Autoni hylättiin vuosikatsastuksessa pakokaasujen takia, joista katsastaja määräsi jälkitarkastuksen.
Autostani löytyi sen lisäksi vielä 3 kohtaa, joista tuli korjauskehotus-merkintä. Yhden korjauskehotuksen perässä luki "vaihdettava". Ja lisäksi yksi näistä korjauskehotus-kohteista oli listalla jo viime vuonna. :)
Joudunko siis korjaamaan myös nämä korjauskehotukselliset kohteet jälkitarkastukseen vai riittääkö jälkitarkastus-kohteen korjaus?
Aloittelijan kysymys jälkikatsastuksesta
8
835
Vastaukset
- Eipä
"Joudunko siis korjaamaan myös nämä korjauskehotukselliset kohteet jälkitarkastukseen vai riittääkö jälkitarkastus-kohteen korjaus"
Riittää, että korjaat sen vian, joka aiheutti hylsyn. Paskat nakkaat korjauskehotuksista. Tosin, korjauskehotuksia saa olla enintään tuo 3 kpl, muuten tulee hylsy niistäkin. Koska et kertonut mitkä ne korjauskehoituksen saaneet viat oli, ne voi olla TODELLINEN TURVALLISUUS RISKI ja silloin niitä ei kannata jättää korjaamatta.Ja autonhan on oltava AINA kunnossa. ONNEA jälkitarkastukseen.
- Sussu23_
Ajovalojen lasi ja heijastin, ja takapyörän laakeri..
- laakeri...
Sussu23_ kirjoitti:
Ajovalojen lasi ja heijastin, ja takapyörän laakeri..
Tuo laakeri kannattanee ainakin vaihtaa ajoissa. Jos se leipoo kiinni ajossa (kokemusta on) niin vaihdettavaa osaa tulee helposti enemmänkin. Eikä tuon takapyörän laakerin vaihtaminen yleensä hirveitä maksa. Eipä nyt varsinaisesti liittynyt tuohon alkuperäiseen kysymykseen.
- laakerista
laakeri... kirjoitti:
Tuo laakeri kannattanee ainakin vaihtaa ajoissa. Jos se leipoo kiinni ajossa (kokemusta on) niin vaihdettavaa osaa tulee helposti enemmänkin. Eikä tuon takapyörän laakerin vaihtaminen yleensä hirveitä maksa. Eipä nyt varsinaisesti liittynyt tuohon alkuperäiseen kysymykseen.
Paskat nakkaat, vastasi joku. No, sen kun jätät vaihtamatta, niin pahimmillaan et kohta ole sitä vaihdattamassa, etkä tekemässä mitään muutakaan.
Tai luotat tuuriin ja todennäköisyyteen, että pyöränlaakerin mahdollisesti kiinnileikatessa et suistu vastaantulijan puolelle. - eipä
laakerista kirjoitti:
Paskat nakkaat, vastasi joku. No, sen kun jätät vaihtamatta, niin pahimmillaan et kohta ole sitä vaihdattamassa, etkä tekemässä mitään muutakaan.
Tai luotat tuuriin ja todennäköisyyteen, että pyöränlaakerin mahdollisesti kiinnileikatessa et suistu vastaantulijan puolelle.Kirjoittaja ei maininnut korjauskehotuksien syitä, kun sanoin, että niitä ei ole pakko korjata uusintanäyttöä varten. Vastaukseni oli täsmälleen oikea.
Katsastusmies on joko tehnyt arviointivirheen päästäessään laakerivikaisen auton katsastuksesta läpi, tai sitten kuluma on vielä niin pieni, että siitä ei tule ongelmaa vielä pitkään aikaan.
Järjenkäyttö on tietenkin salllittua, myös teillä muilla. Tottakai tuollaiset viat kannattaa korjata, mutta jälkitarkastuksesta auto menee noine vikoineen läpi, kunhan ne pakokaasuarvot ovat kohdallaan. - olet
eipä kirjoitti:
Kirjoittaja ei maininnut korjauskehotuksien syitä, kun sanoin, että niitä ei ole pakko korjata uusintanäyttöä varten. Vastaukseni oli täsmälleen oikea.
Katsastusmies on joko tehnyt arviointivirheen päästäessään laakerivikaisen auton katsastuksesta läpi, tai sitten kuluma on vielä niin pieni, että siitä ei tule ongelmaa vielä pitkään aikaan.
Järjenkäyttö on tietenkin salllittua, myös teillä muilla. Tottakai tuollaiset viat kannattaa korjata, mutta jälkitarkastuksesta auto menee noine vikoineen läpi, kunhan ne pakokaasuarvot ovat kohdallaan.myönnettäköön.
- Sussu23_
eipä kirjoitti:
Kirjoittaja ei maininnut korjauskehotuksien syitä, kun sanoin, että niitä ei ole pakko korjata uusintanäyttöä varten. Vastaukseni oli täsmälleen oikea.
Katsastusmies on joko tehnyt arviointivirheen päästäessään laakerivikaisen auton katsastuksesta läpi, tai sitten kuluma on vielä niin pieni, että siitä ei tule ongelmaa vielä pitkään aikaan.
Järjenkäyttö on tietenkin salllittua, myös teillä muilla. Tottakai tuollaiset viat kannattaa korjata, mutta jälkitarkastuksesta auto menee noine vikoineen läpi, kunhan ne pakokaasuarvot ovat kohdallaan.vastauksista! :) Kyllä mä kai sen laakerin käyn vaihdattamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427