On esitetty väitteitä, että suomalaisten kohtalo olisi ollut jopa pahempi kuin balttien tai itäpuolalaisten, jos Stalin olisi onnistunut valloittamaan Suomen Talvisodassa.
eli suomalaiset olisi viety jalan/karjavaunuilla jonnekin Keski-Venäjälle ja Siperiaan.
esimakuahan tästä saatiin, kun evakuoimatta jääneiden itärajan kylien asukkaat vietiin jalan Karjalan metsätyökskuksiin, joissa olot muistuttivat keskitysleirejä.
Mitenkähän 3,5 miljoonan ihmisen kuljettaminen olisi onnistunut?
Suomalaisten kohtalo
3
359
Vastaukset
..aimemminkin. Linkki aiheeseen:
http://www.esaimaa.fi/arkisto/vanhat/2000/03/14/kotimaa/juttu2/sivu.html
ja presidentti Mauno koiviston puhetta asiasta:
http://www.presidentti.fi/fin/mk/puheet/980314.tanner.html
On todennäköistä, että jos N-liitto olisi talvisodan voittanut niin, että Suomi olisi joutunut miehitetyksi olisi ainakin armeijamme upseeristo, mahdollisesti myös suojeluskuntien johto, joutunut vangituksi ja mahdollisesti myös teloitetuksi.Stalin lähetti kaikki tsetseenit karjavaunuilla Keski-Aasiaan, n. 3 miljoonaa henkeä. Sodan jälkeen he palailivat, mutta kolmasosa jäi matkalle. Yksi syy, jonka vuoksi tsetseenit eivät pidä venäläisistä.
- vaan ei, ei, ei.
Turha murehtia sellaista, mikä ei tapahtunut,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2585443- 1252343
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2512073Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641854- 1801690
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1891562- 551443
- 641375
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751321- 1191191