Eläkeläisten tanssit

Anonyymi

Olen jäänyt eläkkeelle ja nyt olis aikaa käydä vaikka tanssimassa. Lehdistä olen seurannut ilmoituksia ja todennut, että monissa pitäjissä järjestetään eri eläkeläisjärjestöjen toimesta tansseja.
Lapualle ei havaintojeni mukaan tansseja ole järjestetty ainakaan 10 vuoteen.
Miksi?
Kyllä körttipitäjässäkin on lupa tanssia, ei se ole syntiä se on hyvää liikuntaa.
Kyllä niitä peltoseuroja voi myös järjestää, mutta ei niin ykspuolisesti vann myös vähän rennompaa meininkiä välillä.

34

2189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seinäjoen Kalajärven päivätanssit ovat tältä kesältä loppu, mutta Nurmon Haalilla ja Raviskalla vielä tapahtuu.
      On noita eläkeliiton tansseja joka puolella Lapuan ympärillä, mutta itse kaupungissa ei ole. Jonkun kai pitäisi panna tikku ristiin, mutta se tuntuu tihkaisevan Lapualla. Odotetaan että päästään valmiiseen pöytään.

https://www.elakeliitto.fi/tanssiinkutsut-etela-pohjanmaalla

• Anonyymi

Juuri sen olenkin todennut, että naapurikunnissa tanssitaan, mutta Lapualla ei.
      Onhan jokaisella porukalla puheenjohtaja, joiden pitäis laittaa tikku ristiin, ettei tarttis lähteä Peräseinäjoelle asti.

• Anonyymi

Mutta kun ei ole autoa. Jos lähden pyörällä, niin en jaksa hampaita.

• Anonyymi

Humpata

• Anonyymi

Notti on hyvä vaan ja rupeaa järjestämään niitä .eEi se mitään helppoa oo ,,,eikö massi riitä ? hÄ ? Kysyn Vaan ? Hä ?

• Minä Lapualle tansseja ja vielä eläkeläisille? 😂 Eihän ajatuksessa mitään vikaa ole ja varmasti riittäisi kävijöitäkin. Joudutte kyllä itse hommiin, mutta voin toki neuvoa alkuun.
        Nuorisotalon vuokra on 160€ ja väkeä vetävä Jussi Roponen heittää keikan viikolla 420 eurolla.
        Muutama henki tarvitaan talkooväkeä keittämään kahvia, ovelle ja lippuja myymään ja kun he ovat lupautuneet, niin ei kun soittelemaan kaupungille ja Roposelle. Helppoa kuin heinänteko. 🎶💃🏾🕺🏼

• Anonyymi

oikeen bisnesmies :)

vuokra 160 euroa ,mahdolliset ilmoituskulut 350 euroa YHT = 510 euroa jos piisaakaan.Tulot 50-60 tanssijaa a´10 euroa 500-600 euroa
        Voitto = noin 90-100 euroa kahvimyynti 50 euroa - verot

Paljon hommaa,paljon kysymysmerkkejä Kysyn vaan että kannattaako ?

Voin ihan älyttömällä kokemuksella sanoa että ei kannata ,ainakaan nuorisotalolla.... että sellaiset Notin ohjeet olivat ja menivät samantien
        vessanpöntöstä alas !

• Anonyymi kirjoitti:

oikeen bisnesmies :)

vuokra 160 euroa ,mahdolliset ilmoituskulut 350 euroa YHT = 510 euroa jos piisaakaan.Tulot 50-60 tanssijaa a´10 euroa 500-600 euroa
        Voitto = noin 90-100 euroa kahvimyynti 50 euroa - verot

Paljon hommaa,paljon kysymysmerkkejä Kysyn vaan että kannattaako ?

Voin ihan älyttömällä kokemuksella sanoa että ei kannata ,ainakaan nuorisotalolla.... että sellaiset Notin ohjeet olivat ja menivät samantien
        vessanpöntöstä alas !

Ei noita kukaan rikastuakseen järjestä! Kraft durch Freude! 🥳

Mistä sait tuon arvion, että väkeä tulee vain 50-60? Kun Lapualla ei ole ennen moista tapahtumaa ollut, niin voisi kuvitella, että vetää 100 henkeä. Riippuu tietysti siitä, että miten hyvin tapahtumaa hehkutetaan somessa ja puskaradiossa.

Nuorisotalo paikkana on paras mahdollinen, eikä minnekään pääse ilmaiseksi, ellei kaupunki sponsoroi juuri nuopparia.
        Jos se on sinun mielestäsi huono paikka, niin sano parempi??

• Anonyymi

Lapualla on ennekin järjestetty eläkeläistansseja muutamia vuodessa ihan viimevuosina.että murinat ja marinat pois.Haalilla on tansseja ollu joissa paikalla tänäkin vuonna se 40-50 ihmistä ,ei siinä kannata järjestellä mitään ja hei yhtyekin maksaa sitäå en muistanut tuohon menoerään laittaa elikkä tappiota järjestäjälle jo suoraan 300-400 euroa.

Ei näitä kukaan huvikseen järjestä ellei eläkeläiset itse mutta tokkopa niillä siihen on kiinnostus tai resursseja.Voi pyhä sylvi kun kaiken maailman Notit sun muut velikullat ja venkulat vaativat ja ehdottavat yhtä jos toista mutta eivät ota realiteetteja huomioon.Pitääskö täs antaa jonkinmoinen luento/oppitunti kokemuksen syvällä rintaäänellä siitä mikä kannattaa ja mikä ei,toki pikku korvausta vastaan !

• Anonyymi kirjoitti:

Lapualla on ennekin järjestetty eläkeläistansseja muutamia vuodessa ihan viimevuosina.että murinat ja marinat pois.Haalilla on tansseja ollu joissa paikalla tänäkin vuonna se 40-50 ihmistä ,ei siinä kannata järjestellä mitään ja hei yhtyekin maksaa sitäå en muistanut tuohon menoerään laittaa elikkä tappiota järjestäjälle jo suoraan 300-400 euroa.

Ei näitä kukaan huvikseen järjestä ellei eläkeläiset itse mutta tokkopa niillä siihen on kiinnostus tai resursseja.Voi pyhä sylvi kun kaiken maailman Notit sun muut velikullat ja venkulat vaativat ja ehdottavat yhtä jos toista mutta eivät ota realiteetteja huomioon.Pitääskö täs antaa jonkinmoinen luento/oppitunti kokemuksen syvällä rintaäänellä siitä mikä kannattaa ja mikä ei,toki pikku korvausta vastaan !

Kas kun huomasit pikku mokasi, että bändikin pitää muistaa tilata. 😅
        Kuulostatpa tosiaan kokeneelta.

Minä en ole vaatinut mitään, vaan tansseja vaadittiin minulta. En nyt vain ehdi moiseen, vaikka kieltämättä houkuttelisi.

Tälle kesälle alkaa olla myöhäistä, mutta kun otat asiaksi, niin ensi kesäksi ehtii hyvin, kun heti alkaa järkkäämään. Eläkeläisiä Lapualla kyllä riittää ja ensi kesänä on taas sata tai jotain enemmän. Montako, laske sinä.

• Anonyymi
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

Kas kun huomasit pikku mokasi, että bändikin pitää muistaa tilata. 😅
        Kuulostatpa tosiaan kokeneelta.

Minä en ole vaatinut mitään, vaan tansseja vaadittiin minulta. En nyt vain ehdi moiseen, vaikka kieltämättä houkuttelisi.

Tälle kesälle alkaa olla myöhäistä, mutta kun otat asiaksi, niin ensi kesäksi ehtii hyvin, kun heti alkaa järkkäämään. Eläkeläisiä Lapualla kyllä riittää ja ensi kesänä on taas sata tai jotain enemmän. Montako, laske sinä.

Niinkujo totesin että ei kannata järjestää,,,liian vähän tulee tanssioita.Nyt jo kaikenlaista kissanristiäistä lähes joka päivä ,,ei ne eläkeläiset jaksa hillua joka päivä jossakin tansseissa jos ei ole kun muutama haettava tanssinhakuun.eikä ne rahat piisaa loputtomiin.lääkkeekkin maksaa DDD - onhan tämä jo nähty tänäkin kesänä ,,,,Haalilla,Kntsarilla yms paikoissa että liian vähän populaatiota ...jossakin toki tanssien järjestäminen onnistuu ...

mutta ihan näin vaan heittona että et muka ehdi moiseen järjestämiseen mutta kerkiät täällä palstalla päivystä 24/7 ? jokin ristiriita tuos sun lauseessa on ,myönnä pois !

• Kummallekko tässä antaisi keksin? Sanoit tuolla että nuorisotalossa ei kannata järjestää ja notti kysyi sinulta parempaa paikkaa. Vastaa tähän, kun kiinnostaa muakin. Nuorisotalo on keskellä kaupunkia ja haali tai kuntsari liian kaukana autottomalle. Miksei sinne tulisi väkeä kun joka puolella on pidetty tansseja ja tuskin tappiokseen?

• Tällaista se on, kukaan ei vastaa minun kysymyksiini. "Notti on tyhmä" ja muuta kakkaa, kun sanat loppuu. 😈

• Anonyymi

En kai mä nyt jumatsuka mene sanomaan parempaa paikkaa sulle,,,,,,kyllä sellainenkin voi olla ,,kuka tietää ....paljonko maksat hyvästä vinkistä ?,,,,,Bointti on se että eläkeläistansseja ei hirveesti kannata järjestää , juuri tuon väen vähyyden takia ..,,, Voidaan vääntää tätä juttua vaikka 10 vuotta ,se ei miksikään muutu ja mulla riittää kyllä sitkeyttä kun pahimmalla sissillä...ei ihan heti mene pupu pöksyyn oon sen verran komassa liemessä keitetty !

• Sanoosit ny ku mä ittekin oon sairaseläkeläänen eikä oo rahaa matkustaa ulukopaikkakunnille hyppöölle.

• Anonyymi

Ei täällä tartte tanssia,syntiä se on kun retkutetaan ja kyhnytetään. Parempi lukia raamattua,ei Jeesuskaan tanssinut.

• Anonyymi

Tämä on juuri sitä lapualaasta yhteishenkeä, kun mitään ei tapahdu niin kaikki on hyvin. Auta armias kun joku erehtyy edes vihjaamemaan jotta jotain tarttis tehdä, niin jo alakaa kauhia valitus, jotta etä mitään osaa, mä kyllä osaasin mutta en viitti.

• Se näkyy ja kuuluu Lapualla ihan kaikessa, oli sitten kyseessä eläkeläistanssit tai kiertoliittymän rakentaminen, aina valitetaan, mutta kun on valmista kukaan ei puhu enää mitään. Tämän takia yritykset hakeutuvat mieluummin vaikka minne muualle. Olikos yritysilmapiiri peräti maakunnan vai koko maan huonoimmasta päästä?

• Anonyymi

Sitäkin joku alkais kadehtia. Se tienaa maksaako verot jne..

• Anonyymi

Nyt meni kommenttisi pieleen. Tanssithan järjestää yleensä joku vireä eläkeläisyhdistys. Ei niitä kukaan karehdi vaikka tienaisivat miljoonia.
        Lapualla eläkeyhdistykset järjestää vain peltoseuroja ja kylvösiunauksia. Hyviä nekin, mutta toivoisin niiden lisäksi jotain syntistäkin.
        Lapualla kun pidetäään tanssia syntinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt meni kommenttisi pieleen. Tanssithan järjestää yleensä joku vireä eläkeläisyhdistys. Ei niitä kukaan karehdi vaikka tienaisivat miljoonia.
        Lapualla eläkeyhdistykset järjestää vain peltoseuroja ja kylvösiunauksia. Hyviä nekin, mutta toivoisin niiden lisäksi jotain syntistäkin.
        Lapualla kun pidetäään tanssia syntinä.

Seurat ja tanssit voisi vaikka yhdistää nyt kun körttiläiset eivät enää ole yhtään ahdasmielisiä. Opistolla olisi erinomaiset tilatkin valmiina.

Ensin seurat, sitten ruokailu ja lopuksi tanssia.
        Joku pappi voisi tehdä aloitteen. E.Hautala sopisi tähän tehtävään mainiosti, kun on itsekin eläkeläinen.
        Tänne vain viestiä: [email protected] p. 044 756 6020

• Anonyymi

Eikö Lapuan eläkelääsillä oo karaokevehkehiä? Musiikki olis ilimaasta! Karaoketanssit! Laulajia yleensä aivan jonoksi asti! Kaikki puhurasta tulua! Ei tartte ku ykköset leheres ilimoottaa! Mä voin tulla laulamahan tangua, valssia, jenkkaa ja humppaa jos Lapualaaset vetää vaan körttivirsiä!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Lapuan eläkelääsillä oo karaokevehkehiä? Musiikki olis ilimaasta! Karaoketanssit! Laulajia yleensä aivan jonoksi asti! Kaikki puhurasta tulua! Ei tartte ku ykköset leheres ilimoottaa! Mä voin tulla laulamahan tangua, valssia, jenkkaa ja humppaa jos Lapualaaset vetää vaan körttivirsiä!!

Nii ja olis mukava jos Eskoki tulis! Soon mut ja mun akanki vihkiny joskus seitkyt luvulla! Viälä on taharottu vastamäeski!!

• Anonyymi kirjoitti:

Nii ja olis mukava jos Eskoki tulis! Soon mut ja mun akanki vihkiny joskus seitkyt luvulla! Viälä on taharottu vastamäeski!!

Esko itsekin on tahtonut vastamäessä. Kuulutti jopa saarnassaan siitä vastamäestä, mikä oli siihen aikaan ihan uutta lapualaisessa kulttuurissa. 😆

• Anonyymi

Nyt meni keskustelu sivuraiteelle, kun ruvetaan ihmisten henkilökohtaisia asioita rääpimään.
        Koita nyt Notti joskus pysyä asiassa.

• Anonyymi

Lapualaasten myätähäpiä naurattaa.

• Anonyymi

Kaikkihan sinne tulis
      Veturi vaan puuttuu. Eikös se J.Hyyppä eläkeliiton puheenjohtaja ole sellainen touhun mies ja tanssimieskin
      Nyt Jorma toimeksi.

• Nyt kaikki Luhurikkahan! Toiseksi viimeiset tanssit. Seuraavat 28.9. ja viimeiset tällä tietoa. On tarpeeksi vanhaantanssit, kun puolet on eläkeläisiä.
      Kaikki mukaan että saadaan jatkoa!

• Seuraavaksi kaikki eläkeläiset Latosaareen kuolaamaan Samantha Foxia.

• Kun luin tämän keskustelun ni huomasin taas lapulaisten tyhmyyden

• Anonyymi
    • Anonyymi

kysyly kirjoitus väkivalta maija

• Anonyymi

Mitähhhhhh ?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      74
      4344
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3085
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3055
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2136
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1249
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1176
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1045
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1032
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe