Kirjaviisaat

Anonyymi

Totuus ei löydy raamatusta, vaan Jumalasta.

Ymmärtäkää ero.

36

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

KR 1933/-38 Apostolien teot
      13:22 'Minä olen löytänyt Daavidin,
      Iisain pojan,
      sydämeni mukaisen miehen,
      joka on tekevä kaikessa minun tahtoni.'

13:23 Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi,

13:24 sittenkuin Johannes ennen hänen tuloansa oli saarnannut parannuksen kastetta kaikelle Israelin kansalle.

13:25 Mutta kun Johannes oli juoksunsa päättävä,
      sanoi hän:
      'En minä ole se,
      joksi minua luulette;
      mutta katso,
      minun jälkeeni tulee se,
      jonka kenkiä minä en ole arvollinen jaloista riisumaan.'

13:26 Miehet,
      veljet,
      te Aabrahamin suvun lapset,
      ja te,
      jotka Jumalaa pelkäätte,
      meille on tämän pelastuksen sana lähetetty.

13:27 Sillä koska Jerusalemin asukkaat
      ja heidän hallitus miehensä eivät Jeesusta tunteneet,
      niin he tuomitessaan hänet myös toteuttivat profeettain sanat,
      joita kunakin sapattina luetaan;

13:28 ja vaikka he eivät löytäneet mitään,
      mistä hän olisi kuoleman ansainnut,
      anoivat he Pilatukselta,
      että hänet surmattaisiin.

13:29 Ja kun he olivat täyttäneet kaiken,
      mikä hänestä on kirjoitettu,
      ottivat he hänet alas puusta
      ja panivat hautaan.

13:30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.

13:31 Ja hän ilmestyi useina päivinä niille,
      jotka olivat tulleet hänen kanssansa Galileasta Jerusalemiin
      ja jotka nyt ovat hänen todistajansa kansan edessä.

13:32 Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman,
      että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, herättäen Jeesuksen,

13:33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu:
      'Sinä olet minun Poikani,
      tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt.'

13:34 Ja että hän herätti hänet kuolleista,
      niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen,
      siitä hän on sanonut näin:
      'Minä annan teille pyhät
      ja lujat Daavidin armot.'

13:35 Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo:
      'Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.'
      13:36 Sillä kun Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut,
      nukkui hän
      ja tuli otetuksi isiensä tykö
      ja näki katoavaisuuden.

13:37 Mutta hän,
      jonka Jumala herätti,
      ei nähnyt katoavaisuutta.

13:38 Olkoon siis teille tiettävä,
      miehet ja veljet,
      että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus

13:39 ja että jokainen,
      joka uskoo,
      tulee hänessä vanhurskaaksi,
      vapaaksi kaikesta,
      mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

13:40 Kavahtakaa siis,
      ettei teitä kohtaa se,
      mikä on puhuttu profeetoissa:

13:41 'Katsokaa,
      te halveksijat,
      ja ihmetelkää
      ja hukkukaa;
      sillä minä teen teidän päivinänne teon,
      teon,
      jota ette uskoisi,
      jos joku sen kertoisi teille.'"

• Totta puhut.
      Toisaalta on tärkeä löytää myös tietolähde, josta saa luotettavaa tietoa Jumalasta.

• Anonyymi

Jumala on ainoa luotettava tietolähde mitä Jumalaan tulee.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten kommunikoit hänen kanssaan?

• Anonyymi

Aloittaja ei ilmeisesti ole lukumiehiä ja hän yrittää tehdä omista rajoituksistaan uskonoppia. Jumala kertoo raamatussa kuka ja millainen Hän on. Itse rakennetut jumalakuvat ovat epäjumalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja raamatussa Jumala kertoo kuka Hän on. Piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja raamatussa Jumala kertoo kuka Hän on. Piste.

Ei. Raamattuahan jokainen voi lukea miten sattuu. Kaiken voi aina ymmärtää myös väärin.

Jumala itse kertoo jokaiselle kuka Hän on. Suoraan. Ottaa korvat esiin ja kuulee. Tai vaikka ekatteeks pyytää ja kysyy että voisitko Jumala, jos olet olemassa, todistaa olevasi. Siitä tai muusta vastaavasta se voi lähteä käyntiin.

• Anonyymi

Yleensä ihmiset oppivat tuntemaan jonkun olemalla häneen yhteydessä ja puhumalla hänen kanssaan, tekemällä asioita hänen kanssaan ja niin edes päin.

Emme opettele tuntemaan vanhempiamme lukemalla vanhemmuusoppaita.

Jostain syystä sitten kirjaviisaat luulevat, että Jumala opiskellaan yhden kirjan lauseista joita ei edes ymmärretä.

Ainakaan oikein.

Ei tämä asia ole Jeesuksen ajoista miksikään muuttunut.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei. Raamattuahan jokainen voi lukea miten sattuu. Kaiken voi aina ymmärtää myös väärin.

Jumala itse kertoo jokaiselle kuka Hän on. Suoraan. Ottaa korvat esiin ja kuulee. Tai vaikka ekatteeks pyytää ja kysyy että voisitko Jumala, jos olet olemassa, todistaa olevasi. Siitä tai muusta vastaavasta se voi lähteä käyntiin.

Jumala puhuu sekä Raamatun että Henkensä kautta ihmiselle, jolla on arka ja särkynyt sydän.
        Omassa voimassaan ihminen tulkitsee väärin sekä Raamattua että omaa subjektiivista todellisuuttaan/ sisäisiä ääniään.

• Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

Jumala puhuu sekä Raamatun että Henkensä kautta ihmiselle, jolla on arka ja särkynyt sydän.
        Omassa voimassaan ihminen tulkitsee väärin sekä Raamattua että omaa subjektiivista todellisuuttaan/ sisäisiä ääniään.

Raamattua voi ymmärtää oikein vain Jumalan läsnäollessa. Toisin sanoen vain Pyhän Hengen avustamana. Siis Jumalassa yhtä ollen.

Mutta jos ei tunne Jumalaa, ei osaa tehdä eroa Jumalan ja epäjumalan välillä.

Ja silloin se epäjumala huijaa. Piru lukee raamattua kuin piru, ymmärtämättä sanaakaan ja kirjaimellisesti kaiken ottaen. Siis epähengellisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattua voi ymmärtää oikein vain Jumalan läsnäollessa. Toisin sanoen vain Pyhän Hengen avustamana. Siis Jumalassa yhtä ollen.

Mutta jos ei tunne Jumalaa, ei osaa tehdä eroa Jumalan ja epäjumalan välillä.

Ja silloin se epäjumala huijaa. Piru lukee raamattua kuin piru, ymmärtämättä sanaakaan ja kirjaimellisesti kaiken ottaen. Siis epähengellisesti.

Et pystyisi puhumaan sanaakaan Pyhästä Hengestä, Jeesuksesta ja Pirusta , jos Raamattua ei olisi.

• Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

Et pystyisi puhumaan sanaakaan Pyhästä Hengestä, Jeesuksesta ja Pirusta , jos Raamattua ei olisi.

Ihan varmasti pystyn.

Lukutaitoa ei tarvita.

• Anonyymi

Jumalanne kyky kommikoida on hyvin rajoittunut, kuuromykän simpanssin tasolla. Muutoin hän tekisi asian selväksi ihan nykyaikaisilla tiedotusvälineillä. Raamattu on muinaisjäänne.

Yhtä hyvin voidaan sanoa että totuus löytyy Tonttukirjasta.

• Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

"Omassa voimassaan ihminen tulkitsee väärin sekä Raamattua että omaa subjektiivista todellisuuttaan/ sisäisiä ääniään."

Omat sisäiset äänet ja toiveet vaikuttavat helposti kaikkiin tulkintoihin. Raamatun tunteminen on tärkeää, sillä Jumala ei puhu vastoin raamatun ilmoitusta. Omien toiveiden sekoittamisesta Jumalan puheeseen on paljon surullisia esimerkkejä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan varmasti pystyn.

Lukutaitoa ei tarvita.

Toki pystyt, mutta vain siksi, että jotkut muut ovat lukutaitoisia ja puhuneet Raamatun Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja ei ilmeisesti ole lukumiehiä ja hän yrittää tehdä omista rajoituksistaan uskonoppia. Jumala kertoo raamatussa kuka ja millainen Hän on. Itse rakennetut jumalakuvat ovat epäjumalia.

Ilmeisesti se Jumala ei kelpaa laittomille kristinuskon uskovaisille Hänen Lain rikkojina jo Paavalin ajoilta.

• Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

Toki pystyt, mutta vain siksi, että jotkut muut ovat lukutaitoisia ja puhuneet Raamatun Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä sinulle.

Hah hah! Ihan oikeasti, raamattua ei tarvita.

Sinä olet uskontosi vanki, minä en.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se on. Mutta uskovaisuudessa, jossa raamattu on tullut jumalaksi, niin tätä asiaa ei voi millään ymmärtää.
        Vaikka Jeesus tämän asian Isän tahtomana sanoi seuraavasti: "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

• Anonyymi kirjoitti:

Hah hah! Ihan oikeasti, raamattua ei tarvita.

Sinä olet uskontosi vanki, minä en.

Totta, mionä olen Kristuksen orja (1 Kor 7:22-23)
        Onnekseni hän oli vapaampi kuin kukaan muu ihminen maan päällä, joten hänen seuraamisensa ei ole kaavamaista.

Miten sinun uskonelämäsi ilmenee käytännössä?

• Anonyymi kirjoitti:

Näin se on. Mutta uskovaisuudessa, jossa raamattu on tullut jumalaksi, niin tätä asiaa ei voi millään ymmärtää.
        Vaikka Jeesus tämän asian Isän tahtomana sanoi seuraavasti: "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

Tiedän millaista on pitää Raamattua Jumalana, sillä sekin vaihe on koettu. Tiedän myös, että on ollut ihmisiä, jotka ovat eläneet Jumalan yhteydessä ilman Raamattua.
        Sinäkin lainaat Raamattua kertoaksesi Jumalan luo tulemisesta. Miksiköhän?

• Anonyymi

Totuus josta kirjoitatte on Paavalin jumalan oppia ei sen Jumalan ja Jeesuksen Joiden Lait ja opit ovat ihmisille asetettu.
      Tutkikaa edes hiukan tarkemmin asioita, tai todistatte Lain asettaneita, Jumalaa ja Jeesusta syyllisiksi kristittyjen jo Paavalin aikaan aloittamat laittomuudet joista Jeesus on jo tuomiot asettanut:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15989522/tuhoaako-kristityt-kristillisyyden-maailmasta
      --
      Tässä paavalilais-luterilaisuuden uskontunnustus kristittyjen herra jumalalle.
      Kristilliset, Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamien seurakuntalaiset eivät herra jumalille uskontunnustuksia anna:
      Huomaa, että "selitykseen" sisällössä ovat mm nämä opit:
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
      --
      HUOM!
      Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
      "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."
      --
      Tuollaisiksi ei ole yksikään suomalaistenkaan lapsistakaan syntyneet vaan tuollaisiksi valtion kirkko aivopesettää alaikäisiä lapsia.
      --
      Huomaa myös ilmaisu "Jumalan ainoaan Poikaan" ja vertaa tietoa: 1.Mooseksen kirja: 6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita."
      -
      Se uskontunnustus mitä kirjoissa annette on ulkokulttua eksytykseen aivopesua.
      Ei kai kukaan uskovainenkaan usko maatuneen ruumiinsa ylönousemiseens!!!

• Anonyymi

Eiköhän tällä tekstillä muutu Pyhä Henki kristittyjen epäpyyhydeksi:
        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ----
        raamatun Jumalasta luopuminen
        -
        Kolminaisuus opin kumoaminen:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        -
        Joten, esimerkiksi HEISTÄ yhtä pilkkaamalla; PILKKAA HEITÄ:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
        "3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

• Anonyymi

Raamattu on kirja ja Jumala on Korkein Olento, Kaikkitietävä, Kaikkivaltias...
      Ihmiset, jotka rupesivat profeetoiksi, saivat joitakin viestejä Jumalalta, ja kirjoituttivat ne Raamattuun ja omatkin havaintonsa, mutta heidän tietonsa oli maailman alkeisvoimista pieni, nykyajankin sellaisiin tietoviisaisiin ihmisiin verrattuna...
      Nykyaikana pitäisi jo kirjoittaa parempi ilmoitus Jumalalta, pyytäkää sitä Jumalalta, ja jos pyydätte, se tapahtuu silti vain Israelin kautta, näin Raamatussa sanotaan...

• Anonyymi

Totta! Mutta kristittyjen jumalien tahto.
        Sen vuoksi, Jeesus lähetti omilleen, kristillisille Pyhän Hengen tueksi.
        -
        Kahden Jeesusten syntymät!
        Syntymät:
        1/Matt. 2:1 vertaa 2/Luuk. 2:2-5
        Lisää tietoa täältä: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        -
        Kuka on kristittyjen syntien sovittaja?
        Jeesus ei rikoksia sovittanut; synti = laittomuus = rikos: 1 Johanneksen kirje 3:4-10
        Ja kolmen Jeesuksen kuolemat, ei yksi voi kuolla kolmella eri tavalla:
        1/Matt.27:49, 27:50, vertaa
        2/Joh.19:30
        3/Luuk.23:46.
        --
        Raamatussa olevia Jumalia:
        3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
        -
        2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Paavali ei saanut eroa herrasta:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
        Paavali ei eroa saanut todellisesta herrastaan raamatun mukaan ja se herra jäi kristittyjen herraksi.
        -
        Nykyisin on jo tieto nelillä, että kristityille ollaan tekemässä väärää todistusta antamalla kristillisestä Pietarista kristittyjen ensimmäistä paavia.
        Se ei ole ainoa vääräntiedon linjaus minkä raamatukin kumoaa ja historia.
        Ja raamatun muista eksytyksistä löydätte faktaa täältäkin ja voitte verrata niitä raamattujenne tietoihin jos ette totuutta usko:
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

• Anonyymi

Tunnen useita ihmisiä joilla on henkilökohtainen suhde jumalaan.
      Jokaiselle jumala on kertonut tahtonsa.
      Tahto on jokaiselle erilainen.
      Jokaisen jumala on kaikkien ihmisten ainoa oikea aito ja elävä jumala.
      Kaikkien muitten erilaiset jumalat ovat vääriä.
      Minäkin voisin saada henkilökohtaisen suhteen jumalaan.
      Minunkin jumalani olisi ainoa oikea.
      Kaikkien muitten erilainen olisi väärä.

• Anonyymi

Kunnioitan asennettasi mutta maailman kaikkien kulttuureiden jumalia on virallisesti tieteen mukaan noin 11-miljoonaa.
        Harmi vaan, ettei yksikään niistä täytä raamatun VT:n ensimmäisen lauseen tietoa.
        Näin todistetaan, ettei ole jumalaa joka olisi maailman kaikkeuden luonut.
        Ja, että ihminen keksi jumalan/jumalat
        JA
        ETTÄ ON KORKEAMPI "X" kuin ihmisten keksimä höpötykset jumalista...
        Onhan joulupukkikin olemassa lapsille totuus kunnes totuus paljastuu ja noitiakin kyöpelin vuorilla ja sitten poltetaan lapsiakin noitarovioilla, viellä 2000-luvulla kristittyjen kehitysmaihin suuntautuvissa maissa...:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Noitavainot nykyaikana

Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]
        -
        Joten näinkin on osoitettu kristittyjen jumala laittomuuden jumalaksi jo Paavalin ajoilta miekka sivistyksenä jota Jeesus asettanut lähtyskäskyssään vaikka niin uskotte...

• Anonyymi

HUOM!
        #Tunnen useita ihmisiä joilla on henkilökohtainen suhde jumalaan.#
        -
        Kannettaa ottaa selvää siitä onko kyseessä Jumalaan suhde vain Jeesuksen lähettämään Pyhään Henkeen.
        On muistettava tutkiessaan että eksyttäjäkin voilla sen suhteen takana;
        2.Korinttolaiskirje:
        2:11 ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.
        2Korinttolaiskirje12:
        7Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
        -
        raamatun mukaan Paavali, yhtenä kristinuskon perustajista, ei saanut eroa saatanastaan.

• Anonyymi

Aloituksen kirjoittajalle:
      #
      Anonyymi
      28.8.2019 17:40
      Totuus ei löydy raamatusta, vaan Jumalasta.
      Ymmärtäkää ero.
      #
      Ymmärrän hyvin tekstisi tiedon.
      joten:
      jos tarkoitat kristittyjen jumalaa niin olet väärässä.
      mutta jos tarkoitat ihmiskunnan jumalia yleensä, niin totuus on vielä kauempana.
      -
      Ymmärrä tämä:
      Maailman kaikkien kulttuureiden 11-miljoonasta jumalista ei yksikään ole todistettavasti raamatun VT:n ensimmäisen lausetta pystynyt täyttämään.
      Siis:
      täytyy olla "X" Korkein joka on Kaikkivaltias!
      ja
      näin voimme olla varmoja, että ihmiset ovat keksineet jumalat ja jeesukset....
      -
      Raamatussa olevia Jumalia:
      3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
      3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
      -
      2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      Paavali ei saanut eroa herrasta:
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
      Paavali ei eroa saanut todellisesta herrastaan raamatun mukaan ja se herra jäi kristittyjen herraksi.

• Anonyymi

> Totuus ei löydy raamatusta, vaan Jumalasta.

Mistä Jumalasta, sinun kehittämästäsikö?

• Anonyymi

Onhan laittomuudella valittavana 11-miljoonan jumalien joukosta omansa.

• Raamatun käännöksiä on monenlaisia ja monen tasoisia. Ne eroavat kuin yö ja päivä toisistaan sisällöltään monesti. Samoin on Koraanin käännöksiä monia ja ne kaikki ovat erilaisia ja eri tasoisia. Itse en vuoden 33/38 raamatusta tullut hullua hurskaammaksi. Se näyttää olevan amerikkalaisesta Darby Biblestä väännelty versio. Mutta sitten törmäsin Jehovan todistajien UMK1995 raamattuun, joka antoi paljon vastauksia niihin kysymyksiin joita KR 33 herätti. Vielä enemmän auttoi englanninkielinen KJV raamattu ja jonkin verran Berkeley Revised Edition.

Ilman kunnon raamatun käännöstä ei ole juuri toivoa yhtään mistään asiasta. Tuo KR 1992 on kyllä melko hyvä ja siinä on käytetty Qumranin tekstejäkin apuna. Esim. Profeetta Sakarjan kirja on siin todella mahtava. Lisäksi on vanha BIBLIA aivan kelpo teos yhä vielä.

Mutta tuo Darby Bible väännös KR 33/38 oli viedä minulta hermot. Sen verran vähän se antoi vastauksia ja herätti vain kysymyksen toisensa jälkeen.

• Anonyymi

"melko hyvä" kun Jumalan antama ja Jeesuksen vahvistaman Laki, "älä tee huorin" poistettiin ja korvattiin "älä tee aviorikosta" kristittyjen käskyllä.
        Näin muuttui asenteet Jumalan ja Jeesuksen Tahdosta paavalilais-luterilaisuuden laittomuuden tahtoon asettamalla Jumalan ja Jeesuksen herraksi laittomuuden kristittyjen herrat.

• Anonyymi

joka päivä: PITÄÄ lukea raamattua, vähintään puoli tuntia, opettavat helluntailaiset. . .

nimenomaan: se on KÄSKY, - ei kehotus. . .

• Anonyymi

Totuus jumalasta: sitä ei ole kuin mielikuvituksessa.
      Ymmärrämme toki eron ja sen merkityksen. Minäkin olen eronnut uskonyhteisöstä aikaa sitten.

• Anonyymi

Totuus löytyy lopulta, vaikkei kukaan enää tajua. Mahtavaa että olen täällä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3303
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2965
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2242
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1675
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1634
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      11
      1600
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      22
      1448
    8. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1408
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1381
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      37
      1343
    Aihe