pakuvero

ehkä caravelle

Minkälaisia muutoksia täytyy tehdä
pikkubussi (1 8) tila-autoille, jotta
sen voisi katsastaa pa-autoksi.
Onnistuuko esim. 1 5 konsepti.

7

1367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo

      Ja tuokin sillä ehdolla että saat kaikki 3 paikkaa eteen.

      Osta kuorma-auto,ei mene edes autoveroa ja paikkoja saa kait 7-8 ihan samalla dieselverolla,tosin 80 rajoitus tulee sit.

      • autoksi

        Tai muuta matkailuautoksi, sekin mahdollista henkilöautosta muuttaa

        Käsittäisin näin, kaikki penkit paikoillen, katsastus henkilöautoksi(ellei jo ole), sitten keitin kiinni(semmoinen pieni vain ruuvilla kiinni lattiaan), letkun päähän laitettava, petipaikka, ellei istuimista saa muutettua, pöytä kiinteä(semmoinen pieni vain saattaa jo olla), säilytystilaa(lokeroita, hyllyjä, jo onkin, voi olla että vaatimus pieneen kaappiin)


      • autoksi kirjoitti:

        Tai muuta matkailuautoksi, sekin mahdollista henkilöautosta muuttaa

        Käsittäisin näin, kaikki penkit paikoillen, katsastus henkilöautoksi(ellei jo ole), sitten keitin kiinni(semmoinen pieni vain ruuvilla kiinni lattiaan), letkun päähän laitettava, petipaikka, ellei istuimista saa muutettua, pöytä kiinteä(semmoinen pieni vain saattaa jo olla), säilytystilaa(lokeroita, hyllyjä, jo onkin, voi olla että vaatimus pieneen kaappiin)

        mieleinen auto pääset helpommalla.


      • ei ikuista?
        autoksi kirjoitti:

        Tai muuta matkailuautoksi, sekin mahdollista henkilöautosta muuttaa

        Käsittäisin näin, kaikki penkit paikoillen, katsastus henkilöautoksi(ellei jo ole), sitten keitin kiinni(semmoinen pieni vain ruuvilla kiinni lattiaan), letkun päähän laitettava, petipaikka, ellei istuimista saa muutettua, pöytä kiinteä(semmoinen pieni vain saattaa jo olla), säilytystilaa(lokeroita, hyllyjä, jo onkin, voi olla että vaatimus pieneen kaappiin)

        Ja varaudu saman tien siihen, että jonakin päivänä tällaista viritelmää ei verotuksessa kelpuuteta matkailuauton verolle, vaan katsotaan veronkierroksi. Tätä vartenhan noita temppuja edellä suostellaan.

        Voi olla että katsastuksessa kelpaisikin, mutta verolaeissa kyllä löytyy veronkiertopykälät.

        Sitten kun lakeja muutetaan, kepulikallet taas itkevät tässäkin asiassa takautuvuudesta.


      • seisomakorkeus?
        autoksi kirjoitti:

        Tai muuta matkailuautoksi, sekin mahdollista henkilöautosta muuttaa

        Käsittäisin näin, kaikki penkit paikoillen, katsastus henkilöautoksi(ellei jo ole), sitten keitin kiinni(semmoinen pieni vain ruuvilla kiinni lattiaan), letkun päähän laitettava, petipaikka, ellei istuimista saa muutettua, pöytä kiinteä(semmoinen pieni vain saattaa jo olla), säilytystilaa(lokeroita, hyllyjä, jo onkin, voi olla että vaatimus pieneen kaappiin)

        aken sivuilta löytyy tiedot mitä vaaditaan ja lisää saa kysymällä. Esim. vaaditaan tietty seisomakorkeus, ilmastointiaukkoja jne. Eli kattoa pitää korottaa ja mitä lie vielä, osta valmis saksasta!


      • Joo
        seisomakorkeus? kirjoitti:

        aken sivuilta löytyy tiedot mitä vaaditaan ja lisää saa kysymällä. Esim. vaaditaan tietty seisomakorkeus, ilmastointiaukkoja jne. Eli kattoa pitää korottaa ja mitä lie vielä, osta valmis saksasta!

        Vaaditaan verottomaan matkailuautoon,autoverollinen voi olla matalampikin,kyseessähän oli kait keino päästä halvemmalle dieselverolle.


      • ihan laillinen
        Joo kirjoitti:

        Vaaditaan verottomaan matkailuautoon,autoverollinen voi olla matalampikin,kyseessähän oli kait keino päästä halvemmalle dieselverolle.

        Ei toverit tuolla vielä tiedä, että on semmoinenkin auto kuin, matkailu, josta maksettu uutena henkilöautovero

        Näitä saa muutetttua matkailuautoiksi, ihan laillinen on, ei ole mitään veronkiertoa

        Ei sotkea verovapaaseen varsinaiseen asuntoautoon, siinähän ei tosiaan uutena laisinkaan veroja, siinä sitten 190 cm seisomakorkeus, muttei nyt ole tästä kysymys


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe