Maailma on paha

Anonyymi

Me tiedämme,ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestään vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maailma on jumalan luoma, eikö.

      • Anonyymi

        Tietysti on . Kyllä Se niin on mitä raamatun alkulehdillä sanotaan.
        Jumala loi ihmiset hyvään maahan Edenin Paratiisiin. Ja niinkuin tiedät
        ihmisillä olisi ollut kaikki hyvin tuossa ihanassa maassa jos olisivat uskoneet mitä Jumala heille sanoi. Mutta niinkuin varmaan tiedät senkin miten kävi, jonka seurauksena hyvä muuttui pahaksi.
        Älkäämme siis syyttäkö Jumalaa pahasta maailmasta, sillä se on ihmisen itsensä aiheuttama. Jumala kyllä valmisti ihmiselle pääsyn yhteyteen Pojassaan, mutta
        ihminen edelleenkin uskoo kavalaa käärmettä ennemmin kuin Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti on . Kyllä Se niin on mitä raamatun alkulehdillä sanotaan.
        Jumala loi ihmiset hyvään maahan Edenin Paratiisiin. Ja niinkuin tiedät
        ihmisillä olisi ollut kaikki hyvin tuossa ihanassa maassa jos olisivat uskoneet mitä Jumala heille sanoi. Mutta niinkuin varmaan tiedät senkin miten kävi, jonka seurauksena hyvä muuttui pahaksi.
        Älkäämme siis syyttäkö Jumalaa pahasta maailmasta, sillä se on ihmisen itsensä aiheuttama. Jumala kyllä valmisti ihmiselle pääsyn yhteyteen Pojassaan, mutta
        ihminen edelleenkin uskoo kavalaa käärmettä ennemmin kuin Jumalaa.

        Raamatun mukaan nimenomaan Jumala on aiheuttanut pahan maailman. Ei tässä mitään erillistä perkelettä julisteta syylliseksi:

        Roomalaiskirje:
        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

        Jesaja:
        45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.


    • Anonyymi

      Miksi sitten käytätte toisten rahoja tämän pahuuden lisäämiseen.

      • Anonyymi

        Täältä oli otettu viesti pois?
        Ei pahuudessa voida tehdä mitään hyvää


      • Anonyymi

        Vain ja ainoastaan Jumalan hyvyydessä voidaan tehdä todellista hyvää ikuisuudenkin kannalta.


      • Anonyymi

        Mitä siinä poistetussa luki, ei se hyvyys pahuuden avustamisella parane.


    • Anonyymi

      Miksi käytätte muiden rahoja pahuuden lisäämiseen eli auttamalla rikollisia.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Malakia 3:7
      isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni,
      niin minä käännyn teidän tykönne,
      sanoo Herra Sebaot.
      Mutta te sanotte:
      "Missä asiassa meidän on käännyttävä?"

      3:8 Riistääkö ihminen Jumalalta?
      Te kuitenkin riistätte minulta.
      Mutta te sanotte:
      "Missä asiassa me sinulta riistämme?"
      Kymmenyksissä ja antimissa.

      3:9 Te olette kirouksella kirotut,
      kun te,
      koko kansa,
      riistätte minulta.

      3:10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen,
      että minun huoneessani olisi ravintoa,
      ja siten koetelkaa minua,
      sanoo Herra Sebaot:
      totisesti minä avaan teille taivaan akkunat
      ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

      Ja Jeesus sanoi: antakaa siis Jumalalle se mikä Jumalalle kuuluu ja keisarille se mikä keisarin on.

      • Anonyymi

        Raamatun jakeiden ottaminen esille ilman Jumalan lapseutta tai Hänen tahtonsa tiellä olemista ei ole muuta kuin eksytystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun jakeiden ottaminen esille ilman Jumalan lapseutta tai Hänen tahtonsa tiellä olemista ei ole muuta kuin eksytystä.

        Älä anna noitanaisen elää.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Älä anna noitanaisen elää.

        Taas sellainen kommentti jolla ei ole päätä eikä häntää.
        Todella murheellista nähdä tuollaisia viestejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas sellainen kommentti jolla ei ole päätä eikä häntää.
        Todella murheellista nähdä tuollaisia viestejä.

        Suoraan raamatusta!

        Eikö kelpaa uskonharhaiselle?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Suoraan raamatusta!

        Eikö kelpaa uskonharhaiselle?

        Pirukin vetää lauseita suoraan raamatusta. Tietenkin, ajattelepa itse.

        Paholaisen tehtävä on vääristää kaikki, mikä on totta. Niinpä ei raamatusta lie löydy yhtään lausetta, jota ei olisi ehditty jo vääristellä. Tyypillisin vääristelyn tapa on olla ymmärtämättä sanan hengellistä tarkoitusta, hengellistä kontekstia, opetuksia jotka kätketty usein metaforiin.

        Ymmärtämättömyys on mahdollista aina. Valhe on aina mahdollinen. Valheet eivät kuitenkaan poista totuutta olemasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pirukin vetää lauseita suoraan raamatusta. Tietenkin, ajattelepa itse.

        Paholaisen tehtävä on vääristää kaikki, mikä on totta. Niinpä ei raamatusta lie löydy yhtään lausetta, jota ei olisi ehditty jo vääristellä. Tyypillisin vääristelyn tapa on olla ymmärtämättä sanan hengellistä tarkoitusta, hengellistä kontekstia, opetuksia jotka kätketty usein metaforiin.

        Ymmärtämättömyys on mahdollista aina. Valhe on aina mahdollinen. Valheet eivät kuitenkaan poista totuutta olemasta.

        Harhoissaan elävän taikauskoisen ei kannata puhua totuudesta lainkaan.

        Jumalvalheessa, valhejumalasta riippumatta, ei ole totuuden siementäkään.

        Voit helposti osoittaa väitteeni vääräksi manaamalla epäjumalasi olevaiseksi vaikkapa oikeudenistunnossa. Mitäs lottoat, onnistutko vai et?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Harhoissaan elävän taikauskoisen ei kannata puhua totuudesta lainkaan.

        Jumalvalheessa, valhejumalasta riippumatta, ei ole totuuden siementäkään.

        Voit helposti osoittaa väitteeni vääräksi manaamalla epäjumalasi olevaiseksi vaikkapa oikeudenistunnossa. Mitäs lottoat, onnistutko vai et?

        Jumala on totuus ja sinä et ole looginen.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Suoraan raamatusta!

        Eikö kelpaa uskonharhaiselle?

        Kunpa näkisitkin todelliset uskonharhaiset niitä on paljon. todella harvassa ovat ne jotka Jumala on saanut pelastaa tai tiellensä johdattaa.


    • Anonyymi

      Se tuntematon aine, musta aine, tai meille läpinäkyvä, niin sitä on eniten maailmankaikkeudessa.
      Ja alkuräjähdys on vain pieni osa koko systeemiä, siinä alkuräjähdyksessä meille tutut aineet räjäti ja syntyi vähitellen tämä nykyinen eden. Jota ihminen haluaa tuhota ja sotkea.
      Ei sen kummempaa.
      Ilman alkuräjähdystä olisi jääny papyrukset ja pergamentit kirjottelematta ja runoilut tekemättä. uskonnot syntymättä.
      Ja Ihminen on kekseliäs, ja keksii juttuja. selityksiä jne loputtomiin.
      Uskonnot ovat olleet aina oiva keino vältellä hikistä työtä, kun helpompi olla pappina ja saarnaajana, "pyhänä miehenä", niin saa olla ja puhua, lisääntyä, saa elintason, ja pelotellut orjat työskentelee....

      • Anonyymi

        Kun uskoo taruihin, niin totuus jää piiloon.


    • Anonyymi

      Jeesus harrasti sijoitustoimintaa. Matt.25:27 Sinun olisi pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen. Luuk.19:23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen? Matt.21:12

      • Anonyymi

        2.Mooseksen kirja:
        22:25 Jos lainaat rahaa jollekin minun kansastani, jollekin köyhälle, joka on sinun luonasi, niin älä menettele koronkiskurin tavoin häntä kohtaan. Älkää panko korkoa hänen maksettavakseen.


        3.Mooseksen kirja:
        25:36 Älä ota korkoa tai voittoa häneltä, vaan pelkää Jumalaasi ja anna veljesi elää luonasi.


        5.Mooseksen kirja:
        23:19 Älä pane veljeäsi maksamaan korkoa rahasta tai elintarpeista tai muusta, mitä korkoa vastaan lainataan.
        23:20 Muukalaisen saat panna korkoa maksamaan, mutta et veljeäsi, että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua kaikessa, mihin ryhdyt, siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.


        Nehemia:
        5:7 Ja harkittuani mielessäni tätä asiaa minä nuhtelin ylimyksiä ja esimiehiä ja sanoin heille: "Tehän kiskotte korkoa, kukin veljeltänne." Sitten minä panin toimeen suuren kokouksen heitä vastaan.


        Hesekiel:
        18:17 pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
        22:12 Sinussa otetaan lahjuksia veren vuodattamiseksi, sinä otat korkoa ja voittoa, kiskot väkivaltaisesti lähimmäistäsi, mutta minut sinä unhotat, sanoo Herra, Herra.


    • Ei kun erään käsityksen mukaan ASIA ON JUURI PÄINVASTOIN.
      Jehovan todistajat ovat jo kauan opettaneet, että kirkko on BABYLONIN PORTTO ja siis vastuussa kaikesta maailmassa koskaan vuodatetusta verestä.

      Maailma lienee melko tavanomainen: välillä paha ja välillä hyvä, mutta uskonnot ja kirkot kuumentavat tunteita ja aiheuttavat sotia.

    • Anonyymi

      Maailma on hyvä, niin kauan kun tasapuolisuus toteutuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe