Koneen ohjainpaneelin sijoitus?

Olen vaihtamassa purjeveneen konetta uuteen ja samalla pitäisi saada moottorin paneeli istumalaatikkoon. Kestävätkö nuo yleensä sään vaikutuksia pidemmän ajan kuluessa pintaan asennettuna?

Mistään ei tunnu löytyvän uppoasennukseen koteloa; "recess panelia" tai "panel visoria" ; jenkeistä saisi 135 dollarilla + 135 dollaria rahti + tulli + alv eli kalliimpi kuin uusi paneeli!

Onko uppoasennukseen saatavilla Suomesta tai Euroopasta koteloita 140x 180mm paneelille (Beta ABV)? Itse en ole onnistunut löytämään muuta kuin umpikannellisia lokeroita tai tarkistusluukkuja.
Ilmoita

Veneily on siitä vänkää että monet asiat joituu tekemään ihan itse. Siispä etsit vaimon tupperwaarekokoelmasta mittarillesi sopivan rasian ja kuidutat siihen muottiin ihan itsetehdyn lasikuitulaatikon.
Ilmoita
Minulla oli VP 5MD:n paneli + hallintavipu kestänyt sitlooran takaseinässä 15 v.
Jos haluat, asenna mittarit ja virta-avain vaikka hanskalokeron pohjalle suojaan ja jätä hallintavipu nopeammin saataville.
Ilmoita
Miksei ABVW? Pieni hintalisä selkeästi paremmasta kosteudensiedosta. Samalla poistuu virta-avain, joka helposti potkemalla tai köyteen kiertymällä menee poikki. Minä valtsin ABVW:n paneliksi, joka on aika alhaalla istumalaatikon seinässä ja hyvin tyytyväinen sen funktionalisuuteen.
Ilmoita
Ohjauspaneli on avaimeton ja sen piti kestää sadevettä. Noin 8 vuoden kuluttua siinä käyttötuntinäyttö hävisi kunnon sadejakson jälkeen. Kuivan kauden jälkeen näyttö taas toimii, laitoin pleksin sadesuojaksi.
Ilmoita
Moottorin paneeli monesti asennetaan mielestäni väärin: matalalle sittlådan laitaan. Muoti-ilmiö. Paitsi virta-avaimen taittamista saattaa käydä muutakin. Vesitiiviys perustuu kumisiin kalvoihin ainakin Volvolla ja ne pettävät alle 10 v iässä. Jos kallellaan ollessa saa istuinlaatikkoon reilusti vettä ui paneeli vedessä ja paneelin sähköt meni siinä. Rahallisesti noin 1000 eikä saa moottoria käyntiin ruuvimeisselillä kuten ennen ( solenoidi pa-sulku). Parempi sijoituspaikka on hanskalokerossa tai istuinlaatikon etureunassa mahdollisimman korkealla kääntyvän pleksin alla suojassa.
seppomartti
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Koneen ohjainpaneelin sijoitus?

Olen vaihtamassa purjeveneen konetta uuteen ja samalla pitäisi saada moottorin paneeli istumalaatikkoon. Kestävätkö nuo yleensä sään vaikutuksia pidemmän ajan kuluessa pintaan asennettuna?

Mistään ei tunnu löytyvän uppoasennukseen koteloa; "recess panelia" tai "panel visoria" ; jenkeistä saisi 135 dollarilla + 135 dollaria rahti + tulli + alv eli kalliimpi kuin uusi paneeli!

Onko uppoasennukseen saatavilla Suomesta tai Euroopasta koteloita 140x 180mm paneelille (Beta ABV)? Itse en ole onnistunut löytämään muuta kuin umpikannellisia lokeroita tai tarkistusluukkuja.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta