Kristinuskon Jumala

Anonyymi

Kristinusko palvoo Jumalanaan juutalaismiestä nimeltä Jeesus, jonka uskotaan eläneen noin 2000 vuotta sitten ja tulleen Rooman imperiumin teloittamaksi.

Käsitys historiallisesta Jeesuksesta josta tuli tai joka oli Jumala, on kristinuskon Jumala. Uskotaan, että jos ei uskota tähän historialliseen Jeesukseen, ei voi olla kristitty, ei voi uskoa Jumalaan. Vastaavasti kaikkien muiden uskontojen Jumala on epäjumala. Pitää uskoa Jeesuksen historialliseen ruumiiseen joka vuotaa verta ja kärsii.

Kristinusko on ottanut symbolikseen sen kiduttamisen ja murhan välineen, jolla Jeesus teloitettiin.

Kuten Jeesus-Jumala kärsi, niin kristinusko opettaa kristittyjäkin kärsimään. Kun esimerkiksi buddhalaisuudessa luvataan vapautumista kärsimyksestä, kristinusko lupaa vain pahenevaa ja pahenevaa kärsimystä.

Käsitys historiallisesta Jeesus-Jumalasta perustuu täysin kirjaan nimeltä Raamattu tai oikeammin Uusi Testamentti. Kyseessä on kirjoitusten kokoelma, ja kirjoituksissa käsitellään nimenomaan Jeesusta.

Kirjoitusten mukaan Jeesus uskoi Isään Taivaassa, Hyvään Jumalaan.

Mutta kristittyjen on pakko uskoa Jeesukseen. Jumalana.

Jeesus on siis päässyt Jumalan paikalle tai ottanut Jumalan paikan.

Kysymys: Mihinkäs se Jumala kristinuskosta katosi?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kristityt muuttavat aina tarinaansa, he ovat valehtelun mestareita.

      • Anonyymi

        Piru on valehtelemisen mestari, eikä mikään uskovainen ole sellainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piru on valehtelemisen mestari, eikä mikään uskovainen ole sellainen

        Uskovainen nimenomaan uskoo, ja siinä ei ole tiedolla sijaa. Uskovainen uskoo mitä tahansa mitä valehtelija sanoo. Uskovainen on opetettu uskomaan uskoon, esimerkiksi siihen että usko pelastaa ja että järjellä ei ole sijaa tässä uskossa.


    • Anonyymi

      Buddhalaisuudessa pyritään kärsimyksen välttämiseen omin toimin.
      Kristinuskossa on ylösnousemuksen käsite. Että siellä vasta on päästy "alennustilan ruumiista", eikä mitään kirousta ole enää.

      Filippiläiskirje:
      3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
      3:21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.


      Ilmestyskirja:
      22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
      22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
      22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva...

    • Ihmiset ovat tosiaan tulkinneet Raamattuun dokumentoitua Jeesus Nasaretilaista hyvin monin tavoin. Ihmisen, joka haluaa ottaa Jeesuksen tosissaan, tulee tunnustautua samaan Jumalaan kuin hän. Hän kutsuu Jumalaa Isäksi ja sanoo olevansa yhtä Isänsä kanssa.

    • Anonyymi

      Yleisesti ottaen uskonnot eivät lupaile kuolemanjälkeistä elämää. Ainoastaan Jeesus väittää elämän jatkuvan äärettömän kauan kuolemankin jälkeen. Toisaalta juutalaisuudessa ja VT:n mukaan kuollessa kuolee lopullisesti, ja Jumala rankaisee ja palkitsee vain eläviä. Tuonpuoleista elämää ei ole.

      • Anonyymi

        Juutalaisuudessa ihan oikein ajatellaan että elämä jatkuu jälkeläisissä ja hyvien tekojen muistoissa. Jeesuskultin oli kilpailevana lahkona luvattava jotain enemmän: Lätkäistäänpä vielä ruumiin ylösnousemus samaan pakettiin.


      • Anonyymi

        Jälleensyntyminen kuuluu olennaisesti useimpiin uskontoihin. Kristinuskosta se poistettiin Rooman Valtiokirkon toimesta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jälleensyntyminen


    • Anonyymi

      Niin ja kun näin on sekin näyttää mitä kristinusko on.
      Ei Jeesus itsekään itseään korottanut vaan Isäänsä.
      Isä Jumala ihmistä kutsuu ja Hän yksin voi ihmisen tahtonsa tielle johdattaa ja pelastaa.

      • Anonyymi

        Näiden raamatun jumalien jeesuksien joukosta on helppo aivopestyjen kristittyjen uskovaisten löytää oma laittomuuksien herra jumala jeesuksineen mutta Lain asettaneet Jumala ja Jeesus sekä Pyhä Hengi kelpaa vain Nimenä hyväksi käytettynä.
        Siis Jumalan ja Jeesuksen Nimeen toisia jumalia ja jeesuksia uskomista kustutaan uskomiseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näiden raamatun jumalien jeesuksien joukosta on helppo aivopestyjen kristittyjen uskovaisten löytää oma laittomuuksien herra jumala jeesuksineen mutta Lain asettaneet Jumala ja Jeesus sekä Pyhä Hengi kelpaa vain Nimenä hyväksi käytettynä.
        Siis Jumalan ja Jeesuksen Nimeen toisia jumalia ja jeesuksia uskomista kustutaan uskomiseksi!

        jk
        Tiedot unohtui...
        Raamatussa olevia Jumalia:
        3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
        -
        2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Paavali ei saanut eroa herrasta:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
        Paavali ei eroa saanut todellisesta herrastaan raamatun mukaan ja se herra jäi kristittyjen herraksi.
        ----
        Raamatussa olevia Jeesuksia:
        Kahden Jeesusten syntymät!
        Syntymät:
        1/Matt. 2:1 vertaa 2/Luuk. 2:2-5
        Lisää tietoa täältä: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        -
        Kuka on kristittyjen syntien sovittaja?
        Jeesus ei rikoksia sovittanut; synti = laittomuus = rikos: 1 Johanneksen kirje 3:4-10
        Ja kolmen Jeesuksen kuolemat, ei yksi voi kuolla kolmella eri tavalla:
        1/Matt.27:49, 27:50, vertaa
        2/Joh.19:30
        3/Luuk.23:46.
        -
        Tässä kristittyjen jeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Jumalan Poika on samaa Henkeä kuin Jumala eli Jeesus on Jumala .Se joka on nähnyt pojan on nähnyt Isän.
      Jumala sovitti itsensä Jumalana ja myös ihmisenä ,kun Yeshua muodon sai ihmisenä.
      Tämä Jeesuksena meidän kielellä tunnettu henkilö on sovitus ja pelastus .
      Nyt siis kaikilla on mahdollisuus saada pelastus uuden liiton myötä ,joka on juutaisille ja laajennettiin koko maailmalle eli kaikille kansoille.
      Tämä uusiliiito Jeesuksen veressä on loppuun saakka ja muuta pelastusta ei ole.

      • Anonyymi

        Pyhä henki on myös yhtä lailla kaikkivoipa ja mahtava jumala, kuin ovat isä ja poika. Jos ei usko myös pyhään henkeen, vaan haluaisi pitää vain isää ja poikaa jumalina, ei kuulu kristilliseen uskontokuntaan. Kolminaisuusopin kieltäjät eivät ole kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä henki on myös yhtä lailla kaikkivoipa ja mahtava jumala, kuin ovat isä ja poika. Jos ei usko myös pyhään henkeen, vaan haluaisi pitää vain isää ja poikaa jumalina, ei kuulu kristilliseen uskontokuntaan. Kolminaisuusopin kieltäjät eivät ole kristittyjä.

        kolminaisuus opin kieltäjät eivät todellakaan ole kristittyjä
        Lain uudenliiton Laiksi asettanut Jeesus opetuslapsineen oli ja ovat edelleen KRISTILLISIÄ:
        Kolminaisuus opin kumoaminen:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        -
        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita.
        -
        Kristilliset = Jeesuksen opetuslapsineen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolminaisuus opin kieltäjät eivät todellakaan ole kristittyjä
        Lain uudenliiton Laiksi asettanut Jeesus opetuslapsineen oli ja ovat edelleen KRISTILLISIÄ:
        Kolminaisuus opin kumoaminen:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        -
        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita.
        -
        Kristilliset = Jeesuksen opetuslapsineen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

        Näin Suomen valtion kirkko alaikisiäkin rippikoulussa kouluttaa kristityiksi:
        -
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        -----
        Huomatkaa, että ikuisesti syntinen kristitty on todellisuudessa raamatun mukaan rikollinen. Synti on laittomuus ja laittomuus on Lain vastanen rikos joten syntinen kristitty on rikollinen raamatunne opin mukaan JA raamatun Jeesus ei ole rikoksia sovittanut: 1 Johanneksen kirje 3:4-10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Suomen valtion kirkko alaikisiäkin rippikoulussa kouluttaa kristityiksi:
        -
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        -----
        Huomatkaa, että ikuisesti syntinen kristitty on todellisuudessa raamatun mukaan rikollinen. Synti on laittomuus ja laittomuus on Lain vastanen rikos joten syntinen kristitty on rikollinen raamatunne opin mukaan JA raamatun Jeesus ei ole rikoksia sovittanut: 1 Johanneksen kirje 3:4-10

        Näin. Aivan eri sanoma on "uskovilla", kuin mitä Jeesuksella.
        "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."

        "Uskovat" sanoo "Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä' Näin toki on ihmisellä ei ole itsellään viisautta, oikeaa ymmärrystä, mutta silloin kun ihminen on Jumalan tahdon tiellä, Jumalan Pyhä Henki nuo antaa.

        Joh. kirjeesä on:"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. "
        "Uskovat" sanoo:"'Olemme syntisiä'. Näin todellakin on, ihminen on syntinen ja näin tuomion alla, kun hän elää erossa Jumalasta.
        Mutta, kun ihminen saa kohdata Jeesuksen niin tämä toteutuu "Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot."
        Ihminen vapautetaan synnin, saatan ja oman lihansa vallasta.


    • Anonyymi

      #Kysymys: Mihinkäs se Jumala kristinuskosta katosi?#
      Hän on kristittyjen raamatun jumalien joukossa, kristinuskon yhden perustajan teksteissä mm näin esille tulevana:
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
      -
      Muista, että Paavali ei herrastaan eroa saanut joten se ollenee edelleen kristittyjen herra.:
      2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
      11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      -
      Siis, kristittyjen todellista jumalaa palvellaan raamatussa olevan kristillisen Jumalan Nimeen tekeytymällä.
      11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      --
      Samoin tapahtuu raamatussa jeesuksien suhteen.
      Tässä kristittyjen jeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      -
      Kristillisten Jeesus;
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
      28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

    • Anonyymi

      "Kirjoitusten mukaan Jeesus uskoi Isään Taivaassa, Hyvään Jumalaan."

      Kristittyjen mukaan Jeesus = Jumala. Siltä pohjalta uskominen on toki luonnollista.

      "Mutta kristittyjen on pakko uskoa Jeesukseen. Jumalana."
      "Kysymys: Mihinkäs se Jumala kristinuskosta katosi?"

      Ei se mihinkään kadonnut. Se on erillinen Jumala -niminen jumala silloin kun sellaista tarvitaan ja sitten taas Jeesus = Jumala = Pyhä Henki silloin kun on kyse siitä onko kristinusko monoteistinen. Tokihan silloinkin on päässyt Saatana vallan unohtumaan enkelit ja ne muut taivaan joukot.

      Jos mitä hyvänsä muuta asiaa yrittäisi selittää noin solmussa olevilla argumentilla niin hullun maineenhan siitä saisi, uskonnoissa menee mikä hyvänsä läpi ainakin joillekin.

    • Anonyymi

      Vanhan testamentin mukaan ei ole olemassa taivasta, Isää, eikä varsinkaan taivaanisää. Uuden testamentin jumala eli taivaanisä on eri jumala, mitä VT:ssä on.

      • Tuolla logiikalla Adamilla, Nooalla, Abrahamilla ja Mooseksella oli eri jumalat.


    • Joka tapauksessa Isää ei tunne kukaan muu kuin Poika ja kenelle Poika hänet ilmoittaa.
      Itse pidin pitkän aikaa Jumalana kerubia nimeltä Jehova-Nissi eli Tosi Jumala. Häntä vaikka hän on naispuolinen taivaan kuningatar. Tunnettu myös nimillä Isis, Pallas Athene, Afrodite jne.
      Myöhemmin kohtasin Jehovan todistajat ja Ilmestyi Jehova, Kristus, Kolmas Taivas, Aabraham, Neitsyt Maria, mutta tuo ilmestys oli vajaavaltainen ja sen esittämä Jehova hahmo oli lähinnä enkeliä tai avataria muistuttava.
      Myös Krishnaan ja Allahiin olen tutustunut henkinä, mutta nekin vaikuttavat enemmän enkeleiltä ja avatareilta kuin oikeasti Jumalilta.

      OIKEAA JUMALAA EI TUNNE KUKAAN MUU KUIN POIKA JA KENELLE POIKA TAHTOO HÄNET ILMOITTAA. Sitä en tiedä minkä vuoksi Ilmestyksiä näkymättömistä enkeleistä ja luomuksista; kerubeista, serafimeista yms. avatareina esiintyy. Hetken aikaa ne olivat minulle suuria asioita, mutta kuivuivat kokoon kun tavalliset venäläiset johtohenkilöt alkoivat luoda omia avatareja Jehovasta ja Jahvesta yms. Nykyisin on paljon henkiä ja avatareja, jotka ovat lähinnä Saatanan luomuksia ja ne ovat sangen vaikuttavia ja jopa vaikuttavampia kuin aiemmat omat avatar kokemukseni.

      Lyhyesti: JUMALAA EI TUNNE KUKAAN MUU KUIN POIKA JA JOLLE POIKA TAHTOO HÄNET ILMOITTAA. Apostoli Paavali ilmaisi, että maailmassa on kyllä monia Jumalia ja Herroja, mutta hän vaati itselleen kunniaa tulla kutsutuksi uskovaisten Isäksi, koska oli evankeliumia saarnaamalla pystyyn laittanut seurakunnan.

      Millainen ylipäänsä on ulkonäöltään oikea Jumala? Mistä tietää kun hänet kohtaa, että on kohdannut oikean Jumalan? Itse odotan Imaami Mahdia ja häneen liittyviä merkkejä mm. ODOTTAMATONTA AURINGONPIMENNYSTÄ RAMADANIN AIKANA JNE. Myös kuuluu ääni, joka sanoo TÄSSÄ ON IMAAMI MAHDI tms.

      Oikealta Jumalalta vaaditaan yhä suurempia ja suurempia merkkejä ja täsmällisempää sanan toteuttamista. Vasta kun alkavat todella suuret merkit voidaan uskoa kyseessä olevan oikean Jumalan.

      • Lainaus: "Oikealta Jumalalta vaaditaan yhä suurempia ja suurempia merkkejä ja täsmällisempää sanan toteuttamista. Vasta kun alkavat todella suuret merkit voidaan uskoa kyseessä olevan oikean Jumalan."

        Kommenttisi nostaa mieleen nämä:
        Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden. Ilm 13:13
        Jumala lähettää heille voimakkaan eksytyksen, niin että he uskovat valheeseen,
        2 Tess 2:11


    • Anonyymi

      Tota..
      Seisooko kristian takanasi..

    • Monet ei ymmärrä sitä perusasiaa ,että Jumala on Henki ...Isä ja Poika ovat samaa Henkeä .Ei siis ole kahta erillistä Henkeä vaan he ovat yhtä ja samaa Henkeä .Ei siis pidä ajatella ihmismäisesti isä ja poika vaan taivaallisesti.
      Sama asia kuin Jumalan henki on kaikkialla ja silti Jumala on taivaassa valtaistuimellaan ja Poika Hänen vierellään .
      Poika on taivaassa ja silti Hän on meidän kanssamme joka ikinen päivä maailmanloppuun saakka .
      Hengestä täytyy ajetella Hengen tavoin .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe