ritillä ne kaksi muuta Jeesuksen kahta puolella? ketä he olivat?

Anonyymi

Mitkä oli Ristillä kahden muun henkilöiden nimet silloin Jeesuksen ollessa Ristillä? ja mistä syystä heidät Tuomittiin?

14

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Barabbas oli murhannut ja kansa vaati hänen vapautustaan ja niin sitten kävi.
      Jeesusta tuota ihmissyöjä lahkon johtajaa kansa ei suosinut.

    • Anonyymi

      Katolisen kirkon perinteen mukaisesti heidän nimensä olivat Dysmas ja Gestas. Nimet mainitaan apokryfisessä Nikodemuksen evankeliumissa.

      • Onko "suomentaja" harjoittanut asiassa rasismia?


    • Lisäksi syyrialaisessa lapsuusevankeliumissa heidän nimikseen mainitaan Titus ja Dumakos. Jälkimmäinen vastannee Dysmasia, joka oli "vasemmanpuoleinen" ryöväri. Tituksen vastineeksi jää Gestas, joka oli "oikeanpuoleinen" ryöväri. Mutta mehän emme tiedä kumpi oli kumpi. Nykyaikaisen heraldiikan mukaisesti vaakunakilven (ja Jeesuksen ristin) suunnat katsotaan vaakunan mukaisesti, eli "vasen" onkin katsojan oikealla puolella. Tuolloin 2000 vuotta sitten heraldiikkaa ei vielä ollut tiede. Arvoitukseksi jää kumpi, Dysmas vai Gestas, oli katuva ryöväri.

      • Anonyymi

        Toinen heistä oli varmasti suomalainen, kun nimi vaihtelee niin paljon lausujan mukaan.


    • Anonyymi

      Kristittyjen Barjeesus jätettiin helkiin ja kristillisten Jeesus tapettiin ristille sekä ryöväri jonka Jeesus otti mukaansa paratiisiin sillä hän ei ollut uskossa eikä ollut kastettu.

      • Anonyymi

        Niinkuin nuo asiat mitään merkitsisivät. Uskossa, kastettu - hah hah.


      • Kenenkään ihmisen taivaspaikka ei ole niin varma kuin hänen. Lupasihan Jeesus sen hänelle vain vähän ennen hänen kuolemaansa.

        PS. Mistä ihmeestä olet keksinyt tämän merkillisen "Barjeesus-oppisi", jota julistat vähän väliä.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Kenenkään ihmisen taivaspaikka ei ole niin varma kuin hänen. Lupasihan Jeesus sen hänelle vain vähän ennen hänen kuolemaansa.

        PS. Mistä ihmeestä olet keksinyt tämän merkillisen "Barjeesus-oppisi", jota julistat vähän väliä.

        Kysy saatanaa jumalaan palvelevalta Paavaliltanne:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        Huomaa "profeettoja nousee"
        -
        Joten ei muutako uskokaa niin saatte uskollenne vahvituksen lisäksi tuomion jo tietoonne:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        Huomaa profeettoja nousee:
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Luukkaan evankeliumi:
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Matteuksen evankeliumi:
        7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy saatanaa jumalaan palvelevalta Paavaliltanne:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        Huomaa "profeettoja nousee"
        -
        Joten ei muutako uskokaa niin saatte uskollenne vahvituksen lisäksi tuomion jo tietoonne:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        Huomaa profeettoja nousee:
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Luukkaan evankeliumi:
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Matteuksen evankeliumi:
        7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        En käsittänyt vastauksestasi yhtään mitään. Kukaan uskova ei missään kohtaa millään tavalla ylistä tätä Barjeesusta, puhumattakaan että pitäisi häntä Jeesuksena, joten mitä ihmettä tarkoitat?

        Päinvastoin, arvostelemasi Paavalin toiminta tätä väärää profeettaa kohtaan on seuraava:

        "9Silloin Saul – eli Paavali – täynnä Pyhää Henkeä katsoi mieheen tiukasti ja sanoi: »Sinä Paholaisen sikiö, vilpin ja petoksen pesä, sinä kaiken hyvän ja oikean vihollinen! Etkö jo lakkaa vääristämästä Herran suoria teitä! Nyt Herra nostaa kätensä sinua vastaan. Sinä tulet sokeaksi etkä näe aurinkoa ennen kuin määrä on.» Siinä samassa noidan ylle laskeutui synkkä pimeys, ja hän asteli haparoiden sinne tänne ja etsi taluttajaa. Kun käskynhaltija näki, mitä tapahtui, hän ihmetteli Herran opin voimaa ja uskoi. (Apostolien teot 13: 9-12)
        "


    • Jesus Bar. Jesun Baari.

      • Anonyymi

        Tuomittujen todellinen herra...


    • Anonyymi

      Kyllä sitä jeesusta tarvitsi vihata todella paljon, jos ryöstö murhaajat vapautettiin.
      Eli hän oli syyllistynyt vielä kauheampiin rikoksiin.

      • Anonyymi

        Luulenpa että pari muuta seloottia kuten Jeesuskin, jonka Pontius Pilatus pieksi hyvällä omallatunnolla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      4992
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      39
      1538
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1181
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe