Miksi moottori ei anna täyttä tehoa?

Anonyymi

Pikkuauto. ilmoitettu huippu 170 km/h, GPS:ään monen kilometrin yrittämisellä 155 km/h. Ilmoitetun ja todellisen erosta voi päätellä että hävöksissä on ainakin 15 hevosvoimaa. Huippunopeus mitattu tuulettomana yönä tyhjällä tiellä Saksassa. Ilmansuodatin putsattu ja puhdas, säätöarvot kohdallaan, ei kuluta öljyä ihan yhtään, päästöt kuten kuuluu olla, jarrut ei laahaa, normi renkaat joissa suosituksia enemmän painetta.

10

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmoitettu huippunopeus on turhan optimistinen, siinä todennäköisin selitys.

      • Anonyymi

        En usko. Olen yltänyt ilmoitettuun huippunopeuteen kaikilla autoillani tätä yhtä lukuun ottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko. Olen yltänyt ilmoitettuun huippunopeuteen kaikilla autoillani tätä yhtä lukuun ottamatta.

        Ilmeisesti tämän nykyisen auton merkki ja malli on suuri salaisuus.


      • Anonyymi

        Onko se olennaista? Bensamoottori, ei turboa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se olennaista? Bensamoottori, ei turboa.

        No voisihan sitä sitten googlettaa että oletko kenties vaikka lukenut väärää tietoa luvatusta huippunopeudesta, tai ehkä joku muu on paininut saman ongelman kanssa.


      • Anonyymi

        Huippunopeus ei ole niin tärkeää sinänsä. Ohituskiihtyvyys on tärkeä. Huippunopeus vaan on ainoa tapa mitata teho ilman dynamometriä. Osaan kyllä lukea tekniset tiedot autoesitteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huippunopeus ei ole niin tärkeää sinänsä. Ohituskiihtyvyys on tärkeä. Huippunopeus vaan on ainoa tapa mitata teho ilman dynamometriä. Osaan kyllä lukea tekniset tiedot autoesitteestä.

        Voihan siellä olla vaikka mitä ongelmaa, nokka-akselista kulunut nokat mataliksi, venttiilit falskaa, katalysaattori/pakoputki osittain tukossa jne jne.

        Mutta kun ei voi kertoa että mikä auto on kyseessä niin ei voi arvailla edes tyyppivikoja.

        No, samapa se mulle.


      • Anonyymi

        Nokka-akseli ei ole kulunut. Venttiilien falskaamisesta en tiedä. Voisikohan katalysaattorin/pakoputken tukkeutumista jotenkin arvioida tarvitsematta irrottaa putkea? Takimmainen äänenvaimentaja on uusittu, ei mitään vaikutusta tehoon. Autolla on jo ikää kymmenkunta vuotta. Ihmettelin heikkoa tehoa jo uutena. Ohittaminen 80-100 rajoitusalueella on hankalaa, vaikka ei ole edes mallisarjan pienin moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokka-akseli ei ole kulunut. Venttiilien falskaamisesta en tiedä. Voisikohan katalysaattorin/pakoputken tukkeutumista jotenkin arvioida tarvitsematta irrottaa putkea? Takimmainen äänenvaimentaja on uusittu, ei mitään vaikutusta tehoon. Autolla on jo ikää kymmenkunta vuotta. Ihmettelin heikkoa tehoa jo uutena. Ohittaminen 80-100 rajoitusalueella on hankalaa, vaikka ei ole edes mallisarjan pienin moottori.

        Eipä taida kukaan jaksaa alkaa enempää arvailemaan.

        Vie korjaamolle, muista ottaa merkit ensin veks niin eivät tunnista minkä merkkinen kosla sulla on.


      • Anonyymi

        Niin no, onhan se ollut korjaamolla monta kertaa ilman että edes virityspajassa löysivät mitään syytä. Dynamometrissäkin käytin uutena. Viripajan paras arvaus uutena oli että pakoputki/katalysaattori sattaisi olla osittain tukossa. Merkiliikkeissä eivät ymmrtäneet moottorin päälle yhtään mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      397
      4022
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      218
      1994
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1500
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1335
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      973
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      937
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe