Liikenneympyrä on liikenteen joustavuuden symboli

Anonyymi

Jostain syystä ympyröistä on tullut BMW- Jaguar- ja Audikuskien autorata. Ympyrää lähestyttäessäkin jo soitetaan torvea, vaikka jokaiselle pitäisi antaa sopivan joustavasti tilaa, jotta liikenne sujuisi hyvin ja ympyräksi muutettu risteys veisi autovirtaa nopeasti.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä päin Suomea tällaista esiintyy? En ole liikenneympyröissä torven soittoa kuullut.

      • Anonyymi

        suomessa esiintyy odotuksen kulttuuri liikenneympyröissä/kiertoliittymissä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suomessa esiintyy odotuksen kulttuuri liikenneympyröissä/kiertoliittymissä??

        Risteyksiin on tultava sopivalla tilannenopeudella. Liikenneympyrä on tavallaan risteys ja hidasta tietenkin niiden kohdalla. En tosin jää odottamaan, jos ei ole ketään, jota väistää mutta tulen tilanteeseen sen vaatimalla varovaisuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risteyksiin on tultava sopivalla tilannenopeudella. Liikenneympyrä on tavallaan risteys ja hidasta tietenkin niiden kohdalla. En tosin jää odottamaan, jos ei ole ketään, jota väistää mutta tulen tilanteeseen sen vaatimalla varovaisuudella.

        Miksei voi tulla risteykseen suomeksi sanottuna sopivalla nopeudella?
        Tuo nykyisen TLL:n yhden pykälän otsikko on suurelle osalle kuljettajista ylivoimaisen vaikea ymmärtää ja sen perusteella monet jopa perustelevat ylinopeuksien oikeutuksen.
        Esimerkiksi Saksassa pykälä on yksinkertaisesti Geschwindigkeit, nopeus.


    • Anonyymi

      Ei osata käyttää vilkkua ja jäädään odottelemaan että tulisiko jostain autoja joita pääsisi väistämään.

    • Anonyymi

      Kyllä minäkin soitan torvea jos edessäni on auto joka luulee että tyhjää liikenneympyrää pitää olla suurinpiirtein vastapäisestä liittymästä alkaen ennenkuin sinne voi ajaa, heikkolahjaisimmat jopa pysähtyy vaikka sujuvasti liittymällä ehtisi ihan hyvin.

      Enkä ole Bemarikuski, Niro miehiä.

      • Anonyymi

        Oletko tullut ajatelleeksi, että ainakin osa niistä, joille tööttäät, tulkitsee sen varoitukseksi vaarasta? Näin ollen he saattavat lähellä liikkeelle vielä selvästi myöhemmin kuin aikoivat. Tööttäämällä voi herättää nukkujan, mutta joskus pippeli vaikutus voi olla päinvastainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tullut ajatelleeksi, että ainakin osa niistä, joille tööttäät, tulkitsee sen varoitukseksi vaarasta? Näin ollen he saattavat lähellä liikkeelle vielä selvästi myöhemmin kuin aikoivat. Tööttäämällä voi herättää nukkujan, mutta joskus pippeli vaikutus voi olla päinvastainen.

        Millainen on pippeli vaikutus?? Miten se esiintyy ja mihin se vaikuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on pippeli vaikutus?? Miten se esiintyy ja mihin se vaikuttaa?

        Kundi kainostelee turhaan, kun kerran eilen illalla tiesit tuon ihanan hyvin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kundi kainostelee turhaan, kun kerran eilen illalla tiesit tuon ihanan hyvin...

        En ole kirjoittanut tälle palstalle koskaan ennen. Enkä siis kuulu myöskään porukkaanne. Ihmettelin vain mitä pippeli-sana liittyy ylläolevan kirjoituksen aiheeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tullut ajatelleeksi, että ainakin osa niistä, joille tööttäät, tulkitsee sen varoitukseksi vaarasta? Näin ollen he saattavat lähellä liikkeelle vielä selvästi myöhemmin kuin aikoivat. Tööttäämällä voi herättää nukkujan, mutta joskus pippeli vaikutus voi olla päinvastainen.

        Voi olla että jos on hysteeristä sorttia, että vielä entisestään nysvää enemmän, mutta jos on yhtään intiaania kanootissa niin tilanteen todettuaan jo ymmärtää mistä on kyse ja seuraavalla kerralla ei jää arpomaan.

        Kyllä minä ainakin haluan, että jos nysvään tai muuten mokaan liikenteessä, että töötillä huomautetaan, etten ainakaan samaa virhettä tee toiste.

        Parhaita opetuksia mitä olen saanut jo nuorena, oli se kun olin kääntymässä risteyksestä oikealle paikassa jossa ei ollut erillistä ryhmityskaistaa oikealle kääntyville, jäin idioottimaisesti vihreiden sytyttyä odottamaan ja päästämään risteävän suojatien kävelijät niin että takaa tuleva suoraan menijä ei päässyt menemään. Takaa tulija tööttäsi, koska suojatien eteen risteävälle tielle mahtui ihan hyvin, ei siis ollut mitään syytä jäädä tientukkeeksi suoraan ajavalle.

        Kyllä torvensoitto opettaa ellei sitten ole sellaista heikkolahjaista jääkiekkoilija tai portsari tyyppiä ettei oikein leikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on pippeli vaikutus?? Miten se esiintyy ja mihin se vaikuttaa?

        Tällä pippeli kaverilla on joku outo fetissi laittaa jokaiseen kommenttiinsa sana pippeli. Olen muutaman kerran kysynyt miksi, muttei kaveri ole viitsinyt vastata siihen mitään. Ehkei kaveri tiedä itsekään syytä tekemiseensä. Outoa käytöstä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä pippeli kaverilla on joku outo fetissi laittaa jokaiseen kommenttiinsa sana pippeli. Olen muutaman kerran kysynyt miksi, muttei kaveri ole viitsinyt vastata siihen mitään. Ehkei kaveri tiedä itsekään syytä tekemiseensä. Outoa käytöstä kyllä.

        Heikkolahjaisilla on tarve kiroilla.
        Mietin samaa ja huomasin, että jos pippeli sanan tilalla olisikin aina se veellä alkava naisen sukuelimen nimi jota kirosananakin käytetään, sen jutuista tulee heti ymmärrettävämpää ja muistuttaa huonosti kasvatetun teinin puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kirjoittanut tälle palstalle koskaan ennen. Enkä siis kuulu myöskään porukkaanne. Ihmettelin vain mitä pippeli-sana liittyy ylläolevan kirjoituksen aiheeeseen.

        Illalla se rooli taas otetaan - ja sitten otetaan ja annetaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkolahjaisilla on tarve kiroilla.
        Mietin samaa ja huomasin, että jos pippeli sanan tilalla olisikin aina se veellä alkava naisen sukuelimen nimi jota kirosananakin käytetään, sen jutuista tulee heti ymmärrettävämpää ja muistuttaa huonosti kasvatetun teinin puhetta.

        Joo ei kaikki ymmärtänyt, kysehän voi olla myös ettei tiettyjä listattuja sanoja voi käyttää sensuurin vuoksi joten täytyy käyttää aasinsiltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että jos on hysteeristä sorttia, että vielä entisestään nysvää enemmän, mutta jos on yhtään intiaania kanootissa niin tilanteen todettuaan jo ymmärtää mistä on kyse ja seuraavalla kerralla ei jää arpomaan.

        Kyllä minä ainakin haluan, että jos nysvään tai muuten mokaan liikenteessä, että töötillä huomautetaan, etten ainakaan samaa virhettä tee toiste.

        Parhaita opetuksia mitä olen saanut jo nuorena, oli se kun olin kääntymässä risteyksestä oikealle paikassa jossa ei ollut erillistä ryhmityskaistaa oikealle kääntyville, jäin idioottimaisesti vihreiden sytyttyä odottamaan ja päästämään risteävän suojatien kävelijät niin että takaa tuleva suoraan menijä ei päässyt menemään. Takaa tulija tööttäsi, koska suojatien eteen risteävälle tielle mahtui ihan hyvin, ei siis ollut mitään syytä jäädä tientukkeeksi suoraan ajavalle.

        Kyllä torvensoitto opettaa ellei sitten ole sellaista heikkolahjaista jääkiekkoilija tai portsari tyyppiä ettei oikein leikkaa.

        Mitähän kaikkea sinulta jäi huomaamatta siinä tilanteessa, kun keskityit vain siihen tööttääjään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illalla se rooli taas otetaan - ja sitten otetaan ja annetaan...

        Kiva että sinulla on harrastuksia. Erilaiset roolileikit on varmaan kivoja, jos niistä tykkää. Itse en sellaisia harrasta enää. Lapsena leikittiin inkkareita ja länkkäreitä, sotaleikkejä ym. Mitä roolileikkejä sinä harrastat ja kenen kanssa, niin se ei minua juurikaan kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että sinulla on harrastuksia. Erilaiset roolileikit on varmaan kivoja, jos niistä tykkää. Itse en sellaisia harrasta enää. Lapsena leikittiin inkkareita ja länkkäreitä, sotaleikkejä ym. Mitä roolileikkejä sinä harrastat ja kenen kanssa, niin se ei minua juurikaan kiinnosta.

        Älä nyt yhdestä nolosta tilanteesta lannistu, kun sitä ennen olit niin ihana...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt yhdestä nolosta tilanteesta lannistu, kun sitä ennen olit niin ihana...

        Ikävä kyllä sekoitat minut johonkin poikakaveriisi. Minä olen tylsä hetero, enkä näe harrastuksissasi mitään minua kiinnostavaa. Ei, en ole koskaan ollut tekemisissä kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän kaikkea sinulta jäi huomaamatta siinä tilanteessa, kun keskityit vain siihen tööttääjään?

        Ei jäänyt mitään tärkeää huomaamatta, mutta opin jotain lisää.
        Kyllä tollasen töötillä opettamisen hyvin kestää ja osaa ottaa sen hyvänä opetuksena jos vaan on itsetunto kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jäänyt mitään tärkeää huomaamatta, mutta opin jotain lisää.
        Kyllä tollasen töötillä opettamisen hyvin kestää ja osaa ottaa sen hyvänä opetuksena jos vaan on itsetunto kunnossa.

        Jekku onkin siinä, että et voi tietää, mitä kaikkea jäi huomaamatta, koska se jäi huomaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä sekoitat minut johonkin poikakaveriisi. Minä olen tylsä hetero, enkä näe harrastuksissasi mitään minua kiinnostavaa. Ei, en ole koskaan ollut tekemisissä kanssasi.

        Päivisin tylsä hetero, iltaisin jotain kiihkeämpää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jekku onkin siinä, että et voi tietää, mitä kaikkea jäi huomaamatta, koska se jäi huomaamatta.

        Kukaan ei jäänyt alle sen takia. Pääasiahan on että opin enkä koskaan enää ole turhaan tukkeena vastaavassa tilanteessa .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe