Oltermann juustot saivat Venäjällä lisäksi merkinnän "Hyvää kotimaasta"

"Pakotteiden"
johdosta suomalaista meijerijätettä ei enää rahdata Venäjälle,
vaan kaikki Venäjällä myytävät juustot
ja meijerituotteet ovat nyt saaneet "hyvää kotimaasta"

eli hyvää Venäjältä merkinnän, luotettava laadunvalvonta, kotimaisuus, sekä kotimaan eli Venäjän työllisyys aste ovat monelle kuluttajalle tärkeät.
Tietysti myös laadukkaat kotimaiset lähituottajien tuottamat raaka-aineet jotta tuontia EU-alueelta ja etenkin Suomesta voitaisiin vähentää.

Siirtykäämme siis kotimaisiin elintarvikkeisiin, ja unohtakaamme finsskien teurasjätteet jätteiden syntysijoillensa.

Ruuantuotannossa kotimaisuus (Ruuat tuotettu täällä Venäjällä) on jokaiselle isänmaalliselle henkilölle tärkeää. :)

59

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venäjä on nousemassa maailman kolmanneksi talousmahdiksi neljänneltä sijaltaan.

      Se johtunee siihen kohdistuneista laajoista talouspakotteista.

      • Niinpä, minä tosin asun täällä venäjän puolella Viipurissa, eli olen tavallaan ryssä vaikka olenkin suomen kansalainen.


      • Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

        Niinpä, minä tosin asun täällä venäjän puolella Viipurissa, eli olen tavallaan ryssä vaikka olenkin suomen kansalainen.

        Kylläpäs näitä Venäläisiä nyt sikiää tälle palstalle.

        Nopeasti NATOon ennenkuin hirveät baretit saapuu rajan takaa.

        Kannattaa äänestää Kokoomusta jotta Suomi saadaan NATOon nopeasti.


      • Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

        Niinpä, minä tosin asun täällä venäjän puolella Viipurissa, eli olen tavallaan ryssä vaikka olenkin suomen kansalainen.

        Edelleen olet silti henkisesti sairas idiootti joka uskoo litteään maahan.


      • Anonyymi

        Venäjä on Espanjan kokoinen kansantalous ja merkitys vajuu yhä alemmas.


      • Anonyymi

        Natsilla on taas ihan omat tilastot. Ryssien bkt on Italian kanssa samaa kokoa, vaikka teillä on rikkaita oligarkkeja, kansa on köyhää.


      • Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

        Niinpä, minä tosin asun täällä venäjän puolella Viipurissa, eli olen tavallaan ryssä vaikka olenkin suomen kansalainen.

        Oletko maistanut venäläistä juustoa? Jos olet niin ymmärrät miksi he mielellään ostavat juustonsa suomesta. Sama koskee kaikkia elintarvikkeita. Ootko nähnyt kalaosastojen kala-altaat joissa on eläviä kaloja. Suomunsa tiputtaneet ahtaassa pikku altaassa lilluvat kalaparat on varmasti herkullisia. Suomessa/Euroopassa se olisi eläinrääkkäystä.
        Neuvon ostamaan vain selvästi ulkomaalaisia ruokatuotteita Venäjällä käydessäsi. Niin tekevät he itsekin.
        Tietenkin spurgulle kelpaa kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko maistanut venäläistä juustoa? Jos olet niin ymmärrät miksi he mielellään ostavat juustonsa suomesta. Sama koskee kaikkia elintarvikkeita. Ootko nähnyt kalaosastojen kala-altaat joissa on eläviä kaloja. Suomunsa tiputtaneet ahtaassa pikku altaassa lilluvat kalaparat on varmasti herkullisia. Suomessa/Euroopassa se olisi eläinrääkkäystä.
        Neuvon ostamaan vain selvästi ulkomaalaisia ruokatuotteita Venäjällä käydessäsi. Niin tekevät he itsekin.
        Tietenkin spurgulle kelpaa kaikki.

        Piti sanoa, tietenkin spurguille ja ryssille kelpaa kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti sanoa, tietenkin spurguille ja ryssille kelpaa kaikki.

        Missä se ero on?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi johtaa venäjäpakotteiden noudattamisessa. Keskieurooppa on lisännyt viime vuonna kauppaa Venäjän kaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=Fau65YzjsJU

        Siellä robottiääni kertoo viimeisimpiä propaganda"uutisia" ja salaliittoteoriapalsta ottaa kaiken tosissaan.


      • Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

        Niinpä, minä tosin asun täällä venäjän puolella Viipurissa, eli olen tavallaan ryssä vaikka olenkin suomen kansalainen.

        Pääset kuitenkin nettiin ????


    • Finnskit varmaan itkee kun suomalaista jätettä ei enää myydä venäjällä :D :D xD vittu, että suomalaiset on TYHMIÄ! Idiootteja! :D xD

      • Anonyymi

        Sinä olet hyvä esimerkki henkisesti sairaasta idiootista, luulet että maailma on litteä vastoin kaikkia todisteita.
        Et ole tainnut ikinä olla työelämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet hyvä esimerkki henkisesti sairaasta idiootista, luulet että maailma on litteä vastoin kaikkia todisteita.
        Et ole tainnut ikinä olla työelämässä.

        Tää Delphin on äitinsä mukana Suomeen tullut ryssä joka on aikoinaan saanut myös Suomen passin. Osa näistä ryssistä on patriootteja venäjälleen vaikka siinä maassa ei ole mitään ihailtavaa. Tuokin ryssä nostaa Kelarahat suomesta ja asuu leveillen Viipurissa. Macho autokin on hommattu noilla samoilla rahoilla.
        Suurin osa ryssistä on hieman alkukantaisia ihmisiä. Koulutuskin on mitä on. Vanhempien pitää maksella lapsiensa koulujen/opettajien kuluja. Edes englantia ei opeteta ellei kylässä satu asumaan englanninkielen taitoinen opettaja. Säälittävä maa mutta onneksi me suomalaiset voimme shoppailla edullisesti siellä.
        Ryssien armeija on heikko, siellä vielä luotetaan siihen että "lihaa rajalle" jos tulee sota. Niitten miljardeille tankeille jne. ei löydy osaavaa porukkaa.


    • Niin.

      Olen ymmärtänyt että Venäjä oli suomalaisille todella mieluisa ja hyvin tuottava kauppakumppani lukuisilla aloilla.

      Oli täysin järjen vastaista tuhota tuo kumppanuus.
      EU on tuhoamassa maatamme.

      • Anonyymi

        Suomi on itse valinnut tiensä. Ilman kenenkään painostusta? No, ehkä EU. ja bilderberg, vapaamuurarit ym ovat painostaneet suomea että halvan lainarahan tulo loppuu jos ei tehdä niin ja näin?

        Venäjääkin yritettiin kiristää Kreikan velkakriisin yhteydessä, v.2008, että ryssä maksaisi tai edes takaisi kreikan lainoja, venäjä ei itsenäisenä, ja euron ulkopuolisena maana siihen suostunut, ja EU aloitti kiristämisyritykset jotka voi päättyä huonosti..

        Minä olen suomen armeijan vääpeli, mutta olen luovuttanut sotilaspassini venäjän viranomaisille, sekä kaiken armeijassa saamani tiedon, sain noin 35000€ ja pärjään venäjällä nyt hyvin,
        Tämä raha on ruplissa helvetin iso raha täällä venäjällä. Tiedän aika paljon suomen armeijan kriisiajan valmiudesta, ja armeijan asekätköistä, olen antanut nämä tiedot venäjän armeijalle kostoksi siitä, että suomessa en saanut ikinä kunnon ammattia enkä kunnon palkkausta.


      • Unohdin mainita että eliittimme ja heidän nuoleskelevat poliittiset rakkikoiransa ovat kilvan tuhoamassa maatamme.

        Kuolema koirille!


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Unohdin mainita että eliittimme ja heidän nuoleskelevat poliittiset rakkikoiransa ovat kilvan tuhoamassa maatamme.

        Kuolema koirille!

        Kenen rakkikoira sinä olet? Ketä sinä nuoleskelet?

        Koska olit ajatellut kuolevasi, et kuulu tänne?

        Voisiko se olla jo pian?


      • nazi kirjoitti:

        Unohdin mainita että eliittimme ja heidän nuoleskelevat poliittiset rakkikoiransa ovat kilvan tuhoamassa maatamme.

        Kuolema koirille!

        Et unohtanut, olet sen jo sanonut monta kertaa.
        Dementia jo noin nuorella iällä?

        Alkuperäinen venäläinen dementiahan meni niin, että vanha venäläinen vaimo kävelee tyhjää ostoskassia kantaen tien laitaa, eikä millän voi muistaa, onko hän nyt menossa kauppaan vai jo tulossa sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on itse valinnut tiensä. Ilman kenenkään painostusta? No, ehkä EU. ja bilderberg, vapaamuurarit ym ovat painostaneet suomea että halvan lainarahan tulo loppuu jos ei tehdä niin ja näin?

        Venäjääkin yritettiin kiristää Kreikan velkakriisin yhteydessä, v.2008, että ryssä maksaisi tai edes takaisi kreikan lainoja, venäjä ei itsenäisenä, ja euron ulkopuolisena maana siihen suostunut, ja EU aloitti kiristämisyritykset jotka voi päättyä huonosti..

        Minä olen suomen armeijan vääpeli, mutta olen luovuttanut sotilaspassini venäjän viranomaisille, sekä kaiken armeijassa saamani tiedon, sain noin 35000€ ja pärjään venäjällä nyt hyvin,
        Tämä raha on ruplissa helvetin iso raha täällä venäjällä. Tiedän aika paljon suomen armeijan kriisiajan valmiudesta, ja armeijan asekätköistä, olen antanut nämä tiedot venäjän armeijalle kostoksi siitä, että suomessa en saanut ikinä kunnon ammattia enkä kunnon palkkausta.

        Olet varmaan saanut Suomessa palkkaa ihan kykyjesi mukaan. Onhan se vähän se.

        Huvittavaa että venäläisen uustuotannon elintarvikkeet pakataan Suomi-brändien mukaisiin pakkauksiin. Kertoo ansaitusti paljon venäläisten luottamuksesta omiin tuotteisiin.


      • "Oli täysin järjen vastaista tuhota tuo kumppanuus.
        EU on tuhoamassa maatamme. "

        Venäjä itse tuhosi ulkomaankauppansa järjettömällä aggressiollaan.

        Nazi, kun mies lyö toisen kuoliaaksi ja joutuu siitä lusimaan, niin onko meillä tapana sanoa, että "tuomari tuhosi nänen vapautensa"?
        .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on itse valinnut tiensä. Ilman kenenkään painostusta? No, ehkä EU. ja bilderberg, vapaamuurarit ym ovat painostaneet suomea että halvan lainarahan tulo loppuu jos ei tehdä niin ja näin?

        Venäjääkin yritettiin kiristää Kreikan velkakriisin yhteydessä, v.2008, että ryssä maksaisi tai edes takaisi kreikan lainoja, venäjä ei itsenäisenä, ja euron ulkopuolisena maana siihen suostunut, ja EU aloitti kiristämisyritykset jotka voi päättyä huonosti..

        Minä olen suomen armeijan vääpeli, mutta olen luovuttanut sotilaspassini venäjän viranomaisille, sekä kaiken armeijassa saamani tiedon, sain noin 35000€ ja pärjään venäjällä nyt hyvin,
        Tämä raha on ruplissa helvetin iso raha täällä venäjällä. Tiedän aika paljon suomen armeijan kriisiajan valmiudesta, ja armeijan asekätköistä, olen antanut nämä tiedot venäjän armeijalle kostoksi siitä, että suomessa en saanut ikinä kunnon ammattia enkä kunnon palkkausta.

        " ...kostoksi siitä, että suomessa en saanut ikinä kunnon ammattia enkä kunnon palkkausta. "

        Oletpa sinä järjestänyt elämäsi tyhmästi. Olisit mennyt heti ennen asevelvollisuutta sinne venäjälle niin olisit saanut hienon ammatin ja 35000 euron kuukausipalkan heti rajalla. On se niin ihana maa. Siellä vääpelit pääsee pressaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on itse valinnut tiensä. Ilman kenenkään painostusta? No, ehkä EU. ja bilderberg, vapaamuurarit ym ovat painostaneet suomea että halvan lainarahan tulo loppuu jos ei tehdä niin ja näin?

        Venäjääkin yritettiin kiristää Kreikan velkakriisin yhteydessä, v.2008, että ryssä maksaisi tai edes takaisi kreikan lainoja, venäjä ei itsenäisenä, ja euron ulkopuolisena maana siihen suostunut, ja EU aloitti kiristämisyritykset jotka voi päättyä huonosti..

        Minä olen suomen armeijan vääpeli, mutta olen luovuttanut sotilaspassini venäjän viranomaisille, sekä kaiken armeijassa saamani tiedon, sain noin 35000€ ja pärjään venäjällä nyt hyvin,
        Tämä raha on ruplissa helvetin iso raha täällä venäjällä. Tiedän aika paljon suomen armeijan kriisiajan valmiudesta, ja armeijan asekätköistä, olen antanut nämä tiedot venäjän armeijalle kostoksi siitä, että suomessa en saanut ikinä kunnon ammattia enkä kunnon palkkausta.

        Olisit hakenut ylennystä rättivääpelistä rätätätä-vääpeliksi! Lehväslaihon kirjoissakin kovimmat jätkät ovat vääpeleitä.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Unohdin mainita että eliittimme ja heidän nuoleskelevat poliittiset rakkikoiransa ovat kilvan tuhoamassa maatamme.

        Kuolema koirille!

        Minäkin pidän enemmän kissoista.


      • Anonyymi
        Fat_Earth kirjoitti:

        "Oli täysin järjen vastaista tuhota tuo kumppanuus.
        EU on tuhoamassa maatamme. "

        Venäjä itse tuhosi ulkomaankauppansa järjettömällä aggressiollaan.

        Nazi, kun mies lyö toisen kuoliaaksi ja joutuu siitä lusimaan, niin onko meillä tapana sanoa, että "tuomari tuhosi nänen vapautensa"?
        .

        "Venäjä itse tuhosi ulkomaankauppansa järjettömällä aggressiollaan"

        Höpö höpö. Öljy käy kaupaksi aina, ja ryssät vanhana kauppiaskansana tietävät sen kyllä. Ryssät möivät jo ennen kuin heillä oli laukut, ja suomalaisugrilaisilla alueilla Ryssänmaassa kaupungit ovatkin ryssien perustamia.

        Ruotsalaiset muuten ovat myös lähes ryssiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Venäjä itse tuhosi ulkomaankauppansa järjettömällä aggressiollaan"

        Höpö höpö. Öljy käy kaupaksi aina, ja ryssät vanhana kauppiaskansana tietävät sen kyllä. Ryssät möivät jo ennen kuin heillä oli laukut, ja suomalaisugrilaisilla alueilla Ryssänmaassa kaupungit ovatkin ryssien perustamia.

        Ruotsalaiset muuten ovat myös lähes ryssiä.

        Öljy ja kaasu.
        Tässä oli puhe EU:n taloudellisista pakotteista Venäjää vastaan Ukrainan ja Krimin miehityksen johdosta.


    • Anonyymi

      Quorassa oli kysymys: Paljonko venäläisille trolleille maksetaan ja voiko työtä tehdä kotikoneelta? Koska Nazi ja Delphin päivystävät palstalla 24/ 7 seitsemänä päivänä viikossa ja kuuluvat suomi24-foorumin aktiivisimpiin kirjoittajiin, oletan, että he osaavat vastata kysymykseen.

      Vai teettekö "hyvää" myyräntyötä ilmaiseksi? Se vasta olisi typerää.

      Arvostan venäläisiä, venäläistä kulttuuria ja Venäjän historiaa. Venäjän sisä- ja ulkopolitiikkaa en ole koskaan arvostanut. Putin on autoritäärinen ja vainoharhainen mulkku, joka kuvittelee, että suuri Venäjä on hänen henkilökohtaista omaisuuttaa, eikä ihmiset selviä ilman hänen isällistä valvontaansa.

      Tuo Delphinin ja Nazin trollailu on ärsyttävää. Ehkä sen on tarkoituskin olla ärsyttävää. Mitään muuta vaikutusta sillä ei ole. Toivottavasti saatte työstänne jonkinlaisen korvauksen.

      • Anonyymi

        Delphi ja nazi ovat seiskan toimittelijoita. Seiska maksamat palkat kun ovat lehden juttujen tason mukaisia, niin toimittelijat saavat täydentävää työmarkkinatukea.

        Seiskastakin huomaamme, että ruotsalaiset ovat paitsi homonoloisia, myös lähes ryssiä.


      • Heitän vastapallon. Paljonko EU ja länsitrolleille maksetaan kun yritätte lopettaa venäjä syytöksillä kaiken demokraattisen keskustelun internetissä.

        Pohjois-koreakin muuten oli aito demokratia vielä vuonna 1953. Valtio luisui nopeasti diktatuuriksi kun kaikki paha oli rajojen ulkopuolella, kansalaiset uskoi hallinnon propagandaan ja elävät nyt oman aiemmin palvomansa diktaattorin alaisuudessa.

        Muistuttaa liiankin hyvin EU presidenttiä Ursula Won Der Leyeniä ja suomen pääministeri Sanna Marinia jonka diktatuuria nyt hetkeksi vaalit tulivat häiritsemään.


    • Siis et paheksuisi jos Venäjä valloittaa puoli Suomea ja Ahvenanmaan. Arvelinkin niin. Mutta paheksuisit, jos siitä hyvästä Venäjälle koituisi joitakin taloudellisia pakotteita. Niinkin arvelin.

      Ei Suomi ammu itseään jalkaan vaan Venäjä törkeällä käytöksellään, äläpäs vääristele syitä ja seurauksia. Venäjä heiluu kuin murrosikäinen lasten hiekkalaatikolla ja hakkaa pienempiään.

      Suomi paitsi osallistuu pakotteisiin, myös paheksuu syvästi Venäjän piittaamattomuutta kansainvälisestä oikeudesta, sopimuksista joita on itse tehnyt, sitoumuksista joita on itse antanut, imperialistisia, ekspansiivisia ja aggressiivisia toimia kaikkia naapurimaitaan vastaan. Suomi siis pitää pakotteita täysin aiheellisina, ei tarvinnut paljon puhua meitä ympäri.
      Jos Venäjä haluaisi tehdä jotain pakotteiden lieventämiseksi, niin olisi hyvä aloittaa Krimin palauttamisesta oikeille omistajilleen ja vetäytyä Ukrainalle kuuluvasta Dombassista. Heti helpottaisi. Lisää helpottaisi kun lopettaisitte urheilussa fuskaamisen kemiallisesti terästetyillä suurvaltamuskeleillanne ja luonnon saastuttamisen ja tuhoamisen Siperiassa lyhytnäköisillä äkkiä voittoa lupaavilla projekteillanne ja sammuttaisitte metsäpalonne. - Mutta tämmöistähän ei tule koskaan tapahtumaan, kunhan unelmoin.

      En ole leipäkade. Syö pois vaan venäläistä kotimaista Oltermannia.
      Oltermannia notkuu Suomessa hyllyt ihan niinkuin ennenkin, ehkä se siksi on nyt halvempaa kun sitä tehdään halvemmalla Venäjällä. Itse en sitä ole koskaan syönyt.

      Väität ihan tosissasi että Oltermanni- juustoa ja jugurtteja teki ennen Suomessa 5000 ihmisen armeija pelkästään Venäjän vientiin? Ohhoh. Tuskin edes 150 paineli juustolinjan, jugurttimyllyn ja pakkauslinjan nappuloita. Ja nytkö on laatu parempa? Pitäkää hyvänänne.
      Eikä olisi pahitteeksi maksaa Neuvostoliiton kaatuessa olankohautuksilla Suomen teollisuudelle maksamatta jätetyt vientilaskut, jos kerran siellä niin ollaan huolissaan Suomen työpaikoista. Siinä rytäkässä venäläiset veivät moninverroin enemmän työpaikkoja meiltä kuin pari juustolinjaa kuule. Siellä ne muhii teidän oligarkkien ja Putinin lompsassa nekin Suomelta varastetut rahat.

      Kuule Delphin. Jos Suomessa tehdyt tuotteet ovat niin paljon huonompilaatuisia kuin Venäjällä tehdyt, niin miksi ihmeessä Venäjä niitä huonoja tuotteita täältä halusi ja yhä haluaa ostaa? Onko teillä siellä niin perkeleesti liikaa sitä pestävää rahaa ettei tiedä mihin vittuun sitä tunkisi ettei siihen tukehdu ja Suomessa sattui olemaan yksi sopiva reikä juustopuolella auki? Ja nyt valitatte, ettei enää saa edes Suomeen työntää sitä liika rahaa, pitää yrittää löytää kotimainen venäläinen reikä mihin rahaa vois vielä jotenkin tunkea pois jaloista pyörimästä? Vai mistä siinä oli kysymys? Meillä on aina ollut sellainen käsitys, että venäläiset pitivät suomalaisesta juustosta. Mutta nythän sekin väärinkäsitys on sitten oikaistu. Kiitos.

      Ja miten se Venäjää muka vahingoitti, että niitä paskoja suomalaisia tuotteita ei enää saanutkaan ostaa Suomesta? Hä? Miksette siellä Venäjällänne tehneet niitä alun perinkin ihan itse, mitä sitä suomalaista paskaa täältä piti vongata? Hä???

      Olet sinä aika ihmeellinen politrukki. Ammu itseäsi jalkaan äläkä soita suutasi Suomen sisäisistä asioista. Me pärjätään ihan hyvin EU:ssa ilman fanatismia ja paremmin ilman Putinin riistoroistokokomentoa ja sen renkejä täällä trollaamassa.
      .

      • Anonyymi

        Oltermanni haukuttu, pitääpä muistaa ostaa sitä seuraavalla kerralla kaupassa asioidessa.


    • Anonyymi

      Venäjän presidentillä on sellainen harhakäsitys, että kun Venäjän alue kasvaa, niin hän itse kasvaa mukana.

    • Anonyymi

      Jaa olisihan se pitänyt arvata, että tärkeimmät litteä maa trollit täällä on myös venäjätrolleja.

      • Litteällä maalla ei ole tärkeitä trolleja. On vain surkeita trolleja.


    • Anonyymi

      Venäjällä on pieni bäckman presidenttinä.

    • Anonyymi

      eu:ta näyttää suunnattomasti ketuttavan kun pikkuinen suomi voi olla eu:sta riippumaton venäjäntuonnillaan tarvittaessa

      • Pakotteiden alaisten tuoteryhmien vientiosuus oli ennen Ukrainan kriisiä vain puolisen prosenttia koko tavaraviennistä Venäjälle. PUOLI PROSENTTIA. Se on 0.5 / 100.
        https://www.etla.fi/julkaisut/pakotteiden-vaikutus-suomen-vientiin-venajalle/

        "Venäjä vastasi lännen talouspakotteisiin kieltämällä lähes kaiken ruoan tuonnin Yhdysvalloista, EU-maista ja muutamista muista länsimaista[10]. Myöhemmin maa laajensi tuontikieltoja. Venäjä myös päätti tuhota salakuljetetut elintarvikkeet rajalla. " - wikipedia.

        EU ei kieltänyt Suomea viemästä Oltermannia, vaan Venäjä kielsi sen tuonnin. Koko Oltermanni ei vaikuttanut pätkääkään Suomen talouteen sinne eikä tänne. PUOLI PROSENTTIA!!!!!

        Mistä nämä diletantit täällä oikein leukojaan repivät? Haisee pahalta, peskää hampaanne!

        Suomi on jo eusta riippumaton ulkomaankaupassaan. Suomi saa ostaa ja myydä mistä ja minne tahansa. Paitsi myydä oltermanneja venäjälle, kun ne kielsi sen, mutta hällä väliä. PUOLI PROSENTTIA!!!!!


      • Anonyymi
        Fat_Earth kirjoitti:

        Pakotteiden alaisten tuoteryhmien vientiosuus oli ennen Ukrainan kriisiä vain puolisen prosenttia koko tavaraviennistä Venäjälle. PUOLI PROSENTTIA. Se on 0.5 / 100.
        https://www.etla.fi/julkaisut/pakotteiden-vaikutus-suomen-vientiin-venajalle/

        "Venäjä vastasi lännen talouspakotteisiin kieltämällä lähes kaiken ruoan tuonnin Yhdysvalloista, EU-maista ja muutamista muista länsimaista[10]. Myöhemmin maa laajensi tuontikieltoja. Venäjä myös päätti tuhota salakuljetetut elintarvikkeet rajalla. " - wikipedia.

        EU ei kieltänyt Suomea viemästä Oltermannia, vaan Venäjä kielsi sen tuonnin. Koko Oltermanni ei vaikuttanut pätkääkään Suomen talouteen sinne eikä tänne. PUOLI PROSENTTIA!!!!!

        Mistä nämä diletantit täällä oikein leukojaan repivät? Haisee pahalta, peskää hampaanne!

        Suomi on jo eusta riippumaton ulkomaankaupassaan. Suomi saa ostaa ja myydä mistä ja minne tahansa. Paitsi myydä oltermanneja venäjälle, kun ne kielsi sen, mutta hällä väliä. PUOLI PROSENTTIA!!!!!

        "Koko Oltermanni ei vaikuttanut pätkääkään Suomen talouteen sinne eikä tänne. PUOLI PROSENTTIA!!!!"

        Kyllä se vaikutti. Monet maidontuottajat joutuivat vaikeuksiin hinnan laskiessa, ja elintarviketeollisuus irtisanoi väkeä. Sen puolen prosentin kerrannaisvaikutukset olivat huomattavia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Koko Oltermanni ei vaikuttanut pätkääkään Suomen talouteen sinne eikä tänne. PUOLI PROSENTTIA!!!!"

        Kyllä se vaikutti. Monet maidontuottajat joutuivat vaikeuksiin hinnan laskiessa, ja elintarviketeollisuus irtisanoi väkeä. Sen puolen prosentin kerrannaisvaikutukset olivat huomattavia.

        Suomi on kärsinyt muita vähemmän EU:n Venäjän vastaisista kauppapakotteista.

        ”EU:n Venäjän vastaisten kauppapakotteiden vaikutus länsimaiden vientiin” (ETLA Raportti 95) osoittaakin, että pakotteiden alaisia tuotteita vietiin Venäjälle vielä vuosina 2015-2017, mutta selvästi vähemmän kuin edellisinä vuosina. Berg-Andersson muistuttaa, että vientikielto ei koske sopimuksia, jotka oli tehty ennen asetuksen voimaantuloa 12.9.2014.

        – On itse asiassa hyvin vaikea saada kattavaa kuvaa kauppapakotteiden vaikutuksista, koska ennen pakotteiden voimaantuloa tehdyt vientisopimukset ovat pysyneet voimassa. Lisäksi pakotteiden alaisiin tuoteryhmiin sisältyy myös toimituksia, joita on pakotteista huolimatta luvallista viedä Venäjälle,
        https://www.etla.fi/ajankohtaista/suomi-on-karsinyt-muita-vahemman-eun-venajan-vastaisista-kauppapakotteista/


    • Anonyymi

      Faktaa: Muiden kehitysmaiden tavoin venäjä on raaka-aineiden tuottaja eikä kykene mainittaviin jalostusasteisiin.
      Putinin politiikan epäonnistumisen vuoksi venäläisen kotitalouden tuloista jo 40% menee ruokaan. "Kalliissa" Suomessa vastaava luku on 11%. Jää siis vähän muuhunkin.

      • Anonyymi

        Siihen vaivaan ei auta kuin shokkihoito ja sitähän Putin juuri antaa. Laskelmastasi unohtuu, että asuminen on Venäjällä hyvin suurelta osin lähes ilmaista, kun taas Suomessa se vie enemmän rahaa kuin ruoka. Toki asumisenlaatu on Venäjällä myös paljon, paljon huonompi. Mutta korjaantumassa kylläkin, uutta taloa ja rakennusta nousee koko ajan, ongelmana vain se, kenellä on varaa uusiin,

        Venäjän suurin ongelma on rikollisuus, joka on kietoutunut irroittamattomaksi osaksi liike-elämää ja jopa lainvalvontaa. Siinä suhteessa ryssä näkyy olevan neuvostoihminen vaikka voissa paistaisi. Neuvostoihmisen ihanne oli tietenkin jotain ihan muuta, mutta järjestelmä ja bolseviikkien riveihinsä haalimat juopot ja rikolliset tekivät tehtävänsä. Eikä alkuperäiskansojen huono alkoholinsieto ole helpottanut asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siihen vaivaan ei auta kuin shokkihoito ja sitähän Putin juuri antaa. Laskelmastasi unohtuu, että asuminen on Venäjällä hyvin suurelta osin lähes ilmaista, kun taas Suomessa se vie enemmän rahaa kuin ruoka. Toki asumisenlaatu on Venäjällä myös paljon, paljon huonompi. Mutta korjaantumassa kylläkin, uutta taloa ja rakennusta nousee koko ajan, ongelmana vain se, kenellä on varaa uusiin,

        Venäjän suurin ongelma on rikollisuus, joka on kietoutunut irroittamattomaksi osaksi liike-elämää ja jopa lainvalvontaa. Siinä suhteessa ryssä näkyy olevan neuvostoihminen vaikka voissa paistaisi. Neuvostoihmisen ihanne oli tietenkin jotain ihan muuta, mutta järjestelmä ja bolseviikkien riveihinsä haalimat juopot ja rikolliset tekivät tehtävänsä. Eikä alkuperäiskansojen huono alkoholinsieto ole helpottanut asiaa.

        Lainsäädäntö ja -valvonta on putinilaisten, oligarkkien, mafian ja korruptoituneiden paikallisviranomaisten käsissä, joten Venäjällä rakennetaan kansalle vain voiton maksimoimiseksi, hutiloiden, minimistandardeilla sutta ja sekundaa. Uudet asunnot eivät ole vanhoja parempia - vain hetken aikaa puhtaampia.

        Sen vuoksi rikkaat menevät ulkomaille asumaan ja poikkeavat Venäjällä vain hakemassa pimeät verottomat voittonsa pois.

        Et kai väitä, että niissä harakanpesissä joku valtio maksaisi ylläpidon, huollon ja lämmityksen, vai miten olet tullut päätelmään, että asuminen siellä olisi ilmaista?


    • USA on hyökännyt lähivuosikymmeninä 50 itsenäiseen valtioon viemään demokratiaa ja vapautta.
      Valitettavasti yhdessäkään kohteessa nämä hienot tavoitteet eivät ole toteutuneet.

      • nazi:
        "lähivuosikymmeninä" viittaa tuleviin vuosikymmeniin.
        Pitää olla "USA tulee lähivuosikymmeninä hyökkäämään 50 itsenäiseen valtioon viemään demokratiaa ja vapautta."

        Jos taas tarkoitat menneisyyttä, käytä sanaa "viime" tai "viimeksi kuluneina".


      • Anonyymi

        Voisitko natsi laittaa listan 50 itsenäisestä valtiosta mihin USA on hyökännyt? Se on n.1/4 kaikista valtioista, ettei nyt taas lipsahtanut taas pikku pikku vale. Onko mukana Suomi, tai kotimaasi?


      • Anonyymi

        Onneksi venäjä (Neuvostoliitto) sentään WW2 valtaamillaan alueilla sai demokratian sotien jälkeen toimimaan, eikö totta ??? Liittyiväthän kaikki satelliittivaltiot kiireen kaupalla NATOon 90-luvulla.


    • Ruuantuotannossa kotimaisuus (Ruuat tuotettu täällä Venäjällä) on jokaiselle isänmaalliselle henkilölle tärkeää. :)

      Niinpä se onkin, heidän on Putinin urkkijoiden silmälläpidon alla otettava hammasta purren se riski.
      Keillä on varaa, syövät tuontiruokaa ja matkustavat Pariisiin tai Suomeen huvilalleen syömään.

    • Suomalainen liha on teurasjätettä. Suomalainen säilykeliha esimerkiksi on luokattoman pahaa seassa hyytelöä sekä teurasjätettä. Venäläinen liha on oikeaa aitoa sianlihaa.

      • Anonyymi

        Virhe tapahtuu jo siinä kun ostat SÄILYKELIHAA.

        Miksi vitussa et osta filettä tms tuoretuotteista notkuvalta lihatiskiltä?

        Olisi mielenkiintoista muuten tutkia labrassa mitä siinä Venäläisessä "sianlihassa" on. Raskassmetalleja yms vrt Suomalaiseen.


      • Tjaa, mielenkiintoinen väite. Jostain syystä venäläiset kävivät ostamassa Suomesta huomattavia määriä elintarvikkeita. Ilmeisesti vain itseään kiusaten, jotta saisivat ostettua huonoa tavaraa kalliilla?

        Asiahan on nyt niin, että Venäjä on ollut ja tulee vielä pitkään olemaan kehitysmaa, koska maassa on järjetön nepotismi, korruptio - kruununa diktatuuri jota höystetään teokratialla. Huomattavan ikävä asia kansalisille, sillä Venäjä "oikein hoidettuna" olisi maailman rikkain valtio - luonnonvaroja löytyy riittävästi. Lisäksi Venäjällä on ollut hyviä tutkijoita, jotka katosivat jonnekin tai lähtivät maanpakoon.

        Tulipa mieleen, jos todellakin asut Putiniassa (Venäjä), niin totean vain, kirjoittamaasi soopaa ei täällä kukaan usko, muutamaa henkilöä lukuun ottamatta.


      • Anonyymi

        Jaa-ah.... Venäläisessä neljännen laatuluokan koirajauhelihassa on tikkuja, koska se jauhetaan koppeineen.


      • Anonyymi

        Ai siellä on oikein sikoja muuallakin kuin johdossa ????


      • Anonyymi
        Markku.Lahtinen kirjoitti:

        Tjaa, mielenkiintoinen väite. Jostain syystä venäläiset kävivät ostamassa Suomesta huomattavia määriä elintarvikkeita. Ilmeisesti vain itseään kiusaten, jotta saisivat ostettua huonoa tavaraa kalliilla?

        Asiahan on nyt niin, että Venäjä on ollut ja tulee vielä pitkään olemaan kehitysmaa, koska maassa on järjetön nepotismi, korruptio - kruununa diktatuuri jota höystetään teokratialla. Huomattavan ikävä asia kansalisille, sillä Venäjä "oikein hoidettuna" olisi maailman rikkain valtio - luonnonvaroja löytyy riittävästi. Lisäksi Venäjällä on ollut hyviä tutkijoita, jotka katosivat jonnekin tai lähtivät maanpakoon.

        Tulipa mieleen, jos todellakin asut Putiniassa (Venäjä), niin totean vain, kirjoittamaasi soopaa ei täällä kukaan usko, muutamaa henkilöä lukuun ottamatta.

        Venäjällä rikkaudet on menneet ihan muiden kuin kansalaisten taskuun.
        Siellä huonosti toimineesta sosialismista siirryttiin kertarysäyksellä hyvin toimivaan riistokapitalismiin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei ole enää nykyään vaan Venäläiset on asettaneet suomalaiset ruuat boikottiin.


    • Anonyymi

      Suomesta on hävinnyt saastuttavia maito tiloja mukavasti, kohti vihreää siirtymää ollaan menossa!!☀️

      • Anonyymi

        Niinpä. Lopetetaan täältä kaikki ja tuodaan ruoka ulkomailta laivoilla ja lentokoneilla, niin ollaan niin vihreitä, niin vihreitä että vallan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe