lukea näiden aivopestyjen, putkiaivoisten cityvihreiden aivopieruja.

      • Anonyymi

        Häh? Tässä on kyse pyöräilystä, eikä mistään autoista.

        Tiedoksesi: vaikka poljettaisiin sähkön avustamana, niin sähköfillarin akkuun ei paljoa litiumia mene.

        Energiaa kuluu aika paljon vähemmän 20-kiloisen kuin 2000-kiloisen kehonsiirtovälineen siirtämiseen.

        Vain joku pelokas persu tarvii ympärilleen tuhansien kilojen peltihaarniskan.


      • Anonyymi

        Muitakin akkuja tulee, esim suola-akku, ja niitä materiaaleja riittää, eikä saastuta luontoa. Suola, hiekka, hiili, rikki. Samalla voi tehdä makeaa vettä kun erottaa suolaa merivedestä, rikkiä tulee teollisuuden sivutuotteena, hiekkaa ja hiiltä riittää.


      • Anonyymi

        Voitaisiin ottaa käyttöön se 400 euron sähköpyörätuki , kun silloin oli suunnitteilla. Sen sijaan että annetaan tuhansien eurojen tuki että ostaa sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitaisiin ottaa käyttöön se 400 euron sähköpyörätuki , kun silloin oli suunnitteilla. Sen sijaan että annetaan tuhansien eurojen tuki että ostaa sähköauton.

        Ei voi kun se ei hyödyttäisi lahtareita.Kuvittele nyt läskipaska vartiainen tai rinne pyörällä ajamassa.


    • Anonyymi

      Polkupyörä on polkupyörä ja siihen ei kuulu muita sähkövempaimia kuin lamppu.
      Sähkömoottoripyörälle pitää asettaa ajoneuvovero ja käyttömaksu. Jo tasa-arvo ja demokratia vaatii sen verrattuna muihin moottorillisiin kulkupeleihin ja niiden omistajiin.
      Tavallinen polkupyörä ei kuluta uusiutumattomia luonnonvaroja ollessaan paikkallaan, mutta sähkömoottoripyörä kuluttaa käytön välissä akkuja ladattaessa.
      Polkupyöräbulevardeilla pitää sallia vain lihasvoimalla kulkevat laitteet. Lihasvoiman energian hankkimista ei saa tehdä halvalla ulkolaisella lihalla. Siitä jo Antti Rinne, sd, puhui kauniisti vaalipuheessaan.

    • Anonyymi

      Iso summa tuo neljän miljardin säästö. Sillä maksaa parin vuoden asumistuet.

    • Anonyymi

      Käytetyimmistä pyöräteistä tulisi tehdä lämmitettävät ainakin Helsingissä. Tällöin talvipyöräilykin voisi kasvaa merkittävälle tasolle. Ei tarvitsisi sepeliä, eikä suolaa, eikä myöskään tarpoa lumihangessa.

      • Anonyymi

        Tekisivät pleksistä pyöräilyputkia. Niissä olisi sisällä ikuinen kesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekisivät pleksistä pyöräilyputkia. Niissä olisi sisällä ikuinen kesä.

        Tuo on hyvä idea. Ne voisi mennä vaikka länsi-itä suunnassa ja molempiin suuntiin alamäkeä. Riittävän korkealle lähtöalueelle mentäisiin hissillä ja lasketeltaisiin sopivan ulosmenon kohdalle. Himokuntoilijat voisivat polkea ylämäkeen.


    • Anonyymi

      Tässä asiassa hallitus on kaukaa viisas. Seuraavan laman jälkeen vain harvoilla on varaa oman auton pitoon. Osa joutuu tyytymään pyöräilyyn tai julkiseen liikenteeseen, jos sellaistakaan on vara valtiolla ylläpitää, kun ei teitäkään ole varaa korjata edes nyt noususuhdanteessa. Tulevaisuudessa eliitti kulkee ilmateitse lentävillä autoilla ja etätöiden vuoksi liikennevirrat muutenkin ehtyvät.

    • Anonyymi

      Jos julkiselle liikenteelle sekä raskaalle tavaraliikenterlle annettaisiin jatkuva etuajo-oikeus, se lisäisi julkisen liikenteen ajosuoritteita ja vähentäisi oman auton käyttöinnokkuutta.
      Juridisesti tehtäisiin sellainen muutos tieliikennelakiin, että julkinen ja raskasliikenne olisivat aina oikeassa kolaritapauksessa eli nykyinen käytäntö kirjattaisiin lakiin.
      Mitä raskaampi ajoneuvo, sen enemmän annettaisiin oikeassaolopisteitä kolaritilanteessa.
      Tämä varmasti sopii myös perustuslakiasiantuntijoille.

    • Anonyymi

      Helsinkiin Kamppiin sata sähkö mopoa!?!
      Hiphei, noilla pääsee vauhdikkaasti vaikka minne.
      https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006207971.html
      Helsinkiin ilmestyi uusia kaupunkipyöriä, joilla voi ajaa yli 40 kilometrin tuntivauhtia ympäri vuoden
      Näppärä juttu, maksaa euron kilometriltä.
      Joko olette ladanneeet sovelluksen?

      Latasin juuri sovelluksen.
      Your Bond Promotion-Code: nhGv3k4k
      Tolla saatte hiukan lisäkrediittejä. Kannattaa kirjautua ajoissa, promot on voimassa vain jonkin aikaa.

      Kirjautuessa kysyy luottokortin tiedot ja valokuvan ajokortista , etu/takapuoli.
      Sveitsiläinen firma niin vois olettaa että luotettava.

      Sovellus on toi:
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bond.app&hl=en_US
      Näyttää kartalta ajoneuvot.
      Nyt on 30 kpl ja 100kpl kohta käytössä.
      iPhone versio tulee ensiviikolla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      140
      7905
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2051
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1990
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe