Jumalan oikealla puolella?

Istuuko Jeesus Taivaassa Jumalan oikealla puolella?

Jos istuu, onko Jeesuksella jonkinlainen ruumis?

Jos istuu, istuuko Jeesus siis itsensä vierellä? Eikös Jeesus oe periatteessa sama olento kuin Jumala? Jos Jeesus ei ole sama olento, onko uskontomme lainkaan monoteistinen?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä se sulle kuuluu? 😊😊😊

    • Anonyymi

      "Istuminen tappaa"
      Raatoina molemmat jo. Ei ole kummastakaan elonmerkkiä 2000 vuoteen.

    • Anonyymi

      Aikanaan jumalat miellettiin ihmismäiseksi olennoksi. Sittemmin tälläisiä uskomuksia pidettiin sen verran hölmöinä, että jumalista tuli materiattomia luonnonhenkiä. Osassa kristillistä kirjallisuutta näkyy kuitenkin tämä vanha hölmö jumala-käsitys.

      ”Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan. Herra Jumala huusi miestä ja kysyi: »Missä sinä olet?» Mies vastasi: »Minä kuulin sinun askeleesi puutarhassa. ”

      • Anonyymi

        En olisi varma pidettiinkö edes. Voi olla hyvinkin, että kyseessä on kansansatu.


    • Minusta juuri tämän tyyppiset konkreettiset sinänsä pikku jutut paljastavat tosiasiat Raamatun alkuperästä. Raamatun nimissä vaaditaan kaikenlaista ja sitä tulkitaan monista kohdista kirjaimellisesti. Nuo tulkinnat tehdään mielivaltaisesti. Siksi on hyvä nostaa esiin pohdittavaksi näitä erilaisia kohtia, jotta kuulemme sitten selitykset sille, miten mikin kohta "pitää" Oikeiden Uskovaisten mielestä tulkita.

      Halua selityksiin vain ei ole.

      • Anonyymi

        Minä kysyin "taskuttäynnäkiviltä" että miksi Raamattu sallii Salomolle ja Daavidiille monia vaimoja mutta ei taviksille kuin yhden vaimon niin halua selityksiin ei tullut siihenkään.

        Raamattu paljastuu näissä pikku asioissa todellisen luonteensa ja ilmeisesti liberaalit ovat huomanneet sen ja yrittävät pelastaa sen, mitä nyt Raamatusta jäljellä on.

        sage8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kysyin "taskuttäynnäkiviltä" että miksi Raamattu sallii Salomolle ja Daavidiille monia vaimoja mutta ei taviksille kuin yhden vaimon niin halua selityksiin ei tullut siihenkään.

        Raamattu paljastuu näissä pikku asioissa todellisen luonteensa ja ilmeisesti liberaalit ovat huomanneet sen ja yrittävät pelastaa sen, mitä nyt Raamatusta jäljellä on.

        sage8

        Ei Raamattu niitä sallinut sen enempää kuin sinunkaan pääsi aukomista.


      • Anonyymi

        Lainaan bibliasta, joka on vanha ja parempi käännös nyky raamatusta, ensimäisen kristityn martyyrin puheita ja murhatapahtuman:

        48. Vaan se kaikkein Ylimmäinen ei asu käsillä tehdyissä templeissä, niinkuin propheta sanoo:
        49. Taivas on minun istuimeni ja maa jalkaini astinlauta. Minkä huoneen te siis tahdotte minulle rakentaa, sanoo Herra, eli kuka on minun leposiani?
        50. Eikö minun käteni ole kaikkia näitä tehnyt?
        51. Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämestä ja korvista! te olette aina Pyhää Henkeä vastaan, niinkuin teidän isänne, niin myös tekin.
        52. Ketä prophetaista ei teidän isänne vainonneet? Ja he tappoivat ne, jotka vanhurskaan tulemista ennustivat, jonka pettäjät ja murhaajat te nyt olitte,
        53. Jotka saitte lain enkelien asetuksen kautta, jota ette pitäneet.
        54. Mutta kuin he nämät kuulivat, kävi se läpi heidän sydämensä, ja kiristelivät hampaitansa hänen päällensä.

        55. Mutta että hän oli täynnä Pyhää Henkeä, katsahti hän ylös taivaasen, näki Jumalan kunnian ja Jesuksen seisovan Jumalan oikialla kädellä,
        56. Ja sanoi: katso, minä näen taivaat avoinna, ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikialla kädellä.

        57. Niin he huusivat suurella äänellä, ja tukitsivat korviansa, ja karkasivat kaikki yksimielisesti hänen päällensä,
        58. Ja ajoivat hänen ulos kaupungista, ja kivittivät. Ja todistajat panivat vaatteensa nuorukaisen jalkain juureen, joka kutsuttiin Saulus.
        59. Ja he kivittivät Stephanin, joka rukoili ja sanoi: Herra Jesus, ota minun henkeni.
        60. Niin hän pani polvillensa, ja huusi suurella äänellä: Herra, älä lue heille tätä syntiä. Ja kuin hän tämän sanonut oli, niin hän nukkui.

        Kuten huomasit, Jeesus myös seisoo.

        Tämä oikea käsi on hänen seurakuntansa, jonka Jeesus perusti opetuslapsistaa, eikä papeista ja kirjanoppineista. Jeesus on itse seurakuntansa pää.

        Raamattu on kirjoitettu Pyhän hengen vaikutuksesta ja vain saman hengen vaikutuksesta sitä voidaan oikein selittää. Pietari kirjoittaa:

        20. Ja se tulee teidän ensin tietää, ettei yksikään prophetia Raamatussa tapahdu omasta selityksestä.
        21. Sillä ei yksikään prophetia ole vielä ihmisen tahdosta tuotu edes; vaan pyhät Jumalan ihmiset ovat puhuneet, vaikutetut Pyhältä Hengeltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamattu niitä sallinut sen enempää kuin sinunkaan pääsi aukomista.

        Kyllä hepr. Raamattu salli ja välillä käskikin. Israelilaisilla oli pääosin samat tavat ja samoin järjestetty yhteiskunta kuin muillakin tuo alueen alueen kansoilla. Yhteiskunta perustui miesvaltaan ja miehillä oli mm.oikeus moniin vaimoihin.
        UT on jo uuden uskonnon kirja jossa avioliittokäsityskin muuttuu, mm ihanne on ettei avioidu ollenkaan (Paavali). JHWH ei UT:ssa anna enää määräyksiä eikä uuden uskonnon tarvitse juutalaisuuden ohjeita noudattaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lainaan bibliasta, joka on vanha ja parempi käännös nyky raamatusta, ensimäisen kristityn martyyrin puheita ja murhatapahtuman:

        48. Vaan se kaikkein Ylimmäinen ei asu käsillä tehdyissä templeissä, niinkuin propheta sanoo:
        49. Taivas on minun istuimeni ja maa jalkaini astinlauta. Minkä huoneen te siis tahdotte minulle rakentaa, sanoo Herra, eli kuka on minun leposiani?
        50. Eikö minun käteni ole kaikkia näitä tehnyt?
        51. Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämestä ja korvista! te olette aina Pyhää Henkeä vastaan, niinkuin teidän isänne, niin myös tekin.
        52. Ketä prophetaista ei teidän isänne vainonneet? Ja he tappoivat ne, jotka vanhurskaan tulemista ennustivat, jonka pettäjät ja murhaajat te nyt olitte,
        53. Jotka saitte lain enkelien asetuksen kautta, jota ette pitäneet.
        54. Mutta kuin he nämät kuulivat, kävi se läpi heidän sydämensä, ja kiristelivät hampaitansa hänen päällensä.

        55. Mutta että hän oli täynnä Pyhää Henkeä, katsahti hän ylös taivaasen, näki Jumalan kunnian ja Jesuksen seisovan Jumalan oikialla kädellä,
        56. Ja sanoi: katso, minä näen taivaat avoinna, ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikialla kädellä.

        57. Niin he huusivat suurella äänellä, ja tukitsivat korviansa, ja karkasivat kaikki yksimielisesti hänen päällensä,
        58. Ja ajoivat hänen ulos kaupungista, ja kivittivät. Ja todistajat panivat vaatteensa nuorukaisen jalkain juureen, joka kutsuttiin Saulus.
        59. Ja he kivittivät Stephanin, joka rukoili ja sanoi: Herra Jesus, ota minun henkeni.
        60. Niin hän pani polvillensa, ja huusi suurella äänellä: Herra, älä lue heille tätä syntiä. Ja kuin hän tämän sanonut oli, niin hän nukkui.

        Kuten huomasit, Jeesus myös seisoo.

        Tämä oikea käsi on hänen seurakuntansa, jonka Jeesus perusti opetuslapsistaa, eikä papeista ja kirjanoppineista. Jeesus on itse seurakuntansa pää.

        Raamattu on kirjoitettu Pyhän hengen vaikutuksesta ja vain saman hengen vaikutuksesta sitä voidaan oikein selittää. Pietari kirjoittaa:

        20. Ja se tulee teidän ensin tietää, ettei yksikään prophetia Raamatussa tapahdu omasta selityksestä.
        21. Sillä ei yksikään prophetia ole vielä ihmisen tahdosta tuotu edes; vaan pyhät Jumalan ihmiset ovat puhuneet, vaikutetut Pyhältä Hengeltä.

        Millä tavalla se on parempi? Väitätkö, että nykykäännökset eivät ole parempia?


    • Anonyymi

      Ilm.4:2 Biblia (1776) Ja kohta minä olin hengessä, ja katso, istuin oli pantu taivaasen, ja istuimella oli (yksi) istuja. "ja valtaistuimella oli istuja." Ei siis istujat! Alaviitteet: 1Kun.22:19. 2Aik.18:18. Ps.47:9. Jes.6:1. Hes.1:26. 10:1. Dan.7:9. Siir.1:8. Ilm.1:10. Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä. Raamatun mukaan kyllä kahta.

    • Anonyymi

      Mahtaa olla turhautunut parivaljakko. Pitkä istuminen aiheuttaa ummetuksen. Johtuisiko se "pyhä henki" sitten siitä.

    • Kyllähän tuossa selvästi ilmaistaan että on Jumala ja sitten on kristinuskon tuoma Jeesus hänen rinnallaan, tosin ei aivan saman arvoisena mutta arvossa seraavana kuitenkin . Kolminaisuusoppi on yksin kristinuskossa se on epäloginen mutta teologia ei missään uskonnossa epäloogisuuksista piittaa.

    • Anonyymi

      Se on tärkeää tietää ennen omaa vuoroa,- etenkin poliisien mukana ollessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3305
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      151
      1320
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1045
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe