Babylon - kirkko vai taloudellinen valta?

Anonyymi

Suuri Babylon ei ole uskonto!

Vartiotornin tulkinta suuresta Babylonista on outo ja epäraamatullinen. Adventisteilla on samanhenkinen tulkinta Babylonista kuin jehovilla.
Uudessa Vartiotornissa kirjoitetaan, että koska maailman kuninkaat ja kauppiaat surevat sen tuhoa, Babylon "ei voi olla poliittinen tai taloudellinen valta". Asia on juuri toisin päin.

Kauppiaat ja kuninkaat tietenkin surevat itsensä kohdistunutta tuhoa. Uskontojen häviäminen olisi niille ilo, koska uskonnot hankaloittavat maailmankauppaa ja Anglo-Amerikkalaisen taloudellisen imperiumin leviämistä.

Jokainen voi lukea uutisista, että viime päivinä juuri islamistien hyökkäykset ovat olleet amerikkalaisten suurin huoli, koska uskonsoturit murentavat USA:n taloudellista valtaa islamilaisessa maailmassa.

Useimmat raamatuntutkijat ovat päätyneet siihen, että Babylon on rahaa palvova maailmantalous, jotka ovat useimmille Jumalan palvonnan vastakohta. Toisin kuin ihmisten usko ja uskonnolliset yhteisöt, maailmantalous voi kaatua "yhdessä yössä", kuten Raamattu kertoo.

70

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sunnuntai ei ole pedonmerkki.

      • Anonyymi

        Kyllä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on.

        Vitut oo.


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Vitut oo.

        Kylläpäs on. Piste

        Sun vittuilus ei meitä hetkauta, ettäs sen tiedät !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs on. Piste

        Sun vittuilus ei meitä hetkauta, ettäs sen tiedät !

        Piste on piste. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piste on piste. Piste.

        Mun piste on parempi kuin sun piste! PISTE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun piste on parempi kuin sun piste! PISTE

        Piste piste piste...vauva!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piste piste piste...vauva!

        Meidän seurakunta saa Jumalalta enemmän pisteitä kuin teidän lahko. Teidän lahko on ihan nolla. PISTE!


    • Anonyymi

      Ossaaks kukkaan neuvoa, jos on märkärupi aivoissa...?

      (kyselevä)

      • Ossaaks kukkaan neuvoa, kun aivot on pissin keskellä kelluva rusina?


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Ossaaks kukkaan neuvoa, kun aivot on pissin keskellä kelluva rusina?

        En ossaa sua nyt tähän hättään neuvoa, mutta ossaisko kukkaan neuvoa sen märkäruven suhteen...semmost töhnää ku valuu korvista...?


    • Anonyymi

      Aloittaja voi lukea Ilmestyskirjasta, kuinka Suuri Babylon on porton otsassa oleva nimi, ja portto kuvaa hengellisesti porttoilevaa luopioseurakuntaa. Tämän kyllä tietää jokainen vähänkään Raamattua tunteva ihminen.

      • Anonyymi

        Aloitus koski Babylonia eikä porttoa.


      • Anonyymi

        Useimmat raamatuntutkijat ovat päätyneet siihen, että Babylon on rahaa palvova maailmantalous, jotka ovat useimmille Jumalan palvonnan vastakohta.
        SDA on monessa bisneksessä mukana.

        Raamatussa pedonmerkki liittyy kaupankäyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus koski Babylonia eikä porttoa.

        Niin? Se portto on se Suuri Babylon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat raamatuntutkijat ovat päätyneet siihen, että Babylon on rahaa palvova maailmantalous, jotka ovat useimmille Jumalan palvonnan vastakohta.
        SDA on monessa bisneksessä mukana.

        Raamatussa pedonmerkki liittyy kaupankäyntiin.

        Ei tuo pidä paikkaansa. Suurin osa tutkijoista ajattelee Ilmestyskirjan tarkoittavan pelkästään Johanneksen aikaa.

        Kirjoituksesi perusteella et ole oikeasti kiinnostunut tosiasioista, vaan etsit tekosyitä herjata adventisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus koski Babylonia eikä porttoa.

        Ilm. 17:14-15 "Nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia. Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti"."

        Portto = Suuri Babylon


    • Anonyymi

      Ellen G. White ei ole oikea profeetta, en siis hyväksy häntä ns. profetian henkenä.
      Jeesus sanoi kirjanoppineita tarkoittaen adv. pastoreita kyykäärmeen sikiöiksi.

      • Anonyymi

        Valheesi ei meitä hetkauta.


      • Anonyymi

        Älä nyt ole typerä. Jeesus puhui oman aikansa uskonnollisista johtajista, eikä adventtikirkon pastoreista.


      • Anonyymi

        Housussas on kyy...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Housussas on kyy...

        Hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Housussas on kyy...

        Mul on mato.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mul on mato.

        Mul taas on pyytton!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mul taas on pyytton!!!

        Mul taas tuli pyytton vessanpönttöön, kun kävin paskalla, eikä se millään meinannu mennä vetämällä läpi?

        Sitte otin henkarin ja kun oikein kunnolla survoin, niin menihän se!!!


      • Anonyymi

        No enpä hetkaudu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Housussas on kyy...

        Täällä keskenkasvuiset pennut kirjoittelee. Ei oo aivolohkot vielä kehittyneet puhumattakaan siviistyksen tasosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä hetkaudu!

        No entäs jos panen turskan housuun...joko hetkauttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä keskenkasvuiset pennut kirjoittelee. Ei oo aivolohkot vielä kehittyneet puhumattakaan siviistyksen tasosta.

        Tämä edustaa sitä Jumalan lapseutta parhaimmillaan.

        Sanoihan Jeesuskin, että tulkaa lasten kaltaisiksi, sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta tai jotain sen tapaista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä hetkaudu!

        Mulla onkin hapansilakka housussa!

        Eikö vieläkään hetkauta?


    • Anonyymi

      Adventistit uskottelevat itselleen että heillä on "totuuden valo" kun on kyse
      - helvetistä
      - Babylonista
      - tai omasta taivaspaikasta (tutkivan tuomion jälkeen?)

      • Anonyymi

        Sinä tuossa näytät itsellesi uskottelevan.


      • Anonyymi

        Korvasyyhyä ja eksytystä = adventismia.
        Ei siinä sapatit auta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvasyyhyä ja eksytystä = adventismia.
        Ei siinä sapatit auta!

        Kylläpäs auttaa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs auttaa !!

        Eipäs auta !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs auta !!!

        Kylläpäs !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs !!!!

        Eipäs !!!!!


      • Anonyymi

        Kylläpäs !!!!!!


      • Anonyymi

        Takuulla ei auta !!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuulla ei auta !!!!!!!

        Toisille auttaa, useimmille ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuulla ei auta !!!!!!!

        Vauvat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvat!

        Ite oot vauva !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvat!

        Vain kaikkein pyhimmät Jumalan lapset voivat saavuttaa vauvatason.


    • Anonyymi

      Miettikääpä tykönänne, pystyttekö ennustamaan tulevia vaikkapa 2000 vuoden päähän?
      Ennustaja ei tietenkään jää vastuuseen sanoistaan, on postunut näyttämöltä iäksi.
      Raamatun ennustajat taas pomppaavat kamelinkusen tuoksuisilla ounasteluillaan hiekasta. Taivaan totuuksina jotkut niitä pitävät.
      Ajatellaanpa joku ydinaseen käyttö tai Kuussa käynti. Ei pienintäkään aavistusta ollut edes Herra Sebaotilla.
      Hän oli luonut Auringon kiertämään litteää Maata. Jossain vaiheessa möhemmin tilanne muuttui.

      • Anonyymi

        Ei täällä osata miettiä.


      • Anonyymi

        Puhut täyttä potaskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut täyttä potaskaa.

        Enkä puhu !

        Ite puhut !!


    • kyrpee

      • Anonyymi

        Virvon varvon tuoreeksi terveeks...!

        Joko helpottaa...?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mun saldo on lähes nolla...ossaaks kukkaan neuvvoa, mitä mun pitäs tehhä...?


    • Anonyymi

      Suuri Babylon on portto ja kaikkien porttojen äiti. Se ratsastaa pedolla.

      Suuri Babylon on uskonnollinen järjestelmä, joka on liitossa tämän maailman kuningasten ja kauppiaiden kanssa.

      Peto on sotilaallista ja maallista valtaa käyttävä järjestelmä, joka vihaa porttoa ja tuhoaa sen: peto on islam ja portto on juutalais-kristillinen uskonnollinen järjestelmä.

    • Anonyymi

      Adventisteilla ja jehovilla samanlainen Babylon tulkinta.
      Ei se omena kauas samasta puusta putoa.

      • Anonyymi

        Ei muuten ole.


      • Anonyymi

        Kyllä putoo !


    • Anonyymi

      Jumala kutsuu kaikkia omiaan pois babylonista. Myös adventisteja!

      • Anonyymi

        Niin? Adventtikirkko ei ole Ilmestyskirjan Suuri Babylon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Adventtikirkko ei ole Ilmestyskirjan Suuri Babylon.

        Niin? No niinpä!

        Adventtikirkko tai sen jäsenyys eivät takaa pelastusta. Vain muutama prosentti adventisteista on todella oikeasti uudestisyntyneitä. Heistäkään ei jokainen pelastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? No niinpä!

        Adventtikirkko tai sen jäsenyys eivät takaa pelastusta. Vain muutama prosentti adventisteista on todella oikeasti uudestisyntyneitä. Heistäkään ei jokainen pelastu.

        Kaikki jotka hössöttävät "Ellun", väärän profeetan perään voivat unohtaa pelastumisensa.
        Tee parannus ( mielen muutos )Niin voit saada armon ja pelastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jotka hössöttävät "Ellun", väärän profeetan perään voivat unohtaa pelastumisensa.
        Tee parannus ( mielen muutos )Niin voit saada armon ja pelastua.

        "Tee parannus ( mielen muutos )Niin voit saada armon ja pelastua."

        Nii...ei se Toni ollukkaan oikeessa siinä, et jumala iha varmasti armahtaa, ku tuolla raamatussa se jumala sanooki näin.
        "2Moos.33:19 Hän vastasi: Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen Herra sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, armahdan ketä armahdan. 2Moos.34:7. Room.9:15"

        Huomaatteks, siinä jumala sanoo "armahdan ketä armahdan".

        Mää kopsasin ton tuolta toisesta ketjusta, mut kyl se jumala varmaa on sanonu noi, ku siinä on noi raamatun kohatki merkattu. Mää en ny jaksa tarkistaa sitä, mut kattokaa ite sieltä.

        Se Toni oli väärässä, ku se väitti, et jumala armahtaa, voi se olla armahtamattaki, jos sitä ei huvita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jotka hössöttävät "Ellun", väärän profeetan perään voivat unohtaa pelastumisensa.
        Tee parannus ( mielen muutos )Niin voit saada armon ja pelastua.

        Ellen G. White ei ole väärä profeetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? No niinpä!

        Adventtikirkko tai sen jäsenyys eivät takaa pelastusta. Vain muutama prosentti adventisteista on todella oikeasti uudestisyntyneitä. Heistäkään ei jokainen pelastu.

        "Vain muutama prosentti adventisteista on todella oikeasti uudestisyntyneitä. Heistäkään ei jokainen pelastu."

        Sinä et voi tuota mitenkään tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellen G. White ei ole väärä profeetta.

        Onpas!

        Leo ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellen G. White ei ole väärä profeetta.

        Niin, ei se ole profeetta lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vain muutama prosentti adventisteista on todella oikeasti uudestisyntyneitä. Heistäkään ei jokainen pelastu."

        Sinä et voi tuota mitenkään tietää.

        No todellakin voin. Olin itse ennen adventisti ja luulin uudestisyntyneeni, kun olin opiskellut opinkohdat ja käynyt kasteella. Nyt tiedän paremmin. En ollut uudestisyntynyt. Oppien osaaminen ja niiden tunteminen ei tee kenestäkään uudestisyntynyttä. Ei myöskään kasteella käynti.

        Kun olen jutellut monien adventistien kanssa, olen saanut ymmärtää, etteivät he edes oikeastaan tiedä, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa eikä heillä ole varmuutta siitä ovatko he edes pelastettuja.

        Enkä ihmettele tuota yhtään, sillä niin hyvin Adventtikirkon opit himmentävät Jumalan suuruutta, rakkautta ja armoa, etteivät adventistit edes tiedä kuka Jumala oikeasti on ja mikä merkitys hänen rakkaudellaan todella on. Kun he eivät rakasta sitä oikeaa Jumalaa (sitä, mistä Raamattu oikeasti kertoo), eivätkä pysty kokemaan Jumalan rakkautta täytenä kirkon oppien himmentäessä sitä, niin miten he voisivat uudestisyntyä siihen oikeaan uskoon, mikä tuo pelastuksen?

        Ilmeisesti adventisteista pelastuu alle kolme prosenttia, sillä kokemukseni mukaan vain noin 3% adventisteista toteuttaa Jeesuksen lähetyskäskyä sekä käskyä huolehtia orvoista, sairaista ja vangeista.

        Joten adventisteista pelastuu todella harva...vain muutama prosentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No todellakin voin. Olin itse ennen adventisti ja luulin uudestisyntyneeni, kun olin opiskellut opinkohdat ja käynyt kasteella. Nyt tiedän paremmin. En ollut uudestisyntynyt. Oppien osaaminen ja niiden tunteminen ei tee kenestäkään uudestisyntynyttä. Ei myöskään kasteella käynti.

        Kun olen jutellut monien adventistien kanssa, olen saanut ymmärtää, etteivät he edes oikeastaan tiedä, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa eikä heillä ole varmuutta siitä ovatko he edes pelastettuja.

        Enkä ihmettele tuota yhtään, sillä niin hyvin Adventtikirkon opit himmentävät Jumalan suuruutta, rakkautta ja armoa, etteivät adventistit edes tiedä kuka Jumala oikeasti on ja mikä merkitys hänen rakkaudellaan todella on. Kun he eivät rakasta sitä oikeaa Jumalaa (sitä, mistä Raamattu oikeasti kertoo), eivätkä pysty kokemaan Jumalan rakkautta täytenä kirkon oppien himmentäessä sitä, niin miten he voisivat uudestisyntyä siihen oikeaan uskoon, mikä tuo pelastuksen?

        Ilmeisesti adventisteista pelastuu alle kolme prosenttia, sillä kokemukseni mukaan vain noin 3% adventisteista toteuttaa Jeesuksen lähetyskäskyä sekä käskyä huolehtia orvoista, sairaista ja vangeista.

        Joten adventisteista pelastuu todella harva...vain muutama prosentti.

        Tarkoittaisi Suomessa luokkaa 100. Meidän seurakunnassa 2 tai 3.
        Surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei se ole profeetta lainkaan.

        Kyllä on. Leo ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No todellakin voin. Olin itse ennen adventisti ja luulin uudestisyntyneeni, kun olin opiskellut opinkohdat ja käynyt kasteella. Nyt tiedän paremmin. En ollut uudestisyntynyt. Oppien osaaminen ja niiden tunteminen ei tee kenestäkään uudestisyntynyttä. Ei myöskään kasteella käynti.

        Kun olen jutellut monien adventistien kanssa, olen saanut ymmärtää, etteivät he edes oikeastaan tiedä, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa eikä heillä ole varmuutta siitä ovatko he edes pelastettuja.

        Enkä ihmettele tuota yhtään, sillä niin hyvin Adventtikirkon opit himmentävät Jumalan suuruutta, rakkautta ja armoa, etteivät adventistit edes tiedä kuka Jumala oikeasti on ja mikä merkitys hänen rakkaudellaan todella on. Kun he eivät rakasta sitä oikeaa Jumalaa (sitä, mistä Raamattu oikeasti kertoo), eivätkä pysty kokemaan Jumalan rakkautta täytenä kirkon oppien himmentäessä sitä, niin miten he voisivat uudestisyntyä siihen oikeaan uskoon, mikä tuo pelastuksen?

        Ilmeisesti adventisteista pelastuu alle kolme prosenttia, sillä kokemukseni mukaan vain noin 3% adventisteista toteuttaa Jeesuksen lähetyskäskyä sekä käskyä huolehtia orvoista, sairaista ja vangeista.

        Joten adventisteista pelastuu todella harva...vain muutama prosentti.

        Valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No todellakin voin. Olin itse ennen adventisti ja luulin uudestisyntyneeni, kun olin opiskellut opinkohdat ja käynyt kasteella. Nyt tiedän paremmin. En ollut uudestisyntynyt. Oppien osaaminen ja niiden tunteminen ei tee kenestäkään uudestisyntynyttä. Ei myöskään kasteella käynti.

        Kun olen jutellut monien adventistien kanssa, olen saanut ymmärtää, etteivät he edes oikeastaan tiedä, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa eikä heillä ole varmuutta siitä ovatko he edes pelastettuja.

        Enkä ihmettele tuota yhtään, sillä niin hyvin Adventtikirkon opit himmentävät Jumalan suuruutta, rakkautta ja armoa, etteivät adventistit edes tiedä kuka Jumala oikeasti on ja mikä merkitys hänen rakkaudellaan todella on. Kun he eivät rakasta sitä oikeaa Jumalaa (sitä, mistä Raamattu oikeasti kertoo), eivätkä pysty kokemaan Jumalan rakkautta täytenä kirkon oppien himmentäessä sitä, niin miten he voisivat uudestisyntyä siihen oikeaan uskoon, mikä tuo pelastuksen?

        Ilmeisesti adventisteista pelastuu alle kolme prosenttia, sillä kokemukseni mukaan vain noin 3% adventisteista toteuttaa Jeesuksen lähetyskäskyä sekä käskyä huolehtia orvoista, sairaista ja vangeista.

        Joten adventisteista pelastuu todella harva...vain muutama prosentti.

        Pelastumisen viitekehyksessä tuo on todella huolestuttava luku!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet.

        Täällä lähes kaikki kirjoittelevat paskaa valehtelemisen viitekehyksessä. Veikkaisin, että noin 99% on täyttä paskaa paskan puhumisen viitekehyksessä...

        Hetkauttaako sinua tämä arvio hetkautuksen viitekehyksessä? Meitä kiinnostaisi kovasti hetkautuksesi kiinnostuksen viitekehyksessä.

        Mikä on sinun arviosi veikkauksen viitekehyksessä?
        Kuulutko itse siihen 1% viitekehykseen vai 99% paskanjauhajien viitekehykseen?


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe