Palstalaisilla kokemuksia

Anonyymi

Volkswagen Transporterista? Oon itse vähän alle viisikymppinen eronnut sinkkumies ja suunnitelmissa olisi ostaa uutta pakettiautoa, kun tarvisin sellaista töiden takia. Kuulin tossa radiosta mainoksen, jossa mainostettiin uutta VW Transporteria, jonka hinta oli muistaakseni n. 29 tuhatta euroa. Ehkä kuitenkaan ihan uutta pakettiautoa en viitsisi ostaa, kun tulisi liian kalliiksi. Mutta jos hankkisi vaikka tollaisen käytetyn Transporterin.

Tämä aihe nyt ei varsinaisesti liity mitenkään siihen sinkkuelämään ja parisuhteisiin, mutta ajattelin kuitenkin tätä asiaa täältä kysyä, kun onhan tällä palstalla jatkuvasti kaikkea muutakin keskustelua.

Ajattelin tosiaan, että jos sitä hankkisi tollaisen Transporterin, kun pitäisi olla kuitenkin ihan hyvä pakettiauto siinä kyseessä. Olisiko tällä palstalla kenelläkään omakohtaisia kokemuksia Volkkareista tai erityisesti noista Transportereista??

Toisena vaihtoehtona ajattelin myös ihan perus Toyota Hiacea, kun niissä varsinkin hinnat olisivat selvästi edullisemmat. Mitä mieltä palstalaiset olisivat, että olisiko käytetyissä se edullisempi ja enemmän ajettu Hiace kenties parempi, kun uudempi ja kalliimpi Transporter??

Asiallisia ja hyvätasoisia vastauksia olisi kiva tähän kuulla:)

t. Transporteria harkitseva

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      PITÄISHÄN SUN TIETÄÄ SUOMALAISENA MIEHENÄ ETTEI TOYOTAN HIACEA OOO ENÄÄ OLEMASSAAA!!!

      • Anonyymi

        Niin olisiko palstalaisilla kokemuksia Transportereista?

        t. Transporteria harkitseva


      • No osta Hilux. Sitten kun se on melkein loppuunajettu, sen voi vielä myydä jollekin n****rekuninkaalle Afrikkaan, joka virittää lavalle konekiväärin ja saa ikioman hyökkaysvaunun.


    • On on, viimeksi eilen työnsin ylämäkkeen. Muistelen, että perässä luki Hiace kaksnollayksysi.

      Miehet sano, että jos paat heti tillauksen vetämään, suat liukuhihnalta uunituoreena het alkuviikosta ja lippis kaupan piälle nimmarilla. Talokaappoloissa annettaan kuohuviin’ vuan tähän ei tuu tärpätit mukkaan, suat osto ite sitte kotonais (jos sinne asti kulukoo).

    • Hiaceen mahtuu poni ja hirvi sisälle. Aattelepa ite.

      • Ja parit jussipaidat.


    • Vetokoukkua ei oo sitten.

    • Eronneen (sun ilmotus on ollut muuten täällä jo sata vuotta)
      kannattaa ostaa Porsche. Etenkin jos edelleen olet alle viisikymppinen :D

      Autokaupoilla on etenkin tärkeää ilmoittaa tuo ”oon itse vähän alle viisikymppinen eronnut”. Siinä voidaan katsoa katsastuksiin huojennusta ja sen sellaista. Jos haluat, se ehkä voidaan laittaa myös kauppakirjaan?

    • Se on meinaan serkku pojalla maan siirto virma ja kerran se erehtyi ostamaan Ransportterin Dsg automaatti laatikolla varustettuna työ autoksi. Ja se auto meinaan seiso korjaamolla ja paljon ja tuli kalliiksi... Tota volkkaria lukuun ottamatta sillä on ollut vallan Hiaseja ja Hilukseja työ autoina millä ovat kuskanneet esimerkiksi kaivin koneiden kauhoja, tela ketjuja sun muuta. Eikä meinaan päivääkään ole Toyotat olleet pajalla ilman selvää tarkoitusta niinku vaikkapa jako remmin vaihto tai muu rutiini juttu. Kuulemma risti kätensä kyynärpäitä myöten ristiin kun pääsi volkkarista eroon vaikka ei uskon miehiä olekaan.

      Mulla on itelläkin ollut Hiaseja railerin veto autoina ja mökki remontin tarvikkeiden kuskaamis autoina eikä meinaan koskaan ole ollut mitään vika valoja tai muuta murhetta. Yhessäkin oli taulussa 650tkm kun Gaanan pojat ostivat sen hyvällä hinnalla Afrikkaan vietäväksi ja mahtaakohan vieläkin olla siellä jonkun perheen tai yrityksen joka päiväisessä käytössä. Ei siellä toi katsastus ole niin tarkkaa kuin Suomessa Pernerin junailemana. Tässä hiljattain kuulin yhdeltä tutulta että hänen autonsa tuuli lasiin oli lätkäisty punainen tarra ja auto määrätty ajo kieltoon laiskan seisonta jarrun takia kun jarrun teho ei ylittänyt tiettyä kilonewtonien raja-arvoa.

      • No turhan kalliita on kyllä sitten ne volkkarit siihen nähden, jos niissä ei kerran ole samaa luotettavuutta, kun mitä niissä Toyotoissa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Ajattelin jos suosittelisin Periksen seuraavaksi autoksi sitä VW Transporteria, kun se olisi varmasti hyvä myös hänelle työautoksi. Mutta ei varmaan hän sitten oikein innostu sitä ostamaan, jos kerran sen luotettavuus onkin noin huonoa. Eikä varmaan noista henkilöautoista kiinnostu Passateista yhtään sen enempää, kun edullisemmin sitä saisi varmasti vaikka sen Toyota Corollan tai Carinan:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Niissä sentään on varmasti enemmän sitä luotettavuutta ja kestävät ajokilometrejäkin vaikka jopa yli 600 tkm:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Hyvin on kyllä sitten sun Hiace kestänyt, jos kerran peräti 650 tkm sillä ajettu ja vieläkin varmaan on yhä jossakin se ajossa:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • DarkFear kirjoitti:

        No turhan kalliita on kyllä sitten ne volkkarit siihen nähden, jos niissä ei kerran ole samaa luotettavuutta, kun mitä niissä Toyotoissa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Ajattelin jos suosittelisin Periksen seuraavaksi autoksi sitä VW Transporteria, kun se olisi varmasti hyvä myös hänelle työautoksi. Mutta ei varmaan hän sitten oikein innostu sitä ostamaan, jos kerran sen luotettavuus onkin noin huonoa. Eikä varmaan noista henkilöautoista kiinnostu Passateista yhtään sen enempää, kun edullisemmin sitä saisi varmasti vaikka sen Toyota Corollan tai Carinan:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Niissä sentään on varmasti enemmän sitä luotettavuutta ja kestävät ajokilometrejäkin vaikka jopa yli 600 tkm:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Hyvin on kyllä sitten sun Hiace kestänyt, jos kerran peräti 650 tkm sillä ajettu ja vieläkin varmaan on yhä jossakin se ajossa:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Jorma taisi viitata muhun ja mun Vitoon kun kerroin tapauksesta palstalla viime viikolla. Tosiaan punainen tarra lasiin ja 24h aikaa siirtää kotiin/korjaamolle. Katsastusmieskin oli silminnähden häpeissään kun tämän joutui tekemään.

        Volkkaria en minäkään huolisi, mutta Hiaceja kattelin viime vuonna ihan tosissani ja yhtä kävin koeajamassakin. Mutta jos laittaisin kriteereiksi ilmastoinnin ja talveksi webaston tai eeberin niin pyyntihinnat ovat sitä luokkaa että Vitoa vähän jo remontoikin sillä erotuksella. Ja sitten kun huomioidaan ergonomia, melutaso yms. niin ihan kelpo peli tuo Vito on.

        En tiedä onko tämä vain urbaanilegenda vai tositarina, mutta olen kuullut että isot autopurkaamot joille tulee toisinaan kolaroituja Hiaceja purettavaksi, antavat moottorin ja vaihdelaatikon mennä korin mukana romuksi kilohinnalla ja pitävät hyllyssä muutamia kappaleita. Ei kuulemma ole kysyntää, kun niitä ei ajamalla juurikaan saa rikki.


      • peris234 kirjoitti:

        Jorma taisi viitata muhun ja mun Vitoon kun kerroin tapauksesta palstalla viime viikolla. Tosiaan punainen tarra lasiin ja 24h aikaa siirtää kotiin/korjaamolle. Katsastusmieskin oli silminnähden häpeissään kun tämän joutui tekemään.

        Volkkaria en minäkään huolisi, mutta Hiaceja kattelin viime vuonna ihan tosissani ja yhtä kävin koeajamassakin. Mutta jos laittaisin kriteereiksi ilmastoinnin ja talveksi webaston tai eeberin niin pyyntihinnat ovat sitä luokkaa että Vitoa vähän jo remontoikin sillä erotuksella. Ja sitten kun huomioidaan ergonomia, melutaso yms. niin ihan kelpo peli tuo Vito on.

        En tiedä onko tämä vain urbaanilegenda vai tositarina, mutta olen kuullut että isot autopurkaamot joille tulee toisinaan kolaroituja Hiaceja purettavaksi, antavat moottorin ja vaihdelaatikon mennä korin mukana romuksi kilohinnalla ja pitävät hyllyssä muutamia kappaleita. Ei kuulemma ole kysyntää, kun niitä ei ajamalla juurikaan saa rikki.

        Täytyy sanoa, että Pääskyvuoren Jormalta kuultiin tässä varmaan paras ja asiantuntevin vastaus itse aiheeseen. Hänellä kun on Toyota-miehenä runsaasti kokemusta noista Toyotoista, niin osaa sitten aina niitä hyvin suositella:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Hiace ei ehkä pärjää Vitolle ja muille ns. paremmille pakuille just noissa varuste- ja muissa ominaisuuksissa, mutta sitä luotettavuutta ja pitkiä ajokilometrejä se varmasti takaa omistajalle sitäkin enemmän:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Yleensäkin koko Toyotan paras ominaisuus taitaa olla noissa muissakin automalleissa just se luotettavuus ja kestävyys.


      • DarkFear kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että Pääskyvuoren Jormalta kuultiin tässä varmaan paras ja asiantuntevin vastaus itse aiheeseen. Hänellä kun on Toyota-miehenä runsaasti kokemusta noista Toyotoista, niin osaa sitten aina niitä hyvin suositella:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Hiace ei ehkä pärjää Vitolle ja muille ns. paremmille pakuille just noissa varuste- ja muissa ominaisuuksissa, mutta sitä luotettavuutta ja pitkiä ajokilometrejä se varmasti takaa omistajalle sitäkin enemmän:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Yleensäkin koko Toyotan paras ominaisuus taitaa olla noissa muissakin automalleissa just se luotettavuus ja kestävyys.

        Näin on meinaan mulla on itellä ollut Hiasejen lisäksi Corolla ja pari Carinaa mistä jälkimmäinen on poikani käytössä tällä hetkellä ja hän pystyy helposti yllä pitämään sitä opiskeliabudjetilla. Ennen talven tuloa vaihdetaan öljyt, sytytys tulpat sekä öljyn- ja ilmansuodatin ja matka jatkuu.


    • Anonyymi

      Älä ainakaan osta paku ranskatarta, sillä ei pääse talvella isoja mäkiä ylös.

    • Transporterikyydillä pääsee yleensä putkaan.

      Oon mä toki itsekin sellasta ajanut.

    • Anonyymi

      Ajatiin että... pitäisi kyllä lopettaa kokonaan tuollaisten asetarkkuuslajien katsomien vaikka kuinka jännittäviä voivatkin olla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe