Työkkäri painostaa kirjeillä

Anonyymi

Teen os-aikatyötä mikä sopii nyt hyvin ottaen elämäntilanteen huomioon. Työkkäri painostaa hakemaan vakituista vuorotyötä. Aiemmin uupumuksen läpikäyneenä ei houkuttele. Paikkoja on viisi kpl joihin hakea. Miten toimin etten saa karenssia. Hakea aion paikkaa mutta olen raa'an rehellinen työnantajalle ja toivon etteivät minua valitse...

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työnantaja etsii aina sopivaa henkilöä, ja sinä olet siellä ehdolla, ja moni muukin. Kerrot haastattelussa tuosta uupumuksesta ja tilanteesta, kuten sanoit, rehellisesti, niin voi olla ettet ole se mitä hän hakee. Mutta älä kerro ettet halua mennä, sillon napsahtaa krenssi.
      Itse vältyin kerran ei toivotulta työltä kun leikin vähän typerää ja ietämätöntä, niin en päässyt, toisen kerran oli kouluavustajan paikka, sanoin heti että vihasin liikuntaa koulussa ja en pidä urheilusta muutenkaan ja juoksemisesta metsässä, niin en päässyt, kun olisin joutunut olemaan urheilutunneilla mukana. En tykkää ulkohommista.
      Kolmannen kerran sanoin haastattelussa että paljonko saan palkkaa? Että onko enempi kuin se että saisin korvauksia koska oli kolme päiväkoti ikäistä että päivähoito maksaa ja auton pitäminen, sillonkaan en päässy. Kun sanoi että taidat pärjätä paremmin kun en ota sinua, rahallisesti. Miekkonen tajusi että saisin palkkaa vähemmän kuin korvauksia.

      • Anonyymi

        Ei se sitten jos osa-aikatyötä tekee ja saa tukiaisia mutta kokopäivätyö ei kiinnosta niin pamautetaan karenssi ilman muuta.
        Jos uupumusta niin sillon haetaan sairaslomaa.
        Mikään kikkailu ei auta.


    • Anonyymi

      Työkkäristä ne minullekkin lapppuja lähettää ja ei se mitään tarkoita se että hakee. Aikamoinen tuuri tarvii olla että valitsevat töihin koska hakijoita on paljon ja naamani ei miellytä juuri ketään. Menen haastatteluun. Ne kysyy palkkatoivetta, ja sanon 17 euroa tunti raksatöistä, kerron että kokemusta on vuodesta 1992. Joo eivät palkkaa koska eivät halua ammattilaista vaan jonkun joka tekee halvemmalla. Olen suora ja rehellinen ja kerron että vaadin paljon työpaikalta ja olen sen palkan arvoinen ja siksi minua ei palkata. 10 vuotta olen ollut työtön jos ei pimeitä hommia lasketa.

    • Anonyymi

      Vakituinen vuorotyö (kaikki lisät, palkka hyvä). Et saa paikkaa, älä huoli. Siihen on tulijoita.

    • Anonyymi

      Mulla vaki osa-aikatyö ja olen saanut 3 vuotta olla työkkäriltä täysin rauhassa.

    • Anonyymi

      Mie aina katon mihin meen töihin jos on tyhmä paskaduuni olen hastattelussa idiootti et ei ota, ja jos on paikka mihin haluun olen asiallinen. Mulla toiminu monesti. Mutta yleensä tykkään olla työttömänä, on aikaa itselle, kodille ja lapsille ja lastenlapsille. Muutenkin on kivampi olla työtön, viihdyn kotona. Rahaa tulee sopivasti, ja lisää sa tienaa kirpparilla 300 e lisää eikä mee etuja pois. Hyvä elämä on sellainen jossa itse viihtyy., Oli se sitten työssä tai työttömänä, jollekkin se on työttömyys kuten mulle, sen parempaa ei ole. Ei sitä muut voi sanella.

      • Anonyymi

        Nooh odotas kun siirryt eläkkeelle ja eläke ei kaksinen niin kyllä muuttuu ajatukset että olis kannattanu tehdä jotain.
        Niin sinähän saat huomattavan perinnön heh heh. Vihoviimeisiä tapauksia tuollaiset kotona viihtyvät työttömät ja sitten omasta mielestä harrastuksia paljon. Ei yhteiskunnan kuulu maksaa tuollaiselle työttömyyspäivärahaa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooh odotas kun siirryt eläkkeelle ja eläke ei kaksinen niin kyllä muuttuu ajatukset että olis kannattanu tehdä jotain.
        Niin sinähän saat huomattavan perinnön heh heh. Vihoviimeisiä tapauksia tuollaiset kotona viihtyvät työttömät ja sitten omasta mielestä harrastuksia paljon. Ei yhteiskunnan kuulu maksaa tuollaiselle työttömyyspäivärahaa ollenkaan.

        Yhteiskunnan kuuluu pitää kaikista huolta, niin muutenkin kuin rahallisesti. Olen aina saanut rahaa kun olen hakenut, koskaan en ole ollut rahattomana.
        Tuossa olet oikeessa, olen saanut mittavan perinnön jota en ehdi tuhlaamaan. Siksi on helppo olla työttömänä, kun ei ole rahasta mikään kiinni. Ostin omistusasunnon eikä ole velkaa, ostin uuden auton eikä ole velkaa, kaikki tuelvat rahat on omassa käytössä. Autan lapsia ja lastenlapsia edelleen, ja hoitelen allekouluikäisiä usein. On tosi kiva mun elämäntapa, tykkään tästä.


    • Anonyymi

      Työttömyystoimisto lähettelee noita työnhakumääräyksiään juuri sellaisille, joiden uskovat kieltäytyvän ja siten saavan karenssia. Heillehän tulisi silloin bonuksia.

      Hae, mutta viime tipassa. Ole innoton. Kerro, miksi nykyinen työsi sopii sinulle niin hyvin ja miten paljon pidät työnantajastasi. Mainitse sivulauseessa, tai anna ymmärtää, että haet työnestotoimiston käskystä. Ihastele, että he varmaan saavat valtavan määrän hyvätasoisia hakijoita, koska nykyinen suurtyöttömyys varmistaa sen, että harvalla on edes osa-aikatöitä, varsinkaan osa-aikatöitä, jotka sopivat elämäntilanteeseesi niin hyvin. Esiinny positiivisesti ja ole työnantajan puolella, mutta älä näyttele innostunutta. Esitä hankaluudet ohimennen - kyllä he ne huomaavat: uupumus jne.

      • Anonyymi

        Kyllähän tuo TE-toimisto lähettelee hakumääräyksiä paikkoihin, joihin ei ole mahdollisuutta edes päästä. Jäin työttömäksi raskaana ollessani ja sain työkkäristä kaksi haettavaa työpaikkaa-äitiysloman tuuraajaksi! Pelkkä soitto ko. paikkoihin riitti kun kerroin tilanteen, eihän ole mitään järkeä palkata tuuraajaa jolle sitten taas joutuu hakemaan tuuraajan. Työnantajat ymmärsivät oikein hyvin enkä saanut karenssia vaikka en paikkoja hakenutkaan.


    • Anonyymi

      Entäs jos mitään lappuja ei tule edes?

    • Anonyymi

      Vaihda nimesi Allan Hagert..pukeudu kansallispukuun (naisten) jäyä hampaat pesemättä(viikon) samoin parta ajamatta.
      Jo nimi estää työpaikka haastattelun ja asuste hoitaa loput

    • Anonyymi

      Tää on niin hulvaton vitsipalsta:

      "Työttömyystoimisto lähettelee noita työnhakumääräyksiään juuri sellaisille, joiden uskovat kieltäytyvän ja siten saavan karenssia. Heillehän tulisi silloin bonuksia."

      Boonuksiaaa HAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHHHAHHHHAHHHHHH!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Uskomukset ja harhaluulot, jee :D:D:D:D:D:D:D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe