Omakotitaloja Loiman kulttuurimaisemaan?

Anonyymi

Kauas missä katse kantaa yli niittyjen.
Onko todella grillikatos ja laituri kapean savisen joenrannassa joku vetovoimatekijä?
Rakentakoon alueensa Karhiniemen rantaan. Siellä on sentään joessa leveyttä.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen mielessäni hahmotellut rakentaa kalusuuli loiman alueelle joen rantaan. Ihan vaan sellainen ykslappeinen. Käytöstäpoistettuja sähkötolppia olen kerännyt runkovärkiksi. Aaltopeltiä olen myös saanut eri purkukohteista, ja niitä ajattelin kopauttaa vaakaan toimittamaan seinän virkaa. Luulisin, ettei vinoreevoja tarvitse, jos seinäpellin koputtelee joka toisesta poimusta kiinni? Luulen, ettei tällainen kevytrakenteinen suuli tarvitse sen kummempia rakennuslupia?
      Ranta siis kiinnostaa siksi, kun minulla on Lietealan virma, ja ottaisin joesta huuhtelu ja pesuveten lietevaununi putsausta silmälläpitäen!
      Kaiketi kaupunkilta joku viskaali tulee näyttämään paikan, mihin kohtaan alan pykäämään suuliani?..vai kertooko puhelimesa? Olen sellasesa käsityksesä, että kaupunki tukee yrittäjyyttä, eikä tontti maksa mitään? Tai korkeintaan euron?

    • Anonyymi

      Eikös se kulttuurimaisema ole Karhiniemellä? Punkalaitumelta saisi ehkä joen varrelta maisematietontin eurolla??? Huhtamostakin voisi saada tonttia, jos maanomistajat malttavat luopua, mutta Huhtamoon ja Vakkilaan ei pääse rakentamaan ja asumaan kuin oikein kovan rahan kanssa , on siellä sellainen kulttuuriperintö, vanhaa Litorina-meren rantaa!

    • Anonyymi

      Kyllä Karhiniemelle täytyy sallia ne valkoiset kasvatustunnelitkin sitten.

      • Anonyymi

        Ei tuota kannata vastustaa,uppoaa saveen jo ennen kaavoituksen valmistumista.
        Toki joku voi ostaa kaava tontin,mutta jos kaupunki kaavoittaa hinta on kova
        jo papereille.Jos kaupunki on myynyt kaksi omakotitonttia,ei kukaan terve ku-
        vittele myyvänsä kymmentä uutta taloa!Uppoava kylä,mutta jos joku maksaa,
        antakaa sijoittaa Huittisten savimaahan.


    • Anonyymi

      Täällä Huhtamossa ja Vakkilassa ei ensimmäisinä hukuta ilmastonlämpiämisen johdosta jos merenpinta nousee 7-10 metriä, näin ovat tutkijat väittäneet kun jäätiköt sulaa. Huhtamo on 20 metriä korkeammalla merenpinnasta kuin Lauttakylä.

    • Anonyymi

      No sittenhän täytyy kaupungintalokin siirtää Huhtamoon?

    • Anonyymi

      Pitää ottaa onkeen. Kaupungintalon siirto on hivenen työläämpää luon tilisiirto. KomPa.

      • Anonyymi

        Onko Huhtamossa omat poliisivoimat? Minut poliisit pyssäyttivät mopedilla ajaessani. Väittivät että moponi takaratas on liian pieni. selitin että olen laittanut eteen vastaavasti isomman rattaan, että piikkimäärä tulisi täyteen. merkillistä laintulkintaa Huhtamossa!


    • Anonyymi

      Kyllä Huhtamon ja Vakkilan maa on arvossaan tulevaisuudessa, onhan täältä jo kultaakin löytynyt Lintukankaalta ja Pesäkiveltä. Koekairauksiakin tehtiin jo vuonna 2008 ja tulokset oli 3 kertaa suuremmat kuin Jokisivulla, jossa kultakaivos on.

      • Anonyymi

        Vai oliko ne tulokset peräti 5 kertaa suuremmat, en nyt muista, mutta näistä ei saa mitään puhua eikä edes kaupunginjohtaja tiedä näistä, vai tietääkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai oliko ne tulokset peräti 5 kertaa suuremmat, en nyt muista, mutta näistä ei saa mitään puhua eikä edes kaupunginjohtaja tiedä näistä, vai tietääkö?

        Eikös kaupungin pitäisi ostaa koko Lintukangas tai ainakin tehdä valtaus sinne, muuten menee taas kultatuotot ulkomaisten yhtiöiden taskuun!? Siinä olisi sitä elinvoimaa!


      • Anonyymi

        Onko tämä sitä Kekkosen pojan kaivostoimintaa?


    • Anonyymi

      Olen kuullut että Lintukankaalla on Suomen rikkain kultaesiintymä, pitääkö tämä paikkansa???? Onko huhupuhetta? GTK hääräsi Pesäkivellä kairausvehkeittensä kanssa -08! Itsekin näin tuon kaluston!

      • Anonyymi

        Kaluston? Näitköhän minun lietteenlevityskalustoni? Olin siellä levittämässä maaperämme kultaa,eli lietettä! Lienikö ilmassa silloin lietesumua, ja luulit vaunua kairaksi!
        Tuskimpa sieltä savipellosta nyt kultaa etsii, ja miksi etsisikään, koska liete antaa maaperälle riittävän kasvuvoiman puskea pintaan kauraa,joista saamme ryynejä aamupuuroomme!


    • Anonyymi

      Pesäkivellä on pelkkää metsää, tuskin sinne levitit lietettä tai edes lietevaunua sait liikkumaan , harvesteri olisi pitänyt olla. Älähän puutu joka asiaan, ei millään pahalla, pelkästään hyvällä!!!🤗❤

    • Anonyymi

      Tämä lietevaunumies varmaankin siirtää kaupungintalon Huhtamoon, kun niin kätevä on?

      • Anonyymi

        Samaan kyytiin voi ottaa nämä kaksi todellista nousukasta.
        Vain äkkirikastuneet nousukkaat haluavat rakentaa ökyhirsitaloja kulttuurimaisemaan.
        Pienestä töllistä kun on lähtöisin kaksi pientä miestä niin pitää jotenkin päästä pätemään. Tekisivät hirrestä koulun lahjoituksena köyhälle kaupungille ja nuorisolle. Näitä hirsitaloja ei tarvita mutta koulu tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan kyytiin voi ottaa nämä kaksi todellista nousukasta.
        Vain äkkirikastuneet nousukkaat haluavat rakentaa ökyhirsitaloja kulttuurimaisemaan.
        Pienestä töllistä kun on lähtöisin kaksi pientä miestä niin pitää jotenkin päästä pätemään. Tekisivät hirrestä koulun lahjoituksena köyhälle kaupungille ja nuorisolle. Näitä hirsitaloja ei tarvita mutta koulu tarvitaan.

        Köyhä kansa vaikeroi.


    • Anonyymi

      Seloyn peltihalli tekeekin siitä peltopläntistä todellisen kulttuurimaiseman.

    • Anonyymi

      Kuten tässä taannoin somessa joku kirjoitti, niin annetaan poikien yrittää. Kyllä Huittisiin jää vielä riittävästi peltomaisemia ja rantoja, vaikka Loimaan, joka kuitenkin on aivan keskustan tuntumassa, rakennettaisinkin.

    • Anonyymi

      Mikä ihmeen kulttuurimaisema? Lasitehdas toisella puolen tietä, vanhaa ja uutta pirttiä pellon tuntumassa. Ja se pelto on sit kulttuurimaisemaa(ko)?

      • Anonyymi

        Jos olisin kaupungin johdossa avustaisin kaikin mahdollisin voimin kyseisen idean toteutumista vielä kun se on voimissaan.


      • Anonyymi

        Jos olisin kaupunginjohdossa avustaisin kaikin mahdollisin voimin kaksikkoa rakentamaan helvetin kauas Huittisista.
        Velkainen, huonosti johdettu kunta, joka hiipuu. Kuka tänne haluaa muuttaa??


      • Anonyymi

        Tämä on taivaan totta.
        Surku tulee tämän kylän asukkaiden tulevaisuudesta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe