Miksi HSL:n lippu-uudistus ei huomioi jo voimassa olevaa lippua?

Anonyymi

Esimerkki, asut espoossa ja sinulla on voimassa oleva kuukausikortti, missä on b ja c vyöhykkeen lippu. Haluat matkustaa helsinkiin, miksi lippuautomaatti ei huomioi sitä, että sinulla on jo b ja c lippu vaan pakottaa sinut ostamaan uudestaan AB vyöhykelipun?
Siinähän maksaa taas uudestaan jo kortilla olevan B vyöhykkeen lipun.
Ei ole ollut oikeastaan missään juttua tästä epäkohdasta. Hölmö uudistus tältä osin ja pelkkää rahastusta tältä osin.

19

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelkkää A vyöhykkeen lippua ei ole edes myynnissä vaan AB vyöhykkeen lippu, mutta onhanse typerää, että joutuu saman vyöhykkeen lipun maksamaan kaksi kertaa :(

    • Anonyymi

      Tyypillistä suomalaista "uudistusta" maksat kaiken kahteen kertaan, kuten sähkön suhteen kävi.

    • Anonyymi

      Mene pummilla hesaan, mutta sieltä paluu onkin jo sitten vaikeampaa pummilla dösässä. Junassa voi odotella jospa vyöhykeraja jo vaihtuisi, ennen lipuntarkastusta.

      • Anonyymi

        Ei viitsi ottaa turhia sakkoja, voihan tuonne kävellä, keilanimestä espoosta, helsingin keskustaan 5,5, km. Hyvää liikuntaa, todella, selkä hiessä kävelet repun kanssa, huh,huh.


    • Anonyymi

      Kaikki liput 50 kk euroa HSL alueelle, suhaat sitten missä tahansa. Samoilla ratikoilla, junilla ja dösillä kuljetaan kuitenkin.

      • Anonyymi

        Eikö ole kuin 59,70€ per kk. Eikä aloittajan mainitsemaa epäkohtaa ilmeisesti edes haluta korjata. Ikään kuin se olisi ok, että ostaisit kaupasta yhden maidon mutta maksaisitkin siitä tuplahinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole kuin 59,70€ per kk. Eikä aloittajan mainitsemaa epäkohtaa ilmeisesti edes haluta korjata. Ikään kuin se olisi ok, että ostaisit kaupasta yhden maidon mutta maksaisitkin siitä tuplahinnan.

        Niin maidon hinta määräytyis kotopaikkakuntasi mukaan.


    • Anonyymi

      Tuosta sen näkee että ei haluta alentaa hintoja vaan otetaan kaksinkerroin takaisin jo kerran maksettu lipun hinta. Mitä täällä suomessa voisi muuta odottaakaan?

    • Anonyymi

      Hilpeä uudistus pakottaa matkat päärata<->rantarata kiertämään hitaasti lentoaseman kautta, vaikka Pasilassa vain pieraisisit junaa vaihtaessa

      • Anonyymi

        Ennen pystyi pysymään poissa A-vyöhykkeeltä ajamalla 550:lla Oulunkylästä
        Mutta nyt reitti on muutettu käväisemään A-vyöhykkeellä


      • Anonyymi

        Täysjärkisimmissä maissa ei ole höpövyöhykkeitä vaan kortti vilautetaan matkan alkaessa JA sen päättyessä. Maksu matkan pituuden mukaan.
        Jos unohtaa näyttää poistuessa, kortti tyhjenee nopeasti.


      • Anonyymi

        Missä kaupungissa (tai vastaavalla alueella kuin pääkaupunkiseutu) tuollainen on käytössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen pystyi pysymään poissa A-vyöhykkeeltä ajamalla 550:lla Oulunkylästä
        Mutta nyt reitti on muutettu käväisemään A-vyöhykkeellä

        Missä kohtaa tuo menee a vyöhykkeelle? Hyvä tietää ettei saa sakkoja, moni on varmaan vielä siinä luulossa että 550 voi matkustaa päästä päähän bc lipulla. Kyllä on ahne tuo hsl.


      • Anonyymi

        Ainakin ennen oli niin ettei saanut poistua dösästä väärän kunnan puolella, jos ei ollut maksanut seutulippua.
        Käyminen toisella puolella ei haitannut.


      • Anonyymi

        HSL:n nettisivuilla selvästi että se ratkaisee, minkä vyöhykkeiden kautta kulkee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kaupungissa (tai vastaavalla alueella kuin pääkaupunkiseutu) tuollainen on käytössä?

        Muistelen että noin toimitaan jossain Keski-Euroopassa
        (Siis etäluku matkan alussa ja lopussa)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa tuo menee a vyöhykkeelle? Hyvä tietää ettei saa sakkoja, moni on varmaan vielä siinä luulossa että 550 voi matkustaa päästä päähän bc lipulla. Kyllä on ahne tuo hsl.

        Luinkin jostain, että Huopalahden aseman alikulku on suljettu pikaratikan töiden takia. Nyt selvisikin, että 550 kiertää Etelä-Haagan läpi, 'vaarallisen risteyksen' kautta Hämeenlinnantielle ja jatkaa sieltä entiselle reitilleen. Ja Vihdintiellä Talontien pysäkki on A -alueella. Kaikki muu reitistä taitaa jäädä B-alueelle. Oulunkylässä on vähän reittimuutoksia, mutta pysynee B:n sisällä.


    • Anonyymi

      Joku lippu pitää olla, jotta pääsee kuskin ohi. Sitten vaan katsoo maisemia. Jos joku kyselee matkasta, rupee puhumaan arabiaa ja kuski saa potkut.

    • Anonyymi

      ei joudu. Tulee vain sen puuttuvan vyöhykkeen hinta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe