Mitähän arvelette siitä kun ennen on langetettu kuolemantuomioita jumalanpilkastakin? Ja Raamatussa säädetään VT:n aikaisesta yhteiskunnallisessa laissa että tietyistä pahoista synneistä seurasi tuli seurata yhteiskunnallisen oikeuden edessä kuolemanrangaistus, niin jos verrataan niitä asioita jotka muinoin johtivat kuolemanrangaistukseen, -asioihin joita sanotaan pilkkaamismielessä tänä päivänä ja tälläkin palstalla, tai verrataan VT:n aikaisia kuolemantuomion ansainneita syntejä siihen mitä ihmiset nykyaikana täällä Suomessakin jatkuvasti tekevät; mitä arvelette ihmiskunnan moraalin kehityksestä ja siitä että mitä mieltä Jumala taivaassa, joka näkee kaiken, on?
Kun jo Nooan ajasta sanottiin Raamatussa että "ihmisten kaikki teot ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahoja" -niin mitäpä arvelette Nooan aikaisen pahuuden ja moraalittomuuden olevan meidän aikamme rinnalla?
Kun Dodoman ja Gomorran synnit, leivän yltäkylläisyydestä johtuva Jumalan hylkääminen, sodomian eli homouden synnit, murhatyöt, lasten jättäminen heitteille jne. -johtivat varoituksena kaikille muille kansoille että nuo synnin peäst hävitettiin kun taivaalta satoi tulta ja tulikiveä, ja Nooan aikana koko silloinen maailma hukutettiin vedenpaisumuksella, niin mitä arvelette tämän nykymaailman kohtalona olevan kun Nooan aikalaiset, Sodoman ja Gomorran kansat olivat meidän aikamme ihmisiin verrattuna kuin pyhäkoululapsia, -mitä arvelette tapahtuvan aikojen lopulla kun Kristus saapuu tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja kaikki kootaan Hänen eteensä, sinutkin!
MIllaisen arvelet olevan sen rangaistuksen joka Jumalasta luopunutta ja pahuuteensa vaipunutta maailmaa odottaa kun jo nuo toiset saivat ajallisen hävityksen osakseen jota koko luomakunta kauhistuu?
MItä arvelet Kristuksen armon hylkääjien perivän kuolemansa jälkeen jotka sen viimeisnkin, kaikkein ihanimman ja kallisarvoisimman Jumalan kädenojennuksen hylkäsivät koska Jeesus ansaitsi työllään meille kaikille syntien anteeksiantamuksen.
Luuletko että sinulle, joka et tätäkään armokutsua noudata, että sinulle on vielä jotain muita mahdollisuuksia?
Tehkää siis parannus ja uskokaa evankeliumi ettette joutuisi, te ja teidän rakkaanne, siihen vaivan paikkaan jossa kärsitään jumalanpilkkaajille ja armonhylkääjille kuuluvaa päättymätöntä piinaa!
Kuolemantuomio jumalanpilkasta
32
<50
Vastaukset
Kristinuskohan on perustunut keppiin ja Porkkanaan. Helvetti ja Taivas. Niitä on painotettu eri aikoina eri tavoin. Nykypäivän fundamentalistit haluavat korostaa ilmeisessti sitä keppiä enemmän.
- Anonyymi
Mitä SINÄ korostat?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä SINÄ korostat?
Minä tietysti korostan ja nostan täällä esiin omia mielipiteitäni. Sehän on keskustelun tarkoitus: omien ajatusten esittäminen ja pyrkimys perustella ne.
Oliko Sinulla muuta?- Anonyymi
InhottavaRealisti kirjoitti:
Minä tietysti korostan ja nostan täällä esiin omia mielipiteitäni. Sehän on keskustelun tarkoitus: omien ajatusten esittäminen ja pyrkimys perustella ne.
Oliko Sinulla muuta?Niin, mikä sinun mielipiteesi aloituksesta sitten on?
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mikä sinun mielipiteesi aloituksesta sitten on?
Se, että Taivas ja Helvetti ovat vain ihmisten manipulointia. Niistä ei ole todisteita. Niillä pelottelu ja houkuttelu ovat aika turhia puuhia.
- Anonyymi
Se, että Taivas ja Helvetti ovat vain ihmisten manipulointia. Niistä ei ole todisteita. Niillä pelottelu ja houkuttelu ovat aika turhia puuhia.
Mitä sitten?
- Anonyymi
Oliko Sinulla muuta?Olet vuosia temmeltänyt täällä muiden "ilona", joten on aivan oikein, että saat siitä jotakin palkinnoksi. Haluat ja janoat huomiota ja saat sitä.
Kyse on siitä, että kaltaisesi kirjoittaja vain ei tarvitse minkäänlaista huomiota. Sinä olet vuosia ilkeillyt ja käytännössä ajanut täältä ihmisiä pois. Ylläpito ei mitään Sinun toiminnallesi halua tehdä, mutta minä voin - elle nyt sitten minua bannata. Sitäkään en ihmettelisi.
Koeta nyt siis vain elää tilanteen kanssa. Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten?
Sitä sitten, että aloitus on periaatteessa turha. Se ei osu eikä uppoa kuin vain uskovaisiin, jos heihinkään.
Anonyymi kirjoitti:
Olet vuosia temmeltänyt täällä muiden "ilona", joten on aivan oikein, että saat siitä jotakin palkinnoksi. Haluat ja janoat huomiota ja saat sitä.
Kyse on siitä, että kaltaisesi kirjoittaja vain ei tarvitse minkäänlaista huomiota. Sinä olet vuosia ilkeillyt ja käytännössä ajanut täältä ihmisiä pois. Ylläpito ei mitään Sinun toiminnallesi halua tehdä, mutta minä voin - elle nyt sitten minua bannata. Sitäkään en ihmettelisi.
Koeta nyt siis vain elää tilanteen kanssa.Miksi syötät muille tekstiä, joka on suunnattu Sinulle itsellesi alunperin?
- Anonyymi
Helvettiin joutunut ihminen on HYLÄTTY! iankaikkisesti hylätty! Ilman toivoa poispääsystä sillä hän hylkäsi Jumalan armon eikä tehnyt käätymystä pahuudestaan.
Ihminen voi tulla täällä maailmassa hylätyksi toisilta ihmisiltä, mutta täällä on mahdollista löytää ystävyys joiltain muilta eli täällä aina on vielä jotain toivoa, mutta jos ihminen joutuu Jumalan hylkäämäksi niin hänellä ei ole iankaikkisesti enää koskaan minkäänlaista toivoa vaan hän on hylätty niin syvässä merkityksessä ettei hänestä kukaan enää välitä, häntä ei kukaan enää koskaan kaipaa, häntä ei ikävöi kukaan, tämän lisäksi hän joutuu kärsimään päättymätöntä vaivaa palaessaan iankaikkisessa tulessa.
Hän on kuin halko joka heitetään uuniin palamaan, ilman että kukaan elävistä ajattelee hänestä mitään muuta kuin että hän vain palaisi mahtavasti. Niin syvässä merkityksessä helvettiin joutunut on hylätty, hylätty Jumalalta, hylätty ihmisiltä, hylätty ystäviltä, hylätty omaisilta, hylätty kaikilta! Kukaan ei häntä sääli, vaan ne jotka saavat elää, ajattelevat vain hänen saaneen täysin oikeudenmukaisen rangaistuksen pilkkaamisestaan ja pahoista synneistään, mutta ennenkaikkea siitä ettei hän ottanut vastaan evankeliumin armoa jota hänne niin monesti tarjottiin vaan joka kerta työnsi sen luotaan.
Olisiko siis aika ruveta miettimään asioita vakavasti ja pyytää parannuksen armoa sillä tämä elämä, vaikka se kestöisi pitkäänkin se on kuitenkin vain klyhyt ohikiitävä hetki joka kaiken lisäksi voi päättyä jo tänäänkin. sitten ei ole enää mahdollisuutta parannukseen sillä Jeesus sanoi:
"Ihmisen Pojalla on valta antaa syntejä anteeksi maan päällä!"
Se uskotko jo täällä, sinetöi iankaikkisen kohtalosi kuoleman jälkeen. Olisi todella syytä kavahta, pelätä Jumalaa tunnustaa syntinsä ja pyytää parannuksen armoa!
Mutta jos sinä jatkat pilkkaajana ja hylkääjänä, sinä kohtaat kerran silmästä silmään sen mille nyt naurat ja mitä nyt pilkkaat! Ja syypää ei ole kukaan muu kuin SINÄ ITSE!
Sinä olet sen synneilläsi ansainnut! SE mitä tapahtuu jos helvettiin joudut, on täysin oikeudenmukainen rangaistus armon hylkääjälle ja pilkkaajalle!
Täysin oikeudenmukainen ja ansaittu!Sinun logiikassasi on ongelma: Jumalako rankaisee ihmisiä, joiden valittavissa kristinusko vain ei ole ollut?
- Anonyymi
Mutta SINÄ olet voinut valita. Ole siis huolissasi vain itsestäsi.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta SINÄ olet voinut valita. Ole siis huolissasi vain itsestäsi.
En minä koe aihetta huoleen. En oikein kykene uskomaan Taivaaseen ja Helvettiin sellaisina kuin ehkä jotkut muut. Kovasti on teologienkin parissa erilaisia näkemyksiä esim. Helvetistä.
- Anonyymi
En minä koe aihetta huoleen. En oikein kykene uskomaan Taivaaseen ja Helvettiin sellaisina kuin ehkä jotkut muut. Kovasti on teologienkin parissa erilaisia näkemyksiä esim. Helvetistä.
Älä sitten vingu.
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten vingu.
Taasko olet noin kiukkuinen, Rakas Ystäväni? Kyllä minä käsitän ahdistuksesi, älä sure.
- Anonyymi
Taasko olet noin kiukkuinen, Rakas Ystäväni? Kyllä minä käsitän ahdistuksesi, älä sure.
En minä ole kiukkuinen vaan ihmettelen, mitä täällä vingut.
- Anonyymi
Olet vuosia temmeltänyt täällä muiden "ilona", joten on aivan oikein, että saat siitä jotakin palkinnoksi. Haluat ja janoat huomiota ja saat sitä.
Koeta nyt siis vain elää tilanteen kanssa. Anonyymi kirjoitti:
Koeta nyt siis vain elää tilanteen kanssa.Ai, Sinäkö siellä, Rakas Ystäväni?
Noin kovilleko se otti, kun sanoin Sinulle tosiasiat? Eikö niitä olisi saanut sanoa?
Entä ne ihmiset jotka eivät tunnusta mitään uskoa tai ovat toisuskoisia, mikä on heidän tulevaisuutensa?
Tällä hetkellä heitä on Telluksella noin 5 miljardia.- Anonyymi
Tuossahan tuo kerrotaan.
"Hän on kuin halko joka heitetään uuniin palamaan, ilman että kukaan elävistä ajattelee hänestä mitään muuta kuin että hän vain palaisi mahtavasti."
5 miljardia saa tulisen lopun. Mitäs eivät kuunnelleet tai pitivät muita jumalia rinnalla. Tosin monta muutakin jo kuollutta palaa Helvetissä, vaikka kristinuskon Jumalaan uskoisi, koska aina löytyy jokin synti, joka on tullut tehtyä elämän aikana.
Taivaaseen päätyy niin kovin kovin harva sielu. Pienellä printillä löytyy aina jokin reunaehto, ettei sinne vaan päädy hartainkaan uskova. - Anonyymi
Tai mitäs eivät koskaan kuulleetkaan Raamatusta. Kyllä siitä ikuisen kidutuksen helvetissä ansaitsee, että ei tiedä moisesta. Suurin osa ikinä eläneistä ihmisistä kärventyy nytkin, koska eivät olleet koskaan kuulleet Jeesuksesta. Se on Jumalan suunnitelma.
Anonyymi kirjoitti:
Tai mitäs eivät koskaan kuulleetkaan Raamatusta. Kyllä siitä ikuisen kidutuksen helvetissä ansaitsee, että ei tiedä moisesta. Suurin osa ikinä eläneistä ihmisistä kärventyy nytkin, koska eivät olleet koskaan kuulleet Jeesuksesta. Se on Jumalan suunnitelma.
Opetuslapset ovat olleet siis huonoja myyntimiehiä tai mainosbudjetti on ollut riittämätön - mikä harmi.
- Anonyymi
epikuros kirjoitti:
Opetuslapset ovat olleet siis huonoja myyntimiehiä tai mainosbudjetti on ollut riittämätön - mikä harmi.
Onhan evankeliumi sinutkin tavoittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan tuo kerrotaan.
"Hän on kuin halko joka heitetään uuniin palamaan, ilman että kukaan elävistä ajattelee hänestä mitään muuta kuin että hän vain palaisi mahtavasti."
5 miljardia saa tulisen lopun. Mitäs eivät kuunnelleet tai pitivät muita jumalia rinnalla. Tosin monta muutakin jo kuollutta palaa Helvetissä, vaikka kristinuskon Jumalaan uskoisi, koska aina löytyy jokin synti, joka on tullut tehtyä elämän aikana.
Taivaaseen päätyy niin kovin kovin harva sielu. Pienellä printillä löytyy aina jokin reunaehto, ettei sinne vaan päädy hartainkaan uskova.Ei oikein kelpaa selitykseksi. Selityksiähän teillä uskomattomilla aina riittää, miksi olette omasta mielestänne viattomia.
Evankeliumia on saarnattu kaikilla maailman kolkilla mutta se on torjuttu pääsääntöisesti niin että Jeesus itse joutui sanomaan: "kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö Hän uskoa maan päältä!"
Viestiikö se sinun mielestäsi että täällä silloin on oleva miljardeja uskovaisia? Vaiko vain aniharvoja? Niin harvoja että melkein kuin heitä ei olisikaan?
Mitä tässä nyt pitäisi uskoa: sinuako vai sitä mitä Jeesus sanoi? Anonyymi kirjoitti:
Ei oikein kelpaa selitykseksi. Selityksiähän teillä uskomattomilla aina riittää, miksi olette omasta mielestänne viattomia.
Evankeliumia on saarnattu kaikilla maailman kolkilla mutta se on torjuttu pääsääntöisesti niin että Jeesus itse joutui sanomaan: "kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö Hän uskoa maan päältä!"
Viestiikö se sinun mielestäsi että täällä silloin on oleva miljardeja uskovaisia? Vaiko vain aniharvoja? Niin harvoja että melkein kuin heitä ei olisikaan?
Mitä tässä nyt pitäisi uskoa: sinuako vai sitä mitä Jeesus sanoi?Usko Jeesusta 🤓
- Anonyymi
Onnetonta turvata hätänsä muiden hätiin yhden puuceen taktiikalla. Itseasiassa tulee vain tyhmäin tekele.
- Anonyymi
Aloittajan Pyhäkoululaisetko pahoinpitelevät ja makaavat väkisin vieraitaan, kuten esittämästäsi vertauksesta voi päätellä?
Onko ihme, että uskosta luopumista tapahtuu entistä kiivaampaan tahtiin kun uskovina esiintyvät julistavat Sanaa ilman sydäntä...- Anonyymi
Aloituksessahan sanottiin että se on leikintekoa verrattuna siihen mitä te jumalattomat nykyisin teette! TEIHIN verrattuna he ovat pyhäkoululaisia!
Onko sinulla lukihäiriö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessahan sanottiin että se on leikintekoa verrattuna siihen mitä te jumalattomat nykyisin teette! TEIHIN verrattuna he ovat pyhäkoululaisia!
Onko sinulla lukihäiriö?Onko hän jumalaton? Ei siltä vaikuta.
- Anonyymi
Mennyttä aikaa. Islamistit ajavat kuolemantuomiota jumalanpilkasta vieläkin.
t. ateisti - Anonyymi
Hyvvää kallaa. Sano savontyttö.
- Anonyymi
Teetkö kalakukkoa?
t. ateisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911340
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85852
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?51750- 51748
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t252632Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä312601Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7585- 53574