Siunauksellisia syksyn juhlia kaikille juhlijoille!

Raamatullinen syksyinen juhlakalenteria alkaa. Toora-kalenterin mukaan juhlakalenteri alkoi jo tänään (1.9.2019) Pasuunansoiton juhlalla. Suuri sovituspäivä olisi 10.9. ja Lehtimajajuhla 15.-22.9. Valtaosa viettää näitä juhlia nykyisen kalenterin mukaisesti noin kuukauden myöhemmin.

Joka tapauksessa: Siunattua juhla-aikaa, milloin juhlia vietättekin!❤

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitan vielä muistin virkistämiseksi hieman tietoa juhlista. Raamatullisia Herran juhlia on siis seitsemän. Kevään juhlia on 4 (helluntai lasketaan kevään juhliin). Syksyn juhlia kolme. Näistä ensimmäisenä on Pasuunansoiton juhla. Tällöin Jeesus saapuu.

      Matt. 24:30-31 "...he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasuunan pauhatessa..."

      1. Kor. 15:51-52 "..emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa; sillä pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme"

      1. Tess. 4:16 "Sillä Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin"

      "Evankeliumi lähti liikkeelle kolmena ensimmäisenä Israelin pyhäpäivänä. Se tulee päätökseen Israelin kolmen viimeisen pyhäpäivän aikana"

      Vaikka emme tiedä Jeesuksen tulon tarkkaa aikaa, niin me tiedämme vuodenajan ja juhlan. Tämän vuoksi uskovaisia Jeesuksen tulo ei yllätä. Jeesuksen tulo yllättää jumalattomat.

      (lainaus ja lähde: Michael Brown: Meidän kätemme ovat veren tahraamat. Michael Brown on tunnettu messiaaninen juutalainen)

      • Vastaistiko rehellisesti, minulle on ilmoitus poistetusta vastauksesta jonka joku on tähän aloitukseen minulle laittanut, se kuului näin:
        "Leikkujutku oot :DDDDD TRUUT!" Oliko se sinulta?


      • Oikeasti. Miksi uskovien pitää aina keksiä näitä ihmeellisiä omia päätelmiään. Mitä tekemistä Jumalan pasuunan puhaltamisella on Pasuunansoiton juhlan kanssa? Miksi jaat ikään kuin totuutena tällaista itse keksimääsi oppia?


    • Samoin sinulle, Haksa mea 🙏

      • dikduk

        Haksa mea? se kyllä on chag sameach


    • Toran mukaan ei 9.9 ole mitään juhlaa ja jom kippur on 9.10

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe