Aloittelijan kysymys jälkikatsastuksesta

Sussu23_

Autoni hylättiin vuosikatsastuksessa pakokaasujen takia, joista katsastaja määräsi jälkitarkastuksen.

Autostani löytyi sen lisäksi vielä 3 kohtaa, joista tuli korjauskehotus-merkintä. Yhden korjauskehotuksen perässä luki "vaihdettava". Ja lisäksi yksi näistä korjauskehotus-kohteista oli listalla jo viime vuonna. :)

Joudunko siis korjaamaan myös nämä korjauskehotukselliset kohteet jälkitarkastukseen vai riittääkö jälkitarkastus-kohteen korjaus?

8

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä

      "Joudunko siis korjaamaan myös nämä korjauskehotukselliset kohteet jälkitarkastukseen vai riittääkö jälkitarkastus-kohteen korjaus"

      Riittää, että korjaat sen vian, joka aiheutti hylsyn. Paskat nakkaat korjauskehotuksista. Tosin, korjauskehotuksia saa olla enintään tuo 3 kpl, muuten tulee hylsy niistäkin.

    • Koska et kertonut mitkä ne korjauskehoituksen saaneet viat oli, ne voi olla TODELLINEN TURVALLISUUS RISKI ja silloin niitä ei kannata jättää korjaamatta.Ja autonhan on oltava AINA kunnossa. ONNEA jälkitarkastukseen.

      • Sussu23_

        Ajovalojen lasi ja heijastin, ja takapyörän laakeri..


      • laakeri...
        Sussu23_ kirjoitti:

        Ajovalojen lasi ja heijastin, ja takapyörän laakeri..

        Tuo laakeri kannattanee ainakin vaihtaa ajoissa. Jos se leipoo kiinni ajossa (kokemusta on) niin vaihdettavaa osaa tulee helposti enemmänkin. Eikä tuon takapyörän laakerin vaihtaminen yleensä hirveitä maksa. Eipä nyt varsinaisesti liittynyt tuohon alkuperäiseen kysymykseen.


      • laakerista
        laakeri... kirjoitti:

        Tuo laakeri kannattanee ainakin vaihtaa ajoissa. Jos se leipoo kiinni ajossa (kokemusta on) niin vaihdettavaa osaa tulee helposti enemmänkin. Eikä tuon takapyörän laakerin vaihtaminen yleensä hirveitä maksa. Eipä nyt varsinaisesti liittynyt tuohon alkuperäiseen kysymykseen.

        Paskat nakkaat, vastasi joku. No, sen kun jätät vaihtamatta, niin pahimmillaan et kohta ole sitä vaihdattamassa, etkä tekemässä mitään muutakaan.

        Tai luotat tuuriin ja todennäköisyyteen, että pyöränlaakerin mahdollisesti kiinnileikatessa et suistu vastaantulijan puolelle.


      • eipä
        laakerista kirjoitti:

        Paskat nakkaat, vastasi joku. No, sen kun jätät vaihtamatta, niin pahimmillaan et kohta ole sitä vaihdattamassa, etkä tekemässä mitään muutakaan.

        Tai luotat tuuriin ja todennäköisyyteen, että pyöränlaakerin mahdollisesti kiinnileikatessa et suistu vastaantulijan puolelle.

        Kirjoittaja ei maininnut korjauskehotuksien syitä, kun sanoin, että niitä ei ole pakko korjata uusintanäyttöä varten. Vastaukseni oli täsmälleen oikea.

        Katsastusmies on joko tehnyt arviointivirheen päästäessään laakerivikaisen auton katsastuksesta läpi, tai sitten kuluma on vielä niin pieni, että siitä ei tule ongelmaa vielä pitkään aikaan.

        Järjenkäyttö on tietenkin salllittua, myös teillä muilla. Tottakai tuollaiset viat kannattaa korjata, mutta jälkitarkastuksesta auto menee noine vikoineen läpi, kunhan ne pakokaasuarvot ovat kohdallaan.


      • olet
        eipä kirjoitti:

        Kirjoittaja ei maininnut korjauskehotuksien syitä, kun sanoin, että niitä ei ole pakko korjata uusintanäyttöä varten. Vastaukseni oli täsmälleen oikea.

        Katsastusmies on joko tehnyt arviointivirheen päästäessään laakerivikaisen auton katsastuksesta läpi, tai sitten kuluma on vielä niin pieni, että siitä ei tule ongelmaa vielä pitkään aikaan.

        Järjenkäyttö on tietenkin salllittua, myös teillä muilla. Tottakai tuollaiset viat kannattaa korjata, mutta jälkitarkastuksesta auto menee noine vikoineen läpi, kunhan ne pakokaasuarvot ovat kohdallaan.

        myönnettäköön.


      • Sussu23_
        eipä kirjoitti:

        Kirjoittaja ei maininnut korjauskehotuksien syitä, kun sanoin, että niitä ei ole pakko korjata uusintanäyttöä varten. Vastaukseni oli täsmälleen oikea.

        Katsastusmies on joko tehnyt arviointivirheen päästäessään laakerivikaisen auton katsastuksesta läpi, tai sitten kuluma on vielä niin pieni, että siitä ei tule ongelmaa vielä pitkään aikaan.

        Järjenkäyttö on tietenkin salllittua, myös teillä muilla. Tottakai tuollaiset viat kannattaa korjata, mutta jälkitarkastuksesta auto menee noine vikoineen läpi, kunhan ne pakokaasuarvot ovat kohdallaan.

        vastauksista! :) Kyllä mä kai sen laakerin käyn vaihdattamassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe