Raamtusta voi poistaa kaikki paavalin opetukset, koska ei ollut opettaja.
Jeesus oli opettaja ja muistutti totuudesta.
Paavalin olisi tullut julistaa Jeesuksen opetuksia, eikä opettaa omiaan.
Paavali edusti salaseurakansaa joka vääristää totuutta.
*** Paavali oli eksyttäjä ****
25
113
Vastaukset
- Anonyymi
Nonnih, tätä se on ku eksyy
- Anonyymi
Paavalin teille.
- Anonyymi
Paavalin taivaallinen näky ja kutsumus:
Minä olen (Jumala) ilmestynyt sinulle sitä varten, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä olet nähnyt ja mitä olet vielä näkevä, kun ilmestyn sinulle.
Minä pelastan sinut oman kansasi ja pakanoiden käsistä, joiden luo sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan puoleen ja uskon kautta minuun saisivat synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa (Ap.teot26:16-18). - Anonyymi
Aloittajan sanoma täyttä roskaa
- Anonyymi
Paavalin oppeihin perustuu nykykirkko pappeineen.
Paavali puhui paimenen tai seurakunnan kaitsian virkaan sopivasta miehestä.
Jeesus puhui taas hyvästä paimenesta eli Jeesuksesta sekä palkka paimenesta eli papeista.
Jeesus myös varoitti lukuisissa kohdissa fariseusten ja kirjanoppineiden opetuksesta.
Paavali fariselaisena pyrki selvästi luomaan sääntöjä kristin uskoon.
Rooman hallitsijat pitivät paavalin kirjeitä arvossa. Samoin myös ylimmät papit, jotka vuosisatoja Jeesuksen kuoleman jälkeen päättivät pyhittää paavalin kirjeet. Toisin sanottuna he päättivät ottaa raamatuun nämä kirjeet.
Opetuslapset eivät kirjoituksissaan pyri luomaan lakia tai sääntöjä.
Meidän uskomme ja opimme pitäisi olla paljon oikeamielisempää kun opetuslasten tai paavalin. Maailma ei ole pysähtynyt . Jumala opettaa ihmiskuntaa pala palata enemmän ja enemmän.
Saatko yhteyden Jumalaan todellisella tavalla?
Muistakaa rukoilla vihamiestenne puolesta, kuten myös kanssa uskovien.
Shalom.
Zion X Paavalia on aiheellisestikin syytetty gnostilaisuudesta, koska toden totta hänen näkemyksensä poikkeavat muutamissa kohdin melkoisesti valtavirrasta. Mutta niinpä poikkeavat apostoli Johanneksenkin näkemykset. Paavali ei sinänsä henkilönä välttämättä ollut gnostilainen, vaan hänen kirjoituksistaan gnostilaiset löysivät tukea omille näkemyksilleen. On vain jokaisen omalla kohdallaan ratkaistava, kumpaako koulukuntaa haluaa seurata, Matteus/Markus/Luukas ryhmää vaiko Johannes/Paavali ryhmää, vai seuraako kumpaakaan.
- Anonyymi
On aina oikein ja hyvästä poiketa valtavirrasta, sillä se ei ole juuri koskaan riittävän oikeassa. Mielestäni juuri Paavali tajusi parhaiten Jeesusta ja osasi opettaa hänen alkuperäistä Sanomaansa.
Aina? No silloin kannattaa sanoa hyvästit koko valtavirralle, ja ruveta ajattelemaan gnostilaisittain niin, että maailma luotiin vahingossa Sofian ja Yaldabaothin aviottoman suhteen keskenmenoon päättyneen yhdynnän seurauksena. Tässä näkemyksessä Vanhan Testamentin YHWH on häijy luoja-jumala, jonka pakkovallasta Jeesus tuli vapauttamaan luomakuntaa. Jeesus ei tullutkaan taivaasta, vaan koko kosmoksen tuolta puolelta. Synnin vallasta vapauttaminen ei ollut hänen esityslistallaan.
- Anonyymi
No ainakaan Raamtus-nimisestä teoksesta ei voida poistaa Paavalin tai muidenkaan tekstejä, koska kyseistä teosta ei liene edes olemassa. Uskostaan kiihottuneelle kirjanoppineelle vain tämä tiedoksi. :)
- Anonyymi
Sen minkä taakseen jättää edestään löytää.
Paavali oli alussa vainoaja. Uskon, että hänen kääntymys antoi toivoa alkuseurakunnalle.
Kirkko hyväksi käyttää paavalin oppeja. Suurin kristittyjen eksyttäjä on kirkko. Noitavainoissa tapettiin paljon tosi kristittyjä. Edelleen on sama henki. Kirkko tahtoo mielummin noudattaa kuollutta jumalan palvelusta, joka on valmiiksi käsikirjoitettu. Nykyinen virallinen kristinusko on siis lain sääntöjen noudattamista. Aivan kuin ennen Jeesusta. Sen pitäisi olla Jumalan todistusta merkkien ja ihmeiden kautta.
Paavali itse vastusti jonkun oppiisän nimeämistä. Kuka on apolloksen? kuka on paavalin?
Kristuksenhan meidän kuuluisi olla. Niiden jotka uskovat tulevat Jumalan opettamiksi!
Zion X- Anonyymi
"Nykyinen virallinen kristinusko on siis lain sääntöjen noudattamista. "
Kuka keksii lait nyt? Ne keksitään yhdessä mammonan ehdoilla maan vaurastumisen takaamiseksi. Nyt opetetaan ja opiskellaan pienessä Suomessa innokkaimmin kuin milloinkaan ennen. Kuka opettaa ja kuka käskee opettaa? Mitä on aito Jumalan pelko tänään?
"Vanhan Valtaus" tapahtui jo v. -68 ja niillä eväillä on maamme jälkipolvet opettamalla opetettu. Alun alkaen Suomen koulutuskeksintö on perustunut kokonaan siihen, että Jumalan Sana on ylin auktoriteetti ja maa kuuluu kristinuskoa tunnustavien maiden joukkoon!
Sana "Room 1. 21 ".... koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
2. Tim. 3:12-17
12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15 ja koska jo lapsuudestasi saakka TUNNET PYHÄT KIRJOITUKSET, jotka voivat tehdä SINUT VIISAAKSI, niin ETTÄ PELASTUT USKON KAUTTA, JOKA ON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA..
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
- Anonyymi
2.Pietarin kirje:
3:13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
3:14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
3:17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään. - Anonyymi
Uusi Testamentti kertoo Jeesuksesta, joka tuli ihmislapsille VAPAHTAJAKSI . Hän ainoastaan on Tie, Totuus ja Elämä.
Apostolin tehtävä (Raamattu 1992)
Efesolaiskirje 3
1 Tästä syystä minä Paavali, joka olen Kristuksen Jeesuksen tahdosta vankina teidän vierasheimoisten tähden, polvistun Isän eteen.
2 Olettehan kuulleet siitä Jumalan suunnitelmasta, jonka hän armossaan on ilmoittanut minulle, teidän parhaaksenne.
3 Minulle on ilmestyksessä annettu tiedoksi tämä salaisuus, niin kuin olen edellä lyhyesti kirjoittanut.
4 Tätä lukiessanne voitte huomata, kuinka hyvin minä olen perillä Kristuksen salaisuudesta.
5 Sitä ei menneiden sukupolvien aikana annettu ihmisten tietoon, mutta nyt Henki on ilmoittanut sen Kristuksen pyhille apostoleille ja profeetoille:
6 muihin kansoihin kuuluvilla on sama oikeus perintöön kuin juutalaisillakin, he ovat saman ruumiin jäseniä ja heitä koskee nyt sama lupaus, kun evankeliumi on johtanut heidät Kristuksen Jeesuksen yhteyteen.
7 Tämän evankeliumin palvelija minusta on tullut sen armolahjan perusteella, jonka Jumala on voimassaan minulle suonut.
8 Minulle, kaikista pyhistä vähäisimmälle, on annettu se armo, että saan julistaa kansoille sanomaa Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
9 ja ilmoittaa sen pyhän suunnitelman, jonka Jumala, kaiken luoja, on ikiajoista asti pitänyt salaisuutenaan.
10 Näin myös avaruuden henkivallat ja voimat tulevat seurakunnan välityksellä tuntemaan Jumalan viisauden kaikessa moninaisuudessaan.
11 Tällainen oli Jumalan ikiaikainen suunnitelma, joka meidän Herramme Kristuksen Jeesuksen oli määrä toteuttaa.
12 Kristuksen omina ja häneen uskoen voimme rohkeasti ja luottavaisina lähestyä Jumalaa.
13 Siksi pyydän teitä olemaan lannistumatta, vaikka minä saan teidän tähtenne kärsiä vainoa. Se koituu teidän kunniaksenne.
14 Tämän vuoksi minä polvistun Isän eteen,
15 hänen, jonka asemaa jokainen isän ja lapsen suhde taivaassa ja maan päällä kuvastaa.
16 Rukoilen, että hän sanomattomassa kirkkaudessaan hengellään vahvistaisi ja voimistaisi teidän sisäistä olemustanne.
17 Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja.
18 Silloin te kykenette yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittämään kaiken leveyden, pituuden, korkeuden ja syvyyden,
19 ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka YLITTÄÄ KAIKEN TIEDON. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.
20 Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella,
21 olkoon ylistys seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja ikuisesti. Aamen. - Anonyymi
Paavali lähetteli kirjeitä tietyille seurakunnille.
Kirjeet mielyttivät Rooman keisaria. Keisari halusi ne raamattuun. Rooman keisari oli välimies ihmisten ja jumalien välillä. Keisaria siis Paavia pidettiin myös suoraan Jumalana. Paljon myöhemmin nimi muutettiin Kristuksen sijaiseksi. Nyky Papit polveutuvat keisarista.
Paavi hyötyi siis Paavalin kirjeistä. Niiden avulla pystyttiin luomaan häntä miellyttäviä sääntöjä Kirkkoihin. Näissä kirkoissa oli jo lukuisia eri uskontoja sulamassa yhdeksi klöntiksi, jota nykyään jotkut luulevat kristin uskoksi.
Avatkaa silmänne ja luopukaa Fariseusten väärästä opista.
Miten te voitte pitää raamatun kirjeitä absoluuttisina totuuksina kaikille ihmisille?
Paavalin mielestä naisen ei sovi puhua seurakunnan kokoontumisessa.
Eikö tässä kielletä herran kaikki valtius Ihmisten keksimällä lailla? Jumala voi tehdä suurenkin ihmeen tai puhua suuren viisauden tyttölapsen huulilta!
Kenelle Jeesus kuoleman jälkeen ilmestyi ensin?
Hylätkää jo tuo kuollut laki!
Totuus tekee teidät vapaiksi!
Jumala on kokoajan keskellämme puhdistauduttuamme voimme olla häneen yhteydessä monin keinoin tänä päivänä!
Usko on lahja, voi kumpa se olis sulla!
Ps. Ylipapit sanoivat ei meillä ole kunigasta vaan keisari.
Zion X - Anonyymi
Itte olet ku hulluja puhut!
Paavalia voisi pitää Profeetta Danielin kirjan seitsemännen luvun yhdentenätoista kuninkaana, jonka tieltä pyyhitään ylitse kolme muuta kuningasta ja joka alistaa korkeimman pyhät valtansa alaisuuteen. Hän nimittäin muutti ajat ja lain niin kuin tuo Danielin kirjan kohta kertoo. Siinä tapauksessa hänen tiensä olisi muuten helvetin tuli - ansiostakin, vaan koska Kristus tuli pelastamaan maailmaa kadotukselta niin luultavaa on, että apostoli Paavali saa siitä huolimatta armon.
Suuri on Kristuksen rakkaus syntisiä ja kadotettuja kohtaan. Niin suuri, että hän saattaa Paavalinkin temmata ulos helvetistä. Sillä mun mielestäni eräs intialainen eeppos esittelee tulevaisuudesssa joskus vuoden 3000-4000 jKr paikkeilla miehen, joka voisi olla jälleensyntynyt Paavali ja hänellä menee siellä aivan hyvin.
Ketkä oli nuo kolme kuningasta, jotka Paavali kukisti: Pietari, Johannes ja Jaakob vai peräti Kristus, Mooses ja Aabraham?- Anonyymi
Tuo sanoma on arvokas, koska se on niin erilainen ja uutta näkökantaa antava.
Paavali on mahtava Jumalan mies .Kiitos Jumalalle .
- Anonyymi
"...lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin
muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."
2 Piet. 3:15-16 - Anonyymi
11Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta." 12
Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.
(V. 16:13-20; vert. Mark. 8:27-30; Luuk. 9:18-21)
Pave oli Fariseus - Anonyymi
Onko aloittaja ajatellut tehdä "tee se itse" -Raamattua ja repiä Paavalin opetukset siitä pois? Aika työlästä hommaa...
Aloittaja taitaa olla taas joku jeshuaanis-mashialainen wannabeejuutalainen....
Mistä näitä sikiää?- Anonyymi
"Aloittaja taitaa olla taas joku..." "Mistä näitä sikiää?" = Kaava.
Muilta opittua kaavaa.
- Anonyymi
Jo Pietari kirjoitti, Paavalin kirjoituksia kieroon vääntävät, tekevät sen omaksi kadotuksekseen. Näin käy ketjun aloittelijalle, jollei tee parannusta. Eli pyydä Jeesukselta anteeksi, ymmärryksen valoa ja nöyryyttä, että saisit uudesti syntyneet viisaat hengen silmät.
- Anonyymi
Gal. 1:11 Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista. 12 Enhän minä ole sitä keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2813357BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62375Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2522155- 682039
- 711704
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3421332MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241108- 651059
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231036Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166983