EU Kieltää kevytautot

Anonyymi

Elikkäs ostimme pojallemme kevytauton ei ollu halpa maksoi n.30 tuhatta ja nyt eu kieltää ne. Saako korvauksia tai jotain? Voisimme muuttaa sen takaisin normaaliksi autoksi ja myydä, mutta aika tyhmää tämmöinen.

25

133

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olis meijäki likka semmosen saanu mut ei enää uskalla ostaa..

    • Anonyymi

      Aika kallis vehe. Kyllä mopon voin ostaa, mutta en 10x kalliimpaa autoa aatellu lapselle hommata.

      • Anonyymi

        Eu on ihan perseestä kieltää kaiken


    • Anonyymi

      Meijän tytöllä on mopo auto. On jo ollu 2 vuotta kohta saa kunnon auton. hyvää ensi autoa voi ehottaa budjetilla ei oo paljoo väliä kunhan ei mikää öky.

    • Anonyymi

      No mutta suurin osahan täällä palstalla olevista on sitä mieltä että meidän Suomalaisten asioista pitää päättää EU-tasolla.

      Ainoastaan Persut haluaisivat että meillä olisi mahdollisimman hyvä ja kattava suvereniteetti meidän omiin asioihimme, mutta ovat vielä toistaiseksi "alakynnessä" tässä asiassa.

      No eihän se auto hylkyyn mene. Muutat vain normipeliksi ja käytät perheen kakkosautona kunnes "muksu" saa oikean kortin jolla voi sitten itse ajella sillä.

    • Anonyymi

      Ei kantsi tost ensi autost maksaa paljoo kummiski ajaa puuta päin

    • Anonyymi

      Perheellämme onjo 2 autoa. Pitää kai sitte myydä pois, jos kielletään.

    • Anonyymi

      Ihmettelen millä perusteella eu tonki kieltää. Noihan on paljon turvallisempia ku mopo autot.

    • Anonyymi

      15 vuotias saa ajaa jo traktoria mikä painaa tuhansia kiloja ja voi jyrätä koko liikenteen kauhalla, mutta sitten tommonen pieni kevyt auto on niin vaarallinen, että pitää kieltää.

    • Anonyymi

      Anna pojan ajaa mutta ottakaa rajoittimet pois. Muita hitaammin ajelu kiinnittää huomiota. Ei ketään nykyisin pysäytetä, jos verot ja katsastus ovat kunnossa eikä aja ylinopeutta. Itse aloitin ajelun 16 vuotiaana.

    • Anonyymi

      Tuo, että 15 vuotiaat saa ajaa raskaita traktoreita on kyllä omituista. Ei ne varmaa niitten omia ole, vaan vahempien jotka ovat maanviljeliöitä ja omistavat rakennus yrityksen.

    • Anonyymi

      Alkaa koulun henkilökunta ihmettelee jos lapsi tulee normaalia henkilö autoa ajaen päivittäin kouluun

    • Anonyymi

      Kävelkää!
      Terveisin sdp-vasemmisto-vihreät-rkp.

    • Anonyymi

      Ihan on kotikutoinen kielto. Laitakaa Googeliin: teknisen kaupan liitto mopoauto
      niin näettä kenen lobbauksen tulosta tämä soppa on!

    • Anonyymi

      Hommatkaa penskoille mopot ja virittäkää niin että kulkee 80kmh nii ei tartte olla tien tukkeena

    • Anonyymi

      Ei meijän lapset sitä 10 kilometriä kouluun 2 kertaa päivässä ala kävellä ja taksi kyyti ajaa tunnin lenkin alkaa jo päätä särkee rämäsen taksin kyydissä, kun omalla mopolla tai kevyt autolla pääsisi 15 minuutissa.

    • Anonyymi

      Kyllä minun lapsuudessa kaikilla pojilla oli mopot. Ei kukaa mitää autoa ajanu.

    • Anonyymi

      Antaa lapsien tulöa vaikka hevosella kouluun ei enää ilmaa tartte saastuttaa

    • Anonyymi

      Hyvä EU! Todella järkevä päätös - ei 15 vuotiaat, autokoulua käymättömät kuulu auto rattiin!

      • Anonyymi

        Ollanko me Suomalaiset todellakin niin nössöä porukkaa että EU sanelee aivan kaiken mitä täällä saadaan tehdä?


      • Anonyymi

        Teknisen kaupan liitto onnistui heittämään kapulat rattaisiin. Kaikki nuo varaumat ovat heidän kynästään. Pyrkivät varmistamaan mopoautojen jälleenmyyjien aseman jatkumisen, vaikka siinä sitten joukolle nuoria käykin huonosti.

        Kun sitten EU:lle ei toimitettu vasta-argumentteja, niin näköjään meni läpi sukkana.


    • Anonyymi

      Hyvä päätös noille janipettereille ei mitään autoja tuntuu että kokoajan vaan tyhmyys tiivistyy senverran hullua menoa jo mopoilla ja kukaan taikka mikää ei noiden mussukoiden päähän saa järkeä ,ajokortti iän voisikin nostaa 25 vuoteen

      • Anonyymi

        Mun puolesta vaikka 50:een.


    • Anonyymi

      Olipa kevyt yritys. Ja viritelmä, lähes himmeli. Näihin voi tottua.

    • Ei hyvä tavaton miksi, miksi, miksi menitte ostaa auton? Miksi? Ettekö jo ymmärrä ja tiedä, että autot ovat ydinsyy luonnon tuhoamiselle ja ympäristön pilaantumiselle (mikromuovit, roskaaminen, teiden rakentaminen, hakkuut jne.jne.). Ja 30 000 ihan hukkaan ! Olkaa hyvät ja aikuistukaa ja muuttukaa järkevämmäksi, olkaa ystävällisiä, luonnon puolesta ja maailmamme puolesta. Tämän päivän trendi ja järki on ilmastojärkevää toimintaa, niin matkailussa kuin muussakin ! Itse täysin tyytyväinen pyöräilyyn ja julkisiin.
      Tässä erittäin hyvä adressi tämän asian hoitamiseen:
      https://www.adressit.com/ei_uusille_kevytautoille_ja_mopoautot_pois_liikenteesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe