Katri vai Antti?

Kisa Keskustan puheenjohtajuudesta jäänee Katri Kumunin ja Antti Kaikkosen väliseksi. Kumpi heistä olisi parempi puolueen puheenjohtajaksi? Mielelläni kuulisin tästä kepun kannattajien asiallisia, perusteltuja mielipiteitä. Saavat toki mielipiteensä sanoa muutkin kuin kepun kannattajat, sillä eihän kysyjäkään ole kepun kannattaja, mutta silti asia minuakin kiinnostaa.

Muutama päivä sitten Matti Vanhasen vaalikoneesta tehdyllä avauksella jo otin asiaan kantaa hieman:

>>Antamiensa vastausten perusteella Kaikkosta voitaneen pitää enemmän ”peruskepulaisena” kuin Kulmunia. Kulmunin arvoissa näkyy olevan paljon sellaista, jota on myös muilla puolueilla, jopa - ja erityisestikin - vihreillä.

Kun Kaikkonen on luultavasti ”kepulaisempi”, samalla hän on myös vanhoillisempi, rajoittuneempi uusiin näkemyksiin. Uusia näkemyksiä kuitenkin tarvitaan uusiutuvassa ajassamme, joten kepun tulevaisuutta ajatellen Kulmuni saattaisi olla puolueelle Kaikkosta parempi voimavara<<

En minä sittenkään näe noiden kummankaan poliittisissa näkemyksissä ja tavoitteissa suuria eroja. Molemmat olisivat valmiit yhteistyöhön niin vasemmiston kuin oikeiston ja myös perussuomalaisten kanssa. Kaikkonen tosin Kulmunia rohkeammin näkee perussuomalaiset äärioikeistoksi. Kummankin näkemyksistä enemmän näissä linkeissä:

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/286895-katri-kulmuni-valmis-samaan-hallitukseen-jussi-halla-ahon-kanssa-vaikka

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/287089-perussuomalaiset-aarioikeistoa-antti-kaikkonen-lienee-eduskuntapuolueista-lahimpana

Eräässä aikaisemmassa viestissäni totesin, että kepun tulevasta puheenjohtajasta varmaan tulee valtiovarainministeri, ja nykyinen vvm Mika Lintilä siirtyy hänen entiselle paikalleen. Eli jos Kulmunista tulee kepun pj, Kaikkonen jatkaa puolustusministerinä, mutta jos pj tulee Kaikkosesta, hänen paikalleen puolustusministeriksi siirtyy Mika Lintilä.

Entisenä sotilaana pidän kyllä puolustusministerin tehtävää tärkeänä. Pitäisiköhän minun res. kapteenina toivoa tehtävään res. kapteeni Kaikkosta vai vanhana faitterina vanhaa faitteria res. vääpeli Lintilää? Jaa - mutta enhän ole ollut res. kapteeni enää 24 vuoteen, ja vielä paljon kauemmin on faitteriajoistani, joten samapa tuo minulle. Otinpahan asian esille tässä valossa siksi, kun eräät tällä palstalla elävät edelleen sotilaselämää, eräällä heistä sellaista ehkä joskus ammoin ollutkin, erällä sellainen on vain mielikuvituksensa tuotetta.

Sorry, että lipsahdin tuossa lopussa hieman huumorin puolelle. Avaukseni varsinaisessa asiassa olen kyllä ihan vakavissani ja toivon saavani kuulla teiltä sitä, josta esitin toiveen avaukseni ensimmäisessä kappaleessa. Luulen, että mielipiteenne kiinnostaisivat täällä muitakin kuin minua.

45

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Keskusta osaa kyllä valita puheenjohtajansa. Ehkä paremmin kuin demarit omansa. Asia ei kuulu mitenkään evp aliupseerille eli länkytys menee aivan hukkaan

• Anonyymi

Molemmilta ehdokkailta voi teroittaa nilkat ja iskeä suohon suuntaviitoiksi. Muuhun niistä ei ole.

• Anonyymi

Vanki-Kaikkonen on taattua Nuorisosäätiössä koulutettua kaaderia.

Kulmuni on taattua neuvosto-venäjä laatua, jolla on takanaan kepun itäsimmän piirin 150 miljoonaa kannattajaa.

Veikkaan MTK:n valitsevan poliittiseksi keulakuvakseen kaikkosen.

• Anonyymi

Ei kai missään muussa puolueessa kuin keskustassa voisi edes asettua ehdolle tuomittu taparikollinen niin kuin Kaikkonen on.

• Anonyymi

Nooh onhan se Kulmuni yrittänyt myös lypsää Venäjä-seuralleen julkista rahaa. Noilla ryntäillä se kieltämättä on ainakin helpompaa mennä valtion rahaholviin iltalypsylle.

• Anonyymi

Alan miehenä kannatan utareita..

• Anonyymi

Sika-Liisa jäi jo eläkkeelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sika-Liisa jäi jo eläkkeelle.

Sen utareet jo aikasemmi !!!

• Anonyymi

Kulmunin myötä ainakin Sipilän luoma keskustalaisuus jatkuisi - olisko järkee jatkaa sitä samaa paskaa, mikä hävitti keskustalaisuuden kannatuksen ja äänestäjät?!!

• Anonyymi

Jos Keskusta aikoo saada madonlukujaan korjatuiksi, niin se ei onnistu sipilämäisen äkkiväärän oikeistopolitiikan tiellä jatkamisella. Se saatettaisiin tulkita Keskustan kyvyttömyydeksi itsetutkiskeluun ja myöntämään todelliset realiteetit, missä oikein meni vihkoon. Sipilä sai lyötyä puolueeseen henkilökohtaisen leimansa niin vahvasti, että mikäli äänestäjät joutuisivat tulkitsemaan Keskustassa pienintäkään yhtymäkohtaa häneen, niin se todennäköisesti johtaisi siihen, että äänestäjät näkisivät Sipilän kahlitsevan puoluetta käyttämällä valtaansa taustalta puolueen sisällä. Vähän berlusconimaiseen tapaan. Sipilää on pidetty melkoisen autoritäärisenä puoluejohtajana.

Keskusta on tiukan paikan edessä ja kurssi on saatava oikeasti muutettua. Muuten alkaa puolueessa puhaltaa ahava Jäämeren suunnalta keskellä kesää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Keskusta aikoo saada madonlukujaan korjatuiksi, niin se ei onnistu sipilämäisen äkkiväärän oikeistopolitiikan tiellä jatkamisella. Se saatettaisiin tulkita Keskustan kyvyttömyydeksi itsetutkiskeluun ja myöntämään todelliset realiteetit, missä oikein meni vihkoon. Sipilä sai lyötyä puolueeseen henkilökohtaisen leimansa niin vahvasti, että mikäli äänestäjät joutuisivat tulkitsemaan Keskustassa pienintäkään yhtymäkohtaa häneen, niin se todennäköisesti johtaisi siihen, että äänestäjät näkisivät Sipilän kahlitsevan puoluetta käyttämällä valtaansa taustalta puolueen sisällä. Vähän berlusconimaiseen tapaan. Sipilää on pidetty melkoisen autoritäärisenä puoluejohtajana.

Keskusta on tiukan paikan edessä ja kurssi on saatava oikeasti muutettua. Muuten alkaa puolueessa puhaltaa ahava Jäämeren suunnalta keskellä kesää.

Ps. Ei ole häävi tilanne Keskustan puheenjohtajaehdokkaiden kohdalla, mutta jos nyt tuohon edeltävään kirjoitukseeni pitäisi näistä kahdesta löytyä "se vaihtoehto", niin vaakakuppi kallistuisi Kaikkosen puoleen.

• Anonyymi

Katri on saanut enemmän medianäkyvyyttä, edustaa Keskustaa kaikissa paneeli ym TV keskusteluissa.
      Vaikea ennustaa, ehkä Keskustan oma väki osaa arvioida paremmin.

• Asia on varmaan noin kuin sanot. Kiitos asiallisesta vastineesta! Sorry, että annoin tuossa yleistävän lausunnon näkemästäni, sillä silloin en vielä nähnyt tuota viestiäsi, joka oli tullut samanaikaisesti kuin kirjoitin tuota omaani.

• Heti on tullut muutamia vastineita, mutta eipä niissä yhtään asiallista ole. Toivoin asiallisin mielipiteitä siitä, kumpi noista kahdesta - Kulmuni vai Kaikkonen - olisi sopivampi, suotavampi kepun puheenjohtajaksi. Noista kummastakin on esitetty sellaista, jonka en usko oikeasti olevan edes esittäjänsä todellinen näkemys. Noiden esittäjät eivät varmaan ole kepulaisia.

Tuo, joka minua aliupseeriksi nimittelee, on varmaan kepulainen ja katkera siksi, kun itsestään ei tullut edes aliupseeria. Minusta sellainen kyllä tuli jo varusmiesaikanani, ja kyllähän minä kaikissa aliupseeriarvomerkeissä - kersantista sotilasmestariksi - kahlasin ennen kuin v. 1974 laattoihini tuli ne upseeriruusukkeet ja ammattikunnan nimeksi toimiupseeristo.

Asiallisen keskustelun syntymisen kannalta varmaan harmi, että leikkimielisesti otin esille tuon ammoisen sotilasurani, joka päättyi jo lähes 40 vuotta sitten! Vaikka olen edelleen jossain määrin mukana evp- ja faitteririennoissa, tärkeämpänä täytteenä elämässäni jo siis lähes 40 vuotta on ollut ihan muu.

Ajatelkaapa: solmin viimeisen avioliittoni kolme vuotta sen sotilasurani päättymisen jälkeen. Avioliittoni kesti 21 vuotta, kunnes se päättyi hienon ja rakkaan vaimoni kuolemaan. Tuo avioliittoaikani oli joka suhteessa parasta aikaa elämässäni. Leskikin olen ollut kohta jo 15 vuotta. Silti elämäni on edelleen jatkunut hyvinkin monipuolisena, tiedätte sen, kun olen siitä jotain kertoillut.

Toki se sotilasuranikin oli aikanaan minulle tärkeä, antoihan se elantoni ja paljon monenlaista sain silläkin kokea ja erinomaisesti sillä myös menestyin, tiedätte senkin. Mutta se on jo kaukaista menneisyyttäni. Sen jälkeen minulla oli vielä lähes 20 vuotta kestänyt, varsin mielenkiintoinen ja menestyksekäskin siviilityöura, mutta siltäkin olen ollut eläkkeellä jo 21 vuotta.

Hyvän muistutuksen siitä ja samalla omasta vanhuudestani sain taas äskettäin, kun puolustusvoimain komentajaksi nimitettiin Timo Kivinen. Mies on mennyt Kadettikouluun vasta v. 1979, eli ei ollut edes kadettina vielä niillä kursseilla, joille minä vv. 1976-77 henkilöstöhallintoa opetin!

Vaikka te eräät näytte elävän menneisyydessänne, joko oikeasti koettuna mutta muistoissa suurenneltuna tai ihan vain mielikuvituksenne tuottamassa, minä korkeasta iästäni huolimatta elän edelleen ihan tätä päivää ja jopa ajatellen myös tulevaisuutta, joka ei omalla kohdallani enää voi kovin pitkä olla. Maamme kodalla sen toivon olevan hyvinkin pitkä ja yhä vain entistä parempikin. Siihen ette kai usko te minun menneisyyteeni takertuvat. Ilmeisesti te olette kepulaisia, ettekä usko puolueennekaan tulevaisuuteen, sillä menneeseenhän te usein takerrutte senkin kohdalla.

• Anonyymi

Älä AU höpötä mitään asiallisuudesta, joka on puskaviesteistäsi täysin tipotiessään.
        Eipä tuo elämäsi kovin monipuolista ole. Täällä kyttäät kaiken aikaa ja muiden viestejä poistoon itket.

Viisas HUIPPUSOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä AU höpötä mitään asiallisuudesta, joka on puskaviesteistäsi täysin tipotiessään.
        Eipä tuo elämäsi kovin monipuolista ole. Täällä kyttäät kaiken aikaa ja muiden viestejä poistoon itket.

Viisas HUIPPUSOTILAS

Mitä sinä PersuOssi roikut vanhan miehen kintereillä kuin täi tervassa? Et sinä mikään viisas ole saati sotilas. Pikemminkin potilas.

• Anonyymi

Onko AU tehnyt sinunkaupat Ossin kanssa?

• Anonyymi

Kulmuni on täysin sipilämäinen ns. keskustalainen!!!

• Anonyymi

Miksihän tämä evp aliupseeri on noin kiinnostunut keskustan pj:sta? Johtuukohan karjakko äidistään, itse höppänä on umpidemari.

• Anonyymi

AUlla taitaa olla aikamoinen trauma jo kauan sitten saatuna keskusteluista täällä.

• Anonyymi

Keskustalaisena valitsisin noista kahdesta Katrin, nyt on naisen vuoro olla puolueen emäntä.

• Pari asiallistakin kannanottoa on tullut viime käyntini jälkeen. Niiden perusteella totean, että Kaikkonen taitaa olla Kulmunia vahvemmalla puheenjohtajakisassa. Edellyttäen, että nuo kannanotot ovat kepumyönteiseltä taholta. Onhan tuohon tullut yksi Kulmuniakin kannattava mielipide, perusteella, että on naisen vuoro olla kepun emäntänä. Eihän siitä vielä kovin kauan ole, kun puoluetta emännöi Mari Kiviniemi, tuloksella jonka muistanette;)) Kiviniemi taisi kyllä periä tulokseen johtaneet rasitteet edeltäjältään.

No, kepun pj:n valintaan on vielä aikaa pari kuukautta. Sinä aikana ei tosin voine tapahtua tuohon pj-kisaan kovin merkittävästi vaikuttavaa, kun aika yleisemmin on enemmän poliittista hiljaiseloa. Parin kuukauden kuluttua tulos nähdään ja sitten palaan asiaan, johon silloin varmaan ottaa täällä kantaa moni muukin.

Minut on nimetty täällä palstan ikäpresidentiksi. Luulenpa, että voin luovuttaa tuon arvon pariksi kuukaudeksi jollekulle toiselle. Eikä siihen välttämättä enää kovin kauan mene, kun voin luopua kyseisestä arvosta lopullisestikin. Kepu ja sen politiikka tai politiikka yleisemminkään ei minua enää kovin kiinnosta. Koskaan se ei ole ollut kiinnostusteni suurin kohde, nyt yhä vähemmän, kun on jo tätä ikää. Minun jo varsin rajalliselle loppuelämälleni politiikassa tapahtuvalle ei voi olla juuri mitään merkitystä.

Asiallisen poliittisen keskustelun yrittämiseenkin tällä palstalla olen tympiintynyt syistä, joita olette nähneet täällä kauan ja näette niitä tällä avauksellanikin. Noille innokkaimmille ja ahkerimmille mikään politiikassa tapahtuva ei ole lainkaan yhtä kiinnostavaa kuin eräät toiset keskustelijat, varsinkin minä. Vaikka heidän esittämänsä jättäisikin omaan arvottomuuteensa, vastenmielistä nähtävää sellainen on typeryydessään ja harhaisuudessaan.

Minua ei suinkaan mitenkään loukkaa se, että minua nimitellään aliupseeriksi, sillä sellainenkin olin hyvin kauan sitten. Vai tarkoittavatkohan he tuota ”viisaana sotilaana” esiintyvää, joka oli sellainen - ylikersantti tai korkeintaan vääpeli - vielä silloin, kun minä kapteenina jätin ne ”armeijan harmaat”? Kai hänkin sentään kohosi lopulta yliluutnantiksi, pakerrettuaan minua hyvin paljon kauemmin niissä ”armeijan harmaissa”, ilmeisesti samoissa tehtävissä, joissa oli ”uransa” aloittanutkin.

Mutta hyvin halpamaista on tuo, että aina otetaan esille äitinikin, joka on jo 40 vuotta maannut haudassaan Varpaisjärven kirkkomaalla. Kun nuo äitini sieltä haudastaan nostamaan pyrkivät ovat ilmeisesti kepulaisia, täytyy minun nyt sanoa, että sellainen - tai silloinen maalaisliittolainen - oli kai äitinikin, sillä maatalon emäntä hän ehti kauan olla. Miehensä sai sodan jälkeen rintamamiestilan, josta perkasi ja kehitti melkoisen maatilan, jossa oli melkoisesti viljapeltojakin ja 5-6 lehmää, kesät oman tilan laitumilla, talvet kivinavetassa äitini - siis entisen karjakon - vaalittavina.

Saatan vielä myöhemmin illalla tai ehkä vasta huomenna käydä vielä vilkaisemassa avaukseni tuottamaa, ja jos on tullut asiallista, mielelläni sitä kommentoin. Jos ei ole tullut kommentoitavaa, palailen tänne vasta kepun pj-kisan ratkettua, jollei politiikassa tapahdu jotain todella merkittävää. Ja kuten alussa totean, alan todellakin vähitellen riisua harteiltani sitä palstan ikäpresidentin viittaa ja jättää sen sitten lopullisesti jollekulle toiselle.

• Anonyymi

Kapi potkaistaan kivinavetan tunkiolle haaveilemaan upseeriudesta, jota hän ei koskaan saavuttanut huonon koulusivistyksen takia. Kansakoulu rottakoulu=aliupseeri, ylioppilas kadettikoulu=upseeri ja herrasmies.

• Anonyymi

Valitaanpa kumpi tahansa, niin meillä oikeilla ihmisillä on lystiä jälleen navettakomujen kustannuksella.

• Anonyymi

Totta. Tuomittu rikollinen tai iso tissinen yksinkertainen binbo. Tästä tulee lystiä.

• Anonyymi

Huvittavin on pelle-Hermanni sossujen pomona. Helppoheikki joka puhuu ja selittelee sanojaan, lupaa, mutta ei anna mitään.

• Anonyymi

Sipilänketku vei kepun,ketkujen tuella alimpaan lokaan . Kuka nostaa?

• Anonyymi

Vappusatasella Rinne ministerin pestin ostaa,
      vaalikarja vaaleissa valhepuheen kostaa.

Jos Suomessa olisi demokratia, niin halla johtaisi nyt hallitusta.

• Anonyymi

...ja Putin olisi ulkoministeri. Mylvivää naurua.

• Olisin odottanut, että avauksellani olisi käynyt myös joku sellainen, jolla olisi mielenkiintoa esille ottamaani asiaan ja kykyä myös ilmaista siitä näkemyksiään. Ajattelen nyt lähinnä Pystyyn_kuollutta ja Mielipidepankkia - poliittisesti hieman eri laidoilta olevina. Onhan täällä näihin asti ollut silloin tällöin toki muutama muukin, jolla sellaista mielenkiintoa ja kykyä sen ilmaisemiseen on ollut. Nyt he kaikki ovat pysyneet poissa. Ilmeisesti ovat laillani saamassa tarpeekseen älyttömästä menosta, jollainen tällä palstalla on yhä yleisempää.

Iltapäiväkäyntini jälkeen tulleesta täytyy vain todeta, että luulemaani paljon enemmän Suomessamme on ihmisiä, joilla on hyvin paha olo. Sellaisestahan tuo enemmistö tällekin avaukselleni tulleesta kertoo. Paha olo johtunee heidän nykyisestä tilanteestaan, johon itse eivät voine olla syyttömiä. Mutta miksi heidän täytyy tulla tällaiselle palstalle noin kertomaan tilanteestaan? En ymmärrä, kun en ole päälääkäri.

Tuota omasta pahasta olostaan kertovaa ei voida jakaa asianomaisten puoluekannatuksen mukaan - jos heillä mitään sellaista onkaan. Tälläkin avauksella nähdään, että monille heistä minä olen mielenkiintoisempi kuin mikään puolue. No, noiden Sipilästä ja kepun pj-ehdokkaista roiskineille minä en näy olevan mielenkiintoisin, mutta noilla hävyttömyyksillään hekin kertovat pahasta olostaan, johon kepua ei voida pitää syyllisenä. Tuo, joka on törkyillyt Rinteen ”vappusatasesta”, lienee kyllä kepulainen, vaikka en olisi uskonut sillä taholla olevan niin köyhiä, että se satanen olisi hänen elämäänsä ratkaisevasti parantanut.

Loppukevennyksenä vielä tuosta, joka sanoo minun haaveilevan upseeriudesta: Totean, että hänellä sitä korkeamman koulutuksen tuomaa sivistystä on, ja hän on todellinen herrasmies. Sen hyvin ymmärtää hänen viestistään;)) Jos ei noilla eväillä upseeriksi, millä sitten;))

No, vakavoituen: Lukemansa ymmärtämisen taito hänellä kuitenkin on huono. Täälläkin esittämästäni on kyllä tullut selville, että minä en silloin ammoinkaan haaveillut enemmästä kuin sain, se saamani jopa ylitti odotukseni. Vaikka olen jo kovin vanha, en ole silti vanhuudenhöperö, joten en elä jossain kaukaisessa menneisyydessäni. Minulle riittää ihan hyvin tämä nykyisyyteni, joka lienee paljon antoisampi kuin hänellä ja noilla eräillä muilla.

Tämä avaukseni saattaa olla puoleltani loppuun käsitelty. On ainakin tältä illalta. Huomenna tai ainakin lähipäivinä saatan vielä käydä tätä vilkaisemassa, ja jos on tullut jotain älykkäämpää, voin hyvinkin vielä ottaa siihen kantaa. Ellei sellaista tule ja kun tuskin politiikassa tapahtuu niin merkittävää, että se olisi aihe uudelle avaukselleni, tämä palsta saa jäädä minulta rauhaan pidemmäksi ajaksi. Niin huolimatta siitä, että niin tehdessäni tiedän jättäväni nuo eräät mahdottomaan ikävään ja sitä turhaan purkaessaan yhä enemmän pilaamaan tätä palstaa.

• Anonyymi

Nyt Kapi narraat monessa asiassa.
        Yksi asia on, että halusit majuriksi, juuri siksi keskeytit työt Valiolla ja menit Yk hommiin. Myönnä pois vain, kun tiesit itsesi ettet voi kertauharjoituksissa antaa sitä " diplomia ". Kun yleensä evp:t on kertausharjoituksissa, ns apukouluttajina, johon ei olisi sinullla ollut mitään annettavaa. Olisi arvostelusi ollut " saamaton ja osaamaton kuolutustaan vastaaviin tehtäviin ".
        Siellä Yk leirillä kyhjötit pienessä toimisto kopissasi, toimisto nikkarointeja pitkittäen että jää tuleville päivillekkin jotain.
        Etkä ollut ainoa, tapauksia tunnettiin muitakin vastaavia.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt Kapi narraat monessa asiassa.
        Yksi asia on, että halusit majuriksi, juuri siksi keskeytit työt Valiolla ja menit Yk hommiin. Myönnä pois vain, kun tiesit itsesi ettet voi kertauharjoituksissa antaa sitä " diplomia ". Kun yleensä evp:t on kertausharjoituksissa, ns apukouluttajina, johon ei olisi sinullla ollut mitään annettavaa. Olisi arvostelusi ollut " saamaton ja osaamaton kuolutustaan vastaaviin tehtäviin ".
        Siellä Yk leirillä kyhjötit pienessä toimisto kopissasi, toimisto nikkarointeja pitkittäen että jää tuleville päivillekkin jotain.
        Etkä ollut ainoa, tapauksia tunnettiin muitakin vastaavia.

Kun nyt tässä jo iltapesuille valmistuessani tulin kuitenkin vielä vilkaisemaan avaukseni tuottamaa ja kun näin tuon, on se niin hauska, että täytyy siihen vastata:

Pääesikunnasta kapteenina eläkkeelle jäätyäni minun sa-sijoituksekseni ilmoitettiin Päämajan esikuntakomppanian päällikkö, jossa sotilasarvoni olisi ollut majuri. Se majurin sotilasarvon saaminen olisi kai edellyttänyt osallistumistani kertausharjoituksiin. Sellaisiin ei kuitenkaan tullut kutsua toimiessani Valion konttoripalveluesimiehenä. Sen ajan jo runsaan puolen vuoden jälkeen yli vuodeksi keskeytti Pääesikunnasta tullut pyyntö YK:n rauhanturvaajatehtäviin. Kun työnantajanikin pyyntöön suostui - järjestäen poissaoloni ajan sijaisuuksilla - mielelläni lähdin, vaikka olin ollut niissä aiemmin jo kaksi kertaa. Ei niihinkään tehtäviin monia useampia kertoja valittu, saati pyydetty.

Pian tuolta reissulta palattuani ja Kiinteistöalan Koulutuskeskuksen isännöitsijäkurssin suorittamisella tehtävään muodollistakin lisäpätevyyttä hankittuani minusta tuli isännöitsijä firman keskushallintoon. Sitä tehtävää ilmeisesti pidettiin firman kannalta niin merkityksellisenä, että minut haluttiin ns. nimellisvarata, eli että mahdollisen vakavan kriisin tai sodankin ajan pysyisin tehtävässäni. Mielelläni siihen suostuin. Mitä helvatin merkitystä - en paremmin sano - olisi sillä majurin arvolla ollut verrattuna siihen, mikä merkitys minulle oli siinä työssäni ja sen tarjoamissa mahdollisuuksissa elämäni kannalta silloin ja myös tulevaisuuttani ajatellen!

Oletkohan ollut joskus jossain tekemisissä sotaväen kanssa, vaikkapa kertausharjoituksiin osallistuneena? Niin voisi päätellä tuosta mielenkiinnostasi tuollaista asiaa kohtaan. Sanomastasi voi kyllä päätellä, että merkittävää menestystä elämällesi nekään eivät ole sinulle antaneet. Helppo ymmärtää; tuolla kirjoitusasullasi annat luotettavan vahvistuksen näkemykselleni.

Nyt sitten iltapesuille ja niiden jälkeen vielä iltadrinkin - ehkä parinkin - myötä katson vielä tv:sta erään digitallennukseni, ja sen jälkeen vuoteeseen vetelemään unia, joissa ainakaan tämä palsta ja te täällä ette taatusti ole osallisina. Hyvää yötä kuitenkin myös sinulle, vaikka unesi saattavat olla toisenlaisia kuin minulla;))

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kun nyt tässä jo iltapesuille valmistuessani tulin kuitenkin vielä vilkaisemaan avaukseni tuottamaa ja kun näin tuon, on se niin hauska, että täytyy siihen vastata:

Pääesikunnasta kapteenina eläkkeelle jäätyäni minun sa-sijoituksekseni ilmoitettiin Päämajan esikuntakomppanian päällikkö, jossa sotilasarvoni olisi ollut majuri. Se majurin sotilasarvon saaminen olisi kai edellyttänyt osallistumistani kertausharjoituksiin. Sellaisiin ei kuitenkaan tullut kutsua toimiessani Valion konttoripalveluesimiehenä. Sen ajan jo runsaan puolen vuoden jälkeen yli vuodeksi keskeytti Pääesikunnasta tullut pyyntö YK:n rauhanturvaajatehtäviin. Kun työnantajanikin pyyntöön suostui - järjestäen poissaoloni ajan sijaisuuksilla - mielelläni lähdin, vaikka olin ollut niissä aiemmin jo kaksi kertaa. Ei niihinkään tehtäviin monia useampia kertoja valittu, saati pyydetty.

Pian tuolta reissulta palattuani ja Kiinteistöalan Koulutuskeskuksen isännöitsijäkurssin suorittamisella tehtävään muodollistakin lisäpätevyyttä hankittuani minusta tuli isännöitsijä firman keskushallintoon. Sitä tehtävää ilmeisesti pidettiin firman kannalta niin merkityksellisenä, että minut haluttiin ns. nimellisvarata, eli että mahdollisen vakavan kriisin tai sodankin ajan pysyisin tehtävässäni. Mielelläni siihen suostuin. Mitä helvatin merkitystä - en paremmin sano - olisi sillä majurin arvolla ollut verrattuna siihen, mikä merkitys minulle oli siinä työssäni ja sen tarjoamissa mahdollisuuksissa elämäni kannalta silloin ja myös tulevaisuuttani ajatellen!

Oletkohan ollut joskus jossain tekemisissä sotaväen kanssa, vaikkapa kertausharjoituksiin osallistuneena? Niin voisi päätellä tuosta mielenkiinnostasi tuollaista asiaa kohtaan. Sanomastasi voi kyllä päätellä, että merkittävää menestystä elämällesi nekään eivät ole sinulle antaneet. Helppo ymmärtää; tuolla kirjoitusasullasi annat luotettavan vahvistuksen näkemykselleni.

Nyt sitten iltapesuille ja niiden jälkeen vielä iltadrinkin - ehkä parinkin - myötä katson vielä tv:sta erään digitallennukseni, ja sen jälkeen vuoteeseen vetelemään unia, joissa ainakaan tämä palsta ja te täällä ette taatusti ole osallisina. Hyvää yötä kuitenkin myös sinulle, vaikka unesi saattavat olla toisenlaisia kuin minulla;))

Karjakon aviotonpoikaparka, mitätön koulusivistys ja aliupseerin toimi, ne ovat saavutuksesi.
        Itse niitä tunnut korkealle arvostavat, muut nauravat luuloillesi

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Heh.. kova olet selitteleen, nyt vai olet kohdannut parempasi, jolle ei narraamisesi uppoa. Tovereillesi kyllä menee täydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karjakon aviotonpoikaparka, mitätön koulusivistys ja aliupseerin toimi, ne ovat saavutuksesi.
        Itse niitä tunnut korkealle arvostavat, muut nauravat luuloillesi

Saako kysyä, tämäkö on Keskusta politiikkaa? Jos on, niin aika alas on vajottu.

• Jonkin verran yhä vierailen palstalla, mutta on todettava, että en ole perehtynyt aiheeseesi niin paljoa, että kykenisin sitä kommentoimaan. Käsittääkseni ehdokkaat avaavat lähiaikoina vaalikampanjansa. Kiertävät kai kenttääkin yhtä aikaa ja osallistuvat erilaisiin tentteihin. Josko saisin silloin käsityksen, kumpi on sopivampi kepun johtaan. Motivaatiota kuitenkin laskee se, että puolue on nyt valitsemassa tavallaan väliaikaista puheenjohtajaa. Ensi kesänä pidettävässä määräaikaisessa puoluekokouksessa voi olla ehdolla muitakin nimiä, muun muassa Annika Saarikko.

• Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Jonkin verran yhä vierailen palstalla, mutta on todettava, että en ole perehtynyt aiheeseesi niin paljoa, että kykenisin sitä kommentoimaan. Käsittääkseni ehdokkaat avaavat lähiaikoina vaalikampanjansa. Kiertävät kai kenttääkin yhtä aikaa ja osallistuvat erilaisiin tentteihin. Josko saisin silloin käsityksen, kumpi on sopivampi kepun johtaan. Motivaatiota kuitenkin laskee se, että puolue on nyt valitsemassa tavallaan väliaikaista puheenjohtajaa. Ensi kesänä pidettävässä määräaikaisessa puoluekokouksessa voi olla ehdolla muitakin nimiä, muun muassa Annika Saarikko.

Kiitos pysty, itse olen perehtynyt aiheeseen vielä vähemmän.

T.kapi

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Jonkin verran yhä vierailen palstalla, mutta on todettava, että en ole perehtynyt aiheeseesi niin paljoa, että kykenisin sitä kommentoimaan. Käsittääkseni ehdokkaat avaavat lähiaikoina vaalikampanjansa. Kiertävät kai kenttääkin yhtä aikaa ja osallistuvat erilaisiin tentteihin. Josko saisin silloin käsityksen, kumpi on sopivampi kepun johtaan. Motivaatiota kuitenkin laskee se, että puolue on nyt valitsemassa tavallaan väliaikaista puheenjohtajaa. Ensi kesänä pidettävässä määräaikaisessa puoluekokouksessa voi olla ehdolla muitakin nimiä, muun muassa Annika Saarikko.

Eilen illalla Sinua kaipailin kuullakseni järkevää mielipidettä avaukseni asiasta. Siihen asti käyneitä asia ei näyttänyt kiinnostavan, kun heidän kiinnostuksensa kohde oli jokin ihan muu.

Kiitos, että olet käynyt ja muistutit, että ”pätkäpuheenjohtajaahan” kepu nyt valitsee. Olisi minunkin täytynyt se muistaa, sillä tulihan tuo esille jo Sipilän eroilmoituksen yhteydessä ja vielä myös Annika Saarikon ilmoittaessa, että perhesyistä - perheen lisäystä odottaessaan - ei aio nyt asettua ehdolle. Enpä noita nyt muistanut, kun vanhuksella muisti tuppaa pätkimään. Eivät tosin ole muistaneet tuota nuo muutkaan ennen käyntiäsi käyneet - tai eihän sellainen heitä olisi kiinnostanutkaan, kun kiinnostuksen kohteena on jokin ihan muu.

Joo, pätkäpuheenjohtajan kepu nyt valitsee. Sen ei toki tarvitse merkitä sitä, että nyt valittava jäisi vain pätkäpuheenjohtajaksi. Jos hän vuoden aikana saa puolueen gallup-kannatuksen edes jonkin verran nousuun nykyisestä, hän voi hyvinkin saada jatkot ensi vuoden puoluekokouksessa.

Kummalla noista kahdesta olisi paremmat edellytykset saada puoluetta kömpimään ylöspäin nykyisistä pohjamudistaan? No, ehkä tätä ei tarvitse Sinun tai muidenkaan spekuloida. Minä kuitenkin vain ”tunnetasolla”, ilman muita perusteita uskon, että ne paremmat edellytykset olisivat Kulmunilla. Mutta ”tunnetason” sivuun heittäen arvelen, että nyt valituksi tulee kuitenkin Kaikkonen.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Eilen illalla Sinua kaipailin kuullakseni järkevää mielipidettä avaukseni asiasta. Siihen asti käyneitä asia ei näyttänyt kiinnostavan, kun heidän kiinnostuksensa kohde oli jokin ihan muu.

Kiitos, että olet käynyt ja muistutit, että ”pätkäpuheenjohtajaahan” kepu nyt valitsee. Olisi minunkin täytynyt se muistaa, sillä tulihan tuo esille jo Sipilän eroilmoituksen yhteydessä ja vielä myös Annika Saarikon ilmoittaessa, että perhesyistä - perheen lisäystä odottaessaan - ei aio nyt asettua ehdolle. Enpä noita nyt muistanut, kun vanhuksella muisti tuppaa pätkimään. Eivät tosin ole muistaneet tuota nuo muutkaan ennen käyntiäsi käyneet - tai eihän sellainen heitä olisi kiinnostanutkaan, kun kiinnostuksen kohteena on jokin ihan muu.

Joo, pätkäpuheenjohtajan kepu nyt valitsee. Sen ei toki tarvitse merkitä sitä, että nyt valittava jäisi vain pätkäpuheenjohtajaksi. Jos hän vuoden aikana saa puolueen gallup-kannatuksen edes jonkin verran nousuun nykyisestä, hän voi hyvinkin saada jatkot ensi vuoden puoluekokouksessa.

Kummalla noista kahdesta olisi paremmat edellytykset saada puoluetta kömpimään ylöspäin nykyisistä pohjamudistaan? No, ehkä tätä ei tarvitse Sinun tai muidenkaan spekuloida. Minä kuitenkin vain ”tunnetasolla”, ilman muita perusteita uskon, että ne paremmat edellytykset olisivat Kulmunilla. Mutta ”tunnetason” sivuun heittäen arvelen, että nyt valituksi tulee kuitenkin Kaikkonen.

Kiitos kapi, että jälleen ryömit kolostasi. Muistaakseni kerroit eilen poistuvasi, mutta demarien lupaukset ovat mitä ovat.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Valitaanpa nyt Kulmuni tai Kaikkonen, ensi vuonna valitaan Annikka Saarikko. On se niin komia nainen. Keskusta tarvitsee emännän.

• kapi_ kirjoitti:

Kaikkosen oletan ottavan PJ:n ohjat käsiinsä. Siitä asemasta on sitten hyvä ponnistaa seuraavassa varsinaisessa puoluekokouksessa jatkamaan vakituisemmalla pestillä. Mikäli politiikan suhdanteet menevät niin, saattaa seuraavan hallituksen pääministerinä olla Kaikkonen ja ulkoministerinä Antti Lindtman

• Anonyymi
        aito-arska kirjoitti:

Kaikkosen oletan ottavan PJ:n ohjat käsiinsä. Siitä asemasta on sitten hyvä ponnistaa seuraavassa varsinaisessa puoluekokouksessa jatkamaan vakituisemmalla pestillä. Mikäli politiikan suhdanteet menevät niin, saattaa seuraavan hallituksen pääministerinä olla Kaikkonen ja ulkoministerinä Antti Lindtman

En ottaisi noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
        Poliikka on laji joka elää jatkuvasti, vaikea sanoa vuosia eteenpäin.
        Kuten nytkin hehkuttiin -taisit itsekkin niin tehdä- Antti Lindtmania ministeriksi, mutta kieltäytyi. Taas siihenkin huhunsa löytyi, että odottaa Antti Rinteen epäonnistuvan hallituksessa, ja ei halunnut siihen mukaan. Että, olisi tulossa kaliffiksi kaliffin paikalle. Elikkä -huhut saa siivet herkästi. Jokaisella meistä on tai ainakin ollut omat esteemme johonkin tehtävään. Antti L sanoi pienen lapsen, ja ainakin itse sen ymmärrän, kun se on päällimmäisenä. Ja varmaan SAK oppilaana katsoo että vähemmälläkin pääsee. Nimittäin ministerit joutuu olemaan menossa jatkuvasti, varsinkin pääministeri, jota emme osaa niin arvostaa aina.

• Anonyymi

Paloheinän murjussa lemahtaa halvan ginin lemu, kultahampaat kirskuvat ja ukkoa vituttaa suunnattomasti. Pysty ja arskakin pettivät, eivät tulleet puolustamaan aatetoveriaan.

• Anonyymi

Entisten aliupseerien korkein arvo on nykyisin majuri. Paloheinän au ei koskaan siihen arvoon kyennyt ja se tietysti ukkoa risoo vielä kuolinvuoteellakin.

• Anonyymi

Kulmunista ei ole Suomen Keskustan puheenjohtajaksi, koska hänellä on oma lehmä pahasti ojassa!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      7715
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5758
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      79
      3268
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2863
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1668
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1580
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      322
      1293
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1159
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1061
    Aihe