Raamatun uskottavuus

Anonyymi

Sananl. 4:18
Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.

Onko todellakin näin? Kun Raamattua on tutkittu, niin siitä ei ole todellakaan jäljellä enää muuta kuin kannet.

Pelastuakseen pitäisi opiskella teologien, pappien ja pastoreiden selitysteosten ja tulkintojen lisäksi vielä tutkijoiden selitysteoksia, jotta tietäisi, mikä Raamatun teksti on luotettavaa ja mikä on jälkeen päin lisättyä tai muunneltua tai väärennettyä tai mistä on poistettu jotain. Eikä niidenkään perusteella voi olla täysin varma mistään, vaan pitäisi itse opiskella vielä alkukieliäkin, jotta voisi olla varma siitä, mitä jokin Raamatun teksti tai sana on alun perin tarkoittanut.

Tämä "rakastava taivaallinen Isä", joka haluaa pelastaa jokaisen, on kyllä tehnyt sen mahdollisimman vaikeaksi tai jopa mahdottomaksi lapsukaisilleen. Se, että Jeesus sanoi tulleensa tuomaan miekan on kyllä totisesti totta, sillä Raamattu tekee ihmisistä aivopestyjä kaheleita, jotka kiistelevät keskenään ja pahimmassa tapauksessa jopa tappavat toisiaan.

Tämäkin palsta on erittäin hyvä todiste siitä, mitä Raamattu saa aikaan ihmisissä. Jälki on rumaa. Eikä sitä rakastavaa taivaallista Isää näytä kiinnostavan asia pätkääkään. Ei välitä Isä näyttäytyä lapsukaisilleen. Häntä ei kiinnosta olla edes viikonloppuisä. Onhan Isän poissaololle tietysti olemassa hyväksyttävä selityskin, sillä jos Isä näyttäytyisi lapsukaisilleen, niin Hän joutuisi tappamaan heidät. Eikä kaikkivoipa Isä keksi mitään muutakaan keinoa, jolla pitäisi yhteyttä lapsukaisiinsa...

Joten antaa lapsukaisten vaan tapella keskenään. Ehkä sitä on vaan hauskaa seurata tuolta jostakin ylhäisyydestä...

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelastuakseen Isä Jumalan Kadotustuomiolta, kenenkään Raamatun Kirjoituksiin uskovan ei tarvitse tehdä muuta, kuin ottaa ilolla vastaan Jeesuksen nimessä ja veressä julistettu syntien anteeksiantamus, ja elää sen mukaisesti siitä alkaen.

      Isä Jumalan Pyhä Henki opastaa Raamatun Kirjoitusten kautta syntinsä anteeksisaanutta elämässä eteenpäin.

      Uskonlahkot eksyttävät Jeesukseen uskovan ja Jeesuksen sanoja kuuntelevan pois totuudesta mm. lain kiivailuillaan sekä omilla vääristyneillä mielipiteillään uskonvaelluksesta. Pyrkivät ohjailemaan oman mielensä mukaisesti ikäänkuin herroina halliten niitä, jotka seurakuntaan tulevat, vaikka eivät itse vaella opastustensa mukaisesti elämässään.

      • Anonyymi

        "Isä Jumalan Pyhä Henki opastaa Raamatun Kirjoitusten kautta syntinsä anteeksisaanutta elämässä eteenpäin."

        No mutta kun ongelma onkin juuri siinä, että ei tiedä, mikä Raamatun kirjoituksista nyt on sen Isä Jumalan henkeyttämää ja mikä pelkästään jonkun ihmisen omasta päästään keksimää ja rustaamaa.

        Tämän selvittämiseksi kun pitäisi omata suorastaan neron aivot, että kykenisi ottamaan selville, mitkä ovat niitä Jumalan omia aivoituksia erotuksena ihmisten järkeilyistä ja henkilökohtaisista mielipiteistä, joista sitten lapsukaiset keskenään riitelevät ja jopa tappavat toisiaan.


    • Anonyymi

      "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka."

      Ja sen jälkeen alkaa sitten alamäki? Aamupäivä keskipäivään asti kirkastellaan?

      Jokainen pastori tietää, että Raamattu on satukirja.
      Mutta koska huonoilla saduillakin voi ansaita rahaa, niin 'helppoheikin' homma kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Raamatun totuudet omaksuva nappaa syötin, joutuu syömään piisaminraudat ja lopuksi kaikki kirjassa kuvailtu on taivaan tosi.
      Jumalaiset tapahtumat kerrotaan ilman hymyn häivää, kuolema seuraa pienintäkin erhettä.
      Väärin ajattelija on tappamisen väärti. Mitään muuta ei toitoteta, kuin että usko, usko... hamaan hengen lähtöön.
      Joku seikkailija on saanut päähänsä olevansa jumalan poika.
      Näitä kilpailevia jumalia oli Jeesuksien aikana leegio.
      Uskon satunnaisuus tarjoili meille vain tämän kummallisen pelastusopin.
      Aikojen alussa Aurinko ja muut tähdet ynnä galaksit kieppuivat Maan ympäri suloisessa sekamelskassa. Jumalan kohtalon sormi oli osunut Kaanainmaan kohdalle ja sinne tämä oli täättänyt ruveta luomaan miestä maan tomusta- naisen hän värkkäsi saviukon kylkiluusta.
      Luojajumala ei kuitenkaan pystynyt ennustamaan nokkaansa pitemmälle. Lankesivat syntiin, kun matelia syötti heille omppua.
      Puussa oli mätiä ja parempia, kärmes vain oli niin vittumainen ja tarjoili muumioomppua.
      Ja Ieva antoi Aatulle... Ja niin vain he huomasivat karvojen karisseen sekä hännän hävinneen. Jumala luonnehti heidät nudisteiksi. Karkoitti paratiisista.
      Tällaista tarinaa ovat tsiljoonat sukupolvet säikkyneet.

    • Raamatun luomissatu on ihan koomista luettavaa. Sen tarinan kirjoittajan on täytynyt olla räkä poskella raapustaessaan mielikuvituksensa tuotosta tai hän on muutoin vain ollut sekaisin päästään.

      Koomista tarinassa on mm. se, että yhtäkkiä Eeva ja Aatami huomaavat olevansa alasti. Mitä ihmeellistä siinä on?

      Joka ilta ja aamu minäkin huomaan olevani alasti, koska nukun alasti. En kuitenkaan kiinnitä siihen mitään huomiota, koska se on ihan tavallista. Alastomuus on maailman luonnollisin asia. Jokainen esimerkiksi syntyy maailmaan alasti, eikä siihen kukaan kiinnitä sen suurempaa huomiota.

    • Anonyymi

      Olipas harvinaisen järkevä ja totuudellinen kirjoitus. Harmi, että Raamattu ei ole. Ei tarvitsisi riidellä ja tuomita muita kadotukseen, jos olisi.

    • Anonyymi

      Niin. Lähtökohta kun on jo ihan nurin kurinen.

      Jos hyvin pukeutunut ihminen huomaa yhtäkkiä olevansa alasti julkisella paikalla, niin se kenties saa aikaan ihmetystä.
      Kun esimerkiksi linkin kuvan naiset huomaavat olevansa yhtäkkiä alasti, niin silloin voi syntyä paniikkia:
      https://www.newenglishreview.org/files/100/Image/womenniqab.jpg

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Erikoisia Raamatun paikkoja. Job.35:13 Ei turhia Jumala kuule, eikä Kaikkivaltias niihin katso, Sananl.1:28 Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä. Jes.1:15 Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä. Jes.59:3.

      • Anonyymi

        No tuollaisia ne täydelliset isät ovat: rakastavat "pyyteettömästi" lapsiaan ja hyvin valikoiden.

        "Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä. Jes.59:3."

        Jahven omat kädet ovat verta täynnä. Itse hän on rikkonut omia "älä tapa" ja "älä tee huorin" käskyjään. Tulikiveä ja tulta on satanut milloin kenenkin niskaan.

        Valittuja ja rakastettuja lellilapsiakin on kehotettu tappamaan massoittain niitä lapsia, joista Jahve-isä ei niin kovasti ole välittänyt eikä rakastanut. Jopa näiden ei-rakastettujen lasten viattomat pienokaisetkin Jahve on käskenyt tappaa säälittä ilman mitään armoa.

        Toiselle kihlatun taas Jahve meni pistämään paksuksi, vaikka se hänen omien moraalikäsitystensä mukaan on väärin. Ja kun kädet verta täynnä olevan lellilapsi Daavidin haureuden tuloksena syntyi lapsi, niin tuonkin itse syntymäänsä viattoman lapsukaisen Jahve -pappa/isä tapatti.

        Erikoisia Raamatun paikkoja ovat nämäkin.

        Matt.5
        43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa...
        46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva?...
        47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette?...
        48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        1 Kor. 13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen...
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä...
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      457
      3358
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      443
      3213
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      133
      2899
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2232
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2090
    6. 182
      1430
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1236
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      85
      1228
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe