Kuinka vakava sairaus on neurosarkoidoosi?

Anonyymi

Läheiselläni epäillään sellaista kuin neurosarkoidoosi. Onko se pyörätuoliin johtava sairaus? Onko se suunnilleen sama kuin MS-tauti? Joutuuko siitä työkyvyttömyyseläkkeelle? Onko se pahempi kuin MS-tauti vai lievempi? Eteneekö se? Parantuuko se?

7

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se nyt noin vakava tauti ole,itselläni on sarkoidoosi D86.8 "Muussa tai useissa kehonosissa ilmenevä sarkoidoosi"...Hengissä ollaan :-) Jos olet Facebookissa,niin siellä on sellainen kuin "Keuhkosarkoidoosi ja yleissarkoidoosit vertaisryhmä".Hae sinne jäseneksi niin pääset juttelemaan muiden kaltaistesi kanssa,,,,Itse pääsin kylläkin työkyvyttömyyseläkkeelle tänä kesänä näistä vaivoista,mutta tätä tautia on niin moneen lähtöön ja tauti saattaa välillä jäädä vuosiksi remissioon tai sammua kokonaan.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi. Ai voi sammua kokonaankin? Onko tuo myös lääkäreiden käsitys vai jotain positiivista ajattelua? On ihmisiä jotka on sarkoidoosista parantuneet?


        - alottaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Ai voi sammua kokonaankin? Onko tuo myös lääkäreiden käsitys vai jotain positiivista ajattelua? On ihmisiä jotka on sarkoidoosista parantuneet?


        - alottaja

        Kyllä sarkoidoosi voi sammua,mutta voi se myös aktivoituakkin uudestaan vuosien päästä.Minulla tauti ilmenee voimakkaana väsymyksenä ja välillä oli kovasti rytmihäiriöitä.Ei tarvinnut kuin kuori perunoita,niin pulssi nousi yli 130 ja piti mennä välillä lepäämään.Kyllä tämä tauti tuntuu jokapäiväisessä elämässä ja paita on aina märkänä kun yrittää jotain touhuta.Pernassa ja keuhkoissa on näkynyt varjostumia,mutta viimeisimmässä kuvauksessa ne jäljet olivat poissa.Tässä tapauksessa tauti seikkailee milloin missäkin sisäelimessä ja kortisoonilla koitetaan pitää tulehdukset kurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Ai voi sammua kokonaankin? Onko tuo myös lääkäreiden käsitys vai jotain positiivista ajattelua? On ihmisiä jotka on sarkoidoosista parantuneet?


        - alottaja

        Minulla todettiin neurosarkoidoosi noin 10v sitten.
        Parani muutamissa kuukausissa, eikä ole senjälkeen ilmoitellut olemassaolosta mitään.
        -J


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla todettiin neurosarkoidoosi noin 10v sitten.
        Parani muutamissa kuukausissa, eikä ole senjälkeen ilmoitellut olemassaolosta mitään.
        -J

        Hei!
        Näkyikö sarkoidoosi jotenkin verikokeissa? Leukosyyttien/lymfosyyttien koholla olona? Kiitos vastauksesta.


      • Anonyymi

        Minulla sydänsarkoidoosi joka uinuu..ilmeisesti sammui kovalla kortisonikuurilla,18kk.Oon ollut oireeton nyt vuosia,mutta rytmihäiriöt johtuvat sarkoottisesta arvesta sydänlihaksessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe