Suomen suosituimmat poliitikot

Alma Media on tehnyt kyselyn, jossa on kartoitettu Suomen poliitikot suosituimmuusjärjestykseen, samalla järjestykseen keille haluttaisiin antaa enemmän poliittista päätäntävaltaa. Listalla on ollut 22 eturivin poliitikkoamme.

Tulos kahden ensimmäisen osalta ei yllätä. Selvästi suosituin on presidentti Niinistö, varsin selvästi kakkosena ulkoministeri Pekka Haavisto. Kolmossijalle päässyt on ehkä hieman yllättävämpi; hän on Jutta Urpilainen - siis suosituin demaripoliitikoista.

Pääministeri Antti Rinne on suosituimmuusjärjestyksessä vasta sijalla 12. Hänen edelleen - sijalle 11 - on demaripoliitikoista nostettu myös Sanna Marin, en tosin ymmärrä sille syytä, kun elokuun tolppa on sama kuin Rinteelläkin, edellisten kuukausien tolpat jopa lyhyempiä.

Kepupoliitikoista suosituin on Annika Saarikko sijalla 13. Juha Sipilä on vasta sijalla 20. Kepun pj-ehdokkaista Antti Kaikkonen on huomattavasti edellä Katri Kulmunia. Kokoomuspoliitikoista Antti Häkkänen on huomattavasti edellä Petteri Orpoa.

Tästäpä näette kaikki:

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/287437-alma-kysely-vain-niinisto-ja-haavisto-edella-jutta-urpilainen-heti-suomen

Eipähän tuollaisilla "mittauksilla" liene paljonkaan merkitystä politiikassamme tapahtuvaan. Eiköhän suurin osa kyselyyn vastanneistakin liene antanut vastauksensa lähinnä mutu-perusteella. Silti nuo tulokset varmaan lämmittävät kyselyssä hyvin menestyneiden mieltä, Jutta on sen jo myöntänytkin. Vastaavasti tulokset varmaan kirvelevät niiden mieltä, jotka menestyivät kyselyssä kehnosti.

Luultavasti myös tällä palstalla kirjoittelevien keskimääräinen näkemys olisi varsin lähellä tuon kyselyn tuottamaa. Poikkeuksia suuntaan tai toiseen tietysti on. Haluaisiko joku ehkä kertoa näkemyksestään? Sellaiseen innostaakseni sanon, että oma näkemykseni noista on hyvin samanlainen tuon kyselyn tuloksen kanssa.

40

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En yhtään ihmettele Urpilaisen hyvää sijoitusta. Hän on hyvä poliitikko. Tiedä vaikka presidentiksi pääsisi v.2014.

Antti Lindtmania arvostan myös. On nuoresta iästään huolimatta varsin kokenut poliitikko. Myös Antti Kaikkonen vaikuttaa pystyvältä kaverilta.

• Urpilaisen hyvä sijoitus ei ole minullekaan yllätys. Ihmettelin, ettei hän tullut tähän hallitukseen. Olisiko itse ollut halukas jäämään sivuun esim. EU-komissaarin paikka tähtäimessään? Myös minä arvostan Antti Lindmania, joka vielä nuoresta iästään huolimatta ollut jo kauan politiikan ykkösketjussa, jossa on osoittautunut varsin taitavaksi. Myös julkinen esiintymiskyky hänellä on oikein hyvä, parempi kuin Rinteellä. Ihmettelen, ettei hän tuolla suosiolistalla ole noussut ylemmäksi.

No, sinä ilmeisesti Tampereen lähimaisemissa asuvana lienet tyytyväinen siihen, että Tampereen tyttö Sanna Marin on noinkin hyvässä suosiossa - ei aiheetta minunkaan mielestäni.

Noissa tulevia kepun pätkäpuheenjohtajavaaleja käsitelleissä kirjoituksissani aluksi olin kyllä enemmän Kulmunin kuin Kaikkosen kannalla. viimeisissä viesteissäni kyseisestä aiheesta olen kyllä kantaani tarkistanut. Ihan hyvä tyyppi Kaikkonen taitaa olla. Ei häntä saisi enää lyödä vanhalla rikkeellään, jonka hän on jo lakien mukaisesti sovittanut.

Vaikka olen puoluepoliittisesti riippumaton ja roikkumaton, silti minua ehkä jopa demareita tai ainakin kepu enemmän kiinnostaa kokoomuksen tilanne. Mielipiteeni suoraan sanoen Orpon olisi ehkä pian syytä tehdä ”Sipilät” eli väistyä puolueen johdosta. Häkkänen voisi olla paras mahdollinen käytettävissä oleva hänen tilalleen, kun vielä paremmalla - Jan Vapaavuorella - ei ehkä ole mahdollisuuksia, tuskin kiinnostustakaan sille pallille, sillä Helsingin pormestarin paikka on toki enemmän kuin jonkin puolueen puheenjohtajan paikka, ellei se takaa pääministeriyttä.

• Anonyymi

"En yhtään ihmettele Urpilaisen hyvää sijoitusta. Hän on hyvä poliitikko. Tiedä vaikka presidentiksi pääsisi v.2014."

Urpilainen ja SFP ovat aivan liian hyvää pataa keskenään.
        Sellaista ei tarvita demarien ehdokkaaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

"En yhtään ihmettele Urpilaisen hyvää sijoitusta. Hän on hyvä poliitikko. Tiedä vaikka presidentiksi pääsisi v.2014."

Urpilainen ja SFP ovat aivan liian hyvää pataa keskenään.
        Sellaista ei tarvita demarien ehdokkaaksi.

Urpilainen on Kokkolasta, Gamlakarleby på svenska. Siellä on paljon ruotsinkielisiä, SFP:llä eli RKP:llä melkoisesti edustajia myös kaupunginvaltuustossa, jossa Jutta on toiminut kauan, myös sen puheenjohtajana.

On siis ymmärrettävää ja ihan hyvä asia, että hän on ”hyvää pataa” myös tuon melko runsaan ja varmaan vaikutusvaltaisen kielivähemmistön ja sen edustajien kanssa. Ei presidentillekään olisi haitaksi hyvät yhteydet toista kotimaista kieltä äidinkielenään käyttäviin.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Urpilainen on Kokkolasta, Gamlakarleby på svenska. Siellä on paljon ruotsinkielisiä, SFP:llä eli RKP:llä melkoisesti edustajia myös kaupunginvaltuustossa, jossa Jutta on toiminut kauan, myös sen puheenjohtajana.

On siis ymmärrettävää ja ihan hyvä asia, että hän on ”hyvää pataa” myös tuon melko runsaan ja varmaan vaikutusvaltaisen kielivähemmistön ja sen edustajien kanssa. Ei presidentillekään olisi haitaksi hyvät yhteydet toista kotimaista kieltä äidinkielenään käyttäviin.

Viimeinen kappale tarkoitta valtakunnan ykköspaikalle henkilöä joka vastustaa kansanenemmistön halua ja tarvetta vapaaseen kielivalintaan.

• kapi_ kirjoitti:

Urpilaisen hyvä sijoitus ei ole minullekaan yllätys. Ihmettelin, ettei hän tullut tähän hallitukseen. Olisiko itse ollut halukas jäämään sivuun esim. EU-komissaarin paikka tähtäimessään? Myös minä arvostan Antti Lindmania, joka vielä nuoresta iästään huolimatta ollut jo kauan politiikan ykkösketjussa, jossa on osoittautunut varsin taitavaksi. Myös julkinen esiintymiskyky hänellä on oikein hyvä, parempi kuin Rinteellä. Ihmettelen, ettei hän tuolla suosiolistalla ole noussut ylemmäksi.

No, sinä ilmeisesti Tampereen lähimaisemissa asuvana lienet tyytyväinen siihen, että Tampereen tyttö Sanna Marin on noinkin hyvässä suosiossa - ei aiheetta minunkaan mielestäni.

Noissa tulevia kepun pätkäpuheenjohtajavaaleja käsitelleissä kirjoituksissani aluksi olin kyllä enemmän Kulmunin kuin Kaikkosen kannalla. viimeisissä viesteissäni kyseisestä aiheesta olen kyllä kantaani tarkistanut. Ihan hyvä tyyppi Kaikkonen taitaa olla. Ei häntä saisi enää lyödä vanhalla rikkeellään, jonka hän on jo lakien mukaisesti sovittanut.

Vaikka olen puoluepoliittisesti riippumaton ja roikkumaton, silti minua ehkä jopa demareita tai ainakin kepu enemmän kiinnostaa kokoomuksen tilanne. Mielipiteeni suoraan sanoen Orpon olisi ehkä pian syytä tehdä ”Sipilät” eli väistyä puolueen johdosta. Häkkänen voisi olla paras mahdollinen käytettävissä oleva hänen tilalleen, kun vielä paremmalla - Jan Vapaavuorella - ei ehkä ole mahdollisuuksia, tuskin kiinnostustakaan sille pallille, sillä Helsingin pormestarin paikka on toki enemmän kuin jonkin puolueen puheenjohtajan paikka, ellei se takaa pääministeriyttä.

Miksi Urpilainen olisi tullut 2014 puoluekokouksen selkäänpuukotuksen jälkeen Rinteen hallitukseen.

• Anonyymi

Vanhat tekijät näkyy olevan kansan suosiossa. Kauas jää Rinne Urpilaisesta ja Ohisalo Haavistosta. Myös Orpo Häkkäsestä. Samoin Sipilä Saarikosta ja Kaikkosesta, vaikka ei nekään kovin korkialle nouse.

Kyllä kansa tietää, sanoi Vennamo. Nähdäänkö se tulevissa vaaleissa vai ehtiikö suosikit hupuloida suosionsa siihen mennessä.

• Anonyymi

Mittauksia tulee ja mittauksia menee! Puheet ja teot kuitenkin tekevät poliitikosta juuri sen mitä hän oikeasti on.
      Katri Kulmuni on mielestäni poliitikko, johon en usko pätkääkään. Täysin oman lähipiirinsä etujen ajaja ... siitä on perinteinen keskustalaisuus hyvinkin kaukana.
      Toinen polittikko on Antti Häkkänen, jota en osaa arvostaa yhtään. Hän kokoomuslainen ja pelkästään oman piirinsä etujen ajaja ja jopa todella haitallinen poliitikko aluepolitiikassa.
      Tällaiset ihmiset eivät mielestäni sovi koko Suomen ministereiksi eikä miksikään johtajiksi, jossa tulee ottaa huomioon koko Suomen kansa.

• Perinteinen keskustalainen maan tapa on juurikin ajaa lähipiirin ja verkostonsa etuja ja keinoja kaihtamatta.

Siinä on hyvänä apuna vielä virastot lja laitokset jotka on miehitetty periteisellä keskustalaisjäsenistöllä, eivät koske pitkällä tikullakaan viraston/laitoksen alkuperäisten toimintaperiaatteiden vastaisiin väärinkäytöksiin.

Ja tämä maan tapa alkaa näkyä yhä selvemmin tässä rinteen marionettihallinnossakin. Rinne työllisti ensimmäisenä kansan vaaleissa pudottamat entistä hulppeammin palkattuihin, räätälöityihin tehtäviin ja nosti tottakai palkkiota ja puoluetukia kautta linjan. Eli tässä tulee hyvin näyttävästi esille se, ettei kansan ääntä eikä kansaa yleensäkään olla palvelemassa, eikä me pojat ja tytöt sitä peitellä, että yli kävellään mennen tullen.
        Mutta ainahan kansaa voidaan siitä veroilla ja veroluonteisilla maksuilla kollektiivisesti rangaista.

• however kirjoitti:

Perinteinen keskustalainen maan tapa on juurikin ajaa lähipiirin ja verkostonsa etuja ja keinoja kaihtamatta.

Siinä on hyvänä apuna vielä virastot lja laitokset jotka on miehitetty periteisellä keskustalaisjäsenistöllä, eivät koske pitkällä tikullakaan viraston/laitoksen alkuperäisten toimintaperiaatteiden vastaisiin väärinkäytöksiin.

Ja tämä maan tapa alkaa näkyä yhä selvemmin tässä rinteen marionettihallinnossakin. Rinne työllisti ensimmäisenä kansan vaaleissa pudottamat entistä hulppeammin palkattuihin, räätälöityihin tehtäviin ja nosti tottakai palkkiota ja puoluetukia kautta linjan. Eli tässä tulee hyvin näyttävästi esille se, ettei kansan ääntä eikä kansaa yleensäkään olla palvelemassa, eikä me pojat ja tytöt sitä peitellä, että yli kävellään mennen tullen.
        Mutta ainahan kansaa voidaan siitä veroilla ja veroluonteisilla maksuilla kollektiivisesti rangaista.

Ja paskat. Politiikka on lähtökohtaisesti taistelua vallasta ja omien etujen ajamista.
        Jos siinä sivussa jotain yhteistä hyvää luodaan se on plussaa.
        'Kansa" saa sanoa mielipiteensä kerran neljässä vuodessa. Muina aikoina se pitäköön suunsa kiinni ja keskittyköön tehtäviinsä.

• Eipä näy avauksessani esille ottamani asia täällä kovin kiinnostaneen. Mielenkiintoisempina ja tärkeämpinä pitämiään aiheita ovat ainakin nuo palstan ahkerimmat käsitelleet.

Tuosta tulikin mieleeni, että Alma Median olisi pitänyt tehdä tuo kysely tämän palstan kautta. Olisi saatu luotettavammat ja uskottavammat tulokset. Huippusotilaan, majuri-metsänhoitaja-insinööri-Marin ja muutamien muiden aina niin hyvin perustellut mielipiteet olisivat päässeet oikeuksiinsa tätä palstaa laajemmassa julkisuudessa;))

• Täytyypä vielä puuttua tuohon: ”Onko oman elämäsi levittely tänne kehotteen mukaista, matkakertomuksineen”

Minusta on paljon järkevämpää puhua täällä omasta nykyisestä elämästään matkoineen kaikkineen, kuin jostain menneestä elämästään. Varsinkin, jos kertomalleen todisteita esittää, kuten usein olen joutunut tekemään. Minun elämässäni kun on aina tapahtunut paljon ja monenlaista ja tapahtuu edelleenkin melkoisesti - vaikka minulla on jo tätä ikää.

Sinun nykyisessä elämässäsi näkyy olevan vain tämä kepupalsta. Siksi kai lähes kaikissa viesteissäsi tuot esille vain jotain mennyttä, elät siinä ajassa jopa nikkejäsi (nyt enää vain allekirjoituksiasi) myöten, etkä koskaan ole esittänyt vähäisintäkään todistetta kertomallesi. Ilmeisesti et voisi niin tehdäkään, kun kaikki kertomasi lienee mielikuvituksesi tuotosta. Sitä samanlaista, kuin näkysi minusta täällä puskissa luuraamassa ja itseni kanssa keskustelemassa.

Minun kapasiteettiani on arvioitu useampaankin kertaan tätä kepupalstaa hyvin paljon merkittävämmillä tahoilla, ja aina se on erinomaiseksi todettu, ”ei sitä muutoin olisi”… Sinun saamasi arviot kapasiteetistasi lienevät olleet paljon huonommat, jos sinua koskaan on missään oikeasti arvioitukaan.

En jatka enempää tästä asiasta, vaikka tietysti yrität minua siihen lapsellisesti houkutella.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Täytyypä vielä puuttua tuohon: ”Onko oman elämäsi levittely tänne kehotteen mukaista, matkakertomuksineen”

Minusta on paljon järkevämpää puhua täällä omasta nykyisestä elämästään matkoineen kaikkineen, kuin jostain menneestä elämästään. Varsinkin, jos kertomalleen todisteita esittää, kuten usein olen joutunut tekemään. Minun elämässäni kun on aina tapahtunut paljon ja monenlaista ja tapahtuu edelleenkin melkoisesti - vaikka minulla on jo tätä ikää.

Sinun nykyisessä elämässäsi näkyy olevan vain tämä kepupalsta. Siksi kai lähes kaikissa viesteissäsi tuot esille vain jotain mennyttä, elät siinä ajassa jopa nikkejäsi (nyt enää vain allekirjoituksiasi) myöten, etkä koskaan ole esittänyt vähäisintäkään todistetta kertomallesi. Ilmeisesti et voisi niin tehdäkään, kun kaikki kertomasi lienee mielikuvituksesi tuotosta. Sitä samanlaista, kuin näkysi minusta täällä puskissa luuraamassa ja itseni kanssa keskustelemassa.

Minun kapasiteettiani on arvioitu useampaankin kertaan tätä kepupalstaa hyvin paljon merkittävämmillä tahoilla, ja aina se on erinomaiseksi todettu, ”ei sitä muutoin olisi”… Sinun saamasi arviot kapasiteetistasi lienevät olleet paljon huonommat, jos sinua koskaan on missään oikeasti arvioitukaan.

En jatka enempää tästä asiasta, vaikka tietysti yrität minua siihen lapsellisesti houkutella.

Minut on arvostettu käytännön toimijana hyvin korkealle. Sinä vaan lässytät aina samaa moskaa ymmärtämättä hyvästä johtamisesta yhtään mitään.
        En minä millään muotoa Sinua houkuttele, sanon vain oman näkökulmani asiaan.
        En olisi millään uskonut että noin joutavanpäiväinen luimistelija on väessä palvellut.
        Luotettavuutta ja vastuuntuntoa ei Sinulla ole, vähääkään. Sen olet täälläkin konkreettiseti osoittanut.

HUIPPUSOTILAS

• Anonyymi

Kyllä AU asia on niin, että jonkun pitää ainakin yrittää padota sitä paskaa, jota tänne olet yli 16 vuotta työntänyt.
        Olihan taas AUlta vuodatus! HO HOO, HO HOO!

HUIPPUSOTILAS

• Noinhan sinä sanoit jo vuosia sitten ja vakuutit omaavasi siitä varmaa tietoakin (jos olet se sama). Silti en siihen jaksa oikein uskoa. Mikä olisi syy sellaiseen?

Lähetin tosin v. 2004 kuntavaalien alla kepun puoluetoimistolle niitä Hietasen törkykirjoituksia täältä ja sain sieltä anteeksipyynnön hänen puolestaan ja maininnan, että he ovat kertoneet Hietaselle, millaista käytöstä he edellyttävät ehdokkaaltaan. No, eihän se ”ehdokas” mennyt läpi ja pian hän sai kai lemput kepustakin, ja syitä sille oli varmaan muitakin kuin vain ”ehdokkaan” törkyily täällä.

Pääsihän Hietanen sen jälkeen kuitenkin persuihin, mutta ei tainnut siellä ehtiä olla ehdokkaanakaan missään vaaleissa, kun siirtyi ”tuonpuoleisiin”.

Ei kyseisellä leskellä voi olla sellaista mielenkiintoa minuun kuin on tuolla, joka aamuvarhaisesta iltamyöhään täällä minua metsästää ja ”näkee” minut lukuisissa sivullisissa. Tuskinpa leski yrittäisi esiintyä täällä sotilaana, vaikka voisi sellaisenakin esiintyessään olla jopa uskottavampi kuin tuo kahjo.

Kai tuo on vain trolli, sillä taustalla, jonka toin esille edellä. Huono sellaisenakin. Ja olkoonpa kuka tahansa, varmaa on, että hänen käyttäytymistään selittää vain hyvin, hyvin sairas päänsä.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Noinhan sinä sanoit jo vuosia sitten ja vakuutit omaavasi siitä varmaa tietoakin (jos olet se sama). Silti en siihen jaksa oikein uskoa. Mikä olisi syy sellaiseen?

Lähetin tosin v. 2004 kuntavaalien alla kepun puoluetoimistolle niitä Hietasen törkykirjoituksia täältä ja sain sieltä anteeksipyynnön hänen puolestaan ja maininnan, että he ovat kertoneet Hietaselle, millaista käytöstä he edellyttävät ehdokkaaltaan. No, eihän se ”ehdokas” mennyt läpi ja pian hän sai kai lemput kepustakin, ja syitä sille oli varmaan muitakin kuin vain ”ehdokkaan” törkyily täällä.

Pääsihän Hietanen sen jälkeen kuitenkin persuihin, mutta ei tainnut siellä ehtiä olla ehdokkaanakaan missään vaaleissa, kun siirtyi ”tuonpuoleisiin”.

Ei kyseisellä leskellä voi olla sellaista mielenkiintoa minuun kuin on tuolla, joka aamuvarhaisesta iltamyöhään täällä minua metsästää ja ”näkee” minut lukuisissa sivullisissa. Tuskinpa leski yrittäisi esiintyä täällä sotilaana, vaikka voisi sellaisenakin esiintyessään olla jopa uskottavampi kuin tuo kahjo.

Kai tuo on vain trolli, sillä taustalla, jonka toin esille edellä. Huono sellaisenakin. Ja olkoonpa kuka tahansa, varmaa on, että hänen käyttäytymistään selittää vain hyvin, hyvin sairas päänsä.

Luulosairas au- vanhus arvailee...:)

• Anonyymi

Kaikki tietävät, että Urpilainen on Heinäluoman jälkeen Suomen kaikkein surkein valtiovarainministeri. Takkuulla.

• Eivät kaikki tiedä, kun Urpilainen on kolmanneksi suosituin tuossa kyselyssä. Heinäluomakin on muuten viidenneksi suosituin, kun esim. suosituin kepupoliitikko, Annika Saarikko on vasta 13.sijalla.

Kiitos kuitenkin hyvin perustelemastasi mielipiteestäsi!;))

• Anonyymi

• Pekka Haaviston korkeat suosioprosentit yllättivät minut, ei sijansa. Jakaahan hänkin mielipiteitä Jussi Halla-ahon tapaan.

Antti Häkkänen nousi kokoomuslaisista ykkössijalle jo edellisen hallituksen ministeripostinsa aikana. Kansansuosion kannalta helppo salkku ja miellyttävä esiintyminen. Nousee tuosta todennäköisesti vielä jatkossakin, jos pääsee vielä oppositiossakin haastatteluihin kohtalaisen useasti. Pääseekin, mikäli nousee kokoomuksen puheenjohtajaksi.

Noita 20 risat prosenttiosuuksia saaneita on runsaasti. Erot eivät ole merkittäviä, mutta yksikin negatiivinen uutinen voi nopeasi laskea pinnoja ja sijoitusta "kilpakumppaneiden" taakse. No, ei tällaisia gallupeja kuitenkaan tehdä kuin 3-4 kuukauden välein.

• Paljolti samaa mieltä kanssasi olen Häkkäsestä sanomastasi. Minusta sen sijaan ei ole yllättävää, että noissa on noinkin paljon yli 20 % suosiota nauttivia, ovathan he tuota politiikan "pintakermaa".

Onhan noiden suosion määrä monen kohdalla kuitenkin vaihdellut
        vuoden aikana. Presidentti Niinistön suosio on pysynyt tasaisena koko vuoden ajan, haarukassa 64-67%. Vielä tasaisempana Jan Vapaavuoren suosio, koko ajan 22-23 %

Jyrkimmin on noussut Jussi Halla-ahon suosio, 11 > 25 %. Se ei yllätä, on suhteessa persujen kannatuksen nousuun (pidettäneenkö sitä Halla-ahon ansiona vai olisiko toisinpäin, eli Halla-ahon suosion kasvu persujen kannatuksen nousun ansiota).

Jyrkimmin on tainnut laskea Juha Sipilän suosio, 19 > 15 %, ei tosin paha lasku sekään. Tuokin on tainnut mennä jokseenkin kepun kannatuksessa tapahtuneen suhteessa.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Paljolti samaa mieltä kanssasi olen Häkkäsestä sanomastasi. Minusta sen sijaan ei ole yllättävää, että noissa on noinkin paljon yli 20 % suosiota nauttivia, ovathan he tuota politiikan "pintakermaa".

Onhan noiden suosion määrä monen kohdalla kuitenkin vaihdellut
        vuoden aikana. Presidentti Niinistön suosio on pysynyt tasaisena koko vuoden ajan, haarukassa 64-67%. Vielä tasaisempana Jan Vapaavuoren suosio, koko ajan 22-23 %

Jyrkimmin on noussut Jussi Halla-ahon suosio, 11 > 25 %. Se ei yllätä, on suhteessa persujen kannatuksen nousuun (pidettäneenkö sitä Halla-ahon ansiona vai olisiko toisinpäin, eli Halla-ahon suosion kasvu persujen kannatuksen nousun ansiota).

Jyrkimmin on tainnut laskea Juha Sipilän suosio, 19 > 15 %, ei tosin paha lasku sekään. Tuokin on tainnut mennä jokseenkin kepun kannatuksessa tapahtuneen suhteessa.

Gallup-suosio on pintavaahtoa, jolle ei ole mitään käytännön funktiota. Niinistö on yksinkertaisesti tomppeli kuten Sinäkin AU. Niisnistöllä on siitä peperitkin, yo-todistus, Sinulla täällä esittämäsi.

• Anonyymi

Niinistö on tyhmä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinistö on tyhmä!

Niinhän asia on!

• Anonyymi

Rahat kreikkalaisille ja itse makssa takkuut. Heikkoa.

• Anonyymi

Moni muistaa vielä kuinka Jutta Urpiaisen Rinne, Ay-jäärien tukemana, syrjäytti pj:n paikalta. Jutta on kyllä Rinteeseen verrattuna hieno, asiantunteva ja fiksu poliitikko.
      Rinne ei ole mikään älynjättiläinen. Ihmetyttää että onko laiska vai tyhmä ottamaan asioista selvää ennenkuin avaa suunsa. Vai onko SAKn pahvinukke.
      Anderssonin suosio ei yllättänyt. Vasemmistolla ei ole ketään muuta varteenotettavaa poliitikkoa.
      Ohisalo on jäänyt täysin Haaviston varjoon. Vaikuttaa Haaviston rinnalla, kylmältä, jääräpäiseltä ja kokemattomalta.
      Sipilän kannatus on kuitenkin yllätys. Hän sai kantaa yksin keskustahallituksen pääministerinä vastuun päätöksistä, niin median kuin muiden puolueiden hyökkäykset, vaalitappiot ja viimeisenä omien kansanedustajienkin selkäänpuukotuksen MTlehdessä (mikä osui omaan nilkkaan juuri EUvaalien alla).

Vaikuttaa, että gallupeilla mediat antavat kokoomuksellekin vain kaksi vaihtoehtoa uudeksi puheenjohtajaksi. Niinkuin Keskustallekin.
      Media nostaa ja laskee. Poliitikkojen suosio on häilyvää.

Niinistöä ei voi moittia, edustanut Suomea hyvin ja ulkopolitiikkaa hoitanut avoimesti neuvottelemalla. Perhe elämäkin on kunnossa.

Haavisto on jotenkin, mauton ja hajuton. En ymmärrä suosiota. Mitä hän on saanut aikaan.

• >>Haavisto on jotenkin, mauton ja hajuton. En ymmärrä suosiota. Mitä hän on saanut aikaan.<<

Mauton ja hajuton ei ärsytä ketään. Sillä saa tasaisesti hyväksyntää myös poliittisten vastustajien keskuudesta. Myös presidentti Niinistö on mauton ja hajuton. Siksi kai Jennikin valitsi juuri hänet kaikkien vapaiden miesvanhusten joukosta.

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

>>Haavisto on jotenkin, mauton ja hajuton. En ymmärrä suosiota. Mitä hän on saanut aikaan.<<

Mauton ja hajuton ei ärsytä ketään. Sillä saa tasaisesti hyväksyntää myös poliittisten vastustajien keskuudesta. Myös presidentti Niinistö on mauton ja hajuton. Siksi kai Jennikin valitsi juuri hänet kaikkien vapaiden miesvanhusten joukosta.

Heh heh! Tämä hehettely Niinistöstä murjaisemasi johdosta. Mielestäni Niinistö ei tosi ole mauton ja hajuton. Ei ollut sitä poliitikkona, mutta presidentin tehtävässä täytyy käyttäytyä hillitysti, presidentti kun on koko kansan presidentti. Varmaan myös Jenni maistoi ja haistoi Saulissa yhtä ja toista hänelle mieluista.

Palaan vielä avaukseni aiheeseen. Tuossa gallupissa on muutamia, joiden suosio on suuri ja muutamia, joiden suosio on kovin vähäinen. Enemmistö kuitenkin sellaisia, joiden erot suosiossa ovat varsin pienet. Edellisessä viestissäsi, johon jo eilen vastasin, toteat, että yksikin negatiivinen uutinen voi nopeasi laskea pinnoja ja sijoitusta "kilpakumppaneiden" taakse. Noin varmaan on. Lisäisin, että jokin positiivinen uutinen nyt alakynnessä olevasta ehdokkaasta voi myös nostaa hänen suosiotaan kilpakumppaninsa tasolle ja jopa ylikin.

Todellinen kisa kepun puheenjohtajuudesta alkaa vasta nyt. Tuon gallupin mukaan Kulmuni on nyt melkoisella takamatkalla Kaikkoseen nähden. Sitä vähän ihmettelen, sillä viime aikoina Kulmuni on tainnut olla julkisuudessa jopa Kaikkosta enemmän ja mielestäni oikein hyvin hän on esiintynyt ja pärjännyt. Kaikkosen etuna varmaan on hänen jo pitkä poliitikon uransa ja sen tuottama tunnettuus. Kulmunilla on nyt siis kirittävää ja sitä hän varmaan tulee yrittämään enkä ihmettelisi, vaikka hän Kaikkosen vielä tavoittaisikin. No, aika puoluekokoukseen saattaa kyllä olla liian lyhyt.

• kapi_ kirjoitti:

Heh heh! Tämä hehettely Niinistöstä murjaisemasi johdosta. Mielestäni Niinistö ei tosi ole mauton ja hajuton. Ei ollut sitä poliitikkona, mutta presidentin tehtävässä täytyy käyttäytyä hillitysti, presidentti kun on koko kansan presidentti. Varmaan myös Jenni maistoi ja haistoi Saulissa yhtä ja toista hänelle mieluista.

Palaan vielä avaukseni aiheeseen. Tuossa gallupissa on muutamia, joiden suosio on suuri ja muutamia, joiden suosio on kovin vähäinen. Enemmistö kuitenkin sellaisia, joiden erot suosiossa ovat varsin pienet. Edellisessä viestissäsi, johon jo eilen vastasin, toteat, että yksikin negatiivinen uutinen voi nopeasi laskea pinnoja ja sijoitusta "kilpakumppaneiden" taakse. Noin varmaan on. Lisäisin, että jokin positiivinen uutinen nyt alakynnessä olevasta ehdokkaasta voi myös nostaa hänen suosiotaan kilpakumppaninsa tasolle ja jopa ylikin.

Todellinen kisa kepun puheenjohtajuudesta alkaa vasta nyt. Tuon gallupin mukaan Kulmuni on nyt melkoisella takamatkalla Kaikkoseen nähden. Sitä vähän ihmettelen, sillä viime aikoina Kulmuni on tainnut olla julkisuudessa jopa Kaikkosta enemmän ja mielestäni oikein hyvin hän on esiintynyt ja pärjännyt. Kaikkosen etuna varmaan on hänen jo pitkä poliitikon uransa ja sen tuottama tunnettuus. Kulmunilla on nyt siis kirittävää ja sitä hän varmaan tulee yrittämään enkä ihmettelisi, vaikka hän Kaikkosen vielä tavoittaisikin. No, aika puoluekokoukseen saattaa kyllä olla liian lyhyt.

Puoluekokousedustajat valitsevat äänestämänsä ehdokkaan muilla kuin tällaisilla mielikuvaperusteilla. Taisi olla, että tänä viikonloppuna ehdokkaat aloittavat keskustan piirijärjestöjen kiertämisen.

Puoluekokousedustajat valitsevat äänestämänsä ehdokkaan muilla kuin tällaisilla mielikuvaperusteilla. Taisi olla, että tänä viikonloppuna ehdokkaat aloittavat keskustan piirijärjestöjen kiertämisen.

Joo, noinhan kai on, tai ainakin pitäisi olla, että puolueet valitsevat johtajansa muilla kuin mielikuvaperusteilla. Kun ilmeisesti olet ”lähempänä keskustaa” kuin minä, niin Sinulla on kai käsitys siitä, millä perusteilla uskot kepun puoluekokouksen nyt valitsevan puolueensa johtajan?

Ehkä tiedät senkin, millä perusteilla se valitsi Sipilän johtajakseen. Jos olisin ollut kepun jäsenenä ja puoluekokousedustajan silloin, kun Sipilä valittiin, varmaan olisin häntä äänestänyt. Mutta kepulaisena olisin nyt pettynyt. Mahdollisena puoluekokousedustajana luultavasti äänestäisin noista ehdokkaista häntä, jonka näkisin aatteiltaan ja tavoitteiltaan, ehkä ihmisenä yleisemminkin olevan kovin toisenlainen kuin Sipilä. Niin huolimatta siitä, että toisaalta kokisin Sipilän edustaneen monissa asioissa järjen ääntä - yleisemmin katsoen - mutta en puolueen etua. Se puolueen etuhan minulle kapulaisena olisi tietenkin tärkeämpi kuin järjen ääni koko maan kannalta;))

Kumpi noista ehdokkaista - Kaikkonen vai Kulmuni - mielestäsi ovat kauempana Sipilän ”kepulaisuudesta” ja lähempänä sitä perinteistä maalaisliittolaista kepulaisuutta, jota ehkä harhauttavastikin - Santeri Alkion perusmielipiteet unohtaen - edelleen alkiolaisuudeksi pyritään nimittämään?

Älä nyt ota tätä kovin vakavasti,! Tämä oli vain tällainen heitto, jonka nyt tv:n urheiluannin päätyttyä ja erään digitallennuksenkin katsottuani tänne vielä pistäytyessäni halusin esittää vielä Sinulle, kun olet niitä jo varsin vähiin käyneitä täällä, jotka voivat ajatella tällaisiakin asioita ja joilla on myös kykyä ilmaista ajatuksensa. Mahdollinen vastauksesi kyllä kiinnostaisi, mutta sitä ehkä kommentoisin vasta huomenna, joten nyt toivotan Sinulle vain Hyvää Yötä!

• kapi_ kirjoitti:

Joo, noinhan kai on, tai ainakin pitäisi olla, että puolueet valitsevat johtajansa muilla kuin mielikuvaperusteilla. Kun ilmeisesti olet ”lähempänä keskustaa” kuin minä, niin Sinulla on kai käsitys siitä, millä perusteilla uskot kepun puoluekokouksen nyt valitsevan puolueensa johtajan?

Ehkä tiedät senkin, millä perusteilla se valitsi Sipilän johtajakseen. Jos olisin ollut kepun jäsenenä ja puoluekokousedustajan silloin, kun Sipilä valittiin, varmaan olisin häntä äänestänyt. Mutta kepulaisena olisin nyt pettynyt. Mahdollisena puoluekokousedustajana luultavasti äänestäisin noista ehdokkaista häntä, jonka näkisin aatteiltaan ja tavoitteiltaan, ehkä ihmisenä yleisemminkin olevan kovin toisenlainen kuin Sipilä. Niin huolimatta siitä, että toisaalta kokisin Sipilän edustaneen monissa asioissa järjen ääntä - yleisemmin katsoen - mutta en puolueen etua. Se puolueen etuhan minulle kapulaisena olisi tietenkin tärkeämpi kuin järjen ääni koko maan kannalta;))

Kumpi noista ehdokkaista - Kaikkonen vai Kulmuni - mielestäsi ovat kauempana Sipilän ”kepulaisuudesta” ja lähempänä sitä perinteistä maalaisliittolaista kepulaisuutta, jota ehkä harhauttavastikin - Santeri Alkion perusmielipiteet unohtaen - edelleen alkiolaisuudeksi pyritään nimittämään?

Älä nyt ota tätä kovin vakavasti,! Tämä oli vain tällainen heitto, jonka nyt tv:n urheiluannin päätyttyä ja erään digitallennuksenkin katsottuani tänne vielä pistäytyessäni halusin esittää vielä Sinulle, kun olet niitä jo varsin vähiin käyneitä täällä, jotka voivat ajatella tällaisiakin asioita ja joilla on myös kykyä ilmaista ajatuksensa. Mahdollinen vastauksesi kyllä kiinnostaisi, mutta sitä ehkä kommentoisin vasta huomenna, joten nyt toivotan Sinulle vain Hyvää Yötä!

>>millä perusteilla uskot kepun puoluekokouksen nyt valitsevan puolueensa johtajan? <<

Ehdokkaiden kenttäkierroksella esittämien mielipiteidensä perusteella. Jos tilanne on niiden jälkeenkin tasainen, valinta ratkeaa vasta puoluekokouksessa ehdokkaiden esittämien puheisiin heidän lobbareidensa taustatyöhön.

>>Kumpi noista ehdokkaista - Kaikkonen vai Kulmuni - mielestäsi ovat kauempana Sipilän ”kepulaisuudesta” ja lähempänä sitä perinteistä maalaisliittolaista kepulaisuutta, jota ehkä harhauttavastikin - Santeri Alkion perusmielipiteet unohtaen - edelleen alkiolaisuudeksi pyritään nimittämään? <<

Molemmat yhtä kaukana ja yhtä lähellä. Kumpaakaan ehdokasta Sipilä ei valinnut hallitukseensa.

Alkiolaisuudesta ole jo aiemmin arvellut, että luultavasti koko käsitettä ei ollut olemassakaan ennen kuin Paavo Väyrynen nosti sen esille teoksessaan "Totuuden aika" 1970-luvun alkupuolella. Vaikka alkiolaisuuden perään yhä huudetaan, arvelen että molempien ehdokkaiden vastaukset jäisivät varsin lyhyiksi, jos heltä keskinäisessä tentissä kysyttäisiin, miten he mieltävät käsitteen alkiolaisuus.

>>millä perusteilla uskot kepun puoluekokouksen nyt valitsevan puolueensa johtajan? <<

Ehdokkaiden kenttäkierroksella esittämien mielipiteidensä perusteella. Jos tilanne on niiden jälkeenkin tasainen, valinta ratkeaa vasta puoluekokouksessa ehdokkaiden esittämien puheisiin heidän lobbareidensa taustatyöhön.

>>Kumpi noista ehdokkaista - Kaikkonen vai Kulmuni - mielestäsi ovat kauempana Sipilän ”kepulaisuudesta” ja lähempänä sitä perinteistä maalaisliittolaista kepulaisuutta, jota ehkä harhauttavastikin - Santeri Alkion perusmielipiteet unohtaen - edelleen alkiolaisuudeksi pyritään nimittämään? <<

Molemmat yhtä kaukana ja yhtä lähellä. Kumpaakaan ehdokasta Sipilä ei valinnut hallitukseensa.

Alkiolaisuudesta ole jo aiemmin arvellut, että luultavasti koko käsitettä ei ollut olemassakaan ennen kuin Paavo Väyrynen nosti sen esille teoksessaan "Totuuden aika" 1970-luvun alkupuolella. Vaikka alkiolaisuuden perään yhä huudetaan, arvelen että molempien ehdokkaiden vastaukset jäisivät varsin lyhyiksi, jos heltä keskinäisessä tentissä kysyttäisiin, miten he mieltävät käsitteen alkiolaisuus.

"puheisiin heidän"

noiden sanojen väliin tietenkin sana "ja.

• Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Lenin ja Alkio olivat aikoinaan samaa puoluetta

• Anonyymi

Yllättävän korkealla on Antti Kaikkonen. Ilmeisesti kepulit ei muista hänen rötöstelleen nuorisosäätiössä ja saaneen oikeudessa tuomion ehdollisena.
      No kepu pettää aina !.

• Anonyymi

Pientä on Antti Rinteen tekemiin kavalluksiia ja mm. Kittilässä kännissä karjumiin laittomiin irtisanomisiin. Miksi poliisia kiellettiin tutkimasta tätä tapausta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pientä on Antti Rinteen tekemiin kavalluksiia ja mm. Kittilässä kännissä karjumiin laittomiin irtisanomisiin. Miksi poliisia kiellettiin tutkimasta tätä tapausta?

Pientä noikin on rötösherra sipilään verraten, toivotti isisin etujoukot tervetulleeksi Suomeen ja tarjosi heille omaa taloaan tukikohdaksi. Suomensyöjä ja tyttösten elämän pilaaja. Raiskattuja maa täunnä, no helvetin tulessa sitten kärsii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pientä noikin on rötösherra sipilään verraten, toivotti isisin etujoukot tervetulleeksi Suomeen ja tarjosi heille omaa taloaan tukikohdaksi. Suomensyöjä ja tyttösten elämän pilaaja. Raiskattuja maa täunnä, no helvetin tulessa sitten kärsii.

Tarkoitat kai Sivari halla-ahoa joka hallitusohjelmallaan kutsui Isis-joukot Suomeen?

• Anonyymi

esitän Tappuraista

• Anonyymi

Li Anderssonille ja Urpilaiselle sopisi lyhyt hiustyyli paremmin!

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      59
      1324
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe