Millainen ihminen arvostelee selvästi uupuneen ihmisen käytöstä?
Missä järki
40
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Paska ja kateellinen ihminen.
Pakko sanoa tähän että itse olin vuosia sitten uupunut ja elin silloin avoliitossa.
Meillä oli silloin paljon keskustelua suhteessa siitä että kohdellaanko mua suhteessa kuin hoidettavaa vai kuin tavallista seurustelukumppania.
Minusta se oikea linja on se että ei se uupuneisuus saa antaa toisen päästä yhtään sen vähemmällä jos se huonosti käyttäytyy kuin joku täysissä ruumiin ja sielun voimissa olevakaan. Ei sääliä ei synninpäästöä, ei armoa väärin tehdessä vaikka olisi uupunut ja väsynyt. Käytössäännöt koskee uupunuttakin. Olimme asiassa samalla linjalla ja tätä toteutettiin.Ensisijassa olin suhteessa silti ihan vain tyttöystävä ja avovaimo joka vastasi omasta käytöksestä ilman tekosyiden taakse piiloutumista.
Tietenkin jos tässä tarkoitetaan jotain ettei jaksa näkyä jossain seuraelämässä, siivota, olla sosiaalinen energinen ja aktiivinen ihminen, aloitekykyinen ja jaksaa aina olla parhaimmillaan ulkonäöltäkin niin sitten se arvostelu on väärin. Täyttä kymppiä ei voi vaatia ihmiseltä jolla energiavarat vähissä. Sellainen kuluttaa ne jäljellä olevat energiat vain niihin kaikkein tärkeimpiin ja välttämättömimpiin.
aikuiselta uupuneelta vaaditaan aika paljon armotta jo yhteiskunnan taholta ihan pelkästään että rahaa saa ja laskunsa pystyy maksaan sekä kotinsa pitämään. Ne jo pelkästään uupuneelta vie lähes kaiken voiman mitä irtoo enää..- Anonyymi
Olen varma että jos olisin erään kanssa parisuhteessa niin olisin miljoona kertaa uupuneempi kuin mitä nyt olen.
Anonyymi kirjoitti:
Olen varma että jos olisin erään kanssa parisuhteessa niin olisin miljoona kertaa uupuneempi kuin mitä nyt olen.
Aina ei suhteet ole voimavara. Se on totuus. Siihen tarvitaan ihminen joka on itse suhteellisen tasapainoinen ja kykenevä kantamaan vähän isompaa roolia hetken suhteesta. Entiselläni ei ollut helppo rooli kun olin uupunut. Olin monesti hänestä huolissani, sillä koska itse vedin matalilla energiavaroilla hänen harteille tuli enemmän asioita. Hänen tehtävänään oli toisinaan antaa sitä potkua muhunkin ja olla se toimintaan potkija. Mulla oli välillä virrat niin loppu että en oli käynnistysongelmia.
Entiseni sanoi toisinaan että on välillä raskasta mutta haluaa olla kanssani koska saa enemmän suhteesta kuitenkin hyvää..
Mutta ei sellaista jaksa ihminen joka itsekin epätasapainossa silloin suhteesta tulee molemmille liian raskas- Anonyymi
Ajattelijan_osa kirjoitti:
Aina ei suhteet ole voimavara. Se on totuus. Siihen tarvitaan ihminen joka on itse suhteellisen tasapainoinen ja kykenevä kantamaan vähän isompaa roolia hetken suhteesta. Entiselläni ei ollut helppo rooli kun olin uupunut. Olin monesti hänestä huolissani, sillä koska itse vedin matalilla energiavaroilla hänen harteille tuli enemmän asioita. Hänen tehtävänään oli toisinaan antaa sitä potkua muhunkin ja olla se toimintaan potkija. Mulla oli välillä virrat niin loppu että en oli käynnistysongelmia.
Entiseni sanoi toisinaan että on välillä raskasta mutta haluaa olla kanssani koska saa enemmän suhteesta kuitenkin hyvää..
Mutta ei sellaista jaksa ihminen joka itsekin epätasapainossa silloin suhteesta tulee molemmille liian raskas"Mutta ei sellaista jaksa ihminen joka itsekin epätasapainossa silloin suhteesta tulee molemmille liian raskas "
Eli siis sinun kanssasi? Anonyymi kirjoitti:
"Mutta ei sellaista jaksa ihminen joka itsekin epätasapainossa silloin suhteesta tulee molemmille liian raskas "
Eli siis sinun kanssasi?Epäilen että aika monen parin kohdalla.
Jos omaakin mennyttä suhdetta mietin.. ottaen huomioon tietenkin sen että meidän ikä oli 21-23 v eli olimme nuoria ensimmäisessä suhteessa eli sellaista iän tuomaa kokemusta kohdata rankempia tilanteita suhteessa ei vielä ollut..
Niin jos molemmat olisi tarvinnut vetoapua ulkopuoliselta eikä kumpikaan olisi pystynyt olemaan toiselle se vauhtiin potkia, niin aika moni asia olis rempallaan ollut.
Itse olin todella paljon silloin kun omat voimavarat vähissä riippuvainen entiseni energiasta. Se ottikin sitten ihan armeijan asenteen ja aloinkin kutsumaan häntä vitsillä hänen sotilasarvollaan kun hän sillä asenteella alkoi mua käskeen ja potkiin liikkeelle tekeen asioita.
- Anonyymi
Uupumus on monelle tekosyy olla välinpitämätön tai vittumainen tai ylidramaattinen.
Osasta ei ole parisuhteeseen sen takia kun kaikki maailman ongelmat ja oman elämän viat kaadetaan kuin paskasanko sen kumppanin niskaan.
Samaan aikaan odotetaan sitten tukea kaikelle mikä vain tekee toisen elämästä täyttä paskaa.
Nimenomaan naiset ovat tässä erinomaisia ja sitten otetaan sen marttyyrin rooli tai haetaan apua erilaisista addiktioista tai aletaan pettää jne. koska puoliso ei joka vitun käänteessä jaksa tukea sitä avutonta muijaa.
Sen kokeneena niin kannattaa aina myös uupuneena miettiä omaa käytöstä ja tekemisiä.
Uupumuus ei oikeuta olemaan mitään toisia kohtaan mitä ei normaalisti sallita ja toisaalta kannattaa tarkkailla aina ensin sitä omaa käytöstä eikä vain tuomita toisten reaktioita siihen.
Tiedän, vaikea naisena ymmärtää koska narsismi.- Anonyymi
Olen ihan samaa mieltä.
- Anonyymi
Hae apua noihin harhoihisi, ei ole kyse mistään pettämisestä tietenkään. Sehän on juuri sitä järjetöntä ajattelua, että uupunut ajattelisi jotain pettämistä tms.
- Anonyymi
No esimerkiksi valtion kouluttamat kusipäät upseerit ym. korkeammin koulutetut arvostelevat jatkuvasti muita ihmisiä jos ei mene asiat niinkuin he ovat suunnitelleet tai käyttäydy samallailla kuin he käyttäytyvät.
Jos ei turhia puhele ja tekee vain työnsä niin ei sekään ole hyvä kun täytyisi kokoajan heittää tyhmää läppää. - Anonyymi
.mikä pöljä olet?
- Anonyymi
Hehe sellaanen vaan ettei ole moni kokenut muahahaha
- Anonyymi
Ymmärrys on välillä kateissa itse kullakin. Jos on kaksi uupunutta ihmistä niin tilanne voi olla entistä vaikeampaa käsitellä kuntoon ilman ulkopuolista apua?
- Anonyymi
Ei ole sellainen tilanne, ei tarvetta selvitellä mitään kenenkään kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sellainen tilanne, ei tarvetta selvitellä mitään kenenkään kanssa.
Ei sellaista ulkopuolista apua ole olemassakaan bisnesmaailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista ulkopuolista apua ole olemassakaan bisnesmaailmassa.
Tuossa olet oikeassa. Kaikilla palveluilla on hintansa ja se ei tarkoita apua, eikä mitään muutakaan sellaista, mistä olisi hyötyä kellekään muulle, kuin palvelun myyjälle. Näin meidän yhteiskuntamme toimii. Voisi sanoa, ettei edes toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa olet oikeassa. Kaikilla palveluilla on hintansa ja se ei tarkoita apua, eikä mitään muutakaan sellaista, mistä olisi hyötyä kellekään muulle, kuin palvelun myyjälle. Näin meidän yhteiskuntamme toimii. Voisi sanoa, ettei edes toimi.
Kiva että edes joku komppaa. Harhaanjohtamisesta taitaa olla kyse. Koulutetaan ammattilaisia jotka eivät sitten oikeastaan ole ammattilaisia vaan oppilaitoksen tuotoksia ja oppilaitokset opettavat sitä mistä eniten rahaa saavat. Sitten sitä vain olettaa että kun on hyvin koulutettu niin apua saa eikä sitten saakaan apua siihen mitä lähti hakemaan vaan saa vain jotain lauseita joilla ei mitään merkitystä todellisuuden kanssa eikä sen kanssa mihin olisi apua tarvinnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva että edes joku komppaa. Harhaanjohtamisesta taitaa olla kyse. Koulutetaan ammattilaisia jotka eivät sitten oikeastaan ole ammattilaisia vaan oppilaitoksen tuotoksia ja oppilaitokset opettavat sitä mistä eniten rahaa saavat. Sitten sitä vain olettaa että kun on hyvin koulutettu niin apua saa eikä sitten saakaan apua siihen mitä lähti hakemaan vaan saa vain jotain lauseita joilla ei mitään merkitystä todellisuuden kanssa eikä sen kanssa mihin olisi apua tarvinnut.
Lääkäriinkiin mennessä lääkäri alkaa ensimmäisenä sensijaan että keskittyisi ongelman korjaamiseen mietiskelemään että mitäköhän pillereitä voisi myydä kun on noita lääkefirmojen osakkeitakin ja kavereitakin siellä töissä.
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäriinkiin mennessä lääkäri alkaa ensimmäisenä sensijaan että keskittyisi ongelman korjaamiseen mietiskelemään että mitäköhän pillereitä voisi myydä kun on noita lääkefirmojen osakkeitakin ja kavereitakin siellä töissä.
Vaikka menisi minkä takia tahansa, aloittaa verenpaineen mittauksella. Ja määrää sitten lääkkeitä, joilla on hyytävät sivuvaikutukset. Itse asiaan, jonka vuoksi potilas on tullut, ei aika sitten riitäkään.
- Anonyymi
Minä olen uupunut ja voin myöntää sen. Jos koen uupumusta, niin muutun hyökkääväksi ja aggressiiviseksi, koska koitan puolustaa omaa jaksamistani.
- Anonyymi
Aloituksesta ei oikein selvinnyt mitään, minkä takia olisi voinut ottaa kantaa tähänkään. Kun on jo vaikka mistä jo kokemusta ja selvitty aina jotenkin. Olis kiva jos vois vähän samastua, ymmärtää ja hiukka lohdutella vaikkapa hyvillä neuvoilla. Nyt unten maille ja kiitos kun luit.
- Anonyymi
Näin on yökkölöiset jatkakoon muut nukkumaan .
- Anonyymi
Ennen sitä oli Kun nyt sitä kyselet.
- Anonyymi
Ajattelitko hoisen haavan parantaa noin lelliesäs? Mikä sun sun lohdutuksesi on?
- Anonyymi
Tietääkö toinen että olet uupunut? Kerro uupumuksestasi hänelle, ei siinä enempää toiselta järkeä kysytä.
Jotkut suojelee itseään muuttumalla vihaisesi ja hyökkäämällä kun ovat uupuneita. Puolustautuakin saa mutta toisen syyttely ei auta mitään. Kimpaantuneena voi sanoa ajattelemattomia ottamatta huomioon sitä mitä nuo sanat vaikuttaa vastapuolessa. Hänkin voi olla monien asioiden rasittama. Hän muistaa sanasi ja voi vedota agressiiviseen sanomiseesi ja tekoihisi myöhemminkin. Älä syyttele toista jos toinen ei tiedä että olet uupunut.- Anonyymi
Ei ole kyse mistään vihaisesta tai aggressiivisesta käytöksestä, tai syyttelystä.
- Anonyymi
Yleensä laiskaperseet ovat pahimpia arvostelijoita. He haluavat vain jonkun kiltin ihmisen tekemään kaikki raskaat työt ja itse istuvat perseellään jakkaralla, eivätkä liikauta hanuriaan yhtään mihinkään.
Sitte, kun kiltti ihminen alkaa valittaa väsymystään ja kipeitä paikkojaan, niin laiskaperse vain kohauttelee hartioitaan, mutta ei tee yhtään mitään auttaakseen, tai ottakseen työtaakasta mitään itselleen. Lopulta kiltti ihminen joutuu jäädä sairaslomalle uupumuksesta ja tilalle etsitään uusi kiltti ihminen ja laiskaperseet senkun nostaa palkan ja laiskottelee.- Anonyymi
Se on ihan "normaalia" johtajien käytöstä suurin osa ajasta kuluu tarinoita kertoessa ja töitä delegoidessa ainakin isoissa firmoissa.
- Anonyymi
Joidenkin ihmisten pahantahtoisuuteen voi uupua, oletuksiin voi uupua, tuijoteltavana olemiseen voi uupua, mutta toisten ihmisten pahuuden ei tule lannistaa sillä jotkut taistelut on yksinkertaisesti tehty voitettaviksi eikä ne saa lähtemään kiertolaiseksi, vaan pysymään mestoilla hengissä ja uudelleensyntyneenä tai jopa hymyilemässä kuin laupias samarialainen vaikka vähän närästää
- Anonyymi
Hyvä kirjoitus. Lisänä myös tietämättömyys uuvuttaa.
- Anonyymi
Sekin on uuvuttavaa, menee vähän sellaiseen tukarilokeroon ei voi ilmaista tämän kauniimmin
- Anonyymi
Paras sanonta menee näin. Muiden arviointi on itsensä määrittämistä. Pitää kyllä paikkansa.
- Anonyymi
Monesti ihmiset, joilla on jokin kosketus esimerkiksi omaan uupumiseensa, tulevat paremminkin toimeen läheisissä suhteissa kuin sellaiset, jotka eivät itseään ja tilanteitaan ehkä niin syvästi tunne ja koe.
Se on tietty hankalampi yhdistelmä, jos jotkin tällaiset vastakkaisuudet törmäävät kahden ihmisen välillä.- Anonyymi
Voi muuten olla. Jää kaikki kuluttava turhuus pois, kun puhuu, mihin on valmis. Ja tietää oman rajallisuutensa.
- Anonyymi
Miksi arvostelet täysin uupuneen ihmisen käytöstä aiheuttaen lisää ahdistusta?
- Anonyymi
Millainen ihminen ei näe muuta kuin oman uupumuksensa?
- Anonyymi
Vihaksi pistää nuo viestit täällä. 🤯🤯Toivottavasti saat voimia ja joku auttaa sinua jaksamaan jälleen. 🤗 Muista että jos joku tekee elämästäsi uuvuttavaa etsi ympärillesi ihmisiä jotka antavat voimaa ja tukea se auttaa nousemaan kun huomaat että joku uskoo sinuun. Ainakin itseäni auttoi.
- Anonyymi
Ja kyllä todellinen rakkaus kestää toisen uupumukses. Jos ei kestä ei se rakkautta olekaan.
- Anonyymi
Jos olet nainen niin ei miehet ymmärrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2823369BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62385Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2532164- 682049
- 721708
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3421342MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/251117- 651069
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231036Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166993