Stallari: "Revanshinistit kokoomuksessa ja SKDL:n saarislaiset sekä asevelidemarien jäännökset kuvittelivat horjuttavansa Neuvostoliittoa."
Sitä ei tehty, mutta kotikommunistit ajettiin ahtaalle jo 1970-luvulla,Tuloksena oli sisäinen hajaannus.
"Onneksi Leonid Breshnev opasti meidät YYA:n ja rauhan tielle."
Ihan uutta tietoa...
YYA-sopimus oli hyväksyttty mantraksi, jota hoettiin aina,
kun NL:n väkeä oli paikalla.Muuten hilauduttiin vähä vähältä läntisiin organisatioihin, kuten Gattiin, Pohjoismaiden neuvostoon ja EFTAan.
"Nyt voimme hyvin."
Kyllä. Sen takasivat NL:n hajoaminen 1991 ja EU:n jäsenyys 1994.
Totuuksia Brezhnevistä ja Suomesta
4
54
Vastaukset
- Anonyymi
Stallari: "Breshnevin aikaan kaikki oli hyvin ja täydellinen tasa-arvo toimi. "
Vallitsi stagnaatio eli pysähtyneisyys.Jopa NL:n yleisen pysähtyneiyyden mitassa.
"Lännen pauloihin joutui Gorbatchov ja tuhosi sosialismin saavutukset."
Gorbatsov-parka yriti uudistaa kommunistista järjestelmää.Hän ei tajunnut, ettei sitä ollut mahdollista uudistaa. Tulos oli selvä. ROMAHDUS! - Anonyymi
"Juuri näinhän asia oli."
Juurikaan ei ollut.
"Leonid Breznevin syvällinen perehtyminen marxismi-leninismiin sekä tarkka havainnointi dialektisen materialismin selitysvoimasta reaalitaloudessa tekivät hänelle helpoksi määrittää kauas kantavat perusperiaatteet maammekin suhteen."
Idänkauppamme jatkui Mikojanin valvonnassa vanhoin periaattein.Lasku maksettiin NL:n romahtaessa.
"Hän suhtautui isällisesti myhäillen niin suomalaisen ääriporvariston kuin revisionistienkin lapsenomaiseen kiukutteluun sisä-ja ulkopolitiikan rajanvedoissa.
Tämänlainen asennoituminen oli hänelle luontaista,johtihan hän vakaalla kädellä ripeästi kehittyvää suurvaltaa."
Leonid oli pysähtyneisyyden ja tehottomuuden symbooli.
"Hänen terävä harkintansa ja suvereeni asiakysymysten hallintansa aina yksityiskohtiin saakka takasi niin Neuvostomaalle kuin pienelle luoteiselle naapurillekin rauhanomaisen rinnakkaiselon kautta nousun demokraattiseksi hyvinvointivaltioksi.
Hänelle meillä suomalaisilla on aina oleva lämmin paikka sydämmessämme!"
Leonidilla oli merkittävät ansiot sekä NL:n taloudelliseen ja poliittiseen konkurssiin, että Suomen kokemaan talouskriisiin NL:n romahtaessa hänen hallintonsa seurauksiin. - Anonyymi
Breznev ihmetteli Suomessa käydessään jatkuvaa kahvinjuontia ja esitti, että välillä otettaisiin vodkaa. Kävihän se. Parin ryypyn jäljken Leonidin puhe muuttui epäselväksi mökellykseksi. Siinäsyy pyyntöön, ettei vodkaa tarjottaisi. Kitalakisairaus.
- Anonyymi
Äijä oli rapajuoppo ja laski parin ryypyn jälkeen pahasti alleen!
Venäjän kansa tuskaili johtajiaan! Aina sai hävetä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992257Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973