Milloin Suomen Adventtikirkko ottaa pois opinkohdan Ellen Whitestä?
Opinkohta Ellen Whitestä
8
<50
Vastaukset
Johtuen sattuneesta kuolintapauksesta, lienee helpompaa ottaa viittaukset Elluun pois opinkohdista kuin opinkohtaa pois Ellusta.
- Anonyymi
Sitten kun helvetti jäätyy!
Miksi Adventtikirkon pitäisi ottaa pois opinkohta Ellen Whitesta?
En ole itse Adventtikirkon kirjoilla ollut 13- vuoteen, mutta asia ei johdu Adventtikirkon teologiasta.
Asiassa on henkilökohtaiset uupumuksen syyt olleet, -että olen liikarasituksen vuoksi ollut pakotettu poistumaan. Ihminen ei pysty olemaan siellä missä uupui.
Uupumuksen syyt olivat kuitenkin muualla -siten että kirkon talkootehtävät eivät minulle olisi olleet liiallista rasitetta, mutta minulla oli kaksitoista luottamustehtävää, joista kertyi ihmissuhdetaakkaa. Pidin luottamustehtävissä asiat omissa pöydissään. Kaikki eivät sitä ymmärtäneet etten ole juoruakka, ja luottamus -sekin vähäinen mitä oli, meni ettei ollut mielekästä sitten liikarasituksessa jatkaa enää. Kaikissa uskonnon järjestöjen piireissä törmää jokaisen ihmisen inhimilliseen ihmisyyteen, -jokainen teologikin on evankeliumin työssä vajaa. Olen lainkuuliainen kansalainen, joka on useita vuosikymmeniä noudattanut oikeusvaltion lakisäädöksiä, -rattijuoppoa kummempi rikollinen en ollut koskaan, -nuoruudessani 35 vuotta takaperin syytetty ja tuomittu rattijuopumuksesta.Uskossa korjasin aina virheeni, kun itse virheeni havaitsin. Tein pari erehdystä, joita en ehtinyt korjaamaan, kun postuin liikarasitussyistä.
- Armaassa Suomen maassa -oikeusvaltiossa on jokainen syyteoikeuden ulkopuolella oleva pidettävä syyttöminä. Oikeusvaltiossa ei vaadita kansalaiselta iankaikkista syyllisyyttä. uskonnon järjestön teologisen tiedekunnan kouluttamat ihmiset ja maallikkotyöntekijät eivät ole laillisessa oikeudessa jos pitävät jäseniään iankaikkisessa syyllisyydessä. Oikeusvaltion oikeusmoraalietiikka menee oikeusvaltiossa yli teologian kandidaatin. > Eli jokainen olevainen jolle maan perustuslain mukainen tuomioistuin ei pysty sakkolappuakaan kirjoittamaan rikoksesta -ei ole rikokseen syyllinen.
Oikeusvaltiossa pitää vähintään sakkolappu pystyä kirjoittamaan rikoksesta, ollaksensa rikokseen syyllinen.
Oikeusvaltio ei anna valtaa kansalaiseen uskonnon järjestöille ja kirkoille.
Jokainen uskonnon järjestö on jättänyt kirjoittamatta jäseniä koskevat säännöt, -ovat kirjoittaneet vuosikymmeniä organisaatioarvoja joille on perustettu "arvovaltaan" perustuva mielivallalla toimiva hallinto. Arvovaltaa voi syntyä vain ihmisten mielikuvituksessa, -arvovaltaan perustuvaa laillista päätöksentekoa ei oikeusvaltiossa ole olemassa. Uskonnon järjestöillä on oikeus vihkiä avioliittoon pyydettäessä, -ei päättää itsenäisesti ihmisten parisuhdeasioita.
"Milloin Suomen Adventtikirkko ottaa pois opinkohdan Ellen Whitestä?
"Miksi Adventtikirkon pitäisi ottaa pois opinkohta Ellen Whitesta?"
- Perustele mistä ole kyse.
Olen vuosituhannen vaihteessa lukenut kaikki White kirjat mitä on suomennettu.
Jospa voisin valkaista asiaa-?- Anonyymi
Se on mahdollista vain, jos koko maailmanlaajuinen kirkko niin päättäisi. En usko, että koskaan.
"PROFETOIMISEN LAHJA
Raamatun mukaan yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja me uskomme, että se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutehtävässä. Hänen kirjoituksillaan on profeetallinen arvovalta, ja ne tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (4. Moos. 12:6; 2. Aik. 20:20; Aam. 3:7; Joel 3:1–2; Ap. t. 2:14–21; 2. Tim. 3:16–17; Hepr. 1:1–3; Ilm. 12:17; 19:10; 22:8–9.)" - Anonyymi
Toivottavasti pian. Mutta tuskin näin tapahtuu. Nimim. Jeeus on Herra (heitin juuri kaikki ns. profetian hengen kirjat roskiin, omistin koko E.G. Whiten tuotannon englanniksi ja suomeksi).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5910945Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174591Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r333977Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4412228Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142180Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2601638FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01421Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu771230Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101165- 391126