Aamun Hesarissa on pitkä juttu otsikolla ”Stadilaiset ovat vähemmistö Helsingissä”. Jutussa todetaan: ”Helsingissä asui vuodenvaihteessa noin 635 000 ihmistä, lähes 7 000 enemmän kuin vuotta aiemmin. Helsinkiin muutti siis viime vuonna joka päivä keskimäärin parikymmentä ihmistä. Väestö kasvoi määrällä, joka on suurempi kuin useimpien Suomen kuntien asukasluku”.
Tänne muuttaneissa varmaan on paljon sieltä ”Kepulandiastakin” tulleita, joukossaan ehkä paljonkin myös kepulaisia, mutta viimeisissä kuntavaaleissa kepu sai 85-jäseniseen kaupunginvaltuustoon vain kaksi edustajaa. Eduskuntavaaleissa kepu ei saanut täältä ainuttakaan edustajaa, ”kylmät kävi” ministeri Tiilikaisellekin. Ei kepu saanut edustajaa varsinaiselta pääkaupunkiseudultakaan, sen liepeiltä Tuusulasta sai yhden, Antti Kaikkosen, joka on nyt toinen kepun pj-ehdokkaista.
Syntyperäisiä stadilaisia Helsingin asukkaista on keskimäärin vain n. 30 %. Eniten kaupungin itäosassa sijaitsevassa Vartioharjussa, 36 %, lähes saman verran, n. 34 % kaupunkimme pohjoisosissa, mm. tuossa ”naapurissa” Länsi-Pakilassa, täällä Paloheinässä vain n. 26 %. Laajemmat tiedot näkyvät tästä (auenneeko ilman kirjautumista):
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005276822.html
Syntyperäisiä asukkaita naapureissamme Espoossa ja Vantaalla on vielä vähemmän kuin Helsingissä, kauttaaltaan vain n. 16-20 %. Se nähdään tuossa lehtijutussa olevasta kartasta (joka ei tosin tuossa linkissä aukene minullekaan). Espooseen ja Vantaalle muulta tulleissa on tosin paljon myös täältä Helsingistä sinne muuttaneita. Olihan meidänkin perheemme (minä, vaimoni ja poikapuoleni) v. 1987 muuttamassa Espoon Olariin, jossa valmistuva asunto oli jo katsottuna, mutta sitten saimme tiedon tästä asunnosta eikä ollut hetkenkään pohtimista kun muutimme tähän, joka on ollut kotini jo 32 vuotta.
Niin, miksi kepu ei siis menesty Helsingissä eikä muuallakaan pääkaupunkiseudulla? Ovatko ne Kepulandista tänne muuttaneet olleet jo siellä ei-kepulaisia ja lähteneet kepua pakoon, vai luopuvatko he kepulaisuudestaan vasta täällä ja jos, niin miksi? Tyhmä kysymys: tietenkin he ovat nähneet kepun politiikan uuden kotiseutunsa etujen vastaisiksi, ja järki on heissä voittanut mahdollisen kepulaisuudenkin.
Minähän sanoin avauksellani ”Keskustassa realismia?, että jos olisi kepun puoluekokousedustajana viikon kuluttua äänestäisin Kulmunia, sillä hänessä on enemmän iloa miehen silmälle tyttömäisillä kasvoillaan ja hyvällä ”rintavarustuksellaan”. Olisi minulla hänen äänestämiseen toinenkin syy, joka jääköön nyt sanomatta. No, ei se tuusulalaisen Kaikkosenkaan pääsy kepun pj:ksi kepun hyökyaaltoa tänne pääkaupunkiseudulle toisi;))
Miksi Keskusta ei menesty pääkaupunkiseudulla?
63
131
Vastaukset
- Anonyymi
Helsingissä ulkomaalaisia jo paikoin 40%.
Mitä vuosien päästä, kun ovat enemmistönä ?
Varmaan laittaa miettimään ?Niinpä. Mitä tänne Paloheinäänkin on viime vuosina rakennettu, rakentajat lähes kaikki ovat olleet virolaisia. Kotini siivousta hoitaa suomalainen firma, Toimiva koti nimeltään. Siivoojat käyvät kahden viikon välein kaksi naista kerrallaan, firman välineillä ja tarvikkeilla siivoavat ja hyvin siivoavatkin. Molemmat siivoojat ovat nykyään thaimaalaisia. Firmassa on kuulemma yli sata siivoojaa, eikä kai enää yhtään kantasuomalaista. Sama tilanne on monellakin alalla, yhä enemmän. Lähikaupoissanikin alkaa olla enemmän ja enemmän myyjinä ulkomaalaisia.
Eli lirissä oltaisiin, jos meillä ei olisi niitä ulkomaalaisia. Joita ei liene siellä Kepulandiassa, ja siksi niitä siellä pelätään.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Niinpä. Mitä tänne Paloheinäänkin on viime vuosina rakennettu, rakentajat lähes kaikki ovat olleet virolaisia. Kotini siivousta hoitaa suomalainen firma, Toimiva koti nimeltään. Siivoojat käyvät kahden viikon välein kaksi naista kerrallaan, firman välineillä ja tarvikkeilla siivoavat ja hyvin siivoavatkin. Molemmat siivoojat ovat nykyään thaimaalaisia. Firmassa on kuulemma yli sata siivoojaa, eikä kai enää yhtään kantasuomalaista. Sama tilanne on monellakin alalla, yhä enemmän. Lähikaupoissanikin alkaa olla enemmän ja enemmän myyjinä ulkomaalaisia.
Eli lirissä oltaisiin, jos meillä ei olisi niitä ulkomaalaisia. Joita ei liene siellä Kepulandiassa, ja siksi niitä siellä pelätään.Ei Virolaiset maatamme täytä, he vain töissä täällä, menevät viikonlopuiksi kotiinsa Viroon pääosin. Kyllä he näitä Arabian kielisiä pääosin. Se jo totta että heitä paikoin Helsinkiä 40 % ja siitä alaspäin alueittain.
Helsinki kohta heidän elätti reservaatti. Siinä on muulla maalla maksamista. - Anonyymi
Riippuu, miten pientä aluetta tarkastellaaan. Eri kaupunginosien äänestysalueilla ulkomaalaistustaisten suurin osuus on noin kolmannes. Tämä ei tarkoita äänioikeutettuja. Esim. Vuoraaressa, jossa ulkomaalaistaustaisia on kahdella pienalueella paljon, heidän osuutensa koko kaupunginosan asukkaista on 18 %.
Mitä kepu on koskaan tehnyt Stadin hyväksi? Niinpä.
- Anonyymi
Me tarvitaan suomeen uus pääkaupunki. Helsinki on häpeällinen ja degeneroitunut paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me tarvitaan suomeen uus pääkaupunki. Helsinki on häpeällinen ja degeneroitunut paikka.
Indonesiakin rakentaa uuden pääkaupungin Bornean viidakkoon. Suomelle paikaksi sopisi suovaltainen Takahikiän Jytkynperä. Seudulla on paljon kepulaisia ja persuja, joten äänisaaliskin kasvaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkinen rappio on suorastaan käsin kosketeltava. Ilmenee täälläkin.
HUIPPUSOTILAS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Indonesiakin rakentaa uuden pääkaupungin Bornean viidakkoon. Suomelle paikaksi sopisi suovaltainen Takahikiän Jytkynperä. Seudulla on paljon kepulaisia ja persuja, joten äänisaaliskin kasvaisi.
Niinkö, miten kävisi vihreille ? Helsingissä ovat valtapuolueena. Ovat hyviä valehtelemaan ja saavat sen läpi. Siksi ovat vallassa helsingissä.
Muutama vihreä esimerkki helsingistä; Sielä poltetaan edelleen kivihiiltä, jätevettä lasketaan puhdistamattomana 52 putkesta suoraan mereen, suolan korvikkeella kyllästetty lumi ajetaan mereen, julkinen liikenne pääkaupungeista euroopan kalleimmasta päästä. jne.jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkinen rappio on suorastaan käsin kosketeltava. Ilmenee täälläkin.
HUIPPUSOTILASTeidän pitäisi tehdä sillä jotakin siellä Inkeroisissa, ilmeneekö päivittäin ja paljon siellä?
Aika monta avausta olet tästä aiheesta tehnyt. Olen aiemmin arvellut suureksi syyksi, että keskustalla ei ole pääkaupunkiseudulla riittävästi julkisuuden valokeilassa paistattelevia ehdokkaita samassa määrin kuin kokoomuksella, vihreillä ja sosialidemokaateilla. Yksi Tiilikainen ei riitä, vaikka kansansuosiossa olisikin ( ei mielestäni ole ollut sitä koskaan). Kunnallispolitiikassa tuollaisia ehdokkaita kepulla on vielä vähemmän.
Toinen syy on, että puolueen heikko asema vahvistaa itsessään ilmiötä. Keskustaa aiemmin kannattaneet kokevat mielekkämmäksi osallistua ratkaisemaan, kumpi tasaväkisestä parivaljakosta kokoomus ja vihreät pääsee niskan päälle ratkomaan isoja asioita. Pitävät sitä tärkeämpänä kuin vaikuttaa siihen, saako keskusta kaupunginvaltuustoon kaksi vai kolme edustajaa. Varmaan samasta syystä monilla muilla puolueilla on vaikeuksia Kepu-Suomessa. Esimerkiksi Vaasan vaalipiiristä vihreät eivät ole saaneet koskaan läpi kansanedustajaa. Todennäköisesti olisivat saaneet, jos vihreitä sympatisoivilla olisi itsellään vähääkään uskoa, että se on mahdollista. Mutta kun ei ole, päätyvät vaikuttamaan kepun, kokoomuksen, demareiden ja ruotsalaisten keskinäiseen kädenvääntöön.
Jutussa ei muuten taidettu tälläkään kertaa kertoa, kuinka suuri osa pääkaupunkiseudulle muuttaneista on saapunut sinne suoraan Kepu-Suomesta. Arvelisin että suhteellisen pieni osa.Joo, olen kai tehnyt jo aikaisemminkin avauksia tästä asiasta, sillä onhan asia tärkeä stadilaiselle. Kun nyt sattuu olemaan ajankohtaisena kepun pj:n valinta, luontevaa oli nyt pohtia asiaa hieman siitäkin näkövinkkelistä.
Jutussa ei tosiaankaan mainita, millainen osa tänne viimevuonnakin tulleista on tullut sieltä Kepulandiasta. Ei se kai suurensuuri osa ole. Varmasti paljon suurempi osa on ulkomailta tulleita, kun väestönkasvusta 40 % on ollut nyt sellaista. Kyllähän täällä melkoisesti jo on sitä muilta mailta tullutta väkeä, eli Stadimme alkaa siinä asiassa lähentyä muita Euroopan metropoleja, melko kaukana vielä Tukholmastakin. Suoraa lainausta jutusta tässä:
”Helsingissä asuu nyt jo noin 95 000 ulkomaalaistaustaista ihmistä. Tilastoissa heidät jaetaan ulkomailla syntyneeseen ensimmäiseen sukupolveen ja Suomessa syntyneeseen toiseen sukupolveen. Yli 80 prosenttia ulkomaalaistaustaisista helsinkiläisistä kuuluu yhä ensimmäiseen sukupolveen. Noin 54 000 helsinkiläistä puhuu äidinkielenään muuta kuin suomea, ruotsia tai saamea. Suurimmat vieraskieliset kieliryhmät ovat venäjän-, viron- ja somalinkielisiä”.
Onhan kepulla kuitenkin ihan merkittävä asema kaupunginvaltuustossammekin, yhtä monta edustajaa kuin sinisillä ja Liike Nytillä;)) Puolet persujenkin edustajamäärästä, eli samaa tasoa kuin alkaa olla jo eduskunnassakin - no, ei ihan, mutta samassa suhteessa viimeaikaisten gallupien osoittamaan;)). Kaupunginvaltuustomme puoluekokoonpanon näet tästä:
https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/paatoksenteko/kaupunginvaltuusto/valtuustoryhmat/kapi_ kirjoitti:
Joo, olen kai tehnyt jo aikaisemminkin avauksia tästä asiasta, sillä onhan asia tärkeä stadilaiselle. Kun nyt sattuu olemaan ajankohtaisena kepun pj:n valinta, luontevaa oli nyt pohtia asiaa hieman siitäkin näkövinkkelistä.
Jutussa ei tosiaankaan mainita, millainen osa tänne viimevuonnakin tulleista on tullut sieltä Kepulandiasta. Ei se kai suurensuuri osa ole. Varmasti paljon suurempi osa on ulkomailta tulleita, kun väestönkasvusta 40 % on ollut nyt sellaista. Kyllähän täällä melkoisesti jo on sitä muilta mailta tullutta väkeä, eli Stadimme alkaa siinä asiassa lähentyä muita Euroopan metropoleja, melko kaukana vielä Tukholmastakin. Suoraa lainausta jutusta tässä:
”Helsingissä asuu nyt jo noin 95 000 ulkomaalaistaustaista ihmistä. Tilastoissa heidät jaetaan ulkomailla syntyneeseen ensimmäiseen sukupolveen ja Suomessa syntyneeseen toiseen sukupolveen. Yli 80 prosenttia ulkomaalaistaustaisista helsinkiläisistä kuuluu yhä ensimmäiseen sukupolveen. Noin 54 000 helsinkiläistä puhuu äidinkielenään muuta kuin suomea, ruotsia tai saamea. Suurimmat vieraskieliset kieliryhmät ovat venäjän-, viron- ja somalinkielisiä”.
Onhan kepulla kuitenkin ihan merkittävä asema kaupunginvaltuustossammekin, yhtä monta edustajaa kuin sinisillä ja Liike Nytillä;)) Puolet persujenkin edustajamäärästä, eli samaa tasoa kuin alkaa olla jo eduskunnassakin - no, ei ihan, mutta samassa suhteessa viimeaikaisten gallupien osoittamaan;)). Kaupunginvaltuustomme puoluekokoonpanon näet tästä:
https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/paatoksenteko/kaupunginvaltuusto/valtuustoryhmat/Jatkanpa tuosta vielä: Eihän persuillakaan ole kaupunginvaltuustossamme kovin vahvaa edustusta, vain neljä valtuutettua. Niiden joukossa on kyllä ainakin yksi varsin jämerä mies, tämä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Raatikainen
Ihmettelen, että hän putosi nyt eduskunnasta. Tuolla poliisimiehellä, rikoskomissaarilla on myös varsin mittava, kymmenvuotinen ja monipuolinen rauhanturvaajaura. Eikä häntä voida pitää rasistina - jollaisiksi persut turhan yleisesti pyritään leimaamaan - kun hänellä on libanonilainen vaimo.kapi_ kirjoitti:
Joo, olen kai tehnyt jo aikaisemminkin avauksia tästä asiasta, sillä onhan asia tärkeä stadilaiselle. Kun nyt sattuu olemaan ajankohtaisena kepun pj:n valinta, luontevaa oli nyt pohtia asiaa hieman siitäkin näkövinkkelistä.
https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/paatoksenteko/kaupunginvaltuusto/valtuustoryhmat/>>Jutussa ei tosiaankaan mainita, millainen osa tänne viimevuonnakin tulleista on tullut sieltä Kepulandiasta. Ei se kai suurensuuri osa ole. Varmasti paljon suurempi osa on ulkomailta tulleita, kun väestönkasvusta 40 % on ollut nyt sellaista.<<
Ulkomailta tulleiden ohella on syytä muistaa mm. Espoosta, Vantaalta, muualta Uudeltamaalta sekä Turusta, Tampereelta Helsinkiin tulleet suomalaisperäiset. Kepu-Suomen ulkopuolisten täytyy olla enemmistönä Helsinkiin muuttaneiden joukossa jo yksin siksi, että heitä on niin paljon enemmän kuin kepusuomalaisia.
Sinun muuttaessasi Helsinkiin, tilanne saattoi olla toinen, mutta ainakaan nykyään töitä ei lähdetä laillasi etsimään reppu selässä onneensa luottaen, vaan etukäteen hyvinkin tarkkaan suunnitellen. Väittäisin jopa, että erittäin suurella osalla Helsinkiin muuttavista suomalaisperäisistä on mukanaan jossain muussa suuressa kaupungissa hankittu yliopistotutkinto. He eivät siis ole ainakaan muutamaan vuoteen asuneet umpikepulaisessa ympäristössä.
- Anonyymi
Kapi sähän oot buugi
- Anonyymi
Vapaavuori käyttää vuosittain Helsingin kaupungin rahoja satojatuhansia huvimatkailuun.
Näkyykö Kokoomuksen kannatuksessa? - Anonyymi
Kaupunki-kepulainen ei saa maataloustukia eikä verotukseensa mitään konepoistoja.
Jasså, vai niin. Onkin kyse siis vain itsekkyydestä, vain oman etunsa ajattelemisesta - tai pettymyksestä sen menettämiseen. Ja minä hyväuskoinen kun luulin, että kepulaisuudesta luopumisessaan heillä olisi ollut laajempaakin kokonaisuutta ajatteleva peruste. Sanonhan tuossa avauksessani näin: ”Tietenkin he ovat nähneet kepun politiikan uuden kotiseutunsa etujen vastaisiksi, ja järki on heissä voittanut mahdollisen kepulaisuudenkin”.
Kiitos, että valistit minua! Olisi minun toki pitänyt tuo oikein ymmärtää, mutta kai minä olen tullut hyväuskoiseksi, varmaan vanhuuttani - tai sitten tuon kepun puoluejohtajakisan ja siihen osallistuvan Katrin hellyttämänä.
Pystyyn_kuollut jo päivällä tuossa ylempänä taisi hieman paheksua sitä, että tein tämän avauksen aiheesta josta olen tehnyt jonkun avauksen jo ennenkin. Vastauksessani hänelle kerroin kyllä perusteeni tälle. Sorry nyt kuitenkin. Enkä enää puoleltani jatka avaukseni aiheesta tällä avauksellani enkä muuallakaan, en ainakaan tänä iltana;))
Tässä jo iltapesuilla käytyäni, iltadrinkkini otettuani ja pyjamassani vuoteeseen mennessäni jne.. minun täytyi vastoin edellä sanomaani tulla vielä käymään täällä. Kertoakseni, että ihan oikeasti tuo kepun pj-ehdokas Katrin olemus minua hellyttää. Sille on syy, joka minun täytyy kertoa ja kertomani on täysin totta:
Ennen sotaväkeen lähtöäni olin tutustunut Rovaniemessä tyttöön, joka oli olemukseltaan hyvin samanlainen kuin on tuo Katri. Minä olin silloin 19 v. ja tuo tyttö - Irma - oli 17. v. Rakastuin häneen kiihkeästi ja samoin hän minuun. Irma ja Jorma - miten hyvin nimemmekin sopivat yhteen! Mitään seksiä meillä ei ollut, en kai yrittänytkään, vaikka minulla oli jo muutama seksikokemus täältä Helsingistäkin ja sitten vielä sieltä Lapista. Mutta naimisiinmenoa me jo suunnittelimme - sitten kun olisin käynyt sen sotaväen. Minun piti siis palata sinne, mennä Hirvaan metsäkouluun suonkuivauslinjalle jne…
Rovaniemeltä siis lähdin tänne Helsinkiin - Santahaminaan - sitä kansalaisvelvollisuuttani suorittamaan. Yöjunalla tänne lähdin. Irma saattoi minua asemalle ja tuon tuosta me pysähdyimme toisiamme halaamaan ja suutelemaan niin, että sivulliset siihen jo huomiota kiinnittivät. Kun nousin junaan, junan lähtiessä seisoin vaunusillalla ja Irma seisoi laiturilla vihreässä takissaan - voi, miten vieläkin näen hänet silmissäni - ja huiskuttelimme toisillemme niin kauan kuin näköyhteys pysyi.
Kyllä me vielä minun sotaväessä ollessanikin kirjoittelimme toisillemme lemmenkirjeitä, kännyköitähän ei silloin ollut, kirjoittelimme vielä aliupseerikoulussa ollessanikin, ja iloitsimme siitä, että koulun päätyttyä kurssilomalla pääsisin käymään siellä Rovaniemessä ja tapaisimme ja … voi, voi. Mutta menikin sitten toisin. Olinhan vielä nuori ja heikko ja kun täällä oli niitä kivoja Stadin friiduja - niin se Irma jäi, voi, voi taas!
En minä niiden silloisten Stadin friidujenkaan kanssa pitemmälle edennyt, mutta kersantiksi jäätyäni jo ensimmäisenä kesänä tapasin naisen, jonka kanssa syntyi vakavampaakin ja kun hän alkoi odottaa minulle lasta, niin - eipä siitä muuta kuin naimisiin, ja se oli ratkaiseva syy sille, että sotaväen palvelukseen jäin. Ei siinä katumista, ei varsinkaan, kun ihan hyvä avioliitto meillä oli ja kaksi potraa poikaa sitten hänen kanssansa sain. Mutta eroonhan sekin story sitten 20 vuotta myöhemmin johti, minun syytäni sekin. Ja mitä kaikkea on tapahtunutkaan sen jälkeen! Valtaosin hyvää, oikeinkin hyvää, siitä minun ei tarvinne alkaa kertoa - tulisi liian pitkä kertomus.
Tämä ei nyt mitenkään kuulu tämän avaukseni varsinaiseen aiheeseen, ei kai ole palstan kehotteenkaan mukaista, mutta eihän tässä ole mitään rumaa, joten jospa palstan valvonta antaisi tämän olla tässä edes jonkin aikaa ilahduttamassa täällä kenties liikkuvia elämästä kiinnostuneita yökyöpeleitä.- Anonyymi
Tämmöisellä erotiikallako sinä kalastelet ääniä Kepulle?
- Anonyymi
Vai, että oikein friidu Rautavaaran maalaismöllille! HO HOO, HO HOO!
HUIPPUSOTILAS - Anonyymi
Miksi kirjoittelet noita juttuja tällekin palstalle? Oletko jonkin sortin hullu vai mikä?
- Anonyymi
Karjakon avioton satusetäpoika?
- Anonyymi
Karjakon äpärä heittäytynyt romantiikan pauloihin...:::)
- Anonyymi
Keskusta ei menesty pääkaupunkiseudulla koska sielä on liikaa juutalaisia.
- Anonyymi
Tykkäsittekö romanttisesta tarinastani?
kapi- Anonyymi
Joo, ihana oli, mutta miksi seksiä pelkästään miesten kanssa.
Emäntä 56 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ihana oli, mutta miksi seksiä pelkästään miesten kanssa.
Emäntä 56No kun arska ja pysty ovat semmosia ihanaisia, ne on mukava päästää sänkyyn ilman pyjamaa....
kapi
Menestyminen nimenomaan pääkaupunkiseudulla on elinehto myös puolueille kuten se on yrityksille ja kaikelle muullekin. Tällähän ovat ne ihmisjoukot, joita ne kaikki tarvitsevat menestyäkseen, meidän ääniämme, työpanostamme, rahojamme ja kaikkea.
En tiedä, auttaako tuo kepua parempaan menestykseen täällä, mutta näyttäisi siltä, että kepussakin on alkanut puhallella uusia tuulia. Ei kai niinkään kepun kentällä, kepun kannattajissa - ei ainakaan täällä nähdyn perusteella - mutta tärkeämpää on, että niin näyttäisi tapahtuvan kepun poliittisessa johdossa.
Valtiovarainministeri Mika Lintilä sanoo, että ehdottomasti eniten talouskasvua ja sitä kautta hyvinvointiyhteiskuntaa haastaa Suomessa väestön ikääntyminen ja alhainen syntyvyys.
”Niiden seurauksena talouden työpanos vähenee ja julkiset menot kasvavat. Yrityksille tämä tietää työvoimapulaa, joka on jo nyt monin paikoin realismia. Kuntatyöntekijöistä miltei kolmasosa ja valtion työntekijöistä lähemmäs puolet eläköityy seuraavan 10 vuoden aikana. Trendi on samansuuntainen myös yksityisellä sektorilla. Ja toki muutos tulee rokottamaan myös yrittäjien määrää. Näiden lukujen valossa ei pitäisi olla enää mielipidekysymys, tarvitaanko työperäistä maahanmuuttoa vai ei. Ehdottomasti tarvitaan.
https://www.uusisuomi.fi/raha/289485-mika-lintila-suomea-uhkaa-naivettymisen-kierre-tallaiseen-meilla-ei-ole-varaa
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/288533-ekonomisteilta-synkka-viesti-rinteen-hallitukselle-tyontekijoita-ei-enaa-loydy-maan
Kepun johdossa pyritään ainakin tekemään pesäeroa persuihin. Ainakin Lintilälle näkyvät valtiovarainministerin tehtävässä kirkastuneen tärkeimmät asiat ja tavoitteet.- Anonyymi
Kaikesta huolimatta Lintilä on ihan fiksu mies. Kuten useimmat kepulaiset. Ilmeisesti kepun vähälahjaiset ovat jo vaihtaneet leiriä, tiedätte kyllä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta huolimatta Lintilä on ihan fiksu mies. Kuten useimmat kepulaiset. Ilmeisesti kepun vähälahjaiset ovat jo vaihtaneet leiriä, tiedätte kyllä...
Mika Lintilä on tosi fiksu mies. Ja kova edustamaan edustuskuluistaan päätellen.
- Anonyymi
Kapi kumpi on parempi sängyssä pysty vai arska?
Kun tänä viikonloppuna minulla ei ole ollut mitään menoja, olen normaalia enemmän ollut tällä palstalla. Huvittelemassa, kun sitä hupia on nyt tarjonnut nikilläänkin minuun kiinnittymään pyrkivä ilmeisesti uusi ihailijani.
Nyt saa kuitenkin jo riittää huvittelu, sillä vaikka tuo palstalle tullut huvittaa, ei kai saisi huvittua sellaisten lähettäjien kustannuksella.
Tämä palsta saa jäädä täysin rauhaan minulta nyt siihen saakka, kunnes kepu on saanut uuden johtajansa. Jos se johtaja on Katri, varmaan hän saa kiittää siitä minua, kun niin kauniisti olen puhunut hänestä täällä. Täällä esitetyllä kun tietysti on suurin vaikutus kaikkeen kepussa tapahtuvaan, sillä onhan tämä kepun palsta.
Viikon kuluttua toivottavasti saamme täällä juhlia Katrin voittoa. Iloisiin näkemiin!- Anonyymi
Eihän sinua kapi vain vituta? Hävetähän sinä et heikkolahjaisen osaa.
Viimeisessä viestissäni sunnuntai-iltana sanoin: ”Tämä palsta saa jäädä täysin rauhaan minulta nyt siihen saakka, kunnes kepu on saanut uuden johtajansa”. En kuitenkaan jaksa odottaa siihen saakka, kun tilanne on tullut kovin mielenkiintoiseksi. Molemmat ehdokkaat ovat saaneet merkittäviä tukijoita.
Antti Kaikkosen tueksi on asettunut Annika Saarikko, joka itse olisi ollut halutessaan ehkä ykkösehdokas, mutta kieltäytyi ehdokkuudesta iloisen perhetapahtuman, lapsen odotuksen vuoksi. Aiemmin Kaikkosen taakse ovat asettuneet keskustan kansanedustajista ainakin Hanna Huttunen, Anu Vehviläinen, Ari Torniainen, Mikko Savola ja Pasi Kivisaari. Saarikko nimeää Kaikkosen eduksi hänen monia henkilökohtaisia ominaisuuksiaan ja tietenkin myös vahvemman kokemuksen politiikassa. Kaikesta tuosta voitte lukea tästä:
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/289644-antti-kaikkoselle-merkittava-tukija-annika-saarikko-tuen-hanta-keskustan
Vahvat tukijat ovat Katri Kulmunillakin, kuten puolueen konkarit Olavi Ala-Nissilä, Kauko Juhantalo, Timo Kalli, Mauri Pekkarinen ja Eero Reijonen. Kulmunia tukevat myös kansanedustajat Hanna-Leena Mattila, Joonas Könttä, Antti Rantakangas ja Pekka Aittakumpu. Tämä todetaan edellisessä linkissäni.
Kulmuni on kyllä Kaikkosta räväkämpi, rohkeampi, kun uskaltaa sanoa suoraan, että kepua odottaa Ruotsin kepun kohtalo, jos sen estämiseksi ei ryhdytä tositoimiin. Mutta olisivatkohan ne tositoimet sen kohtalon estämiseksi sellaisia, joilla Kulmuni yrittäisi, eli vahvempi aluepolitiikka, josta puolue on hänen mukaansa jossain määrin irtautunut – virheellisesti? Kulmuni on varmasti oikeassa siinä, että millään politiikalla kepu ei saa merkittävästi nostettu kannatustaan Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla, joten täytyisi yrittää pitää kannatuksensa edes siellä Kepulandiassa. Mielenkiintoista luettavaa tässä:
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/289645-katri-kulmuni-varoittaa-ruotsin-keskustan-kohtalosta-edessamme-voi-olla-lopullinen
Tuossa edellisessä viestissäni sanon, että jos kepun johtoon tulee Katri, hän saa kiittää siitä minua, kun niin kauniisti olen puhunut hänestä täällä, ja toivoin, että viikon kuluttua saamme täällä juhlia Katrin voittoa;)) No, en pelkää Kaikkosenkaan voittoa, ei hänkään saa nostettua kepun kannatusta täällä pääkaupunkiseudulla, vaikka asuukin tuossa liepeellämme, Tuusulassa.
Tässähän tämä. Nyt malttanen jäädä odottamaan vaalin tulosta.- Anonyymi
Mitä sillä väliä kumpi. Pätkäpuheenjohtaja siitä tulee. Ensi vuonna valitaan uusi. Sipilä tai Kiviniemi. Jos Väyrynen ei ole ehdolla.
Saarikko on mielestäni oikeassa ainakin kommentissaan, mitä tulee Kaikkosen vaalirahakohuun. Hän selvisi siitä ihmeen vähillä naarmuilla ja luultavasti siksi, että poliitikoille harvinaiseen tapaan myönsi tehneensä virheen. Arvelisin että hän kestää itseään ja puolueettaan koskevan arvostelun myös jatkossa kiertelemättä ja syyttämättä mediaa ajojahdista.
- Anonyymi
Saarikko taktikoi omaa tulevaisuuttaan, hän pystyy ottamaan puheenjohtajuuden Kaikkoselta kevyesti, mutta Kulmuni voisi haastaa Saarikon täysin, ainakin jos Kulmuni onnistuisi puheenjohtajana. Jotenkin tästä kepun "pitkien puukkojen yöstä", tulee mieleen se, kun Väyrynen erosi puheenjohtajuudesta ja jätti sen "väliaikaisesti" Esko Aholle. Mutta Eskoseni ei mennyt miinaan, vaan lemppasi Väykyn pihalle ja pelasti tilanteen ottamalla EU-maataloutukineuvotteluun Heikki Haaviston ja Väykky jäi ulos suu auki..
Saarikko on läksynsä lukenut... Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Saarikko on mielestäni oikeassa ainakin kommentissaan, mitä tulee Kaikkosen vaalirahakohuun. Hän selvisi siitä ihmeen vähillä naarmuilla ja luultavasti siksi, että poliitikoille harvinaiseen tapaan myönsi tehneensä virheen. Arvelisin että hän kestää itseään ja puolueettaan koskevan arvostelun myös jatkossa kiertelemättä ja syyttämättä mediaa ajojahdista.
Kun en vieläkään malttanut olla täällä käymättä ja kun näin tuon Sinulta, sen johdosta vielä:
Mielestäni olet kyllä oikeassa näkemyksessäsi Kaikkosesta, mutta jotenkin ponnetonta taitaa olla Antin kampanjointi. Katri terästyy koko ajan.
Täällä on toistuvasti esitetty, että Katri jatkaisi Sipilän politiikkaa. Ainakin kampanjassaan Katri tekee siihen selvempää eroa kuin Kaikkonen. Mm. taksiuudistusta pitää kepun emämunauksena ja sanoo kepun politiikan viime vaalikaudella olleen liian oikeistolaista ja puolueen leimautuneen liiaksi kokoomukseen:
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/289652-katri-kulmuni-avautuu-taksilaista-keskusta-teki-taas-emamunauksen-varoittaa-nyt
Lueskelin myös Katrin blogia. Mielenkiintoista luettavaa sieltä Sinullekin ja muille kiinnostuneille:
https://www.katrikulmuni.fi/blogi/suurituloisimpien-yritysjohtajien-ansiot-ja-elakeohjelmat-eivat-vastaa-suomalaisten-oikeudentajua/
https://www.katrikulmuni.fi/blogi/keskustakonkarit-kulmuni-toivon-taidon-ja-tahdon-johtaja/
https://www.katrikulmuni.fi/blogi/keskustan-100-paivan-ohjelma/
Joten kyllä kai Katrista se kepun uusi johtaja tulee. Katri sitten minut jotenkin palkitsee siitä, että olen vaikuttanut hänen valintaansa puhumalla hänestä kauniisti täällä, vaikutusvaltaisimmalla areenalla, jossa minä tietenkin olen suurin mielipidevaikuttaja;))
- Anonyymi
ME KAIKKI HELSINKIIN MUUTTANEET OLEMME KEPULAISUUTTA JA LESTATIOLAISUUTTA PAENNEITA.
- Anonyymi
Helsingissä maanviljelyä harjoittavia on aika vähän. Yksityisten määtiloja on tosi vähän. Heistäkin iso osa äänestää varmaan RKP:ta, koska ovat ruotsinkielisiä.
Niitä, jotka asuvat Helsingissä, mutta maatilat ovat maaseudulla, on runsaammin. Heitäkin on sen verran vähän, että kaksi kaupunginvaltuutettua on yläkanttiin. Seuraavissa kuntavaaleissa tilanne korjaantuneekin luonnolliseen nollaan. - Anonyymi
Tästäkin asiassa on kyse perussuomalaisen Antti Kaikkosen rikostuomiossa: Näin nuorten vuokrarahat junailtiin vaalitukeen
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8541b93a-9a07-47fb-a1a0-d80d559611b8 Antti Kaikkonen on yksi perussuomalaisten suosituimmista, vaikutusvaltaisimmista ja näkyvimmistä poliitikoista. Häntä pidetään Katri Kulmunin ohella puheenjohtajan Juha Sipilän todennäköisimpänä seuraajana Olen puhunut täällä kauniisti kepun puheenjohtajaehdokas Katri Kulmunista. Eilen laitoin tänne hänen bloginsakin, jossa hän esittää sadan päivän ohjelmaa kepun nostamiseksi sieltä alhosta, jossa se kannatukseltaan nyt on. Vahvaa tukea Katrilla näkyy olevan, kun kepukonkarit pitävät häntä toivon, taidon ja tahdon johtajana.
Onhan Kaikkonenkin jo saanut merkittävää tukea, mm. Annika Saarikolta. Hyviä ja kannatettavia ajatuksia näkyy hänelläkin olevan. Tasapuolisuuden nimessä täytyy tuoda tänne myös Antti Kaikkosen blogi, jossa hän ilmoittaa pyrkivänsä kepun johtoon kokemuksella, aatteella ja asenteella. Se blogi on tässä (ei kyllä auenne ilman kirjautumista muuten kuin otsikoiltaan):
https://www.anttikaikkonen.fi/
Tänä iltana klo 21.05 tv 1:n A-studiossa nuo ehdokkaat ovat tentittävinä. Tentti täytyy tietenkin katsoa ja vasta sen jälkeen varmistun siitä, kumpi noista pääsee kepun johtoon. Antaahan se tentti jo viitteitä siitäkin, onko heissä kummassakaan ainesta enempään kuin pätkäpuheenjohtajaksi. Pätkäpuheenjohtajaksihan nyt valituksi tuleva jää, jollei hän saa vuoden aikana puolueen gallup-kannatusta merkittävään nousuun.
Ai, että miksi minua tuo asia näin kiinnostaa, vaikka sen ole kepulainen, vai? Toki se kiinnostaa, sillä onhan kyseessä hallituspuolue ja valinta joka tapauksessa tiennee muutoksia hallituksessa. Valitusta tullee valtiovarainministeri, jos ei välittömästi, niin pienellä viiveellä. Jos Katri valitaan, Lintilästä tulee elinkeinoministeri ja res.kapt. Kaikkonen jatkaa puolustusministerinä. Ei paha. Mutta jos Kaikkonen valitaan, puolustusministeriksi siirtyy rers.vääp. Lintilä. Ei paha sekään, sillä onhan Mika vanha faitteri;))- Anonyymi
Huomiota herättää kun ensimmäisen otsikon takaa aukeava Kaikkosen tukijajoukko on Oulun seuduilta. Johtuisko siitä, että Kulmuni tunnetaan parhaiten kotiseutunsa lähialueilla.
- Anonyymi
"sen ole" Oletko kapi edes kansakoulua käynyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"sen ole" Oletko kapi edes kansakoulua käynyt?
Onko "majuri" huolissaan, että kaikilla muilla on jäänyt kansakoulu kesken? Vai ehkä "majuri" itse on vaan ajastaan jäljessä, sillä kansakoulua ei ole ollut Suomessa enää vuosikymmeniin. Seniilin merkki?
Keskustelu tällä avauksellani on mennyt pois avauksen varsinaisesta aiheesta, eli on muuttunut pohtimiseksi kepun seuraavasta puheenjohtajasta. Itse en ole siihen syytön, päinvastoin. Jatkanpa vielä samaa, kun en uutta avausta viitsi tehdä.
Eilen illalla katsoin tv:n A-studiosta noiden kahden ehdokkaan esiintymisen. Kyllähän Katri siinä oli terhakampi kuin Antti. Katri esiintyi nuoruuden innolla, Antilla oli rasitteenaan suuremman kokemuksen tuoma varovaisuus. Katrin nuoruudeninto näkyy kyllä tehneen vaikutuksen kepun konkaripoliitikoihinkin, jotka joukolla ovat asettuneet hänen tuekseen, tänään myös ”Iisalamen iso vaalee”, Seppo Kiärijäinen”, joka muutama päivä sitten ilmoitti, että hän on puolueeton ja pysyy asiasta sivussa.
Antin merkittävin tukija taitaa olla Annika Saarikko. Miksi hän tukee Anttia? Kateudesta puoluesisartaan kohtaan, vai? Ehkä siksikin, mutta myös ihan omasta pyrkimyksestään. Hän ilmeisesti uskoo, että Antista tulisi vain ”pätkäpuheenjohtaja” ja hän pääsisi kepupomoksi ensi vuonna.
Eipä nyt enempää tästä asiasta. Palaan asiaan vasta sitten, kun se puheenjohtaja on valittu. Katrista se tulee. Katri sitten minut jotenkin palkitsee siitä, että olen vaikuttanut hänen valintaansa puhumalla hänestä kauniisti täällä, vaikutusvaltaisimmalla areenalla, jossa minä tietenkin olen suurin mielipidevaikuttaja;))- Anonyymi
Johtuu siitä, että stadissa asuu fiksua väkeä ja kepulaiset ei sinne oikein sopeudu. Kepulainen viihtyy paremmin yksin korvessa, niin ei tarvitse käyttäytyä ihmisiksi.
- Anonyymi
Kepu ei viihdy ihmisten joukossa.
- Anonyymi
Sillä ei ole merkitystä, mutta Suomi menestyy Natossa ja sillä on merkitystä!
- Anonyymi
Kepulaisille vierasta, Stadissa ihmiset tulee omillaan toimeen.
- Anonyymi
Kepulla ei ole mitään tuotavaa Hkiin, ainoastaan menoja.
- Anonyymi
Jopa hesassa maalta tulleet äänestää kepua vastaan.
- Anonyymi
Kepu ei kykene uudistumaan ja päivittämään agendaansa.
- Anonyymi
Miksi maalaiset menestyisi Hkissä....?
- Anonyymi
KEPULLA EI OLE EDUSKUNNASSA KILPAILTAVANA 200 PAIKKAA VAAN VAIN 140
KepuKaikkosen KK korruptio KKK Nuorisoliitossa tuhosi kokonaisen kaupunginosan Espoossa kurakuopaksi Suurpellossa
Oikeusjuttuja oli yli 100 ja Kepu ( ja matut) jumittivat tuomioistuimet
Jokainen joka kulkee ohi Suurpellossa näkee KKK ja KK on Uudenmaan vihainhotuin poliitikko
Stadista ja Uudeltamaalta tulee 30% kansanedustajista ja nolla Kepulle
- Anonyymi
2023 Keskustan vaaliliitosta tulee edustaja eli Korjausliike entinen Siniset saa paikan Stadissa
Pörssiyhtiön terävä toimitusjohtaja nousee eduskuntaan
Saarikko tuhosi keskustan (myös Väyrynyn vähän avitti)
Keskustan järisyttävä veretseisauttava prosentti
Vaaleissa tulee näkymään, että Saarikko irtaantui todellisuudesta, iso osa keskustalaisista pelkää elinkeinonsa tuhoutuvan
Pelkääjiä on 81%
SDP:n kannattajista 57 % valitsee mieluummin edullisen energian kuin keinotekoisen 2035 ilmastotavoitteen. Kokoomuslaisista hurjat 74 %, keskustalaisista järisyttävät 81 %.
https://www.suomenuutiset.fi/mielipidekysely-suuri-enemmisto-suomalaisista-haluaa-ennemmin-kohtuuhintaista-energiaa-kuin-pitaytya-ylikireissa-ilmastotavoitteissa/ - Anonyymi
Kepu on unohtanut sen, että suurin osa kansallisista maataloustuista tulee Helsinkiläisiltä veronmaksajilta. Nöyryys ja kunnioitus on unohtunut kepulaisilta.
- Anonyymi
Maalta Helsinkiin muuttaneet ovat jo päässeet keskustaan, eivätkä näin enää Keskustaa tarvitse.
- Anonyymi
Hesassa on keskimäärin älykkäämpä väkeä, kuin kepulandiassa.
- Anonyymi
Maaseutulaisia: Väyrynen, Turtiainen, Johan Bäckman jne jne.. Onneksi ovat pysyneet maaseudulla. Ja esim palstan "potilas", maalla on riittävän tyhmää seuraa hänelle, stadissa saisi päivittäin pataansa, ainakin hänen käytöstavoillaan.
- Anonyymi
Helsikiläiset elävät muun maan rahoituksella. Helsikiläiset tietävät Keskustan vaativan edes osaa näistä rahoista takaisin.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852