Positiivinen juttu kristitystä miehestä

Anonyymi

Luin tänään Greg Zanis nimisestä puusepästä, joka ajelee Yhdysvalloissa ristien kanssa siellä tapahtuneiden joukkosurmien paikalle. Hänellä on yksi risti jokaiselle uhrille, mutta hän ei myöskään syrji muita uskontoja. Hän veistää myös Daavidin tähtiä, puolikuita ja hän tekee myös ateisteille ja buddhalaisille uhreille omat symbolinsa. Hän sanoi, ettei tyrkytä uskoaan. Mies on tähän mennessä kuljettanut 26,000 joukkosurman ja muiden tragedioiden uhrielle oman muistosymbolinsa ja kirjannut uhrien nimet kirjaansa. Hän on tehnyt tätä '96 asti, jolloin hänen appiukkonsa surmattiin.

Miksi otsikko on näin erikoinen? Olen ateisti, ja halusin osoittaa että kyllä ateistikin voi arvostaa kristittyjä ja heidän eleitään. Minun mielestäni Greg Zanisin kaltaisia miehiä tarvittaisiin paljon enemmän tässä maailmassa, eikä minua haittaisi vaikka he olisivat kristittyjä.

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Greg Zanis sanoi tämän viikon olleen hänen elämänsä rankin, niin monta joukkosurmaa tapahtui lyhyessä ajassa.

• Anonyymi

Tekisi ennemmin huonekaluja kun puuristejä ja jakaisi näitä uhrien omaisille.

• Anonyymi

Hyvää hän tekee uhrien lähemmäisille, eikä tyrkytä omaa uskoaan. Mies paikallaan.

• Anonyymi

Mikähän se ateistien symboli tässä on? Tyyppi kyselee omaisilta, että oliko murhattu ateisti tms.?

• Anonyymi

Varmaankin silloin on ollut kyseessä tunnettu ateisti. Orlandon baarihyökkäyksen uhreille hän teki kaikille ristit joissa oli sydän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaankin silloin on ollut kyseessä tunnettu ateisti. Orlandon baarihyökkäyksen uhreille hän teki kaikille ristit joissa oli sydän.

Tyyppi on näemmä samaa perverssiosastoa kuin Youtuben Mr Caringuy, joka keräilee julki itsemurhaajia ja toivottelee heitä taivaan iloon. Limaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyyppi on näemmä samaa perverssiosastoa kuin Youtuben Mr Caringuy, joka keräilee julki itsemurhaajia ja toivottelee heitä taivaan iloon. Limaista.

Loukkasit koko kristittyä yhteisöä ja ateistikaveriasi samalla kertaa. Onneksi olkoon. Onko nyt hyvä mieli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin katsomassa yhden hänen videon kun mainitsit. Minusta ihan asiallisen oloinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loukkasit koko kristittyä yhteisöä ja ateistikaveriasi samalla kertaa. Onneksi olkoon. Onko nyt hyvä mieli.

Meitä ateisteja on moneen junaan, kuten uskovaisiakin. Minusta on kiva sanoa jotakin positiivistakin välillä, netissä on liikaa riitelyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro nyt hyvämieli, mikä se ateismin symboli näissä puutalkoissa on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin katsomassa yhden hänen videon kun mainitsit. Minusta ihan asiallisen oloinen.

Jep, ”75-vuotias George hyppäsi junan alle, suremme hänen nuorta elämäänsä, varmasti on hänelle taivaassa erityinen paikka...” 🤮

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro nyt hyvämieli, mikä se ateismin symboli näissä puutalkoissa on?

En ole se jolle vastasit, mutta hän vain sanoi haastattelussaan tehneensä ateisteillekin omia muistomerkkejään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, ”75-vuotias George hyppäsi junan alle, suremme hänen nuorta elämäänsä, varmasti on hänelle taivaassa erityinen paikka...” 🤮

Ei minua olisi lainkaan haitannut jos itsemurhan tehneelle kaverille olisi pistetty jotain muisteloa pystyyn. Siihen aikaan vaan ei ollut sellainen kulttuuri Suomessa, että asioista olisi puhuttu. Kaikki pitivät menetyksen sisällään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minua olisi lainkaan haitannut jos itsemurhan tehneelle kaverille olisi pistetty jotain muisteloa pystyyn. Siihen aikaan vaan ei ollut sellainen kulttuuri Suomessa, että asioista olisi puhuttu. Kaikki pitivät menetyksen sisällään.

Joo on tosi hienoa joutua, ihan pyytämättä, tuntemattomien tekemän tehtailun kohteeksi kuolemassa. "Missä on puuristini?!" "Missä söpö nallekarhu murhapaikalleni?!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo on tosi hienoa joutua, ihan pyytämättä, tuntemattomien tekemän tehtailun kohteeksi kuolemassa. "Missä on puuristini?!" "Missä söpö nallekarhu murhapaikalleni?!"

Tässä parisen vuotta sitten oli kukkakimppuja tien varressa ja punaisen sydämen sisällä kuva tytöstä, joka oli sillä paikalla kuollut. Ihan täällä Suomessakin tätä tehdään. Tuskin kaikki kukkakimppujen jättäjät ovat olleet läheisiä, mutta läheisille tämä tekee hyvää. Joskus kun suurempi tragedia iskee, surraan muissakin maissa.

Jos muistat niin World Trade Centerin tapahtumia surtiin Iranissakin julkisesti, maassa joka oli vihamielinen Yhdysvaltojen kanssa.

https://photosiran.wordpress.com/2015/06/20/irans-exceptional-reaction-to-911-attacks-candlelit-vigils-for-the-victims-and-60k-soccer-fans-respected-a-minutes-silence-2/

Sinulla on oma näkemyksesi asiasta, mutta taidat olla vähemmistössä sen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä parisen vuotta sitten oli kukkakimppuja tien varressa ja punaisen sydämen sisällä kuva tytöstä, joka oli sillä paikalla kuollut. Ihan täällä Suomessakin tätä tehdään. Tuskin kaikki kukkakimppujen jättäjät ovat olleet läheisiä, mutta läheisille tämä tekee hyvää. Joskus kun suurempi tragedia iskee, surraan muissakin maissa.

Jos muistat niin World Trade Centerin tapahtumia surtiin Iranissakin julkisesti, maassa joka oli vihamielinen Yhdysvaltojen kanssa.

https://photosiran.wordpress.com/2015/06/20/irans-exceptional-reaction-to-911-attacks-candlelit-vigils-for-the-victims-and-60k-soccer-fans-respected-a-minutes-silence-2/

Sinulla on oma näkemyksesi asiasta, mutta taidat olla vähemmistössä sen kanssa.

Mistä lähteistä tiedät homman tekevän ”läheisille hyvää”? Mutuilu ei ole tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä lähteistä tiedät homman tekevän ”läheisille hyvää”? Mutuilu ei ole tietoa.

En ryhdy kanssasi kinastelemaan mutu vastaan mutua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ryhdy kanssasi kinastelemaan mutu vastaan mutua.

Tiedän mitä mieltä itse olen, murhattujen jne. omaisista jne. en väitä mitään. Sinä aloit pöyhkeillä mukatiedolla hirveään tilanteeseen joutuneista ihmisistä. Niin että häpeä itse vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän mitä mieltä itse olen, murhattujen jne. omaisista jne. en väitä mitään. Sinä aloit pöyhkeillä mukatiedolla hirveään tilanteeseen joutuneista ihmisistä. Niin että häpeä itse vain.

Hyvää loppuelämää vain itsellesikin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8073
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5013
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4963
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3737
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      56
      2960
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2677
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2518
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      44
      2393
    Aihe