Masentuneita?

norka

Oletteko masentuneita/olleet masentuneita. Pitkäaikaisesti? Niin, että olette meinanneet tehdä pahaa itsellenne?

Minä olen. Jos joku haluaa kertoa omia kokemuksiaan; osoite on [email protected]

No siis. Olen ollut masentunut jo kaksi vuotta. Ikää ei ole ehtinyt kertyä kuin vajaat seitsemäntoistavuotta ja olen sairastanut bulimiaa, meinannut tappaa itseni useamman kerran ja turvautunut moniin epätoivoisiin tekoihin saadakseni oloni edes hiukan paremmaksi.
Elämä on potkinut minua jo useamman vuoden rankasti päähän. Nyt elän pahimpia hetkiä. Koulusta uhkaan tippua kokonaan pois, sukulaiset repivät minut käytännössä katsoen palasiksi.

lähettäkää postia,jos kiinnostaa vuodattaa tu´nteitaan kohtalotoverille.

8

1182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man-legally

      on semmoinen tunne < ett helvetti onks sinne pakko mennä taas.ja sellaista ett ei saatana nyt riitti sun paskajuttujes kuuntelu

    • maron

      Telkkarista tuli ohjelma viikko-pari sitten, jossa kerrottiin anoreksiasta ja bulimiasta. Tukholman Karoliininen instituutti on parantanut monia näihin sairauksiin sairastuneita. Masennus ja itsetuhoiset ajatukset tulevat bulimian tai anoreksian SEURAUKSENA. Ruumiisi reagoi ruuan puutteeseen aiheuttamalla masennusta, itsetuhoisia ajatuksia ja jopa harhoja. Nyt on todettu ettei näitä sairauksia kannata hoitaa psykiatrisin keinoin- ei sinussa alunperin mitään vikaa ole. Olet vain itse omalla ahmimisellasi ja oksentamisellasi aiheuttanut sen että aivosi eivät saa tarpeeksi energiaa, ja se ilmenee monina muina oireina. Anoreksia ja bulimia ovat aina hengenvaarallisia sairauksi-ota ne todella vakavasti!!! Sinulla on mahdollisuus parantua täysin - ota yhteyttä lääkäriisi tai suoraan Tukholman Karoliiniseen instituuttiin, niin voit parantua täysin ongelmastasi. Elämä on aivan liian kallisarvoista turhien murheiden hautomiseen-tiedän että on turhaa sanoa että syö kunnolla niin paranet, et ehkä pysty siihen itse.
      Ei kannata ihannoida laihuutta, ei monikaan poika edes pidä liian laihoista tytöistä.
      Kaikkea hyvää sinulle toivon ja hae apua ja keskustele ongelmistasi myös perheesi kanssa.

      • gitta69

        NYt puhutaan järjen kieltä. Masentunut ihminen kokee elämänsä helvetiksi. Sitä ennen hänen elässä on tapahtunut jotain,mikä laukasee pahoin voinnin. Mutta jos väität ,että bulimia ja anoreksia on tulee masennuksen ja itsetuho ajatuksen jälkeen. Paskaa koko jutttu.Ensin masennus,,, sit muut perässä. haloo


      • maggie4

        Voi tietenkin olla, että on tämän kaltaisiakin tapauksia.
        Mutta minun kohdallani masennus aiheutti syömishäiriön. Tai sanottaisiinko että syömishäiriöt.
        Jouduin oikeaan syömishäiriö kierteeseen. BED, bulimia ja pelkään olevani tavallaan anorektikko. En pysty enään syömään sillä voin todella pahoin. Oksennan kaiken mitä suuhuni pistän. Ottamatta huomioon salaattia ja omenaa (ainuita mitä olen syönyt).


    • minä

      olen ollut pahasti masentunut jokunen vuosi sitten,vaikka ikää ei vielä ole niin paljon. pääsin jo sen yli,mutta nyt taas kaikki tuntuu menevän..en tiedä mitä tehdä.en kestä enää mitään vastoinkäymisiäkään.

    • maggie4

      Tilanteesi kuulostaa niin tutulta.
      Minäkin olen ollut masentunut jo useampi vuosia. Sen voi jopa huomata kun katselee päiväkirjaani jossa on tunteita purattu muutama sivu vuodessa.
      Toiset ihmiset ovat vasta nyt saaneet minun pieneen päähäni ajatuksen siitä, että tarvitsisin apua. Masennus ja siitä johtuvat muut oireet (mm. ahdistuneisuus, syömishäiriöt) ovat vieneet kaiken energiani. En jaksa tehdä enään mitään.
      Suuri poikkeavuus minussa muihin masentuneisiin katsottuna on se etten ole ajatellut itsemurhaa. Tai no myönnetään, että se kävi muutaman kerran mielessä joskus pari kolme vuotta sitten. Mutta vaivuin niin syvään masennukseen, että totesin etten ansaitse sellaista helpotusta itselleni. Vaan minun kuuluu kokea tämä kaikki, jota ei ole toivottu kenenkään kokevan.

    • Hassuliini

      Voisiko joku asia mitä ei ole pystynyt aikoinaan jotenkin
      käsittelemään laukaista masennuksen / anoreksian / bulimian ?

      Voisiko jonkun aineen puutos / käyttö aiheuttaa / syventää masennusta
      jokun tryptofaani-proteiinin puutos / alkoholin käyttö. ???

      • Jan.Kupila

        Olen vähän erikoisempi tapaus, MIES ja vähän aikaa sitten lääkärit olettivat minulla olevan bulimian. Minulla oli eräs lääkitys, josta tuli kuvottava olo. Se meni ohi ainoastaan siten, että pisti sormet kurkkuun ja yökkäsi muutaman kerran. Kun kerroin tästä lääkäreille, he luulivat että yritän saada lääkkeet ulos vatsasta (eli huijata) tai että minulla tosiaan OLI bulimia!

        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1113
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      769
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      760
    6. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    8. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    9. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      744
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe