Kansallisteatterin ohjelmatarjonta

Yuval Noah Hararin Sapiens tulee olemaan vingutuin lippusetti tänä syksynä - ja jo kuulen kuinka hajuvesipullot kilisevät desing-pelikaapeissa pyrkien ilmoille. Kravatteja valikoidaan ja maiskutellaan täydellisiä lauseita valmissuihin ilmaistavaksi.

Kommentteja

Kuten kuvasta näkyy, niin me olemme ihmiskuntana apina, joka katsoo televisiosta horisontissa nousevaa sienipilveä - lähes kyllästyneenä.

(Hihitystä)

18

65

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mjoo

Mikähän helvetti on pelikaappi?

(Naurua)

• Itse aion pukeutua piittaamattoman boheemisti. Otan mukaan korin keskiolutta ja paketin perusmakkaraa.

Kommentoin ääneen näyttelijäsuorituksia ja röyhtäilen.

(Reps)

• Funeau kirjoitti:

Itse aion pukeutua piittaamattoman boheemisti. Otan mukaan korin keskiolutta ja paketin perusmakkaraa.

Kommentoin ääneen näyttelijäsuorituksia ja röyhtäilen.

(Reps)

Harari on sellainen heppu, jolta tuo sarkasmin taito onnistuu kuin leikiten.

Kaiken lisäksi paikalla tulee olemaan viikon luontoääni, Jarmo Heikkinen, jonka melankolinen ja tunnesisältöinen empatia luo oman syvyytensä ihmiskunnan itseironiaan.

(Hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Harari on sellainen heppu, jolta tuo sarkasmin taito onnistuu kuin leikiten.

Kaiken lisäksi paikalla tulee olemaan viikon luontoääni, Jarmo Heikkinen, jonka melankolinen ja tunnesisältöinen empatia luo oman syvyytensä ihmiskunnan itseironiaan.

(Hihitystä)

Sitä vain ihmettelen että käyvätkö nämä palstapellet koskaan teatterissa.

Eivät varmaan sirkukseltaan ehdi.

(Hirn)

• Funeau kirjoitti:

Sitä vain ihmettelen että käyvätkö nämä palstapellet koskaan teatterissa.

Eivät varmaan sirkukseltaan ehdi.

(Hirn)

Filosofiaa

Kun sirkustirehtööri esittelee seuraavan ohjelmanumeron, niin yleisö on hakemassa poppareita.

On tietysti olemassa mahdollisuus jossa tirehtööri itse on sekä popparijonossa että esittelemässä seuraavaa ohjelmanumeroa.

(Hihitystä)

• Miten tuollainen teatteriksi taipuu? Kyllä ei hyvin.

Ennen Aleksis Kivi kirjoitti näytelmän ja sitten näyttelijät näyttelivät sen. Oli vuorosanoja. Väliajalla kahvia ja pullaa.

• Mjaa

Tämä jää nähtäväksi.

Mutta kansallisen teatterimme voimavaroihin on luottaminen. Ei sinne mitään turhia apinoita palkata.

(Naurua)

• Funeau kirjoitti:

Mjaa

Tämä jää nähtäväksi.

Mutta kansallisen teatterimme voimavaroihin on luottaminen. Ei sinne mitään turhia apinoita palkata.

(Naurua)

Vien tätä (varmuuden vuoksi) hieman pidemmälle.

On aina olemassa mahdollisuus siihen että yleisö ei reagoi täsmälleen samalla tavalla, vaikka esitelty teos olisi loppuun asti hiottu, harjoiteltu ja valmis.

Tarkoittaako tämä sitä että yleisö on koostumus eriasteisista yksilöistä, eli aiheista, ja itse projekti näistä vapaa?

(Hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Vien tätä (varmuuden vuoksi) hieman pidemmälle.

On aina olemassa mahdollisuus siihen että yleisö ei reagoi täsmälleen samalla tavalla, vaikka esitelty teos olisi loppuun asti hiottu, harjoiteltu ja valmis.

Tarkoittaako tämä sitä että yleisö on koostumus eriasteisista yksilöistä, eli aiheista, ja itse projekti näistä vapaa?

(Hihitystä)

Lyhyesti: Mikä on teatterin ja yleisön suhde?

(Naurua)

• Funeau kirjoitti:

Lyhyesti: Mikä on teatterin ja yleisön suhde?

(Naurua)

Piirrän kuvan

Mua on aina kiinnostanut ajatus siitä että lavalla tapahtuva ei tapahdu lavalla vaan yleisössä.

Lavalla on vain hallittua kaaosta ja epämukavia rättejä, eli illuusio siitä mitä yleisö on.

Tai mitä se ei missään nimessä halua olla.

(Naurua)

• Funeau kirjoitti:

Piirrän kuvan

Mua on aina kiinnostanut ajatus siitä että lavalla tapahtuva ei tapahdu lavalla vaan yleisössä.

Lavalla on vain hallittua kaaosta ja epämukavia rättejä, eli illuusio siitä mitä yleisö on.

Tai mitä se ei missään nimessä halua olla.

(Naurua)

Soitan sonetin

Mä veikkaan, että kukaan elävä ihminen ei voisi olla kiinnostunut muusta kuin siitä, kuinka naurettava hän todella on, sillä vain se tie on se oikea tie.

Kuin kynttilä syysyössä perhoselle.

(Hirn)

• Funeau kirjoitti:

Soitan sonetin

Mä veikkaan, että kukaan elävä ihminen ei voisi olla kiinnostunut muusta kuin siitä, kuinka naurettava hän todella on, sillä vain se tie on se oikea tie.

Kuin kynttilä syysyössä perhoselle.

(Hirn)

Kolikon kääntöpuoli

No, se nyt on sanomattakin selvää.

(Hihitystä)

• Anonyymi

Siis toihan on joku ihan perus dokumenttielokuva, ei muuta.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis toihan on joku ihan perus dokumenttielokuva, ei muuta.

Elokuvat esitetään elokuvateatterissa.

https://kansallisteatteri.fi/esitys/sapiens/

Taidehörhöt temmeltää nyt jotain katsomon edessä olevalla näyttämöllä.

Tuon Homo Sapiensin muutama vuosi sitten lukeneena sanoisin, että hörhö saa nyt mielikuvitella ihan äärimmilleen, että tuohon luontodokumenttiin jotain draamaa saa. Mutta kai tässä on motiivina se, että kun kirjaa on kovasti luettu niin pitäähän se näyttämölle sovittaa.

• Anonyymi

Can't get any more jewish than this!

• En tie mikä esitys tuo on.

Tuli silti mieleen, ku aikoinaan gimmakaverini oli Nokialla toimihenkilöpuolella, ja siellä järjestettiin toimihenkilöille ( 1 avec) kulttuurimatkoja jokunen vuodessa. Se kulttuuri vaan tarkoitti aina jääkiekkoa tai jotain muuta urheilutapahtumaa.
      Meit molempia tutti ku ei voinu olla koskaan mitään teatteria tai konserttia. Lätkä ei kiinnostanu kumpaakaan, tietenkään.

Tai oli niillä kerran konsertti: Eppu Normaali. Sinne ei päässy avecit.
      Ei ny niin ois kiinnostanutkaan.

• Tuo kirja on parasta, mitä olen pitkään aikaan lukenut. Kiitos vihjeestä. Ostin lipun heti.

• No problemo

(Hihitystä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      153
      5294
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3273
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      251
      3145
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2668
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1824
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1615
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1566
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1457
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23