Minne kiire ?

Anonyymi

Minne teillä on kiire ?

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mulla ole kiirettä juuri koskaan, mutta minun täytyy näyttää muille menemisen mallia ja omaa ylivertaista ajotaitoani. Olenhan keskivertoa parempi kuljettaja ja autonikin tietysti pikkasen parempaa premiumia. Kaltaiseni alfauros ei vaan voi pyöriä tavisten keskellä, on päästävä niiden edelle. Liikenteessä on helpointa osoittaa muille ylivertainen suuruuteni.

      > Se parempi kuljettaja <

    • Jos pääsee kasilta lähtemään Lohjalta ja ysiltä on duunipalaveri, niin kiire voi olla vaikkapa kyseiseen palaveriin. Yleensä ehtii, mutta joskus on ruuhkaa...

      • Anonyymi

        Kiire on vain huonosti organisoitua vapaa-aikaa.


      • Anonyymi

        Mikset ota käyttöön säkistä tai laatikosta työmatkalla ylinopeutta ajamalla vuoden aikana voittamiasi minuutteja, ja käytä niitä Lohjalle ajaessasi? Silloin ei olisi myöhästymisestä pelkoa kun viorokauteen saisit vaikka viisi minuuttia enemmän aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset ota käyttöön säkistä tai laatikosta työmatkalla ylinopeutta ajamalla vuoden aikana voittamiasi minuutteja, ja käytä niitä Lohjalle ajaessasi? Silloin ei olisi myöhästymisestä pelkoa kun viorokauteen saisit vaikka viisi minuuttia enemmän aikaa.

        Tuohan on sanonut käyttävänsä ne säästetyt tunnit kivaan mökkireissuun poikien kanssa. Hyväksyn selityksen täysin, sillä pitäähän meidän kaikkien saada olla täysin oma itsemme edes välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiire on vain huonosti organisoitua vapaa-aikaa.

        Kiire on tyhmyyden ystävä. Kiire sekoitetaan usein erheellisesti ahkeruuteen. Kiire syntyy usein siitä kun tehokkuus ja järjestelmällisyys on puutteellista. Kiire ruokkii myös itse itseään. Se antaa tekosyyn mennä yli siitä, mistä aita on matalin.


    • Anonyymi

      Kaupungissa hörhöjä riittää.
      Ajetaan kauhealla tohinalla ohi mutta ollaan liikennevaloissa hetken päästä taas edessä.

      • Anonyymi

        Onko se sinulle yllätys jos joku on hetki sitten ohittanut sinut ja sitten se on liikennevaloissa edessäsi.
        Sitten kannattaisi olla enemmän hämillään jos se olisi siellä liikennevaloissa takanasi vaikka juuri ohitti sinut.

        Hyvähän se on jos valoissa on nopeammin ajava valmiiksi edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sinulle yllätys jos joku on hetki sitten ohittanut sinut ja sitten se on liikennevaloissa edessäsi.
        Sitten kannattaisi olla enemmän hämillään jos se olisi siellä liikennevaloissa takanasi vaikka juuri ohitti sinut.

        Hyvähän se on jos valoissa on nopeammin ajava valmiiksi edessä.

        No mitä hyötyä tuostakaan muka on, kun ollaan kuitenkin perillä samaan aikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä hyötyä tuostakaan muka on, kun ollaan kuitenkin perillä samaan aikaan?

        NO sanaa ei tarvitse virkkeen alussa käyttää. Ihan hyvä virkkeestä tulee, vaikka se ei alkaisikaan NO sanalla. Minua ärsyttää, kun puheet pitää aina aloittaa NO ja sitten vasta muu asia. Mitä hyötyä tuostakaan on, kun ollaan kuitenkin perillä smaan aikaan? Ihan hyvin meni ilman NO töksäytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO sanaa ei tarvitse virkkeen alussa käyttää. Ihan hyvä virkkeestä tulee, vaikka se ei alkaisikaan NO sanalla. Minua ärsyttää, kun puheet pitää aina aloittaa NO ja sitten vasta muu asia. Mitä hyötyä tuostakaan on, kun ollaan kuitenkin perillä smaan aikaan? Ihan hyvin meni ilman NO töksäytystä.

        NO Onko sinulla jotain hermostollisia ongelmia, kun teet kärpäsestä härkäsen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO sanaa ei tarvitse virkkeen alussa käyttää. Ihan hyvä virkkeestä tulee, vaikka se ei alkaisikaan NO sanalla. Minua ärsyttää, kun puheet pitää aina aloittaa NO ja sitten vasta muu asia. Mitä hyötyä tuostakaan on, kun ollaan kuitenkin perillä smaan aikaan? Ihan hyvin meni ilman NO töksäytystä.

        Minua ärsyttää väliviiva - merkin käyttämättä jättäminen. Esimerkiksi NO - sana kuuluu kirjoittaa juurikin väliviivan kanssa, mutta sinä kirjoitat senkin väärin. Ei siis NO sana, vaan NO - sana. Myös NO - töksäys kuuluu kirjoittaa väliviivalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mitä hyötyä tuostakaan muka on, kun ollaan kuitenkin perillä samaan aikaan?

        Olette ilmeisesti menossa samaan paikkaan sitten?

        Keskimäärin liikennevaloissa ensin ollut voittaa juuri niin paljon, kuin oli ensin liikennevaloissa. Jos olet sekunnin aikaisemmin, voitat keskimäärin sekunnin (joskus on vihreät ja olet sekunnin edellä, joskus punaiset ja olette samaan aikaan siinä, joskus sinä ehdit vihreillä ja se toinen ei ja voitat minuutteja — keskimäärin sen yhden sekunnin).

        Mitä haittaa siitä on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua ärsyttää väliviiva - merkin käyttämättä jättäminen. Esimerkiksi NO - sana kuuluu kirjoittaa juurikin väliviivan kanssa, mutta sinä kirjoitat senkin väärin. Ei siis NO sana, vaan NO - sana. Myös NO - töksäys kuuluu kirjoittaa väliviivalla.

        Olepa vähän tarkempi noiden välilyöntien kanssa sen väliviivasi kanssa. Vinkkinä, se ei ole "NO - sana".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä hyötyä tuostakaan muka on, kun ollaan kuitenkin perillä samaan aikaan?

        En ole perillä, jos olen liikennevaloissa, kun olen perillä, olet jo jäänyt kauas taakseni.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Olepa vähän tarkempi noiden välilyöntien kanssa sen väliviivasi kanssa. Vinkkinä, se ei ole "NO - sana".

        Nyt Rotta pääsi mielipuuhaansa. Saivarteluun ja viisasteluun. Ja tyylilleen uskollisena heitti väitteen kehiin, muttei kuitenkaan itse vaivaudu perustelemaan väitettään. On se vaan niin Rotta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Olette ilmeisesti menossa samaan paikkaan sitten?

        Keskimäärin liikennevaloissa ensin ollut voittaa juuri niin paljon, kuin oli ensin liikennevaloissa. Jos olet sekunnin aikaisemmin, voitat keskimäärin sekunnin (joskus on vihreät ja olet sekunnin edellä, joskus punaiset ja olette samaan aikaan siinä, joskus sinä ehdit vihreillä ja se toinen ei ja voitat minuutteja — keskimäärin sen yhden sekunnin).

        Mitä haittaa siitä on?

        Minä ajana aina kaasupohjassa liikennevaloista toiseen. Mitä nopeammin pääsee seuraaviin valoihin seisoskelemaan, niin sitä kauemmin saa odotella valojen vaihtumista. Ja se jos mikä on voitto. Jos hyvin käy voi yhdellä työmatkalla voittaa toistakymmentä seisoskeluhetkeä risteyksissä ja se jos mikä on tuottoisaa ja tuntee samalla olevansa voittaja. Eli korttelinvälit täysillä ja hampaat irvessä, että ehtii mahdollisimman kauan odottelemaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ärsyttää väliviiva - merkin käyttämättä jättäminen. Esimerkiksi NO - sana kuuluu kirjoittaa juurikin väliviivan kanssa, mutta sinä kirjoitat senkin väärin. Ei siis NO sana, vaan NO - sana. Myös NO - töksäys kuuluu kirjoittaa väliviivalla.

        Se on kuule minulle ihan sama, mikä sinua ärsyttää. Hyvä vaan, että tuonkin kerroit, mikä sinua ärsyttää, niin voin sinua ärsyttää tästä lähtien tulevaisuudessakin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ärsyttää väliviiva - merkin käyttämättä jättäminen. Esimerkiksi NO - sana kuuluu kirjoittaa juurikin väliviivan kanssa, mutta sinä kirjoitat senkin väärin. Ei siis NO sana, vaan NO - sana. Myös NO - töksäys kuuluu kirjoittaa väliviivalla.

        Minkälainen on "juurikin väliviiva"?

        Ole hyvä ja selitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuule minulle ihan sama, mikä sinua ärsyttää. Hyvä vaan, että tuonkin kerroit, mikä sinua ärsyttää, niin voin sinua ärsyttää tästä lähtien tulevaisuudessakin!!

        No mutta sehän on kiva tietää. Saadaan sinullekin jotain sellaista tekemistä, mistä ei ole haittaa kenellekään.


    • Anonyymi

      Niille teidentukoille jotka on täälläkin jankannut että ei ole muiden asia yrittää päätellä miksi joku ajaa hiljaa.
      Aina on joku syy, eikä se aina johdu kuskin ajokyvyistä.

      Samat terveiset siis toisinkin päin. Ei ole muiden asia miettiä miksi en jää teidentukkojen taakse matelemaan.
      Aina on joku syy ajaa sinua lujempaa, eikä se aina johdu siitä että on herännyt vartin liian myöhään.

      • Anonyymi

        Ketjun kirjoitaittajista ei kukaan ole teidentukko


      • Anonyymi

        "Aina on joku syy ajaa sinua lujempaa, eikä se aina johdu siitä että on herännyt vartin liian myöhään."

        Ei niin. Se lujempaa ajaminen johtuu olemattomasta oman ajankäytön hallinnasta.


      • Anonyymi

        Tottakai saat ajaa lujempaa kuin minä. Saat mennä ohikin, ei haittaa yhtään. Kunhan vaan pidät mielessäsi, että liikennesääntöjen mukaan tulee ajaa, eikä mikään keksimäsi pippeli syy oikeuta niiden rikkomista.


      • Anonyymi

        Minä saksalaisautolla ajava ajan niin kuin mieleni tekee. Noudattakoot liikennesääntöjä vaan ne, joidenka niitä kuuluukin noudattaa.

        Audi King.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Aina on joku syy ajaa sinua lujempaa, eikä se aina johdu siitä että on herännyt vartin liian myöhään."

        Ei niin. Se lujempaa ajaminen johtuu olemattomasta oman ajankäytön hallinnasta.

        Joo, kun kaverin vaimolla mökillä alkoivat supistukset raskauden seitsemännen kuukauden alussa, niin ajankäytön hallintaongelmahan se oli. Jos olisi älynnyt puikata pari kuukautta aiemmin, olisi muksu ollut tulossa ihan ajallaan. Tyhmä kaveri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai saat ajaa lujempaa kuin minä. Saat mennä ohikin, ei haittaa yhtään. Kunhan vaan pidät mielessäsi, että liikennesääntöjen mukaan tulee ajaa, eikä mikään keksimäsi pippeli syy oikeuta niiden rikkomista.

        Mikä on pippeli syy???


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Joo, kun kaverin vaimolla mökillä alkoivat supistukset raskauden seitsemännen kuukauden alussa, niin ajankäytön hallintaongelmahan se oli. Jos olisi älynnyt puikata pari kuukautta aiemmin, olisi muksu ollut tulossa ihan ajallaan. Tyhmä kaveri.

        Tuoko antaa sitten sinulle syyn ajella ylinopeuttako? Tyhmä kinkeli.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi meidän alhaisilla nopeusrajoituksilla ajaa alle suurimman sallitun? Se on kovin itsekästä haitata muiden liikenteessä liikkuvien sujuvaa liikkumista.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse jäädä nysvääjien taakse ajelemaan vaikkei kiire olisikaan.

    • Anonyymi

      En ostanut ajo-ominaisuuksiltaan hyvää autoa istuakseni sen ollessa paikallaan tai madellakseni, vaan siksi että sillä voi ajaa eikä madella.

    • Anonyymi

      Miksi en ohittaisi alle rajoitusnopeutta ajavaa?

      • Anonyymi

        Sen saakin ohittaa nopeusrajoitusta noudattamalla, mutta teetkö niin, vai ohitatko ylinopeudella? Kas siinäpä pulma....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen saakin ohittaa nopeusrajoitusta noudattamalla, mutta teetkö niin, vai ohitatko ylinopeudella? Kas siinäpä pulma....

        Kuski joka häiritsee sujuvaa liikennettä ei ole se jonka kannattaa siitä murehtia ohitetaanko hänet turvallisella ja riittävällä nopeuserolla vai jääkö ohittaja pidemmäksi aikaa sinne viereiselle kaistalle pääasiana ettei nopeus käy hetkeäkään ylinopeuden puolella.
        Jos itse olisin nysväri, toivoisin että ohittajat ohittaisivat minut mahdollisimman ripeästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuski joka häiritsee sujuvaa liikennettä ei ole se jonka kannattaa siitä murehtia ohitetaanko hänet turvallisella ja riittävällä nopeuserolla vai jääkö ohittaja pidemmäksi aikaa sinne viereiselle kaistalle pääasiana ettei nopeus käy hetkeäkään ylinopeuden puolella.
        Jos itse olisin nysväri, toivoisin että ohittajat ohittaisivat minut mahdollisimman ripeästi.

        Kuski, joka häiritsee sujuvaa liikennettä alhaisella nopeudella, on helppo ohittaa nopeusrajoitusta noudattaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuski, joka häiritsee sujuvaa liikennettä alhaisella nopeudella, on helppo ohittaa nopeusrajoitusta noudattaen.

        Mutta ei ylinopeudella saa ohittaa.


    • Anonyymi

      Usein ihminen joka on aina olevinaan kiireinen ei hoida edes perusasioita kotona. Autolla vaan mennään lujaa mutta kaikki muu jää tekemättä.

      • Anonyymi

        Mistä sinä mitään tiedät??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä mitään tiedät??

        Oletko työelämässä? Vaivaako kiire? Lähes joka toinen työssä käyvä on usein kiireinen. Entä koetko työsi henkisesti rasittavaksi? Siltä tuntuu kolmannekselta työntekijöistä. Entä miten on palautumisen laita? Oletko se joka toinen työssä käyvistä, joka palautuu hyvin työn aiheuttamasta kuormituksesta?
        https://yle.fi/uutiset/3-5662192


    • Anonyymi

      Ihmisillä on hirveä kiire liikkua paikasta toiseen tekemään "ei yhtään mitään". Mennään jonnekin olemaan laiskana järjettömällä hosumisella ja kiireellä. Tämä yhtälö on irvokas.

      • Anonyymi

        No eihän sitä jaksa enää perille päästyään mitään tehdä, kun ajosuorite oli niin vaativa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän sitä jaksa enää perille päästyään mitään tehdä, kun ajosuorite oli niin vaativa!!

        Minä jaksan. Ihmettelen vaan niitä jotka ei jaksa edes sitä ajosuoritetta kunnolla hoitaa vaan tekee senkin hitaasti.
        Silloin ei kyllä ole mitään järkeä mennä mihinkään mitään tekemään, kun edes se meneminen ei kohtuudella suju.


    • Anonyymi

      Tuskin ihmisillä oikeasti on niin kiire. Psykologinen juttu tämäkin, stressi painaa päälle

      • Anonyymi

        Mitenkä ennen vanhaan ihmiset olivat tyytyväisiä kun hevosilla mentiin kylälle. Eikä heillä ollut mihinkään kiire. Nykyään mennään otsa kurtussa paikasta toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä ennen vanhaan ihmiset olivat tyytyväisiä kun hevosilla mentiin kylälle. Eikä heillä ollut mihinkään kiire. Nykyään mennään otsa kurtussa paikasta toiseen.

        Nykyään on ajat toiset. Velka-audi alla, ja korot juoksee kilpaa auton arvon aleneman kanssa. Rentoudu siinä sitten...Pakko vaan painaa kaasu pohjassa pitkää päivää niin kauan, kuin henki vaan suinkin pihisee....

        Velkainen Audisti.


      • Anonyymi

        Niin ei ihmiset parempaan suuntaan ole menossa oikeastaan missään asiassa.
        Maapallon saastuminen jne. Raha,raha.


    • Anonyymi

      Kiire aina on jonnekin
      eikä mihinkään
      tiedäthän sen itsekin
      ...

    • Anonyymi

      Jos olen lähdössä esim. Kaverin luo kylään ja matka kestää 4 tuntia jos ei jää jokaisen tientukkeen taakse ajelemaan, lähden 4 tuntia ennen sovittua aikaa eli esimerkiksi jos olen ilmoittanut saapuvani 12.00, lähden ajamaan 8.00. Miksi kiirehtisin aamulla lähtemällä jo esim. 30 min. aikaisemmin, ei mitään järkeä kiirehtiä matelemaan.

      Eli totta se on, ei ole mitään järkeä kiirehtiä, ei varsinkaan lähtemisen kanssa voidakseen sitten ajaa reilusti alinopeutta.

    • Anonyymi

      Ilmoittautukaa kaikki joilla ei ole koskaan ollut kiire.

      • Anonyymi

        Mulla oli äsken kakkahätä.

        Kuka lainaa pyykinpesukonetta?


      • Anonyymi

        Mulla taas vastaavasti oli kiire kaverin mökille tekemään ei mitään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe