Korjaatteko kaupan ostoskasseja?

Anonyymi

Käytän jopa vuosia samoja muovikasseja ; nyt havaitsin taas n. 10 cm. kylkiviillon S-marketin kassissa- Siihen laitan teipinpalan.

38

50

3Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on yhä 90-luvulta peräisin oleva Ruokavaraston muovikassi käytössä. Värit on haalistuneet ja ilmastointiteipillä on pitänyt paikata sieltä sun täältä, mutta ostokset tulevat kotiin aina yhtä luotettavasti.

      • Anonyymi

        Todella sympaattista. Kivat sulle:):


      • Anonyymi

        "Korjaatteko kaupan ostoskasseja?"

        Tietenkin korjaan. Olen käyttänyt samaan vuoden vanhaan K-marketin muovikassiin varmasti jo 10 rullaa eristysteippiä, á 5€/rulla.

        Nimimerkki: sääteliäs tarkan markan Antti


    • Anonyymi

      Joissakin muovipakkauksissa on terävät reunat jotka viiltävät helposti rikki ohuen roskapussin jota käytän kesällä housuntaskuun mahtuvana kauppakassina.Juuri paikkasin teipillä.

      • Anonyymi

        Minulla on myös jostain messuilta saatu kangaskassi jossa lukee vonkamies.Se vie enemmän tilaa taskusta.


    • Itse käytän isoa, tukevaa kankaista ostoskassia, enkä juuri koskaan osta muovikassia.

      • Anonyymi

        Ostan aina täyden 24-laatikon, ei tarvii kassia.


    • Anonyymi

      Onko kaverit kokeilleet käyttää kahta rikkinäistä muovikassia sisäkkäin? Ne reiäthän eivät osu aina kohdakkoin, jolloin kyllä tarvitsee sitten teippiä.

      • Anonyymi

        Hyvä pointti tuokin. t: Nalle W.... tsoukki


      • Anonyymi

        Tuota kikkaa olen käyttänyt sukissa, kun ei löytynyt yhtään ehjää paria.


    • Anonyymi

      Toi on oikea vastaisku muovikassien heikentämiselle.
      Nimittäin ennen ilmaiset muovikassit eivät revenneet kahvipaketin kulman osumasta. Sittemmin ne ovat niin heikkoja että mitään teräväreunaisia tavaroita ei voi laittaa reunaa vasten.
      Alimmaiseksi siis hedelmät, hedelmät ja juurekset, leivät ym. pyöreämuotoiset. Niiden päälle voi latoa sitten hankalampia pakkauksia niin ettei tule kyljestä ulos.
      Teippaus on hyvä konsti kyllä lisäksi.
      Itse olen alkanut käyttää kaupasta löytyviä pahvilaatikoita ostosten kuljetukseen.
      Ei maksa mitään ja tavarat ei lytisty.
      Lootat sitten pahvin kierrätykseen tai lämmityskaudella uuniin.

    • Anonyymi

      En korjaa, pyrin kokonaan olemaan käyttämättä muovikasseja, kestokassit joskus pesen mutta hygieenisyyssyystä en käytä samaa kassia pitkään,kannattaisi ostaa kunnollinen vahva pesunkestävä kauppakassi, ulkoisestikin näyttäisi siistimmältä, ei mikään ole n iin inhottavaa katsottavaa kuin likainen vanha ruttuinen muovikassi!

    • Anonyymi

      Kyllä korjaan, nimenomaan teipillä olen korjaillut. Aina ei voi mukanaan kuljettaa isoa ostoskassia. käsikassissa on hyvin tiekkaan kierretty kaupan muovikassi tai pari, näin ei tarvitse ostaa aina uutta ja pikkuhiljaa vähenee tuon muovin käyttö.

    • Tutkimusten mukaan muovikassi on parempi ympäristöteko, kuin muut kassit yhteensöä.

    • Anonyymi

      Vaihdoin kassit ämpäriin.

      Kannattaa ostaa ei-kierrätysmuovinen ämpäri. Kestää pidempään.

    • Kohta on kassit tyhjät...

      • Anonyymi

        Oletko kokeillut paikata teipillä?


    • Anonyymi

      Minun kassini ovat nahkaa

    • Anonyymi

      Voi sun, heitin kerran keittiön alakaapista kaksi muovipussillista muovipusseja menemään

    • Anonyymi

      Ostin Alkosta joku vuosi sitten (ei muovi-) kassin, joka on ollut tosi hyvä. Pieniä reikiä on tullut, mutta hyvin on kestänyt. Olin pettynyt, kun toisen sangan ommel irtosi äskettäin. Pitäisi tomertautua ja ottaa neula ja lanka kauniiseen käteen.

    • Anonyymi

      Mulle on kertynyt muovikasseja loppuelämän ajaksi. En ole vielä paikkaillut. Ennen vanhaan ostin aina uuden kassin kaupassa käydessäni.
      Varsin laitoin muovikassiin käyttöönottopäivämäärän 31.3.2019. Eli, kestää ne kuukausia. Viiltoja toki tulee. ehkä alan paikkamaan minäkin. Jää kymmenet muovikassit sitten perinnöksi.

    • Anonyymi

      Kyllä ehdottomasti kannatta muovikassi paikata.
      Teipillä saa kestävän paikan.Kassia voi käyttää monta kuukautta jopa vuoden.

    • Anonyymi

      Ennenvanhaan ne virkkas niistä mattoja, ja kahvipusseista koreja.
      Joten, kun teippi loppuu tai koko kassi on enään pelkkä kolmen sentin teippihökötelmä, son varmasti kestävämpi, kuin mikkään kahvipusseista kyhätty kassi, joka meillä kesti kauppareissuilla 8 vuotta ilman teippiä. Tai joku vanhojen mummojen 80 luvulla käyttämä sokin tai ekan kestävä kangaskassi, joita ihme saattaa syrjäkylillä vieläkin nähdä vanhojen matamien käytössä.

      Mut teippaa vaan, ennen ei nuristu muovikasseista eikä ekoloogisuudesta, kun oli ne näppärät kassit millä kantaa kaupasta maitoa ilman muovikorkkia ja oikiaa ruislimppua, eikä ne hajonnu. Tosi kestäviä kasseja ne.

    • Anonyymi

      Saahan niitä uusia pullonpalautusautomaattien viereisistä roskiksista ihan ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Ne ovat likaisia, pullojen loppunesteet ovat kassien pohjilla ja inhottavan tahmeita, Kuka sellaiseen ostoksensa viittii laittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat likaisia, pullojen loppunesteet ovat kassien pohjilla ja inhottavan tahmeita, Kuka sellaiseen ostoksensa viittii laittaa?

        Voihan ne pestä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ne pestä:)

        Joo olen pessyt useita lämpimällä vedellä, se sokerintahmeus sitten poistuu.


    • Anonyymi

      Kassin voi korjata, kondomi on vähän hankalampi.

    • Anonyymi

      Jos ostoskassissa on pieni sormenpään kokoinen reikä, niin paikkaan sen reijän teipinpalalla. Kassi ei kuitenkaan palaa ostoskäyttöön, vaan käytetään jätepussina.
      Jätepussin pohjan on oltava ehjä, etteivät kahvinsuodsttimet ja muut märät jätteet vuoda lattialle.

      • Anonyymi

        Ei roskapussin niin ehjä tarvi olla.Ite laitan aina sanomalehden pohjalle.Siihen imeytyy hyvin kaikki haisevat nesteet.


      • Anonyymi

        rasisti!


    • Anonyymi

      Itse käytän myös samaa muovikassia useamman kerran..Mutta sellaista missä ei ole minkään kaupan mainosta

    • Juu korjataan🥰

    • Anonyymi

      VapaaValinnan kassi täytyi Lidlissä.

    • Anonyymi

      Kaikista esitetyistä vaihtoehdoista järkevimmältä kuulostaa ämpäri ja aionkin siirtyä ämpärillä ostelemaan. Todennäköisesti en tule enää tarvitsemaan kärryä tai ostoskoriakaan kaupassa kun voin latoa ostokset suoraan ämpäriin. Onko kenelläkään tietoa missä seuraavaksi jaetaan ilmaisia ämpäreitä?

    • Anonyymi

      Muovipussista irronnut reikä ajautuu mereen ja tukkii ekosysteemin viemärin. Sitten vesi nousee ja ehjätkin muovipussit jää veden alle. Lopulta jääkarhut syö kaikki ja jäljelle jää vaan se ja saimaan norppa, joka oli juonessa mukana.

    • Anonyymi

      En korjaa. Käytän ne kyllä aivan loppuun (iso viilto) ja sitten ne menevät vielä roskakassina.

      Mitä aloittaja itse muuten käyttää roskakassina?

    • Anonyymi

      Lajitelkaa on nykyaikaa roskissa ja jätteissä.
      Kahvinporot kompostiin kalanperkeitten kaa.
      Kovat leivänkannikat ovat hevoselle mieleen, vaan ei ole monellakaan omaa pollea tallissa .
      Vanhaa kassia olen käyttänyt puotireissuilla pian parikymmentä v.
      Se on tosin paksummasta muovista tehty, kuten muinoin oli kauppakassit pyöränsarvissa. Olen kyllä sekasyöjä ruuan suhteen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe