Taivaan Isän lapsi BB-talossa

Anonyymi

Tässä sitä löytyykin sitten pureskeltavaa seuraaviksi 10 viikoiksi.

Itse en aiemmin koskaan katsonut BB:tä, kuin pari kertaa satunnaisesti (Big Brother-tosi-tv). Nyt eilen illalla katsoin uteliaisuuttani. Tällä kertaa näyttää taloon tulleen himppa edellisvuosia tasokkaampaa väkeä.

Luonnollisesti myös sukupuolivähemmistöt ovat reippaasti edustettuina. Ei siinä mitään, kysehän on nk. tämänmaailman showsta, joten tänä päivänä tämä suorastaan kuuluu asiaan.

Mutta "Taivaan Isän lapsen", Villen, antaessa jo esittelyssä näytteen kielilläpuhumisestaan, kiljaisin kauhusta. Ilmoittaa nyt olevansa siellä evankelioimassa.

Toivotaan parasta (mutta pelätään pahinta, sillä tämänmaailman herraakaan ei tule aliarvioida).

Muutoin jotakuinkin symppistä väkeä, vaikkakin jo kättelyssä aloin pitää paria nuorempaa naista odotettavissa olevasti luonnehäiriöisinä. Toisella oli neon-limen-väriset tiskiharjat korvakoruina.

Transu Kevin on mielestäni ihan herttainen. Samaten vähemmistönainen Tarina vaikuttaa hyvin symppikseltä. En ota tässä kantaa sateenkaariväkeen noin yleensä. Arvioin näitä vain heidän itsensä mukaan.

Tänä syksynä taidan ainakin hetkeksi alkaa seurata tätä showta, joka tällä hetkellä lienee suomalaisen tv-tarjotamme älyllisintä antia. Muutoinhan minulla televisio, nk. (valhe-) "uutisia" myöten, on lähinnä kiinni. (Totuus-uutiset luen ja katson muualla netissä.) Katselen tv:stä vain itse valitsemiani ja talentamiani elokuvia ja sarjoja.

BB-talo ei ole valhetta (ainakaan pahimmasta päästä), vaan totisinta totta: erilaisten ihmisten kohtaamisia.

232

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      vai näyte kielilläpuhumisestaan... !?

      kyllä on uskovilta lähtenyt viimenekin järjen kipinä hohoijaa.

      • BB-Ville vie evankeliumia eteenpäin enemmän kuin 10.000 arvostelijaa jotka eivät tee mitään.
        Me Helluntaikirkossa haluamme mennä sinne minne uskosta osattomat menevät, julistamaan, ei tuomitsemaan. Sadat tuhannet ohjelman seuraajat näkevät rohkeaa elämää Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        Helluntaikirkko kirjoitti:

        BB-Ville vie evankeliumia eteenpäin enemmän kuin 10.000 arvostelijaa jotka eivät tee mitään.
        Me Helluntaikirkossa haluamme mennä sinne minne uskosta osattomat menevät, julistamaan, ei tuomitsemaan. Sadat tuhannet ohjelman seuraajat näkevät rohkeaa elämää Jeesuksessa.

        Ei tuomitsemaan? Sitähän se Ville tekee päivittäin, om moon ylpeä ja täynnä ylimielisyyttä ja Oman edun tavoittelua, eikä yhtään rakkautta och ihmisyyttä kohtaan juuri niinkuin koko kristillinen usko, hyvä että tuotte sen julki näin avoimesti


      • Anonyymi
        Helluntaikirkko kirjoitti:

        BB-Ville vie evankeliumia eteenpäin enemmän kuin 10.000 arvostelijaa jotka eivät tee mitään.
        Me Helluntaikirkossa haluamme mennä sinne minne uskosta osattomat menevät, julistamaan, ei tuomitsemaan. Sadat tuhannet ohjelman seuraajat näkevät rohkeaa elämää Jeesuksessa.

        Helluntaikirkko on täällä näköjään väittänyt Villeä omakseen.
        Onko totta?

        Täällä on kerrottu Villen olevan uskonsanalainen. Ja se on aika paljon eri asia kuin Helluntaikirkko. Ihan eri järjestö, sanoisin.

        Mistä Helluntaikirkko veti hatusta väitteen, että Ville olisi Helluntaikirkon jäsen? No, koska kirjoittaja käyttää oikein Helluntaikirkko-nickiä, on tässä siis kirkon oma, virallinen ilmoitus asiasta.

        Pian selviää, puhuuko Helluntaikirkon virallinen edustus tässäkään kohden totta vai - heille perinteisesti - valehteleeko.

        Eikös Ville ole hämeenlinnalainen? Kuuluisi Kirkon oman väitteen mukaan siis Hämeenlinnan Helluntaikirkkoon? Sieltä tämä ilmoitus siis kaiketi tuli? Hämeenlinnan Helluntaikirkon virallinen ilmoitus jäsenestään? (Antoiko vilhelmi muuten luvan?)

        Nyt on vastassa kaksi eri puljua: Uskon Sana ja Helluntaikirkko.
        Hassua, mutta tässä sanassa, minä uskon enemmän Uskon Sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkko on täällä näköjään väittänyt Villeä omakseen.
        Onko totta?

        Täällä on kerrottu Villen olevan uskonsanalainen. Ja se on aika paljon eri asia kuin Helluntaikirkko. Ihan eri järjestö, sanoisin.

        Mistä Helluntaikirkko veti hatusta väitteen, että Ville olisi Helluntaikirkon jäsen? No, koska kirjoittaja käyttää oikein Helluntaikirkko-nickiä, on tässä siis kirkon oma, virallinen ilmoitus asiasta.

        Pian selviää, puhuuko Helluntaikirkon virallinen edustus tässäkään kohden totta vai - heille perinteisesti - valehteleeko.

        Eikös Ville ole hämeenlinnalainen? Kuuluisi Kirkon oman väitteen mukaan siis Hämeenlinnan Helluntaikirkkoon? Sieltä tämä ilmoitus siis kaiketi tuli? Hämeenlinnan Helluntaikirkon virallinen ilmoitus jäsenestään? (Antoiko vilhelmi muuten luvan?)

        Nyt on vastassa kaksi eri puljua: Uskon Sana ja Helluntaikirkko.
        Hassua, mutta tässä sanassa, minä uskon enemmän Uskon Sanaa.

        Kannustamme kaikki uskovia elämään rohkeasti ja siunaamme tässä kaikkia uudestisyntyneitä.


    • Anonyymi

      On mahtavaa, kun en omista telkkaria ja voin valita netistä yms. mitä katselen ja milloin haluan. Minun ei siis tarvitse katsoa Suomen tuottamaa uskomatonta televisio-sontaa "viihteen" nimellä.

      Ja nyt minäkin puhun kielillä ja katsotaan mitä se tarkoittaa, Tässä tulee, äähäbuuhaa obabababa omarianakoskos....käännös, Lapseni, älä lankea Ylen ja muiden suomikanavien roskaan. Aamen.

    • Anonyymi

      Eilisiltaisessa (maanantai) jaksossa näimme kuinka Ville rukouksella paransi Krisun nilkkaa sekä Jukan (?) päänsärkyä. Kivut heillä ilmeisesti ainakin vähenivät.

      Villen iltarukous yksin parvekkeella oli kaunis.

      Kevin ripusti sateenkaarilipun seinälle sänkynsä päätyyn.

      Siellä on ilm. Villen ja Kevinin välillä käyty eilispäivänä keskusteluja hengellisyyksistä sekä seksuaalivähemmistöjen välisistä kiistoista. Toimittajat lupasivat täksi (tiistai-) illaksi otteita tästä Villen ja Kevinin keskustelusta.

      Toimittajatkin miettivät, että onko BB-taloon jotenkin mukaan asukkaaksi luikahtanut myös itse Jumala.

      • Anonyymi

        Yhtenä asukkaana itse Jumala.. kyllä. Pyhä Henki joka vaikuttaa Villen kautta bb talossa. Tämän vuoden bb on ajan hengen mukainen ja jos se pistää miettimään onko Jumala luikahtanut formaattiin mukaan niin Aamen! 👐


    • Anonyymi

      iltalehden toimittaja kuvaa uskovan miehen puhetta jankkaamiseksi ja transun puhetta normaaliksi.

      • Anonyymi

        Tuota taloahan voi seurata ympäri vuorokauden, jos on ostanut Ruutu -sovelluksen. Itselläni ei moista ylellisyyttä ole, joten näin aloittelijana, ainakin toistaiseksi, seuraan vain iltalähetystä ja medioista muutoin saatavaa tietoa aiheesta.

        IL-valhemedian toimittaja mahd. viittasi tuohon hengelliseen keskusteluun, josta kai tänä iltana saamme myös nähdä lyhyen koosteen?

        Itse en koskaan, täällä siviilielämässä tyrkytä kenellekään uskoani. Varsin harva uskostani edes tietää. En voisi kuvitella itseäni Raamattu kädessä saarnaamassa ihmisille. Paitsi seurakunnan lavalta. Nuorempana seisoin useinkin helluntaiseurakunnan lavalla nk. "todistamassa". Uskovien keskuudessa osaan kyllä puhua uskonasioista, kuten myös näillä kristillisillä foorumeilla. Sitä vartenhan nämä foorumit ovat. Tähän minulla on enempi armolahjaa. Oletan, että jos joku on kiinnostunut uskonasioista, hän itse siitä kysyy. Suoriin kysymyksiin osaan vastata.

        Henkilöt, jotka kirjoittelevat tai lukevat tätä foorumia, jo siis ennakko-oletuksellisesti ovat kiinnostuneita aiheesta, joten tässä kohdin kannan myös oman korteni kekoon.

        En ole ulkoisesti kummoisen näköinen, en katsele kirkastunein katsein kohti taivaita, mutta kumma kyllä useastikin on joku aikansa minua kierreltyään ja päästä jalkoihin mittailtuaan, lopulta kysyä töksäyttänyt: "Oletko sinä uskossa?" No, jos se kerran muutoinkin minusta näkyy, miksi vielä erikseen kysyä?

        Entisenä hellarina saan heti hengellisiä paineita. Odotetaanko minulta nyt jotakin? Pitäisikö minun nyt esiintyä synnittömänä? En ole synnitön, joten en yritä sellaista edes esittää.

        Tuon Villen kanssa en välttämättä tulisi toimeen. Ehkä hänestä on jumalattomia evankelioimaan, mutta itse en välittäisi tauotta kuunnella jotain hengellistä höpinää. Kun joku latelee ylistyksiä ja raamatunjakeita ympärillä, tuntuu suorastaan maalliselta, - lähes synniltä - esim. kysyä asiallisesti: "haluaako joku kahvia?"

        Minäkin juttelen Jumalalle, mutta yleensä niin, ettei siinä ole ulkopuolisia kuulijoita. Joskus kyllä olen rukoillut jonkun ihmisen tai eläimen puolesta, ihan julkisestikin, missä on ollut tarvetta. Kerran saunanlauteilla, kun muuan naapuri, kahden kesken, kertoi yhtäkkiä ilmenneestä, vakavasta sairaudestaan. Nämä ovat olleet hyvin harvinaisia ja spontaaneja hetkiä, eli muutoin pidän yleisessä saunassa suuni jokseenkin kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota taloahan voi seurata ympäri vuorokauden, jos on ostanut Ruutu -sovelluksen. Itselläni ei moista ylellisyyttä ole, joten näin aloittelijana, ainakin toistaiseksi, seuraan vain iltalähetystä ja medioista muutoin saatavaa tietoa aiheesta.

        IL-valhemedian toimittaja mahd. viittasi tuohon hengelliseen keskusteluun, josta kai tänä iltana saamme myös nähdä lyhyen koosteen?

        Itse en koskaan, täällä siviilielämässä tyrkytä kenellekään uskoani. Varsin harva uskostani edes tietää. En voisi kuvitella itseäni Raamattu kädessä saarnaamassa ihmisille. Paitsi seurakunnan lavalta. Nuorempana seisoin useinkin helluntaiseurakunnan lavalla nk. "todistamassa". Uskovien keskuudessa osaan kyllä puhua uskonasioista, kuten myös näillä kristillisillä foorumeilla. Sitä vartenhan nämä foorumit ovat. Tähän minulla on enempi armolahjaa. Oletan, että jos joku on kiinnostunut uskonasioista, hän itse siitä kysyy. Suoriin kysymyksiin osaan vastata.

        Henkilöt, jotka kirjoittelevat tai lukevat tätä foorumia, jo siis ennakko-oletuksellisesti ovat kiinnostuneita aiheesta, joten tässä kohdin kannan myös oman korteni kekoon.

        En ole ulkoisesti kummoisen näköinen, en katsele kirkastunein katsein kohti taivaita, mutta kumma kyllä useastikin on joku aikansa minua kierreltyään ja päästä jalkoihin mittailtuaan, lopulta kysyä töksäyttänyt: "Oletko sinä uskossa?" No, jos se kerran muutoinkin minusta näkyy, miksi vielä erikseen kysyä?

        Entisenä hellarina saan heti hengellisiä paineita. Odotetaanko minulta nyt jotakin? Pitäisikö minun nyt esiintyä synnittömänä? En ole synnitön, joten en yritä sellaista edes esittää.

        Tuon Villen kanssa en välttämättä tulisi toimeen. Ehkä hänestä on jumalattomia evankelioimaan, mutta itse en välittäisi tauotta kuunnella jotain hengellistä höpinää. Kun joku latelee ylistyksiä ja raamatunjakeita ympärillä, tuntuu suorastaan maalliselta, - lähes synniltä - esim. kysyä asiallisesti: "haluaako joku kahvia?"

        Minäkin juttelen Jumalalle, mutta yleensä niin, ettei siinä ole ulkopuolisia kuulijoita. Joskus kyllä olen rukoillut jonkun ihmisen tai eläimen puolesta, ihan julkisestikin, missä on ollut tarvetta. Kerran saunanlauteilla, kun muuan naapuri, kahden kesken, kertoi yhtäkkiä ilmenneestä, vakavasta sairaudestaan. Nämä ovat olleet hyvin harvinaisia ja spontaaneja hetkiä, eli muutoin pidän yleisessä saunassa suuni jokseenkin kiinni.

        kuten Ville sanoi niin hän on evankelioimassa eikä häpeä evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuten Ville sanoi niin hän on evankelioimassa eikä häpeä evankeliumia.

        Harmi ettei voi evankelioida talon ulkopuolella.

        jospa meneekin hyvä asia pilalle tyypin käsitysten takia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi ettei voi evankelioida talon ulkopuolella.

        jospa meneekin hyvä asia pilalle tyypin käsitysten takia,

        kiintiömamuja puuttu uja manne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiintiömamuja puuttu uja manne

        Homoja ja muita vastaavia tuolla on ollut kai ties kuinka paljon mielipidettä muokkaamassa syntihyväksyväksi.

        Myöskin iäkkäät ihmiset 80 puuttuvat tuolta. Nämähän ateistit nylkyttävät toisiaan nopeasti kuin rotat samaan häkkiin jouduttuaan himossaan keskenään mutta kelpaisiko yli 80v mummot ja papat nylkytettäviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoja ja muita vastaavia tuolla on ollut kai ties kuinka paljon mielipidettä muokkaamassa syntihyväksyväksi.

        Myöskin iäkkäät ihmiset 80 puuttuvat tuolta. Nämähän ateistit nylkyttävät toisiaan nopeasti kuin rotat samaan häkkiin jouduttuaan himossaan keskenään mutta kelpaisiko yli 80v mummot ja papat nylkytettäviksi.

        Onhan tuo tanhupallo- tupu vähän iäkkäämpi. Mikä myöskin ihmetyttää miksi Suomessa on kulttuuri, jossa lastentarhanopettajalle katsotaan eduksi että on itsekin kuin lapsi.

        Lapset tarvitsevat aikuisia kaitsemaan ja kasvattamaan. Lapset eivät tarvitse jättiläislapsia leikkimään kanssaan. Jostain syystä lastentarhat ovat näitä tanhupalloja täynnä.


    • Anonyymi

      En tiedä sitten, onko Kevinin sateenkaariliput, joita kaksi erilaista, "sääntöjen mukaiset". Jos Ville ripustaisi sänkynsä päätyyn ison krusifiksin ja jotkut muut omia aatetunnuksiaan, kuten punalipun, siitä nousisi häly.

      Käsittääkseni vain omat vaatteet ym. henkilökohtaisen sai tuoda. No, sateenkaariväelle on omat erillislakinsa, - kuin ruotsalaisilla Suomessa muutoinkin - enemmistöstä piittaamatta. On harvainvaltainen herraväki - parempikansa - (jonka väkivaltakin on suomenruotsalaisen Li Anderssonin mukaan "parempaa väkivaltaa") ja sitten enemmistö, jonka suu tukitaan. Ne työmuurahaiset.

      Ei siinä mitään, jos se on sääntöjen mukaan sallittua. Ei minua se lippu muutoin mitenkään häiritse. Minä kannatan sananvapautta. (Kommunismille olennaisesti, nämä itse eivät.)

    • Anonyymi

      Jo kauan aikaa on useimmille uskoville tuntunut olevan kunnia-asia, että he eivät juuri puhu uskostaan. Olen itse ajatellut samoin. Mutta nyt kyselen, onko se mihin Jeesus omiaan kutsui? Vai kenties vastapuolen agendaa palvelevaa käytöstä, kun olemme hiljaa, emme vaivaa ketään. Olen niin pahoillani tästä ja kadun. Muutos omin voimin on vaikeaa. Pyhä Henki, tule.

      • Anonyymi

        En ole koskaan ollut traktaattia jakava,Jeesusta julistava.Omassa elämässäni on rakkauden työ,Pyhän Hengen johdatuksessa kulkeminen ollut se,jonka olen kokenut työkseni,sekä esirukous,joka on joskus raskasta,kun joutuu taistelurukoukseen jonkun ihmisen puolesta.


      • Anonyymi

        Hienoa, kuulostaa hyvältä, minäkään en ajatellut traktaatteja jne. Ja olen hyvin mielelläni tuon harkitsemattoman sanomiseni kanssa väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, kuulostaa hyvältä, minäkään en ajatellut traktaatteja jne. Ja olen hyvin mielelläni tuon harkitsemattoman sanomiseni kanssa väärässä.

        Näitä hengellisiä tekojahan ei saa ajatella hengellisinä "ansioina", sillä niin niihin ei tule suhtautua. Ne oikeastaan vain "kuvaavat" kyseistä uskovaa, mitä hän nk. uskovana on.

        Evankeliumin levittämistäkin on erilaista. Jotkut levittävät evankeliumia ei-uskoville. Toiset taas levittävät evankeliumia, kuten esim. "rohkaisun sanoja" (vahvistavat uskovia): jo uskoville.

        Kyseessä siis on asia: "elääkö sana minussa / vai ei?" Kaikille ei kuulu aina yksi ja sama asia. PH käyttää uskovia eri tavalla. Eikä "pakanoiden evankelista" ole sen parempi kuin esim. "uskovien evankelista". Paavalilla oli oma tehtävänsä, Pietarilla omansa.

        "Omin voimin ei synny kuin kusipäitä lapsia". Kun vain puhuu sanaa, vaikka täällä netissä, no, kukin meistä tuottaa sitä Hengen hedelmää kuin mitä me kukin itse Hengessä olemme. On muistettava, että meissä vaikuttaa edelleen kaksi puolta: Liha ja Henki, eikä Lihan olemassaolosta tule masentua. Näin on Jumala meistä Itse määrännyt: "ettemme ylpistyisi".

        Lihalle on siis annettava se arvo joka sille kuuluu, niinkuin Paavalillakin oli "piikki lihassaan", hänkään ei väittänyt olevansa synnitön, vaan: "synti, joka minussa asuu..."! Syntiä ei tule "hyväksyä", mutta sen olemassaolo meissä tulee "hyväksyä", sillä...

        Ei siis teidänkään tule ahdistua siitä, että "olenko tehnyt.... / en ole tehnyt...?" Kun avaatte suunne täällä netissä, näistä Jumalan / Kristuksen / PH:n asioista, eli otatte kantaa, no: siinä on kunkin meidän leiviskämme, jota laitamme "rahanvaihtajien pöytään". Rahanvaihtaja Itse sitten arvioi sen arvon itselleen. Me ihmisinä, Lihassamme, emme sitä osaa arvioida.

        Ei sen kummempaa.

        Onhan tuo edellä osoittamanne hengellinen, julkinen nöyryys ja katumuskin jo PH:n työtä ja evankelioi muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä hengellisiä tekojahan ei saa ajatella hengellisinä "ansioina", sillä niin niihin ei tule suhtautua. Ne oikeastaan vain "kuvaavat" kyseistä uskovaa, mitä hän nk. uskovana on.

        Evankeliumin levittämistäkin on erilaista. Jotkut levittävät evankeliumia ei-uskoville. Toiset taas levittävät evankeliumia, kuten esim. "rohkaisun sanoja" (vahvistavat uskovia): jo uskoville.

        Kyseessä siis on asia: "elääkö sana minussa / vai ei?" Kaikille ei kuulu aina yksi ja sama asia. PH käyttää uskovia eri tavalla. Eikä "pakanoiden evankelista" ole sen parempi kuin esim. "uskovien evankelista". Paavalilla oli oma tehtävänsä, Pietarilla omansa.

        "Omin voimin ei synny kuin kusipäitä lapsia". Kun vain puhuu sanaa, vaikka täällä netissä, no, kukin meistä tuottaa sitä Hengen hedelmää kuin mitä me kukin itse Hengessä olemme. On muistettava, että meissä vaikuttaa edelleen kaksi puolta: Liha ja Henki, eikä Lihan olemassaolosta tule masentua. Näin on Jumala meistä Itse määrännyt: "ettemme ylpistyisi".

        Lihalle on siis annettava se arvo joka sille kuuluu, niinkuin Paavalillakin oli "piikki lihassaan", hänkään ei väittänyt olevansa synnitön, vaan: "synti, joka minussa asuu..."! Syntiä ei tule "hyväksyä", mutta sen olemassaolo meissä tulee "hyväksyä", sillä...

        Ei siis teidänkään tule ahdistua siitä, että "olenko tehnyt.... / en ole tehnyt...?" Kun avaatte suunne täällä netissä, näistä Jumalan / Kristuksen / PH:n asioista, eli otatte kantaa, no: siinä on kunkin meidän leiviskämme, jota laitamme "rahanvaihtajien pöytään". Rahanvaihtaja Itse sitten arvioi sen arvon itselleen. Me ihmisinä, Lihassamme, emme sitä osaa arvioida.

        Ei sen kummempaa.

        Onhan tuo edellä osoittamanne hengellinen, julkinen nöyryys ja katumuskin jo PH:n työtä ja evankelioi muitakin.

        Piikki Paavalin lihassa olivat ne ihmiset, jotka vainosivat Paavalia.
        Paavali oli lainoppinut ja tunsi kirjoitukset:, niinpä Paavali käytti Mooseksen lain ilmaisua vainoojista. "maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piikki Paavalin lihassa olivat ne ihmiset, jotka vainosivat Paavalia.
        Paavali oli lainoppinut ja tunsi kirjoitukset:, niinpä Paavali käytti Mooseksen lain ilmaisua vainoojista. "maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte."

        Paavali oli itse kristittyjen pahin vainoaja, jos uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli itse kristittyjen pahin vainoaja, jos uskoo.

        Paavali oli tuota juutalaisena fariseuksena ollessaan. Hän todella vainosi Kristusta ja Hänen seuraajiaan.

        Damaskoksen tiellä hän sai ilmestyksen. Jeesus puhutteli häntä: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Tällöin Saulus Tarsolainen koki kääntymyksen, eikä todellakaan enää vainonnut kristittyjä.

        Jeesus teki hänestä nk. pakanain apostolin. Levittämään evankeliumia pakanoille. Häntä ei sittemmin ristiinnaulittu, koska hän oli Rooman kansalainen, vaan Roomassa hänen kaulansa katkaistiin, hänen uskonsa tähden..


    • Anonyymi

      piikki on perkeleen enkeli. piikki/pistin

      " Että en ylpistyisi, on minulle annettu pistin lihassa, saatanan enkeli, pahoinpitelemään minua"

      Commandohauis52cm

      • Anonyymi

        Perkeleen enkeli eli lähettlläs oli ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkeleen enkeli eli lähettlläs oli ihminen.

        Ei ollut vaan saatanan enkeli.

        Enkeli on eri asia kuin ihminen.

        piikki on perkeleen enkeli. piikki/pistin

        " Että en ylpistyisi, on minulle annettu pistin lihassa, saatanan enkeli, pahoinpitelemään minua"


        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihminen

        Lopeta julma vääristely, kiitos.


        Commandohauis52cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkeleen enkeli eli lähettlläs oli ihminen.

        Lähettinä voi toimia enkeli, ihminen, eläin tai Jumala itse.

        Jumalan lähettinä toimivat enkelit mm. Enkelit ilmoittivat paimenille Jeesuksen syntymän. Lähetin hommat hoituu muiltakin kuin ihmisiltä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Lähetti

        CH52CM


    • Anonyymi

      BB on puhdasta väärentämätöntä roskaa. Ko. evankelista tekee siellä itsestään lähinnä pellen.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, tekee itsestään täysin pellen eikä tällä ole mitään omia mielipiteitä elämästä, kaikki on aivopesua ilman mitään järkeä tai selkoa, ei edes itse näytä ymmärtävän mitään mistä puhuu. ihan epätasapainoinen ihminen.


    • Anonyymi

      enpä tiedä, paljon muuta kuin että helluntailaisuudessa, edelleenkin. . .enempi osa on: entisiä narkkareita, entisiä alkoholisteja, entisiä rikollisia, jne.

      Ollut "väärässä" seurassa, kun itselläni ei mieltymystä edellisiin, - valitettavasti tutustuin, siellä entiseen naisalkoholistiin, noh, - todellakin hän alkoholista raitistui, - vaan sen jälkeen taisi olla hänessä "satatuhatta muuta henkeä", vaikkapa:
      Vi##umainen luonne, kova sydäminen, silmät tuimat, moukka, tyylitajuton, käytöstapoja osaa vieläkään. . .se siitä "kasvamisesta seurakunnassa". . . (aikaakin kulut jo enemmän, kuin "laki sallii". . .
      se siitä "kasvamisesta". . .

      • Anonyymi

        Mikä on "silmät tuimat" henki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on "silmät tuimat" henki?

        Olisiko mahd. Vihanhenki...?

        Tuimat silmät voivat viitata monenlaiseen hengen pimeyteen.


    • Anonyymi

      Onks tää taivaan iskän lapsi jeesuskin jo ilmestyny BB- taloon??

    • Anonyymi

      noh, ei kai: kohta se sanoo: BB.talo onkin "syntisten" porukkaa, - eiks ne uskoon tulleet suurin piirtein rupee menestyyn, - kun "jumala siunaa MONIN KEROIN"

      kattoo ny

    • Anonyymi

      Katselin jälleen eilen illalla (tiistai) BB:tä. Mielestäni Ville suoriutui oikein hyvin, käyttäytyi rauhallisesti ja eräskin kiinnostui hänen jutuistaan.

      Ohjelman alussa ja lopussa on tylsää toimittajien jaaritusta, BB-talon ulkopuolista keskustelua. Eilen oli aika outo myymäläetsivä haastattelussa. Seksuaalisesti ylivirittynyt, mielestäni. Hänen kauttaan tuli kyllä selkeästi esiin nykyinenkin, nk. tämän maailman henki. Lopuksi hän antoi neuvon: "Senkun varastat. Ei Suomessa siitä linnaan joudu."

      Talossa nimittäin on meneillään leikki, jossa kahdesta asukkaasta tehtiin "varkaat" (Tupu ja Helmeri) ja muiden on ratkaistava ketkä he ovat ja mistä varastetut kolikot löytyisivät. Tässä mielessä myymäläetsivän haastattelukin, eli että "mistä varkaan voi tunnistaa?"

    • Anonyymi

      En juuri "ikinä" lue "Seiskaa", mutta tätä kautta näköjään saa informaatiota, myös BB-talon tapahtumista.

      Siellä on jo syntynyt konflikti välillä Ville ja seksuaalivähemmistöt, mikä olikin odotettavaa. Tavoistani poiketen, laitan nyt ensikertaa linkin tähän roskamediaan, koska tästä kirjoituksesta voi lukea kuinka Kristuksen ja Beliarin yritetty yhteistyö, noin niinkuin "saman katon alla" yleensä muutoinkin etenee:
      https://www.seiska.fi/Telkkari/Big-Brotherissa-kiivas-keskustelu-evankelista-Ville-tuomitsi-seksuaalivahemmistot-sai

      Tottahan se on, että Kristus itsekin astui syntisten joukkoon, istuutui samaan pöytään meidän / heidän kanssamme, josta syystä juutalaiset fariseukset Hänet tuomitsivatkin. Ville on kaiketi pysytellyt vain "Raamatun sanassa", eli ei ole henk.kohtaisesti lähtenyt hyökkäämään ketään vastaan.

      Tämän päivän henki on kuitenkin sekoittanut myös maallisia ihmisiä, kun "kristilliseksi" esittäytyvä luterilainen kirkko ei enää tuomitsekaan syntiä, saarnaa siitä selvästi, parannuksen saarnoja.

      Sillä: haureus on syntiä, ilmenee se millä tavoin tahansa. Ja tästä seuraa se, että me jokainen olemme syntisiä. Meidät uskovat erottaa julkisyntisistä vain se, että olemme tulleet herätykseen, halunneet tehdä parannuksen synneistämme ja uudestisyntyneet hengellisesti. Mutta sama synninjuuri meissä edelleen elää kuin julkijumalattomissakin; me vain emme haluaisi toteuttaa synnin himoja ja olemme luovuttaneet itsemme Kristuksen, "savenvalajan" työpöydälle, uudelleen luotaviksi.

    • Anonyymi

      Kukaan itseään kunnioittava ei lähde mukaan tällaiseen roskaan. Evankelioida voi muualla mielin määrin. BB-tyypit vain haluavat pärstänsä televisioon. Käsikirjoitettu juttu. Rakennetaan tarkoituksella vastakkainasetteluja ja leikataan ne mahd. raflaavasti. Olen elämässäni 1,5 jaksoa nähnyt ja se riitti.

    • Anonyymi

      Nyt Ville pitää siellä helluntaikokousta!

      • Anonyymi

        Tuo oli tietenkin vain lyhyt pätkä siitä mitä siellä päivällä tapahtui. Muutama kuunteli hiljaa. Muutamat muut pysyivät poissa, eivät erityisemmin pitäneet, tai naureskelivat seinän takana.

        Saarnaaja pääsi kunnolla vauhtiin. Ihan asiallista puhetta (siis meikäläisittäin ymmärtäen). Kunhan ei väsytä porukkaa liialla paasauksella ja kohdistaa Jeesuksen vain nk. halullisille sielulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli tietenkin vain lyhyt pätkä siitä mitä siellä päivällä tapahtui. Muutama kuunteli hiljaa. Muutamat muut pysyivät poissa, eivät erityisemmin pitäneet, tai naureskelivat seinän takana.

        Saarnaaja pääsi kunnolla vauhtiin. Ihan asiallista puhetta (siis meikäläisittäin ymmärtäen). Kunhan ei väsytä porukkaa liialla paasauksella ja kohdistaa Jeesuksen vain nk. halullisille sielulle.

        Ville on melko kovaääninen. Hänen tulisi muistaa, että BB-talo on kaikkia asukkaita varten ja kunnioittaa myös heitä, jotka eivät haluaisi häntä ja asiaansa kuunnella.

        Pakkotuputus neljän seinän sisällä kääntyy vain häntä ja hänen asiaansa vastaan. Pian joku varmaan huomauttaakin hänelle asiasta. Ilmeet olivat parilla henkilöllä jo sellaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ville on melko kovaääninen. Hänen tulisi muistaa, että BB-talo on kaikkia asukkaita varten ja kunnioittaa myös heitä, jotka eivät haluaisi häntä ja asiaansa kuunnella.

        Pakkotuputus neljän seinän sisällä kääntyy vain häntä ja hänen asiaansa vastaan. Pian joku varmaan huomauttaakin hänelle asiasta. Ilmeet olivat parilla henkilöllä jo sellaiset.

        Ateismin pakkotuputus on paljon laajempaa. Villen tuputus on harvinaista ateismin tuputukseen verrattuna.

        Kännykkäliittymiä ostamaan tuputtaviinkin törmää useammin kuin Jeesusta tuputtaviin.

        Ateismin tuputtamisesta huonoine käytöstapoineen tulee huomauttaa ateistiselle väelle.

        Ketkä ovat roskaväkeä? Ateistit vai kristityt? Ketkä ovat haureellisuutta kiimoissaan harjoittamassa ?

        CH52CM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismin pakkotuputus on paljon laajempaa. Villen tuputus on harvinaista ateismin tuputukseen verrattuna.

        Kännykkäliittymiä ostamaan tuputtaviinkin törmää useammin kuin Jeesusta tuputtaviin.

        Ateismin tuputtamisesta huonoine käytöstapoineen tulee huomauttaa ateistiselle väelle.

        Ketkä ovat roskaväkeä? Ateistit vai kristityt? Ketkä ovat haureellisuutta kiimoissaan harjoittamassa ?

        CH52CM

        Todellakin, kristinuskonvastaisuutta tuputetaan joka tuutista. Jos ei aina nimenomaista ateismia, niin sitten "vaihtoehtoisia" uskontoja tai uskomuksia ja tämä on maailmassa hyväksytty aivan luonnollisena asiana. Siksikin yhtäkkinen Jumalan sanan kuuleminen saattaakin säikäyttää herkimmät. Moni suomalainen nuorihan ei edes yhtään tunne näitä asioita, tai hänellä on aivan vääriä käsityksiä aiheesta! Ville kertoi olleensa aiemmin ateisti.

        Tulee muistaa, että monilla on myös mahdollisia, henkilökohtaisia traumoja jostain aiemmin koetusta, voimakkaasta, kristillisestä toiminnasta, eli saattaa olla myös jokunen, nk. uskonnon uhri paikalla, vaikkei itse asiasta kertoisikaan. Ja jokin tietty ärsyke saa nopeasti reagoimaan. Itse reagoin sekunnissa, kuin Pavlovin koira, joihinkin ärsykkeisiin helluntailaisuudessa. Eli isken hampaani kiinni ja rähisen oikein kunnolla.

        Kevinin kohdalla ärsyke oli se, ettei Ville hyväksynyt hänen "eri-sukupuolisuuttaan", tämä loukkasi häntä syvästi, sillä tässä oli haava, johon Ville nk. koski: Kevinin aiemmin kokemaan syrjintään oman suuntautumisensa vuoksi.

        Uskonasioiden kanssa tulee olla hienotunteinen, kunnioittaa myös ateistin vakaumusta. BB-ohjelma ei kuitenkaan ole olemukseltaan jonkin aatteen tai uskon suoralle tyrkytykselle tarkoitettu, mutta ihmissuhteissa yleensä myös tällaiset piirteet tulee suvaita ja hyväksyä toisessa.


    • Anonyymi

      Miltä kanavalta ohjelma tulee. Kertokaa.

      • Anonyymi

        Jim-kanava ainakin arkisin 21.30-23. Alussa ja lopussa toimittajat analysoivat talon tapahtumia ja näytetyt tapahtumat ovat lyhyitä videoita viime vuorokauden ajalta.

        Jos omistaa Ruutu -kanavasovelluksen, näkee tapahtumia ympäri vuorokauden.


    • Anonyymi

      Taivaan isän lapsiahan olemme jokainen, luojan luomia ja meitä ei ole mitään sekasikiöitä, jokainen äiti tietää synnyttikö tytön vaiko pojan.
      Jos joku väittää että olisi muunsukupuolisia, niillä ei olisi sukupuolielimiä ollenkaan.
      Lapsi on joko tyttö tai poika, jos joku ei muista kumpi hän on, kysyköön äidiltään, oliko hänellä syntyessä pippeliä ja jos oli niin hän on poika.

      • Anonyymi

        BB-talon Kevin on itse ilmoittanut olevansa homoseksuaali. Samalla hän kutsuu itseään "muun-sukupuoliseksi". Hän heti alussa kertoi kärsineensä myös mielenterveysongelmista.

        Niin? Tulivatko ensin mielenterveysongelmat, esim. lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä johtuen ja joka vääristi hänen seksuaalisen kehityksensä?

        Vai: syntyikö hän todella muun-sukupuoliseksi ja mielenterveysongelmat syntyivät tästä ja yhteiskunnan normien välisestä ristiriidasta? Hän muist. kertoi, että hän jo koulussa huomasi oman seksuaalisen identiteettinsä ja joutui kai kiusatuksi siitä. Hän myös parin illan takaisessa parvekekeskustelussa kertoi pelkäävänsä miehiä. Tällainen trauma viittaisi lapsuuden seks.hyväksikäyttöön, tai muuhun väkivaltaan.

        Nämä kaikki johtopäätökset ovat vain omaa arveluani.

        Ihmistä, joka mahd. on kokenut tällaista (tai syyt ovat muut), ei voi itse ihmisenä tuomita luonnollisista reaktioistaan. Kevin on myös melko nuori, muist. 20-vuotias, mies, mutta kuitenkin vielä lähes lapsi. Hän on löytänyt seksuaalivähemmistöisten joukon, jossa hänet hyväksytään ja häntä rakastetaan sellaisena kuin hän on. Hän myös itse ihmisenä onkin hyvin iloinen ja rakastettava, estoton ja rohkea "luonnonlapsi". Eilen illalla hän mm. esitti hyvin värikästä tanssia.

        Kun Ville suorin sanoin (ja Raamatun mukaisesti) tuomitsi homoseksuaalisuuden, olisi pitänyt ymmärtää, että hän tuomitsi haureellisen toiminnan. Itse persoonaa ei voi tuomita siitä mitä hän on. Heteroseksuaalisuus on nk, raamatullinen avioliiton malli, mutta heteroseksuaalinen haureus on yhtälailla syntiä kuin esim. homoseksuaalinen haureus.

        Ihmistä voi rakastaa, mutta synti tulee aina ilmoittaa synniksi, joka kunkin meistä tulee ymmärtää sisimmässään. Toiset tulevat tässä asiassa hengelliseen herätykseen ja siitä parannukseen, toiset eivät.

        Villen sanat kuitenkin syvästi loukkasivat Keviniä: "Älä puhu minulle enää rakastavasi minua, koska et hyväksy minua sellaisena kuin olen."


      • Päättelyssäsi on se ongelma, että oletat Jumalan luoneen homoseksuaalisuuden ihmiseen, kun sanot, että vain käytöksen voi tuomita.. Miksi Jumala loisi sellaista, minkä hän kieltää? Homoseksuaaliset vietit täytyy tunnustaa syntinä eikä pitää Jumalan luomana ominaisuutena, siis ihan samalla tavalla kuin muutkin synnit ja himot. Syntistä ihmistä tulee kuitenkin rakastaa Jumalan rakkaudella.


      • Anonyymi
        jennfält kirjoitti:

        Päättelyssäsi on se ongelma, että oletat Jumalan luoneen homoseksuaalisuuden ihmiseen, kun sanot, että vain käytöksen voi tuomita.. Miksi Jumala loisi sellaista, minkä hän kieltää? Homoseksuaaliset vietit täytyy tunnustaa syntinä eikä pitää Jumalan luomana ominaisuutena, siis ihan samalla tavalla kuin muutkin synnit ja himot. Syntistä ihmistä tulee kuitenkin rakastaa Jumalan rakkaudella.

        Jumalan luomistyö tapahtui hyvin kauan sitten.
        Entä esim. kaksipäiset lehmänvasikat?

        Kyllä Jumala loi nautaeläimet yksi-päisiksi, mutta joskus - ainakin tänä päivänä, eri syistä - tapahtuu nk. mutaatioita.

        En väitä että näin olisi, mutta onhan teoriassa mahdollista, että jokin viime vuosituhansien muunnos maapallolla on aikaansaanut sen, että syntyy myös esim. kolmansia sukupuolia...

        Kyllä, myönnän, ettei itse Raamattu tällaista oletusta tue.

        Itse varsinaisesti oletankin, että kyseessä on jokin varhaislapsuudessa koettu henkinen trauma, joka on ohjannut trauman uhrin hakemaan tukea esim. omasta sukupuolestaan ja joko tästä syystä, tai itse rikoksesta johtuen, on nk. leimautunut tämän aiheuttajaan ("tukholmasyndrooma"). Esim. varhain koetut seksuaalirikokset traumauttavat ja tällaisen uhri reagoi siihen eri tavoin.

        Uhri hapuilee, miltä suunnalta saisi avun ongelmaansa. Toimii oman itsesuojeluvaistonsa mukaisesti ja jonka kaikkea, sairastuneen mielen, monimutkaista logiikkaa ulkopuolinen ei välttämättä ymmärrä. Toiminnan logiikka on itseuojelullinen: uhri saattaa, vastoin omaa luontoaan, hakeutua tilaan, jossa rikoksen aiheuttama paha olo poistuisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan luomistyö tapahtui hyvin kauan sitten.
        Entä esim. kaksipäiset lehmänvasikat?

        Kyllä Jumala loi nautaeläimet yksi-päisiksi, mutta joskus - ainakin tänä päivänä, eri syistä - tapahtuu nk. mutaatioita.

        En väitä että näin olisi, mutta onhan teoriassa mahdollista, että jokin viime vuosituhansien muunnos maapallolla on aikaansaanut sen, että syntyy myös esim. kolmansia sukupuolia...

        Kyllä, myönnän, ettei itse Raamattu tällaista oletusta tue.

        Itse varsinaisesti oletankin, että kyseessä on jokin varhaislapsuudessa koettu henkinen trauma, joka on ohjannut trauman uhrin hakemaan tukea esim. omasta sukupuolestaan ja joko tästä syystä, tai itse rikoksesta johtuen, on nk. leimautunut tämän aiheuttajaan ("tukholmasyndrooma"). Esim. varhain koetut seksuaalirikokset traumauttavat ja tällaisen uhri reagoi siihen eri tavoin.

        Uhri hapuilee, miltä suunnalta saisi avun ongelmaansa. Toimii oman itsesuojeluvaistonsa mukaisesti ja jonka kaikkea, sairastuneen mielen, monimutkaista logiikkaa ulkopuolinen ei välttämättä ymmärrä. Toiminnan logiikka on itseuojelullinen: uhri saattaa, vastoin omaa luontoaan, hakeutua tilaan, jossa rikoksen aiheuttama paha olo poistuisi.

        Olen samaa mieltä kyllä, että esim seksuaalinen rikkoutuminen hyväksikäytön seurauksena lapsuudessa voi sotkea koko seksuaalisen kehityksen, mikä on tosi traagista, niin kuin elämä muutenkin voi olla maailmassa, jossa pimeys vielä saa riehua ja ihmiset valitsevat toimia rikkovasti. Silti en usko kristittynä, että ratkaisu on se, että sitä seurausta pidetään oikeana tai identiteettinä ja nyt tarkoitan oikealla sitä, mitä Raamattu sanoo, en muuta. Jos ihminen ei pidä Raamattua Jumalan Sanana ja siinä olevia suuntaviivoja oikeina, niin ei häneltä voida vaatia ymmärrystä sitä kohtaan, että jokin, jota hän pitää identiteettinään olisi Raamatun mukaan väärin. En siis itse ymmärrä tätä taustaa vasten sitä, että eiuskoville homoille paukutetaan asiaa päin naamaa. Jos ihminen on uudestisyntynyt ja etsii Jumalan tahtoa, silloin hän ehkä kestää nähdä asian syntinä.


      • Anonyymi
        jennfält kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kyllä, että esim seksuaalinen rikkoutuminen hyväksikäytön seurauksena lapsuudessa voi sotkea koko seksuaalisen kehityksen, mikä on tosi traagista, niin kuin elämä muutenkin voi olla maailmassa, jossa pimeys vielä saa riehua ja ihmiset valitsevat toimia rikkovasti. Silti en usko kristittynä, että ratkaisu on se, että sitä seurausta pidetään oikeana tai identiteettinä ja nyt tarkoitan oikealla sitä, mitä Raamattu sanoo, en muuta. Jos ihminen ei pidä Raamattua Jumalan Sanana ja siinä olevia suuntaviivoja oikeina, niin ei häneltä voida vaatia ymmärrystä sitä kohtaan, että jokin, jota hän pitää identiteettinään olisi Raamatun mukaan väärin. En siis itse ymmärrä tätä taustaa vasten sitä, että eiuskoville homoille paukutetaan asiaa päin naamaa. Jos ihminen on uudestisyntynyt ja etsii Jumalan tahtoa, silloin hän ehkä kestää nähdä asian syntinä.

        Olen samaa mieltä.

        Jeesuskin kielsi "kaatamasta uutta viiniä vanhoihin nahkaleileihin: jotteivät leilit pakahtuisi, viini valuisi ulos ja turmeltuisi". Ym.


      • Kiitos, toitkin mulle uutta ymmärrystä tuota Raamatunpaikkaa kohtaan.


    • Anonyymi

      Meinasin hommata ruutu palvelun, mutta eihän se onnistunut.
      Tuli että pitäisi laittaa kortin numero, minkä kortin, pankki kortin k kaupan plus kortin, minkä, en tiedä. Niinpä se sitten jäi, ei minulla ole sellaista korttia, enkä tiedä mikä kortti olisi kyseessä.
      Jos olisi digiboksissa oleva kortti, jota ei ole enää. Sitäkö tässä olisi tarvittu, en tiedä.
      Kun en päässyt plussaa hommaamaan, säästyipähän rahat.

      • Anonyymi

        Nää kirjautumissysteemit ovat omituisia. Joillekin sivustoille pitäisi olla jokin jenkkien hyväksymä luottokortti.

        Jätän tällaiset jenkkijutut kokonaan väliin. Jos jonkin maksua ei voi suorittaa reilusti suomalaisen pankin kautta, silloin ei pidä astua huijareiden ansaan.


      • Anonyymi

        Ihan mikä tahansa suomalainen pankki- tai luottokortti käy.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse katsoa televisiosta kun juonen käänteet voi lukea täältä.

    • Eiköhän tuo Ville ole menestysteologiasta ja äärikarismaattisuudesta itseensä hengellisyyden imenyt eikä siis edusta klassista kristinuskoa. Ainakin Todd Bentey -linkki fb-sivulla ja rukous kyllä oli ihan selkeä esimerkki, itä hengellisyyttä edustaa. Itse ohjelmaa en ole katsonut, joten en tiedä, julistaako Jeesusta ja ristiä vai jotain toista evankeliumia.

      • Anonyymi

        Mitä tuota Jeesusta julistaa,joka ei ole näyttäytynyt,hörhöjä uskiksia on rautsikalla ollut inisemässä,Jeesus rakastaa sinua jaellen raktaatteja.Ulkonäkö sellainen,ettei ehkä hetkeen käyty suihkussa,suupielet valkoisessa mönjässä.Jos muslimit maassamme nauraa meille,pitää meitä tyhminä,valtaa maatamme,on teidän jeesustelut turhaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuota Jeesusta julistaa,joka ei ole näyttäytynyt,hörhöjä uskiksia on rautsikalla ollut inisemässä,Jeesus rakastaa sinua jaellen raktaatteja.Ulkonäkö sellainen,ettei ehkä hetkeen käyty suihkussa,suupielet valkoisessa mönjässä.Jos muslimit maassamme nauraa meille,pitää meitä tyhminä,valtaa maatamme,on teidän jeesustelut turhaa.

        Onhan hän näyttäytynyt.


      • jennfält kirjoitti:

        Onhan hän näyttäytynyt.

        Jeesusta pitää julistaa siksi, että ihmiset voisivat kääntyä pois synneistään ja pelastua.


      • Anonyymi
        jennfält kirjoitti:

        Jeesusta pitää julistaa siksi, että ihmiset voisivat kääntyä pois synneistään ja pelastua.

        Ihan oikeesti,kun nää Jeesuksesta puhuvat esim.rautsikalla lähinnä ärsyttää,heissä ei ole uskottavuutta.Jeesuksen pitäisi itse ilmestyä,niin joku jopa uskoisi.Ei todellakaan ketään kiinnosta se teeskennelty jeesuslaisuus.


      • Anonyymi
        jennfält kirjoitti:

        Onhan hän näyttäytynyt.

        En ole nähnyt,eikä moni muukaan.Pelkkää teatteria on uskisten toiminta,muslimit nauraa teille,jyräävät alleen.


      • Ei nauru ketään tapa tai jyrää, siinähän nauravat, jos ovat niin iloista sakkia. : ) Jeesus on näyttäytynyt 2000 vuotta sitten, siitä on kirjoituksia muuallakin kuin Raamatussa. Harmi, kun et sattunut syntymään silloin. Uskossa on kyse siitä, että uskoo, vaikka ei näe ja luottaa siihen, että koittaa aika, jolloin myös näkee.


      • Anonyymi
        jennfält kirjoitti:

        Ei nauru ketään tapa tai jyrää, siinähän nauravat, jos ovat niin iloista sakkia. : ) Jeesus on näyttäytynyt 2000 vuotta sitten, siitä on kirjoituksia muuallakin kuin Raamatussa. Harmi, kun et sattunut syntymään silloin. Uskossa on kyse siitä, että uskoo, vaikka ei näe ja luottaa siihen, että koittaa aika, jolloin myös näkee.

        Olen ainakin kerran, erittäin vaarallisessa tilanteessa, kuullut viereltäni Jeesuksen äänen, joka neuvoi minua, kuinka toimia. Selviydyin.

        En silloin heti tajunnut, kuka minua ohjasi ja mietin ankarasti muutaman päivän, että mitä ihmettä oikein tapahtui. Kun tajusin, olin aivan kauhuissani.


      • Anonyymi
        jennfält kirjoitti:

        Ei nauru ketään tapa tai jyrää, siinähän nauravat, jos ovat niin iloista sakkia. : ) Jeesus on näyttäytynyt 2000 vuotta sitten, siitä on kirjoituksia muuallakin kuin Raamatussa. Harmi, kun et sattunut syntymään silloin. Uskossa on kyse siitä, että uskoo, vaikka ei näe ja luottaa siihen, että koittaa aika, jolloin myös näkee.

        Ja sitten minua oksettaa,kun ällöttävällä puhetyylillä sanotaan,jos joku sanoo esim.minä olen niin yksin että Jeeeesus on sinun kanssa,hän rakastaa sinua.Hello,me tarvitsemme toista ihmistä,toisten rakkautta,olihan Jeesuksellakin rakastavia,halivia,puolustavia ihmisiä,raamatun mukaan,feikki koko raamattu?????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten minua oksettaa,kun ällöttävällä puhetyylillä sanotaan,jos joku sanoo esim.minä olen niin yksin että Jeeeesus on sinun kanssa,hän rakastaa sinua.Hello,me tarvitsemme toista ihmistä,toisten rakkautta,olihan Jeesuksellakin rakastavia,halivia,puolustavia ihmisiä,raamatun mukaan,feikki koko raamattu?????

        Mitä sinä siellä kiukuttelet? Ei Raamattu missään kohtaa kiellä sitä, että ihminen tarvitsee toista ihmistä. Siellähän sanotaan, että ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Mutta totta sekin, että ilman Jeesusta on kyllä paljon yksinäisempi kuin Jeesuksen kanssa. <3


      • Anonyymi
        jennfält kirjoitti:

        Mitä sinä siellä kiukuttelet? Ei Raamattu missään kohtaa kiellä sitä, että ihminen tarvitsee toista ihmistä. Siellähän sanotaan, että ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Mutta totta sekin, että ilman Jeesusta on kyllä paljon yksinäisempi kuin Jeesuksen kanssa. <3

        Minä en tunne Jeesusta,en ole häntä nähnyt,ei ole istunut kanssani iltakahveelle,ei lohduttanut,kun olen voinut huonosti syöpähoidoista.


      • Anonyymi

        Jos et syöpähoidoista selviä tai selviät, niin iankaikkisuuden kannalta on tärkeä että Jeesus saa sinut sovittaa. Ilman Jeesusta ei ole hyvää edessä kun se aika tulee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et syöpähoidoista selviä tai selviät, niin iankaikkisuuden kannalta on tärkeä että Jeesus saa sinut sovittaa. Ilman Jeesusta ei ole hyvää edessä kun se aika tulee!

        Mitä sovittaa,minne,miten niin ilman Jeesusta ei ole hyvää edessä,mikä aika tulee?Te uskikset puhutte siansaksaa,ihmeellisiä sanontoja ja mantran hokemista.


      • Oletko käynyt rippikoulun? Siellä on selitetty kristinuskon peruskäsitteet kuten sovitus. Sinä ja minä olemme syntisiä, taivaaseen ei pääse synti. Jeesuksen ristinkuoleman vuoksi Jumala antaa kuitenkin anteeksi, jos tunnustaa syntisyytensä.


      • Anonyymi

        Selvitän hieman. Jokainen ihminen on erossa Jumalasta kun ihminen lankesi luomisen alussa syntiin. Ja vain Jeesus Kristus voi kuolemansa ja ylösnousemuksen kautta sovittaa tuon rikkomuksen, koska Jeesus on Jumala ja ihminen samanaikaisesti. Jokainen ihminen tekee syntiä ja on ainakin ajatellut pahoin ja yksikin synti riittää ettei ihminen pääse taivaseen kuoltuaan. Rukoile että antaa pahat teot anteeksi ja saa tulee Lunastajaksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tunne Jeesusta,en ole häntä nähnyt,ei ole istunut kanssani iltakahveelle,ei lohduttanut,kun olen voinut huonosti syöpähoidoista.

        Jeesus on Hengessään läsnä niiden sisimmässä joyka ovat Jumalan omat. "Kahvitteluille" on aikansa tulevaisuudessa.
        Minä olen saanut paljon lohdutusta Jumalalta ei se ole jäänyt multa tuntumattahuomaamatta. Rauha tasaiseen lisääntyy tällä matkalla kunJeesuksessa matkaa taittaa.

        Ymmärsitkö jotain näpytyksestäni? Esim. Kenen lahjarauhasta on kyse.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään väliä mikä se on, on niinkuin pikkupoika joka ei ole kasvanut yhtään elämässä eikä omista kykyä kuunnella itseään niin on ihan pihalla tuo evankelista, aivopesty ja ihan sekaisin mikä on totuus mikä on rakkaus, ei omista yhtään empatiaa, elää ainoastaan omissa peloisssa ja mielipiteissä missä ei ole mitään pohjaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten minua oksettaa,kun ällöttävällä puhetyylillä sanotaan,jos joku sanoo esim.minä olen niin yksin että Jeeeesus on sinun kanssa,hän rakastaa sinua.Hello,me tarvitsemme toista ihmistä,toisten rakkautta,olihan Jeesuksellakin rakastavia,halivia,puolustavia ihmisiä,raamatun mukaan,feikki koko raamattu?????

        Vän jokapäiväistä tuomitsemista , Ville ihan normaali uskovainen, ylpeä ja täynnä ylimielisyyttä, oman edun tavoittelua, eikä yhtään rakkautta ihmisyyttä kohtaan kun kirkoissa ollaan vastaan rakkautta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään väliä mikä se on, on niinkuin pikkupoika joka ei ole kasvanut yhtään elämässä eikä omista kykyä kuunnella itseään niin on ihan pihalla tuo evankelista, aivopesty ja ihan sekaisin mikä on totuus mikä on rakkaus, ei omista yhtään empatiaa, elää ainoastaan omissa peloisssa ja mielipiteissä missä ei ole mitään pohjaa,

        On nastaa ajatella puhtaaksi pestyillä aivoilla puhtaita ajatuksia. Puhtaat ajatukset, puhtaat ulosteet. (SDA Dr. Kellogg.)


      • Anonyymi
        jennfält kirjoitti:

        Jeesusta pitää julistaa siksi, että ihmiset voisivat kääntyä pois synneistään ja pelastua.

        Eikö se synneistä kääntyminen ole paremminkin että kasvaa pois omista puutteistaan ja negatioista jonka juuri uskovat sivuttavat?


    • Anonyymi

      jos joku ei ymmärrä, onko hän tyttö tai poika kysyköön äidiltään synnyttikö äiti tytön vai pojan. Sukupuolia on kuitenkin vain kaksi, se on fakta.

      • Anonyymi

        Jos joku ei tiedä onko tyttö vai poika, niin sanon että mene nurkan taa ja katso housusi sisään! Jospa opit vähitellen muistamaan!


    • Anonyymi

      Olosuhteisiin nähden tuntuu Ville hyvin pärjäävän talossa. Jotkin asiat tuntuvat olevan hänelle vaikeita kynnyksiä, kuten "varastaminen", vaikkakin kyseessä onkin vain peli, ei aito varkaustilanne.

      Kuitenkin: kukin on tuonne itse vapaaehtoisesti pyrkinyt, joten "leikin kestäköön". 🤡

    • Anonyymi

      Tosi tv:hän ei ole totta nähnytkään, uskoisin että nuo kaikki ovat rakennettuja hahmoja.
      Pahoin pelkään että tuo Villekin on rakennettu "uskovaishahmo", tarkoituksena saada morkattua Kristinuskoa ja uskovaisia.
      Kätevä tapa muokata kansan ajatuksia luoda uskovainen hahmo joka jatkossa lankeaa vaikka mihin.
      Sitten voidaan todeta että tällaisia tekopyhiä hölmöjä ne ovat, kamalia ihmisiä jotka uskovat satuihin.
      Vihollisen tekniikat on monet, telkkari on yleensäkin sen aseista yksi iso.
      Tunteeko kukaan uskova tuota Villeä?
      Onko oikea henkilö vai sovittu hahmo?

      Suosittelen lämpimästi jokaiselle Taivaan Isän lapselle telkkarin lopullista sulkemista.
      En ole katsellut enää vuosiin, huomasin hyvän muutoksen ajattelussani lopetuksen jälkeen.
      Sain uudistua perinjuurin uskossani ja jou duin ns.Golgatalla käymään.
      Sain ymmärtää miten media ja hollywood oli manipuloinut ajatukseni ja moraalini aivan kamalaksi, olin tullut katsomani kaltaiseksi.
      Synnintunto oli musertava.
      tv manipuloi ajatuksia, pelaa tunteilla, näyttää pahat asiat hyvässä valossa ja toisinpäin.
      Se vaikuttaa psyykeen toiston kautta voimakkaasti.
      Enää en altista itseäni vihollisen aivopesulle , varjelkaa siskot ja veljet itseänne.

    • Anonyymi

      Jos Raamattu ei olisi halunnut tuoda esille ihmisen syntisyyttä, ei Pyhä Henki olisi tallentanut kirjaan Daavidin, Salomon Abrahamin, Jaakobin historioita. Ja ei henkilöt Uudessa testamentissakaan aina onnistuneet. Jopa Paavalilla ja Barnabaalla oli kerran paha riita ja lähtivät eri suuntiin. Kyllä Raamatunkin ihmiset silti saivat maistaa tekonsa seurauksista, vaikka Ihminen voi langeta mutta tosissaan katuvalle on armo ja uusi mahdollisuus. Kyllä maailmanihminenkin tuntee omassatunnossa ettei uskovan lankeemusta "tekeväthän hekin" voi pitää verukkeena vaan sitä on Jumalan edessä omine tekoineen. Se on harmillista ettei moni uskova rohkene edes työkaverille paljastaa että on uskossa. Jos niin on, joutuu tekemään jopa asenteissa kompromisseja olkessa vuosia uskossa. Moni haukkuu Vilkeä mutta häpeää uskoaan. Yksikin uskova haukkui tapaani todistaa ja itse evankelioi mediassa kuvaamalla tekemiään villasukkia. Jeesuksesta ei ole usein mainintaa. Olen hyvin raadollinen ihminen ja en varmasti pyhimyksen prototyyppi. Salopuu

      • Anonyymi

        Jeesus Itse, joka oli täydellisesti synnitön, "alensi itsensä" ja tuli meidän syntisten keskelle. Hän istui samaan pöytään tämän maailman ihmisten kanssa, evankelioi pelkällä läsnäolollaan, ollen kuitenkin kaiken aikaa, oma itsensä, tunnustaen Jumalan sanaa.

        Huomaan, että Villellä on tämä sama ajatus. Hän ei kuitenkaan ole Jeesus, mutta Jeesuksen uudestisyntynyt seuraaja, tätä hän on.

        Se että BB-talossa jotkut loukkaantuvat (eräs aivan itki eilen), suorastaan suuttuvat hänen puheistaan ja asenteistaan, jotkut eivät osallistu aiheesta puhumaan ollenkaan, Peri leikillään antaa tukeaan, lainailemalla Villen sanoja: tämä on luonnollista reaktiota.

        Hyvin Ville siellä toimii, omana itsenään. Ja muistakaamme: ehkä n. 3 miljoonaa suomalaista / ulkomaalaista tuijottaa näitä lähetyksiä "joka päivä" tai ajoittain: jotkut hetken aikaa, jotkut ympäri vuorokauden. 💞

        Evankeliumi / viha, torjunta tulee tässäkin asiassa koskettamaan myös heitä, kunkin oman sydämen asenteen mukaan.

        Ihmissuhteissamme tätä samaa tapahtuu kaikessa, myös asenteissamme muihinkin BB-talon asukkaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Itse, joka oli täydellisesti synnitön, "alensi itsensä" ja tuli meidän syntisten keskelle. Hän istui samaan pöytään tämän maailman ihmisten kanssa, evankelioi pelkällä läsnäolollaan, ollen kuitenkin kaiken aikaa, oma itsensä, tunnustaen Jumalan sanaa.

        Huomaan, että Villellä on tämä sama ajatus. Hän ei kuitenkaan ole Jeesus, mutta Jeesuksen uudestisyntynyt seuraaja, tätä hän on.

        Se että BB-talossa jotkut loukkaantuvat (eräs aivan itki eilen), suorastaan suuttuvat hänen puheistaan ja asenteistaan, jotkut eivät osallistu aiheesta puhumaan ollenkaan, Peri leikillään antaa tukeaan, lainailemalla Villen sanoja: tämä on luonnollista reaktiota.

        Hyvin Ville siellä toimii, omana itsenään. Ja muistakaamme: ehkä n. 3 miljoonaa suomalaista / ulkomaalaista tuijottaa näitä lähetyksiä "joka päivä" tai ajoittain: jotkut hetken aikaa, jotkut ympäri vuorokauden. 💞

        Evankeliumi / viha, torjunta tulee tässäkin asiassa koskettamaan myös heitä, kunkin oman sydämen asenteen mukaan.

        Ihmissuhteissamme tätä samaa tapahtuu kaikessa, myös asenteissamme muihinkin BB-talon asukkaisiin.

        Korjaus: "pari (henkilöä) leikillään antaa tukeaan..."


    • Anonyymi

      Tunnen Villen ja hän on tuolla oma itsensä (muutaman minuutin mittaisen pätkän jotka olen kattonu)

      • Anonyymi

        Kannattaa katsoa, jos ei muutoin, niin iltaisin sen 1 tunnin pätkän (ohjelman alussa ja lopussa toimittajien jaaritusta).

        Sunnuntai-iltana tulee 4:lta klo 21-23. Muutoin arkisin Jimiltä klo 21.30-23.

        Kerro sitten terveisemme tästäkin ketjusta, että jännityksellä olemme (me muutamat) täällä hänen olemistaan talossa seuranneet. Ja toistaiseksi annan hänelle pisteet 10. Ja minä kun muutoin olen varsin nirso helluntaihenkisten suhteen.


      • Anonyymi

        No onko uskon sanalainen?
        Vaikea uskoa että kääärmeenpesään olisi päästetty joku , Norolampi,Kokko Mattila tai muu puhdasta Kristinuskoa edustava.
        Mutta aina kun Jeesusta julistetaan se on hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko uskon sanalainen?
        Vaikea uskoa että kääärmeenpesään olisi päästetty joku , Norolampi,Kokko Mattila tai muu puhdasta Kristinuskoa edustava.
        Mutta aina kun Jeesusta julistetaan se on hyvä!

        Jos nämä nimeltä mainitsemasi olisivat BB talossa,heidät äänestettäisiin ulos heti,ei heitä jaksa kuunnella,Ville on juuri oikea henkilö tuonne,kateus jyllää,kun ei pääse tuomaan itseään esille.Hyvä Ville!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko uskon sanalainen?
        Vaikea uskoa että kääärmeenpesään olisi päästetty joku , Norolampi,Kokko Mattila tai muu puhdasta Kristinuskoa edustava.
        Mutta aina kun Jeesusta julistetaan se on hyvä!

        Kun Jumala valitsi Villet,ei näitä itseään täynnä olevia omahyväisiä,jotka pitävät itseään muita parempina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nämä nimeltä mainitsemasi olisivat BB talossa,heidät äänestettäisiin ulos heti,ei heitä jaksa kuunnella,Ville on juuri oikea henkilö tuonne,kateus jyllää,kun ei pääse tuomaan itseään esille.Hyvä Ville!!!

        "Ville on juuri oikea henkilö tuonne,kateus jyllää,kun ei pääse tuomaan itseään esille.Hyvä Ville!!!"
        -Kateus?
        Enhän minä ole Mattila tai Norolampi etc. miten minä voin olla kateellinen siiä että Ville on Tuolla?
        Minä en menisi vaikka maksettaisiin.
        Evankeliumin leviämisen takia toivon ettei Ville levittäisi menestysteologiaa.
        Mutta kuten sanoin, Jeesus nousee monen mieleen ja ajatuksiin Villen takia, uskon että joku saa kipinän kääntyä kotonaan rukoukseen ja voi tulla uskoon tämän takia.
        Nyt siellä jo parjataan Villeä, no hänet valittiin tonne parjattavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ville on juuri oikea henkilö tuonne,kateus jyllää,kun ei pääse tuomaan itseään esille.Hyvä Ville!!!"
        -Kateus?
        Enhän minä ole Mattila tai Norolampi etc. miten minä voin olla kateellinen siiä että Ville on Tuolla?
        Minä en menisi vaikka maksettaisiin.
        Evankeliumin leviämisen takia toivon ettei Ville levittäisi menestysteologiaa.
        Mutta kuten sanoin, Jeesus nousee monen mieleen ja ajatuksiin Villen takia, uskon että joku saa kipinän kääntyä kotonaan rukoukseen ja voi tulla uskoon tämän takia.
        Nyt siellä jo parjataan Villeä, no hänet valittiin tonne parjattavaksi.

        Katsos,kun sinusta ja nimeltä mainituista "oikeaa evankeliumia" tuovista ei ole muuhun kuin arvostelemaan,et menisi vaikka maksettaisiin,hah hah,sinun habitus ei kestäisi minkäälaista arvostelua.Eipä ole suurherätystä tullut,näiden "oikean evankeliumin"kautta??????Ville on Jumalan valitsema tuonne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos,kun sinusta ja nimeltä mainituista "oikeaa evankeliumia" tuovista ei ole muuhun kuin arvostelemaan,et menisi vaikka maksettaisiin,hah hah,sinun habitus ei kestäisi minkäälaista arvostelua.Eipä ole suurherätystä tullut,näiden "oikean evankeliumin"kautta??????Ville on Jumalan valitsema tuonne.

        Hei hei haloo nyt!
        Tämä taitaa olla kolmas viestini tässä ketjussa, et tunne minua tai tiedä habituksestani yhtään mitään.
        Sekoitatko ja luuletko minua joksikin muuksi?
        Meitä anonyymejähän on tässä iso liuta.
        En tunne näitä Mattilaa ym, muita kuin sen että kuuntelen heitä netissä.
        En kuulu edes mihinkään seurakuntaan.
        Se että sanot että eipä ole suurherätystä tullut.
        Odotatko sellaista nyt lähiaikoina?
        Olen uskoon tullut ilman seurakuntaa kotonani nuorena kuten moni muu.
        Et voi millään tietää kuinka moni on saanut uskon lahjan kun vaikka Norolammen puheesta motivoituneena ryhtynyt rukoilemaan kotonaan.
        Eihän tämä mikään kilpailu ole sitäpaitsi.
        Ja kaikki ei hakeudu seurakuntiin, uskovien yhteyttä ja jakamista on muuallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei hei haloo nyt!
        Tämä taitaa olla kolmas viestini tässä ketjussa, et tunne minua tai tiedä habituksestani yhtään mitään.
        Sekoitatko ja luuletko minua joksikin muuksi?
        Meitä anonyymejähän on tässä iso liuta.
        En tunne näitä Mattilaa ym, muita kuin sen että kuuntelen heitä netissä.
        En kuulu edes mihinkään seurakuntaan.
        Se että sanot että eipä ole suurherätystä tullut.
        Odotatko sellaista nyt lähiaikoina?
        Olen uskoon tullut ilman seurakuntaa kotonani nuorena kuten moni muu.
        Et voi millään tietää kuinka moni on saanut uskon lahjan kun vaikka Norolammen puheesta motivoituneena ryhtynyt rukoilemaan kotonaan.
        Eihän tämä mikään kilpailu ole sitäpaitsi.
        Ja kaikki ei hakeudu seurakuntiin, uskovien yhteyttä ja jakamista on muuallakin.

        Just joo,Norolammen puheesta,tulihan se sieltä!!!Ville on Jumalan käytössä BB talossa,näistä sinun "täydellisistä jumalan veljistä"ei olisi sinne.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyseessä on BB-talon leikki. Hänet Big Brothersin taholta määrättiin siihen ja Ville koki heti suuren sisäisen ristiriidan, kun häneltä tällaista vaadittiin. Hän kuitenkin pelasi sen ansiokkaasti ja sai ison potin. Tämä on leikkiä siinä kuin esim. Monopoli-peli. Hän ei itse muutoin varastele siellä yhtään mitään.

        "Varkaita" oli muitakin: Tupu, Helmeri, Kristian ja Ville. Vain Tupu jäi kiinni ja sai "vangin puvun ja kahleet".

        Kolmen vartin päästä taas uusi jakso. 🍋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on BB-talon leikki. Hänet Big Brothersin taholta määrättiin siihen ja Ville koki heti suuren sisäisen ristiriidan, kun häneltä tällaista vaadittiin. Hän kuitenkin pelasi sen ansiokkaasti ja sai ison potin. Tämä on leikkiä siinä kuin esim. Monopoli-peli. Hän ei itse muutoin varastele siellä yhtään mitään.

        "Varkaita" oli muitakin: Tupu, Helmeri, Kristian ja Ville. Vain Tupu jäi kiinni ja sai "vangin puvun ja kahleet".

        Kolmen vartin päästä taas uusi jakso. 🍋

        Jos ei näe eroa leikin ja todellisuuden välillä niin oma arvomaailma on todella hukassa niinkuin oli nyt että piti hädässä huutaa ja rukoilla että uskalsi


    • Anonyymi

      Hän on keskuudessamme, emmekä näe Häntä. Hän näkee minut, mutta minä en näe Häntä niinkuin enkelit näkevät. Kristus ei ole piilossa, Hän on esillä, mutta minun silmäni eivät ole vielä kykenevät näkemään. Minulla on ongelmia omien erilaisten himojeni kanssa ja heikkouksieni kanssa, ja nämä usvaverhon tavoin peittävät minulta Kristuksen. Ja hengellisen elämän päämäärä on se, että eläisimme todemmin Kristuksen läsnäolon ja ehkä tulisimme joskus kykeniviksi jopa näkemään Hänet

      Archimandrite Ephraim

    • Anonyymi

      Tuota BB-taloa katsellessa on kuin lukisi Raamattua / katselisi elokuvaa (viides) Villen evankeliumi. Jeesusta maailman keskellä. Monet perushahmot, ihmistyypit paikalla.

      Olen kyllä jo hiffannut Jumalan tarkoituksen näinä, nk. lopunaikoina, mutta kun itse en enää maailmassa pyöri niin oma kantapääkokemus nk. tästä päivästä, on jäänyt saamatta.

      Nk. maailman ihmiset ovat aina olleet samat, kristityt / Jumalan lapset samoin. Mutta kirkkojen valtakaudella tämä raja oli epäselvä, sillä monet, todellisuudessa ei-kristityt, teeskentelivät kristittyä, loivat nk. uskonnollisuuden, jota harjoittaa. He loivat uskosta bisneksen.

      Jumala sääti ja salli myös maallistumisen. Lusu luulee keksineensä jotain ovelaa, mutta Jumala on älykkäämpi. Nyt ihmiset todella alkavat näyttäytyä omina itsenään. Perushahmot, alkaen Aatamista, ovat aina olleet samat, ei mitään uutta auringon alla.

      Ikivanha epäjumalien palvonta kulkee tänä päivänä nimellä New age, vaikka kyseessä todellisuudessa on varsin "old" asia.

      Pakanat ovat aidosti pakanoita. Uskovat aidosti uskovia. Välimaastossa ei enää pärjää: langenneet kirkot, langennut uskonnollisuus kaatuu. On vain Kristus ja Beliar ja heidän - monet viattomat - seuraajansa.

      Jeesus kutsuu: "Tule ja seuraa Minua."

      • Anonyymi

        new age, islam, buddhalaisuus, hindulaisuus, epäjumalia on miljoonia kuulemma Intiassa.

        On vain yksi Raamatussa ilmoitettu oikea Jumala muut ovat valehtelijoita, epäjumalia joiden nimessä valehdellaan.


    • Anonyymi

      Ja tämän illan Jim-ohjelma päättyi äsken siihen, kun Ville rukoili ja siunasi Tarinan Jeesuksen Nimessä.
      ✝️

      • Anonyymi

        Ihminen siunaa itse itsensä!


    • Anonyymi

      Kuinka te muut, jotka olette tuota ohjelmaa katsoneet, koette tuon talon tapahtumat, kaikkinensa?

      Itseäni on Villen läsnäolo ja toiminta talossa evankelioinut ja omalla tavallaan vahvistanut uskoani. Villen kohdalla tulee mielessä myös "arvostelleeksi" häntä, että puhuuko hän nyt oikein vai puhuuko hän nyt väärin ja... Mielestäni hän on puhunut ja toiminut talossa aivan oikein, ollut yksi, erilainen ihminen muiden, erilaisten ihmisten joukossa.

      Ville on Ville ja hän toimii juuri niinkuin itse persoonana on, kuinka kulloinkin asian hengessään kokee ja on Isän kanssa sopinut. Hän puhuu, mutta hän osaa myös olla hiljaa ja vain kuunnella, tämä on kunnioitettavaa. Ei reagoi joka asiaan. Mutta kunnon herätyspuhujan tavoin, hän uskaltaa myös lyhyesti ottaa kantaa selkeään syntiin. Sanoo kerran, muttei jankuta.

      Hänhän ON Isän kirje BB-talossa, tätä ei voi enää epäillä. Jumalalla on asiaa Suomen kansalle ja Herra valitsi BB-talon asiansa tiedoksi saattamiseksi kansan syville riveille. Juurikin hyvin jeesusmaista. 🍋

      Herran toiminta on usein varsin yllätyksellistä ja epäsovinnaista, kai tekin olette tämän huomanneet? Epäsovinnaisuus ei kuitenkaan ole evankeliumin ydin, mutta etenkin nk. epäsovinnaisissa tilanteissa tulee pitää sitä suuremmin itse Jumalan sana ja kunnia esillä, oma huono käytös (jota helluntailaisissa viljellään) ei sitä tee, eikä ole "jeesusmaista".

      Villen siellä olemisen tähden, itse katson nyt muitakin asukkaita myös hengellisyyden silmälasein, mutta tämä ei ole itse kilpailun tarkoitus. Heidät käsittääkseni tulee BB-mielessä nähdä lähinnä ihmistyyppeinä. Mikäli mielipidettäni kysytään, itse suhtaudun heihin kaikkiin suopeasti, joskin joistain pidän enemmän, jostain vähemmän ja sitten ovat vielä eräällä tavoin "harmaat" ihmistyypit, eli persoonansa tarkoin peittäneet henkilöt, joista ei saa nk. otetta, mitä ovat.

      Mutta kaikki he ovat Jumalalle arvokkaita omina ihmisinään ja ihmistyyppeinään, samoin kuin kaikki tämän tosi-tv-ohjelman katsojatkin. Myös internetin keskustelupalstoilla.

    • Anonyymi

      Tämän illan jakson lopussa ilmoitettiin, että huomenna ison palkinnon saa mestarivaras Ville, jonka jo eräänlaisen kylkiäisen mahdollisuus (oletan) saattaa tulla hänelle lievänä järkytyksenä.

      Ja talosta äänestettiin pois Emma. Jos Tarina olisi poistunut, olisi kiinnostus ohjelmaan jo melko lailla lopahtanut. Yksi talon värikkäimpiä henkilöitä. Onneksi Tarina jäi taloon.🍒

      Huomenna jatkuu.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti Ville kuuluu Uskon sana-nimiseen seurakuntaan, joka on oma, erillinen uskonsuuntaus ja on erkaantunut itse Suomen Helluntaiherätyksestä ja joita on aina helluntailaisiksi kutsuttu.

      Uskon sanasta voisi puhua nk. uuskarismaattisena seurakuntana, tämä olisi taas heistä rehellisin termi.

      Vilkaisin pääpiirteittäisiä tietoja Uskon sanasta ja jo nimi viittaa seurakuntaan, joille ihmeet ja merkit, siunaukset ovat etusijalla, eli korostuvat. Evankeliumi on sitten, millä sijalla onkaan. Samoinhan jo itse helluntailaisuudessa nk. Pyhän Hengen armolahjojen toiminta on aina nk. "osoittanut kunkin uskovan ja kristillisen seurakunnan oman uskon määrän ja tason" eli on ollut mittari. Tämähän on harhaoppia.

      Aina ensin on Kristus ja ristin evankeliumi.

      Itse ristin evankeliumia en ole Villen kuullut BB-talossa julistavan. Vain rauhaa, siunausta, Pyhän Hengen kosketusta, paranemsta ja hyvää oloa rukoiltavalle.

      Missä on Jeesus ja Hänen puinen ristinsä Golgatalla? ☦️ Hänen meidän puolestamme suorittama, valtava sovitustyö, Jumalan meille armosta antama lahjavanhurskautus sekä pyhityksen lahja Kristuksessa, uskon kautta?

      • Anonyymi

        Just joo,tätä hengetöntä ulinaaaaaa!Jeesuksen julistusta seurasivat ihmeet!!!!Raamattu kertoo,kuinka ihmisiä tuli uskoon,kun he näkivät ihmeet!!!Ihmeet ja merkit ovat todistus Hänen suuruudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo,tätä hengetöntä ulinaaaaaa!Jeesuksen julistusta seurasivat ihmeet!!!!Raamattu kertoo,kuinka ihmisiä tuli uskoon,kun he näkivät ihmeet!!!Ihmeet ja merkit ovat todistus Hänen suuruudestaan.

        Jopas tuli reaktio! Sana rististä on "hengetöntä ulinaa".

        Huomaan, että ainakin meissä, sinussa ja minussa on eri henki.

        Sana rististä on sinulle hullutusta, minulle risti on Jumalan voima. Ihmeet kyllä seuraavat tätä voimaa, mutta ihmeet eivät ole itse merkki. Merkki on yksin risti.

        Henkemme lähtevät siis eri lähteistä. Ristin henki ei ole sinun / seurakuntasi henki, vaan sinulla / teillä pitää olla esittää jotain rajumpaa, näyttävämpää, joka sitten muka "todistaisi" Jeesuksesta. Teidän seurakunnassanne ei varmasti kuiskita, ei rukoilla hiljaisessa hengessä, "sillä eihän Jumala voi kuulla, ellei hänelle oikein huuda!" (Olen kuullut tätä oppia aikoinaan jo Hgin Saalemissa.)

        Ihmeet siis todistaisivat, niin mitä? Jumalattomat taikuritkin saavat aikaan ihmeitä.

        Pelkkä puinen risti ei sinulle / teille riitä, risti ei ole todistus teille.

        Itse tunnustan ristin Jeesusta, jonka Henki minussa vaikuttaa. Kärsineen Kristuksen, kärsineen ihmisen henki, jonka elämä ei todellakaan ole ollut mikään, ainakaan ulkoisesti näyttävä menestystarina.

        Kiitos vastauksestasi. Nyt ymmärrän paremmin, mistä mahd. myös Villen kohdalla on kysymys.

        Ja minä kun haksahdin hetkeksi uskomaan teihin. Luulin hetken, että nyt vihdoin löytyi hellaripuljuista elävää, kristillistä uskoa!

        Uskoin illuusioon. Olisihan minun jo pitänyt ymmärtää, että koko "suuntauksenne", alusta, jo keskiajalta asti, on kieltänyt ristin ja uskon näkymättömissä, ihmissydämissä, salassa toimivaan Herraan. Uutta, näkyvää ja komeaa sen aina olla pitää!

        No, kiitos. Tästäkin kokemuksesta oli oma hyötynsä, varoituksensa, kun asian ottaa niin.


      • Anonyymi

        Uskon Sana? OLISIKO Mauno käsitellyt aihetta. juutubessa muistan Maunon varoitelleen uskon sanasta. Vuosi tai yli kun ohjelman katsoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon Sana? OLISIKO Mauno käsitellyt aihetta. juutubessa muistan Maunon varoitelleen uskon sanasta. Vuosi tai yli kun ohjelman katsoin.

        Tässä on tuo video ja jo alku on sellaista, että olen Maunon kanssa heti samaa mieltä:

        Mauno Mattila - Uskon sana vai Jumalan sana:
        https://www.youtube.com/watch?v=xq57E8DcAJE

        Uskon sana vs Raamatun sana. Oli yllätys, että sana rististä tyrmättiin noin rajusti kuin edellä, koko kristinuskon ja UT:n perussanoma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on tuo video ja jo alku on sellaista, että olen Maunon kanssa heti samaa mieltä:

        Mauno Mattila - Uskon sana vai Jumalan sana:
        https://www.youtube.com/watch?v=xq57E8DcAJE

        Uskon sana vs Raamatun sana. Oli yllätys, että sana rististä tyrmättiin noin rajusti kuin edellä, koko kristinuskon ja UT:n perussanoma!

        Paskaa jauhatte,olette tyhjän jauhajia,naurettavia,ei kukaan ole tyrmännyt ristin sanomaa,olette fanaatikkoja,eläkää ja antakaa toistenkin elää,Jeesus ei tarvitse puolustelujanne,Hän nousi kuolleista,Hän elää ja toimii!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo,tätä hengetöntä ulinaaaaaa!Jeesuksen julistusta seurasivat ihmeet!!!!Raamattu kertoo,kuinka ihmisiä tuli uskoon,kun he näkivät ihmeet!!!Ihmeet ja merkit ovat todistus Hänen suuruudestaan.

        Synnintunto, veren voima on ykkönen.
        Ilman Jeesuksen sovintoverta me hukumme.
        Nykyaika ei tykkää kuulla verestä , uskomattomat ei ymmärrä edes syytä vereen ja miteen oleellista se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnintunto, veren voima on ykkönen.
        Ilman Jeesuksen sovintoverta me hukumme.
        Nykyaika ei tykkää kuulla verestä , uskomattomat ei ymmärrä edes syytä vereen ja miteen oleellista se on.

        Uskomattomille on puhuttava kieltä,jota he ymmärtävät.minä tulin uskoon,kun minulle osoitettiin rakkautta,ei pitkät raamatun lauseet,verestä puhuminen,lakihenkinen,kaiken tietävä uskis saanut minua kääntymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomattomille on puhuttava kieltä,jota he ymmärtävät.minä tulin uskoon,kun minulle osoitettiin rakkautta,ei pitkät raamatun lauseet,verestä puhuminen,lakihenkinen,kaiken tietävä uskis saanut minua kääntymään.

        Minä tulin uskoon kun kaverini kanssa rukoiltiin kahdestaan.
        Taidettiin kysyä elämän tarkoitusta muistaakseni.
        Molemmat saimme vastauksen, sillä tiellä edelleen Luojan Kiitos!!!


    • Anonyymi

      Myös Ville on Raamatun tarkoittama pakana. Sana esiintyy vanhassa testamentissa ja sillä tarkoitetaan kaikkia muita kuin juutalaisia.

      • Anonyymi

        Niin? Ja?


    • Anonyymi

      Eilen illalla (maanantai) studiossa istui Emma, joka nyt siellä antoikin itsestään jo parempaa mielikuvaa kuin itse talossa. Talossa hänestä sai hiukan nyreän käsityksen. Herkkä tyttö ja paljon kokenut, mutta kieltämättä moraali kuin kissalla. Myöskin muuan selkeästi havaittava persoonallisuusvaje epäilemättä vaikutti myös sen, että hän omienkin sanojensa mukaan "ei kadu mitään". No, tälle hän ei itse voi mitään.

      Villestä hän omien sanojensa mukaan oli alkanut hiukan pitääkin, joka omalla tavallaan on myönteistä ja todistaa senkin, että Villellä selvästikin on Isä talossa mukana. 🍊

      Villelle edelleen 10 points, sillä kukaan ei kuitenkaan itse ihmisenä ole koskaan täydellinen, joten tähän nähden hän ja Isä yhdessä selviytyvät varsin hyvin.

    • Anonyymi

      Ville saattaa joutua pian pois. Jos on tehtävänsä tehnyt niin se on hyvä. Kyllä hän on siellä ja jo esittelyvideon kautta tuonut esille evankeliumin. On raskas miljöö olla tuossa porukassa viikkoja jos tehtävä on suoritettu.

      • Anonyymi

        No, katsotaan. Hän kuitenkin on henkilö, joka on esillä, muiden kanssa. Kertoo ajatuksiaan, jotka poikkeavat valtavirrasta. Mielestäni Tarina, Kevin, Ville ja Krisu ovat ehdoton kärkinelikko. Kevin ja Krisu tulevat kisaamaan viimeisenä parina, uskoisin.

        Itse äänestäisin jo pois Tupun ja Kimmon. Tupun käytös viittaa siihen, ettei ole järin innostunut, eli ehkä jollain tavoin pettyneitä. Mitä hän odotti? Samoin en ihan ymmärrä Kimmon käytöstä. Pyrkii taloon ja on siellä sitten happaman oloinen.

        Milla, Anu, Timo ja Eevis ovat sitten seuraavina, omassa mielipide-jonossani. Mira, Helmeri ja Jukka ovat vahvoja kärkisijoille. Jukka olisi kyllä voinut pitää heppansa tallissa vähän pidempään. Ei varsinaista plussaa. Itse asiassa nolo, tuo suhde. Veikkaan, että hän on jo mielessään vaihtanut Eeviksen Miraan, ehkä yrittikin häntä aluksi, mutta Mira ei ole typerä.

        Voi tätä maailman menoa. 🐍


    • Anonyymi

      Häiritsevän siivotonta kuvaa kanava toimittaa myydäksensä. Häpeämättömiä ja julkeita ovat maailmanlapset jo käytökseltään näköjään.

    • Anonyymi

      Nyt kaikki äänestämään Ville jatkoon.
      Tarina ärsyttää ja käy hermoille.

      • Anonyymi

        Mikä Tarinassa ärsyttää? Hän on monilahjakas, älykäs, todella laaja-alaisesti asioita ymmärtämään pyrkivä. Himppa narsisti, mutta noilla lahjoilla saakin olla. Ei kuitenkaan ylimielinen. Valoisa ja rakastettava persoona, jolla paljon annettavaa. Vielä hiukan lapsi. 🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä Tarinassa ärsyttää? Hän on monilahjakas, älykäs, todella laaja-alaisesti asioita ymmärtämään pyrkivä. Himppa narsisti, mutta noilla lahjoilla saakin olla. Ei kuitenkaan ylimielinen. Valoisa ja rakastettava persoona, jolla paljon annettavaa. Vielä hiukan lapsi. 🦄

        Jaakobin kirje:
        3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.

        Tuollaista on Tarinan älykkyys ja viisaus. Turhuuden tavoittelua.


    • Anonyymi

      Ville on niin feikki kuin olla voi. On se nyt ihmeellistä etteivät ihmiset enää muka erota aitoa uskovaista showmiehestä. Tyhmää esitystä.

      • Anonyymi

        Kaikkihan te hellarit olette feikkejä.Uskomattoman huonotasoista teatteria.Tepastellaan,kuin keisarin uudet vaatteet sadussa,ilman vaatteita ja kukaan ei voi sanoa,ei ole mitään,ettei tyhmäksi sanottaisi.Niin kuin sadun lopussa,pieni vilpitön lapsi sanoi,ei keisarilla ole vaatteita!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan te hellarit olette feikkejä.Uskomattoman huonotasoista teatteria.Tepastellaan,kuin keisarin uudet vaatteet sadussa,ilman vaatteita ja kukaan ei voi sanoa,ei ole mitään,ettei tyhmäksi sanottaisi.Niin kuin sadun lopussa,pieni vilpitön lapsi sanoi,ei keisarilla ole vaatteita!!!

        En minä ole hellu enkä uskovainen. Osaan silti erottaa vilpittömän oikeasti uskovaisen tekouskovaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole hellu enkä uskovainen. Osaan silti erottaa vilpittömän oikeasti uskovaisen tekouskovaisesta.

        Mistä sinä sen erotat?Mikä on oikea uskovainen,mitä hän tekee,onko hän sellainen kuin Johanna Tukiainen??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä sen erotat?Mikä on oikea uskovainen,mitä hän tekee,onko hän sellainen kuin Johanna Tukiainen??

        Ihminen joka osaa olla rehellinen itselleen osaa erottaa epäaidon roolia vetävän ihmisen aidosta. Koskee myös muita kuin uskovaisia. On ihmisiä jotka osaavat olla oma itsensä ja sitten on ihmisiä jotka vetävät jotain helvetin pantomiimiesitystä. Ville kuuluu jälkimmäiseen ryhmään. Myös Tarina kuuluu samaan sarjaan. Ihan riippumatta siitä onko kyse jotakin uskontoa harjoittavasta vai ei.

        Krisu on suosittu juuri siksi koska hän ei vedä roolia vaan on oma autenttinen itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka osaa olla rehellinen itselleen osaa erottaa epäaidon roolia vetävän ihmisen aidosta. Koskee myös muita kuin uskovaisia. On ihmisiä jotka osaavat olla oma itsensä ja sitten on ihmisiä jotka vetävät jotain helvetin pantomiimiesitystä. Ville kuuluu jälkimmäiseen ryhmään. Myös Tarina kuuluu samaan sarjaan. Ihan riippumatta siitä onko kyse jotakin uskontoa harjoittavasta vai ei.

        Krisu on suosittu juuri siksi koska hän ei vedä roolia vaan on oma autenttinen itsensä.

        Okei,minulla on "ystävä"uskis,joka esittää eri rooleja,sen mukaan mikä saa hänet näyttämään ja kuulostamaan pyhimykseltä.Huippu teeskentelijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei,minulla on "ystävä"uskis,joka esittää eri rooleja,sen mukaan mikä saa hänet näyttämään ja kuulostamaan pyhimykseltä.Huippu teeskentelijä.

        Epäaitoja teeskentelijöitä on kaikkialla. On kuitenkin suurempi synti vetää roolia jonkun ryhmän edustajana julkisuudessa, kuin edustaa vain itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei,minulla on "ystävä"uskis,joka esittää eri rooleja,sen mukaan mikä saa hänet näyttämään ja kuulostamaan pyhimykseltä.Huippu teeskentelijä.

        Minäpä kerron sinulle mistä tässä ihan oikeasti on kysymys.

        Herätyskristillisyys perustuu shokeeraaviin uskoontulotarinoihin. Herätyskristillisyyttä ei olisi olemassakaan ilman näitä "ennen olin rappiolla mutta sitten tulin uskoon- hallelujaa"- tarinoita. Mitä traagisempi ja shokeeraavampi tarina, sitä parempi.

        Uskovaisten kotien lapsilla, joilla ei ole "olin-rappiolla-ja-tulin-uskoon"- tarinaa takataskussaan, on tapana "luopua uskostaan", käydä maailmassa pistämässä hetkeksi elämänsä risaiseksi ja palata sen jälkeen tuhlaajapoikina ja tyttöinä takaisin parannuksenteolla, ja tulemalla uudestaan uskoon. Ihan vain siksi koska sitten uskovaisen kodin lapsellakin on se rappiotarina takataskussa, josta pääsee väkevästi todistamaan mikofonin takaa kaikenlaisissa herätyskokouksissa, nuorisotiloilla, konferensseissa ja aktioissa sun muualla.

        Uskovaisen kodin lapsen uskoontulotarina menee yleensä näin:

        ....

        "Olen niin onnellisessa asemassa että olen saanut syntyä uskovaiseen kotiin. Nuoruusaikoina kuitenkin alkoi maailma houkuttaa ja traagisesti erkaannuin Jeesuksesta. Olin julma vanhemmilleni koska sanoin niille kaksi pahaa sanaa. Mutta jalot uskovaiset uhrautuvat vanhempani siltikin vain jaksoivat minua syntistä lastaan rakastaa. Vuodesta toiseen he sydän vereslihalla kyynelsilmin jaksoivat polvitiellä rukoilla tuhlaajalapsensa puolesta että hän palaisi takaisin. Vedin viinaa ja huumeita kaksin käsin ja tein kaikenlaisia rikoksia, ehkä jouduin vankilaankin ja kaikkea muuta traagista ja shokeeraavaa. Sitten alkoi sielu kipuilemaan syntitaakkojeni alla ja sain palata takaisin Jeesuksen tykö kuten tuhlaajapoika ikään, takaisin Taivaan Iskän syliin. Kylläpä huomaa kuinka äitin ja isin tai sen jonkun uskovaisen tädin tai ystävän rukoukset kantoivat minua pimeinä lankeemusten vuosinani, nyyhkytä nyyh. Nyt olen uudistunut uskossani ja palava Herran sanan julistaja. Aamen."

        ....

        Internetin ajalla fundamentalistiuskovaisuudesta ja uskonnon uhriudesta on tullut trendi- ilmiö. Uskovaisuudesta mitään tietämättömät ovat päässeet juoneen mukaan lukiessaan netistä ja kirjoista fundispiireissä temmeltäneiden ja uskontojen uhrien elämäntarinoita. Nykyisin tuo uskovaisen kodin lapsen olin-rappiolla-ja-tulin-uskoon- tarina on kääntynyt toisin päin: Tätä nykyä ihmisillä, joilla ei ole uskovaista taustaa, on tapana käydä herätyskristillisissä piireissä hakemassa oma hurja "hurahtelutarinansa". Ja yleensä jossakin vaiheessa palata takaisin maailmaan.

        Näiden tyyppisen tarina menee jotenkin näin:

        ....

        "Olin ennen normaali alkoholistiperheen lapsi. Elämässäni tapahtui kaikenlaista shaibaa, tyhjyys vaivasi sielua ja heikkona hetkenäni menin käymään herätyskokouksessa tai sitten vain keskustelin jonkun uskovaisen ystäväni kanssa hengellisiä. Tulin uskoon ja uppouduin täysin siihen uskovaisten maailmaan. Ryhdyin evankelistaksi tai saarnamieheksi ja annoin koko elämäni seurakunnan työhön 24/7. Olin kuin nousuhumalassa vuosikausia. Kyllä kaikki varmasti huomasivat kuinka HURAHTANUT olin. Sitten tuli laskuhumala, ja tajusin että paha seurakunta oli käyttänyt talkootyötäni hyväkseen ja vienyt rahani. Uskoin kuin lapsi kaikki idiootit fantasiatarinat joita uskovaispiireissä kerrotaan. Nyt käyn uskontojen uhreissa vertaisryhmässä itkemässä tarinaani ja kohta on kirjakin tulossa koettelemuksistani kuinka herätyskristilliset kultit minua uhriuttivat vuosikaudet nyyhkistä nyyh."

        ....

        Ville on tällä hetkellä tuossa tekohurahtamisvaiheessa. Hän päätti mennä oikein BB- taloon esitelmöimään tekohurahteluaan että koko Suomi pääsee todistamaan: ooh, onpa tuo jannu hurahtanut. Jonkin ajan kuluttua saamme nähdä kuinka Villelle tulee "laskuhumala" ja hän "tulee takaisin järkiinsä" pääseen analysoimaan omaa "hurahtamiskokemustaan". Että olipa hän kertakaikkiaan pää sekaisin kun meni BB- taloonkin parntelemaan sairaita ja puhelemaan kielillä. Olipa hurja hurahtelutarina.

        Sen pituinen se.

        On olemassa myös vilpittömiä ja aidosti uskovaisia ihmisiä. Itse en ole uskovainen enkä tunnusta mitään uskoa. Mutta nämä täysin epäaidot tekohurahteluilmiöt ovat koko ajan kasvava todella vastenmielinen trendi. Se on ikävää mainosta ihmisille joilla on uskonsa kanssa vilpitön mieli. Sympatiani ovat aitojen ja rehellisten ihmisten, myös vilpittömästi uskovaisten puolella.


    • Anonyymi

      Mikä Kevinissä on herttaista? Pitäisikö tässä vielä olla jotenkin hämmästynyt kun joku ilmoittaa kuuluvansa sukupuolisvähemmistöön? Kevinillä ei ole taloon mitään muuta annettavaa kuin OLLA muunsukupuolinen. Kylläpä on shokeeravaa. Hän saa silkkihansikaskohtelua vain siksi. Pelkkä seinäruusu, mutta kukaan ei uskalla nimetä häntä koska pelkäävät saavansa foobikon leiman otsaansa.

      Kevin ulos ensi viikolla!

    • Anonyymi

      Kävin taas veeceessä eipä jäänyt epäselväksi sukupuoli kuten joillakin tuntuu jäävän!

      onkohan heillä huono näkö vaiko päässä jokin oikosulku, miten lienee.

      mitenkähän ne katsoo esm liikennmerkkiä, näkevät varmaan jonkinlaisen muunsukupuolisen tolpan siinä tien ohessa.

    • On hienoa kun rakas HELL veljemme Ville on BBtalossa. Villellä on dotellista uskonhengeä vaikka kuulusa isänsä Jukka Virtanenkin nukkui pois. BBtalo on itse asiassa surutalo siksi. Villeveli kuitennii ilahuttaa lähimmäisiänsä BBtalossa väkevällä kikkelilläpuhumisellaan. HÄLLLEEELYYYYJÄÄ!

      • Anonyymi

        Ei BB-Ville ole Jukka Virtasen poika. Ihan eri Ville.


      • Anonyymi

        Ei ole Ville Virtanen vaan Turkkinen.


    • Anonyymi

      Ville oli yhtenä häätöäänestyksessä yhdessä Miran ja Timon kanssa. Timo lähti.

      Tiukkaa oli. Ensin Ville johti reippaasti suosituimpana, sitten tipahti kolmanneksi!

      Viimeiset pari äänestysminuuttia tipauttivat Timon.

    • Villellä, on sitten vielä tehtävä ohjelmassa!

      • Anonyymi

        Niin on,vaikka nämä monet "täydelliset"uskikset haluaa kaivaa vikoja Villestä,suurennuslasilla katsotaan ja sanotaan,minun tuolla pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on,vaikka nämä monet "täydelliset"uskikset haluaa kaivaa vikoja Villestä,suurennuslasilla katsotaan ja sanotaan,minun tuolla pitäisi olla.

        Mikä on tehnyt sinusta noin katkeroituneen ämmän?
        Aina pitää moittia ja mikään ei ole hyvin.
        Voisitko pistää joskus tulemaan jonkin positiivisen postauksen?
        Kannustamaan meitä heikkoja ja epätäydellisiä Jumalan lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tehnyt sinusta noin katkeroituneen ämmän?
        Aina pitää moittia ja mikään ei ole hyvin.
        Voisitko pistää joskus tulemaan jonkin positiivisen postauksen?
        Kannustamaan meitä heikkoja ja epätäydellisiä Jumalan lapsia.

        Sorry,en ole katkera,vaan näen missä mennään.Minä en henk.kohtaisesti pystyisi tuohon,mihin Ville pystyy.Eikös täällä ole arvosteltu ja moitittu Villeä?Joskus pistää tulemaan positiivisen postauksen,siis mitä??


    • Anonyymi

      BB-talossa Eevis on pistänyt tuulemaan.

      Ennustan, että ensi sunnuntaina hän poistuu talosta ja Jukka pääsee muhinoimaan Millan kanssa, joka jo haikeana nojailee tämän olkapäähän.

    • Anonyymi

      Ja mitä tulee ennakkosuosikki Krisuun, hänkin lienee jo mokannut mahiksensa loppupeleihin.

    • Anonyymi

      Villellä menee hyvin.

      Hän on siinä mielessä tyyntynyt, ettei enää rajaa itseään täysin muiden, syntisten ulkopuolelle. Osaa jutustella asiallisesti muiden kanssa ja on saanut haleja sieltä ja täältä. BB:läiset pitävät häntä jo terapeuttinaan, joita Ville siunaa ja jonka kanssa yhdessä rukoillaan.

      Eilen astui BB-talossa voimaan tupakka- ja nuuskakielto ja eräiden hermot ovatkin jo aivan riekaleina. Ville kertoi itsekin, ennen uskoontuloaan käyttäneensä nuuskaa. Eli: hänkin tehnyt syntiä! Joten ei ihan paha jätkä, tuo Taivaan Isän siunailija.

      Sanon minä.

      Jeesus Kristus on astunut istumaan syntisten ja publikaanien sekaan ja hänestä (ainakin toistaiseksi) tykätään.🥴

      Kuinkahan tässä käy?
      Katsotaan illalla.
      ~

      • Anonyymi

        Sitähän se Ville tekee päivittäin tuomitsee om moon ylpeä ja täynnä ylimielisyyttä ja oman edun tavoittelua, eikä yhtään rakkautta och ihmisyyttä kohtaan juuri niinkuin koko kristillinen usko, hyvä että tuotte sen julki näin avoimesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän se Ville tekee päivittäin tuomitsee om moon ylpeä ja täynnä ylimielisyyttä ja oman edun tavoittelua, eikä yhtään rakkautta och ihmisyyttä kohtaan juuri niinkuin koko kristillinen usko, hyvä että tuotte sen julki näin avoimesti

        Ai, ettei oo rakkautta ihmisyyttä kohtaan? Jatkuvasti siunaa ja ottaa osaa talon ihmisten kipuihin ja kärsimyksiin, rukoilee heidän puolestaan.

        Ihmisten tuomitsemisessakin hän on ollut niukkasanainen. Synnin hän on tuominnut, mutta ihmisiä kohdellut lämpimästi. Viimeksi eilen hän rukoili krapulaisen Krisun niskakivun puolesta. Ei tuominnut yhtään, piti vain kättä Krisun niskan päällä ja Krisu sanoi, että hän lienee tullut hulluksi, sillä hänen niskaansa ei enää säre.

        Mitään muuta oman edun tavoittelua en ole Villessä havainnut kuin sen luonnollisen kilpailuhengen, josta syystä tuohon taloon on kukin voittaakseen mennyt!


    • Anonyymi

      Ville-veljemme on jälleen häätöäänestyksessä. Muut uhanalaiset ovat Tarina ja Eeva-Leena.

      Näitä naisia katsellessa olen tullut miettineeksi nykypäivän yhteiskuntaa ja mitä valmiuksia koulutus antaa ihan aitoa, elävää elämää varten.

      Tarina esim. on äärimmäisen herkkä, jopa oikein itkee yksikseen, kun muut eivät jatkuvasti ole varpaillaan hänen tunnetilojensa vuoksi. Hänen kasvoillaan näkyy itkiessä jopa aito epätoivo.

      Hänellä varmasti on paha olo, tätä en epäile. Mutta elämä ihan oikeasti on tällaista. Maailma ei huomioi jonkun yksilön henkilökohtaista pahaa oloa, kukin porskuttaa yksin, ollen kukin omat itsensä. Moni ulkopuolinen voi tässä loukkaantua.

      Krisse on oma itsensä. Hän kiroilee tauotta ja heittä rivouksia sekaan. Ei hänestä tarvitse loukkaantua, eikä pyrkiä muuttamaan Krisseä, vaan omaa suhtautumistaan häneen. Mistä hänessä ei pidä, voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Voi pysytellä kauempana, eikä ainakaan tuppautua seuraan. Hänen taas tulee itse huomata itsensä ja jos hän hyväksyy itse itsensä tuollaisena, no, se on hänen asiansa. Ja onhan hänelläkin kaverinsa, jotka taas pitävät hänestä!

      Mitä tulee Eeva-Leenaan, hän mielestäni voisi jo poistua ovesta. Ollakseen Mensan jäsen, hänen olisi pitänyt tajuta jo alussa, että BB on ihmissuhde-tosi-tv, eikä avoin seksin harrastaminen kaikkien televisiokameroiden edessä ole välttämättä sitä, mitä katsojat BB:ltä odottivat. Tietenkin tällaisenkin katselemisella on kannattajansa. BB voisi olla paljon korkeatasoisempi ohjelma, jos siellä ei jatkuvasti käsiteltäisi pariskunnan hässimisiä muiden nenän alla. Tämä sama koskee Jukkaa. Mensa-todistuksista huolimatta, eivät mielestäni kovin suuria järjenjättiläisiä.

      Mitä tulee Villeen? No, hän on rauhallinen, ei käännytä ihmisiä, mutta kertoo omat näkemyksensä, johon hänelläkin on mielestäni oikeutensa. Hän ihan ihmistyyppinä saisi jatkaa edelleenkin.

      Milla taas on kenties BB:n mauttomin hahmo. Jopa homo-transu Kevin käyttäytyy muunseksuaalisuutensa huomioiden sivistyneemmin. On fiksu jätkä, ikäänsä nähden (20 v). Hänen isonenäisyytensä kuulemma juontaisi puolisyyrialaisista juurista. Millan harrastus on twerkkaaminen, eli julkinen, takapuoli ylöspäin kontillaan olo ja yhdyntäliikkeiden esittäminen lattialla, musiikin tahdissa. Monikulttuurista rikastusta, Afrikasta.

    • Anonyymi

      Katsoinpa minäkin pätkän BB talosta,missä Ville rukoilee jonkun puolesta,miten aito ja luontevasti hän on muiden kanssa!!!!!!En itse tuohon pystyisi,mutta hän on todella Jumalan lähettämä.Ulkoinen olemuskin on plussaa,olemmehan Pyhän Hengen temppeli.

      • Anonyymi

        Joo. Jännää on. Tietyt henkilöt talossa toivoisivat Villen häipyvän, mutta katsojakunta ei selvästikään tätä halua. Sillä talon parin asukkaan antamasta häätöuhasta huolimatta, Ville kuitenkin roikkuu katsojien suosituimpana henkilönä, ainakin noista kolmesta.

        Luulenpa, että Tarina poistuu tänään BB-talosta. Vaikkakin Eevis onkin mokaillut kameroiden edessä ja on selkeästi myös luonnehäiriöinen, hänessä kuitenkin on tietynlaista luonteenlujuutta.

        Tarina on tällä hetkellä talon heikoin lenkki. Aluksi hän antoi itsestään vahvemman kuvan, mutta nyt on ilmennyt, että hän ei ole ihan realistinen niin talon, kuin maailman menonkaan suhteen yleensä. Itseään on tietenkin vaikea muuttaa. Mutta hän on kuitenkin suht. nuori (muist. 23 v), joten elämänkoulu antakoon hänelle vahvuutta oppia elämään realistisessa maailmassa, joka tottavieköön ei ole kaunis ja ystävällinen maailma. Tämä saattaa tulla yllätyksenä monelle, etenkin kenties kotona hyvin suojellulle lapselle.

        Itseasiassa maailma on vielä monikerroin pahempi kuin monet, pahimmissa kuvitelmissaankaan saattaisivat luulla ja uskoa. Tämän naiiviuden todistavat silmiemme edessä mm. tämän päivän Suomen valtiovalta. Mutta tämä onkin jo toinen tarina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Jännää on. Tietyt henkilöt talossa toivoisivat Villen häipyvän, mutta katsojakunta ei selvästikään tätä halua. Sillä talon parin asukkaan antamasta häätöuhasta huolimatta, Ville kuitenkin roikkuu katsojien suosituimpana henkilönä, ainakin noista kolmesta.

        Luulenpa, että Tarina poistuu tänään BB-talosta. Vaikkakin Eevis onkin mokaillut kameroiden edessä ja on selkeästi myös luonnehäiriöinen, hänessä kuitenkin on tietynlaista luonteenlujuutta.

        Tarina on tällä hetkellä talon heikoin lenkki. Aluksi hän antoi itsestään vahvemman kuvan, mutta nyt on ilmennyt, että hän ei ole ihan realistinen niin talon, kuin maailman menonkaan suhteen yleensä. Itseään on tietenkin vaikea muuttaa. Mutta hän on kuitenkin suht. nuori (muist. 23 v), joten elämänkoulu antakoon hänelle vahvuutta oppia elämään realistisessa maailmassa, joka tottavieköön ei ole kaunis ja ystävällinen maailma. Tämä saattaa tulla yllätyksenä monelle, etenkin kenties kotona hyvin suojellulle lapselle.

        Itseasiassa maailma on vielä monikerroin pahempi kuin monet, pahimmissa kuvitelmissaankaan saattaisivat luulla ja uskoa. Tämän naiiviuden todistavat silmiemme edessä mm. tämän päivän Suomen valtiovalta. Mutta tämä onkin jo toinen tarina.

        Se oli sitten Eeva-Leena, joka lähti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sitten Eeva-Leena, joka lähti.

        Ottaen kantaa tähän suhteeseen Eevis ja Jukka, niin Eeviksestä paljastui varsin kylmä hyväksikäyttäjä'. Jukka oli se, joka selvästi kiintyi Eevikseen, eli seksisuhde yhdisti hänet tähän, kuten luonnollisen, terveen ihmisen kohdalla tuppaa käymään ja Eeviksen lähtö selvästi kosketti ja satutti häntä tässä mielessä, hänen tunnemaailmassaan.

        Eevikselle itselle kyse ei ollut rakkaussuhteesta, jo lähdön jälkeisessä haastattelussa (BB:n / Redin ala-aulassa) hän puhui Jukasta varsin kylmästi, todeten, että ulkomaailmassa heille ei suhdetta olisi syntynyt. Eevis kai piti itseään Jukkaa älyllisesti ja koulutuksen puolesta korkeampana. Aika tylyä kuultavaa. Jukka kai oli Eevistä jonkin verran nuorempikin. Selvästi herkkä nuorimies.

        Kunhan Jukka nyt ei haksahtaisi jo tyrkyllä roikkuvaan, (toivottavasti) seuraavaan lähtijään: Millaan. Myös Anu (muist. 3 lapsen äiti) osoittaa mauttomuuden merkkejä takertumalla Helmeriin, joka sinänsä, hänkin on melko fiksu jäbä. En erityisemmin pidä Kimmosta, hänessä ei kaikki ole kohdallaan, vaikkakin yrittää kätkeä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaen kantaa tähän suhteeseen Eevis ja Jukka, niin Eeviksestä paljastui varsin kylmä hyväksikäyttäjä'. Jukka oli se, joka selvästi kiintyi Eevikseen, eli seksisuhde yhdisti hänet tähän, kuten luonnollisen, terveen ihmisen kohdalla tuppaa käymään ja Eeviksen lähtö selvästi kosketti ja satutti häntä tässä mielessä, hänen tunnemaailmassaan.

        Eevikselle itselle kyse ei ollut rakkaussuhteesta, jo lähdön jälkeisessä haastattelussa (BB:n / Redin ala-aulassa) hän puhui Jukasta varsin kylmästi, todeten, että ulkomaailmassa heille ei suhdetta olisi syntynyt. Eevis kai piti itseään Jukkaa älyllisesti ja koulutuksen puolesta korkeampana. Aika tylyä kuultavaa. Jukka kai oli Eevistä jonkin verran nuorempikin. Selvästi herkkä nuorimies.

        Kunhan Jukka nyt ei haksahtaisi jo tyrkyllä roikkuvaan, (toivottavasti) seuraavaan lähtijään: Millaan. Myös Anu (muist. 3 lapsen äiti) osoittaa mauttomuuden merkkejä takertumalla Helmeriin, joka sinänsä, hänkin on melko fiksu jäbä. En erityisemmin pidä Kimmosta, hänessä ei kaikki ole kohdallaan, vaikkakin yrittää kätkeä sitä.

        Kimmo on nyt alkanut enemmän avautua. Se, mitä hän oli yrittänyt pitää omana tietonaan oli: homous, jota hän ei olisi halunnut tuoda talossa julki. Pienessä humalassa hän kertoi kokevansa vetoa Helmeriin.

        Minulla oli alusta asti selkeä vaisto jostain tällaisesta, vaikka mikään hänen käytöksessään ei tätä osoittanut. No, tämähän on hänen oma asiansa. Muutama hetero tuolla talossa on osoittanut enemmän sopimatonta käytöstä, "muunsukupuoliset" taas ovat olleet pääasiassa fiksuja. Talosta eilen illalla häädetty Tarina kertoi olevansa "pan-seksuaali".

        Talosta on häädetty jo 3 naista (Emma, Eeva-Leena ja Tarina), mutta vain yksi mies (Timo). Tarinan häädössä taloyhtiö menetti paljon. Kutsuisin Tarinaa persoonaltaan jopa "suureksi ihmiseksi".

        BB-talon juhlaillalliset ovat sikäli katsottavaa ohjelmaa, että humalassa ihmisestä tulee esiin asioita, jotka vielä selvinpäin voivat muhia pinnan alla. Tässä mielessä esim. Krisun ja Helmerin osakkeet ovat entisestään laskeneet silmissäni. Kisan alussa heitä kumpiakin veikattiin voittajiksi, mutta enpä enää tällä erää usko. Jos Helmerikin aikoo tehdä "jukat", on lähtö talosta äkkiä taattu.

        Anu tuntuu siellä tekevän miehiin jonkin verran vaikutusta. Hän on mielestäni jonkinlainen musta hevonen, itse en ole häneen alusta asti ollenkaan luottanut.

        En hämmästyisi jos Krisu lentäisi ulos vaikka seuraavassa häätöäänestyksessä.

        Taloon vielä jäljelle jääneistä naisista pidän lähinnä eniten Mirasta, miehistä Ville ja Kevin ovat he, joille toivon mahd. pitkän vierailun. Eilisiltainen häätöäänestys oli tiukka taisto.

        Amerikasta ovat tulleet nämä hylkäämiseen perustuvat kisat, joka itsessään on julmaa. "Tarina, sinulla on minuutti aikaa poistua talosta."


      • Ville on dotisesti pyhän henken tomppeli.


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Ville on dotisesti pyhän henken tomppeli.

        Nii onki. Ville on valinnut "Jumalan hulluuden", joka hullutuksenakin on suurempi kuin maailman luulo-"viisaus"..

        1. Kor. 1:18
        Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        1. Kor. 1:21
        Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

        1. Kor. 1:23
        me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

        1. Kor. 1:25 🌸
        Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. !!!!!

        1. Kor. 1:27
        vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

        1. Kor. 2:14
        Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

        Eli tässä ilmenee jumalattomien oma, todellinen tyhmyys.
        Tämä on Jumalan mielipide myös Musti Hintikasta viisasteluineen:

        1. Kor. 3:19
        Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";

        Musti liukastuu vielä omiin sukkiinsa.🦊


    • Anonyymi

      Jeesus ja Ville BB-talossa: 🌸
      https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/c6a77cd5-7bb4-45b2-8718-14c5dd640735 :

      "... Alkoholia illan aikana nauttinut Kristian heräsi sunnuntaina krapulaan. Hän valitteli asukkaille päänsärkyään ja niskakipuaan. Ville ehdotti, että voisi koittaa poistaa krapulaisen kiputiloja rukouksella.

      Kristian suostui touhuun ja Ville laittoi kätensä tämän niskan päälle. Parannustuokion aikana Ville kertoi, että Raamatun mukaan kaikilla uskovaisilla on kyky parantaa sairaita.

      – Ei tarvii edes osata puhua, riittää kun laittaa käden päälle. Mutta moni ei kehtaa, Ville taustoitti."

      Jotain myös tapahtui eli kipu ainakin väheni ja Kristian hämmentyneenä sanoi: "Kiitos".

      Ville rukoilee ihmisten puolesta jopa kauppareissuillaan:

      "Hän kertoi suorittaneensa rukouksella parantamista muun muassa omassa arjessaan kauppareissulla. Hän oli muun muassa rukoillut kaupassa kainalosauvoja käyttäneen asiakkaan puolesta."

      Näin. Jokaisella uskovaisella on mahdollisuus ihan samaan. Jos vain itse alkaa toimia. Tarkemmin sanoen: kenessä Jeesus asuu, sallii Jeesuksen myös toimia kauttaan.
      ~

      • Anonyymi

        BB-taloon on kerätty hyvin eritaustaisia ihmisiä, ja on annettava plussa Villelle, joka jaksaa pitää asenteensa rauhallisesti. Toisaalta on annettava myös arvoa toisinajattelijoille, jotka suhtautuvat Villeen ihan kunnioittavasti ja arvostaen, vaikka ehkä ovat täysin eri mieltä.
        Erimielisiähän siellä riittää muutenkin.
        Yksi oudoimmista on Kevin, jo ulkonäkönsä puolesta. Miten hän ja Ville tulevat toimeen, kertokoon se, joka ohjelmaa jatkuvasti seuraa.
        Kaikeksi onneksi se nymfomaani pääsi pois sieltä. Varmasti on mies ulko-ovella vastaanottamassa. BB-romanssi jäi taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BB-taloon on kerätty hyvin eritaustaisia ihmisiä, ja on annettava plussa Villelle, joka jaksaa pitää asenteensa rauhallisesti. Toisaalta on annettava myös arvoa toisinajattelijoille, jotka suhtautuvat Villeen ihan kunnioittavasti ja arvostaen, vaikka ehkä ovat täysin eri mieltä.
        Erimielisiähän siellä riittää muutenkin.
        Yksi oudoimmista on Kevin, jo ulkonäkönsä puolesta. Miten hän ja Ville tulevat toimeen, kertokoon se, joka ohjelmaa jatkuvasti seuraa.
        Kaikeksi onneksi se nymfomaani pääsi pois sieltä. Varmasti on mies ulko-ovella vastaanottamassa. BB-romanssi jäi taakse.

        Kyllä Ville ja Kevin tulevat ihan hyvin toimeen, vaikkeivät ystävinä ole kovin läheisiä. Alussa Kevin tietenkin loukkaantui kun Ville oli hänelle saarnannut homoseksuaalisuuden olevan syntiä. Kevin itse kutsuu itseään "muun sukupuoliseksi".

        Kevin on alkujaan eestiläinen (virolainen), ilm. hänen isänsä on syyrialainen. Sieltä kaiketi peräisin tuo komea nenä.

        Oli se näky, kun hän ensikerran, hyvin naisellisen herttaisesti, pitkässä, valkoisessa pitsihameessaan, hiukset saparoilla, kasvot vahvasti meikattuna vihreällä kulmavärillä, sipsutti sisään BB-talon ovesta. Itse ihastuin hänen persoonaansa välittömästi. 🙂


    • Anonyymi

      Eilen taas ilmoitettiin uusimman häätöäänestyksen tulokset ja häätöäänestyksessä ovat jälleen Tarina ja VILLE ja nyt myös Jukka. Tuloksen kuullessaan Ville hymyili autuaan näköisenä ja leveästi. Jokainen uskovainen ymmärtää, miksi. 🤗

      Itse, tässä porukassa, kannattaisin Jukan poistumista. Tuo heti kättelyssä häntäheikkinä heilunut sankari ei välttämättä herätä lämpimiä tuntemuksia joka katsojassa. Tavallaan hän voisi muutoin olla ihan mukavakin henkilö, mutta oman ilmoituksensa mukaan jo nk. siviilissäkin harrastellut joitain tinder-treffejä, eli vaihtanut naista kaiken aikaa. Miksi ihmeessä? Jotkut keräävät perhosia, jotkut kukkia, erilaisia kiviä tai meren simpukoita. Jukka taas naisia. Ihan jokanaisen mielissä tällainen sankaruus ei ole mikään hyvä ansio, ainakaan pysyvämpää suhdetta ajatellen. Komea poika sinänsä, mutta mahd. hyvinkin epäluotettava, noin niinkuin näissä naisasioissa.

      Tarina taas. No, hän on selvästikin pumpulissa kasvanut, mutta tämähän ei ole mikään suuri synti. BB-talon erilaisilla koettelemuksilla voisi olla hänelle suurtakin hyötyä, "karaistumisessa", kuten hän itsekin sanoi. Oppisi sen verran karaistumaan, ettei enää pahoittaisi joka asiasta mieltään ja pillahtaisi itkuun, kun asiat eivät sujuisi totutusti. Tuo lapsukainen selvästi tarvitsee BB-taloa, karaisemaan hänet elävään elämään, joka ei ole helppoa.

      Ja sitten Ville. Ilman Villeä se talo ei pysy pystyssä. Ville on siellä itse luotettava isä-hahmo, vaikka onkin vasta 38-vuotias, niin selkeästi suoraselkäinen luonteeltaan. Älykäs ja ymmärtäväinen. Mikähän mahtaa olla sotilasarvoltaan? Luontainen, hyvä johtaja. Milla (se perseenheiluttaja) ilmoitti haluavansa Villen pois: "koska Ville luo negatiivista ilmapiiriä". Hengellisesti sanoen = pitää riivaajat hiljaisina. Ilman Villeä siinä talossa, epäilemättä Millan aikaansaannoksena, olisivat äkkiä kaikki henget irrallaan ja talon vielä sivistynyt, henkinen ilmapiiri laskisi alle 0-tason. Katsojaluvut romahtaisivat, mutta varmasti Millalla ja Kevinillä "olisi tosi kivaa"! Vielä talossa on järjestys.

      BB:ssä haastateltiin toissapäivänä sekä Meiju S:ta, että Amanda H:a ja molemmat ilmoittivat olevansa Villen ihailijoita. Suomalaiset kunnioittavat Villeä laajemminkin, kuin vain yksistään jossakin pienessä seurakunnassa.

      • Anonyymi

        Amanda oli haastateltavana, eli keskustelemassa BB-juontajan kanssa siis eilen illalla. Meiju toissailtana.


    • Anonyymi

      Ja tänään poistui Tarina.
      Itse olen pitänyt hänestä. Vahva ja valoisa ihminen.🧚

      Kevin-ressukka romahti täysin.
      Tarinasta oli hänelle varmasti suuri tuki.

    • Anonyymi

      Ihmisiä, ihmisyyttä että myös ihmisten julmuutta BB-talossa:

      https://www.bigbrother.fi/uutiset/tarinan-lahto-aiheutti-voimakkaita-reaktioita-asukkaissa-krisu-vaitan-etten-oo-ainoa-joka-on-tyytyvainen-tahan-tilanteesee

      Täytyy muistaa, että osa näista asukkaista on jokseenkin nuoria ja myös herkkiä, voimakkaasti tuntevia. Pettymykset iskeytyvät vastoin kasvoja.

      Kevinin herkkyys, myös epätoivo ja ehkä seksuaalinen yksinäisyyden tunnekin, ilmenee selkeästi videolla, kun ihminen, joka ehkä selvimmin ymmärsi ja tuki häntä omana itsenään (myös BB-talossa), Tarina joutui poistumaan.
      .

    • Anonyymi

      Ville, änkyrä-mielipiteineenkin, on BB:ssä piristävän "erilainen" henkilö.

      Suomalaisethan ovat vuosien aikana saaneet suvaittavakseen monenkinlaista erilaisuutta, mutta esim. kristityt on hyvin vaiennettu yhteiskuntamme näkyvyydessä, paitsi vuosittaisine, juhlavine tapahtumineen, tai tv:n satunnaisine humppa-jumalanpalveluksineen.

      Esim. YLE luo mielikuvaa kuin Suomi olisi hyvinkin seksuaalivähemmistöinen / islamilainen, mutta ihan kantaväestön sisälläkin aina ilmennyt, esim. uskonnollinen erilaisuus on ollut kätkettyä. Entis-demokratian vastaisesti, seksuaalienemmistöisten suut taas on täysin tukittu. On rasismia olla terve, lihaasyyövä hetero-mies tai -nainen. Myöskin on rasismia sanoa olevansa suomalainen alkuperäiskansan edustaja, joita Suomessamme elää vielä toistaiseksi enemmistönä.

      Milloin olette kauppakeskuksissa koskaan nähneet Jeesusta? Oli Joulu tai Pääsiäinen, niin suomalainen ja maailmallinen taikausko on hyvin edustettuna, jopa amerikkalainen Halloween, jolla ei ole suomalaisuuden kanssa mitään tekemistä. Joulupukki ja tontutkit ovat tosiasiassa vain rajoitetun piirin joulujuttu, eivät koskaan olleet koko Suomen jouluvieraita. Kauppakeskus Redi on ensimmäisenä kauppakeskuksena (ainakin Helsingissä) tuonut suomalaisten tietoisuuteen Jeesuksen. ("Kuka se on???")

      Ja viime vuosina etenkin Hgin Lähi-Itäkeskuksessa on islam ollut varsin näkyvää. Perinteisen työtävieroksuvat miehet lähi-idän, kuten Bagdadin basaareista ovat siirtyneet Tallinnanaukion kahviloiden penkeille lorvimaan. Naiset ja lapset ovat kotona tekemässä töitä. Vesipiippuja en toistaiseksi ole nähnyt, tosin en ole Lähi-itiksessä enää aikoihin käynytkään. Vain silloin, kun on ollut aivan "pakko". Puotinharjun ostoskeskus Puhoksesta on tullut suomalaisille jo no-go-alue. Tässä on selkeä uskonto ja kulttuuri, mutta sitä ei kysytä, "loukkaako" se ja sen esim. epädemokratia ja väkivaltaisuus rauhanomaisia suomalaisia. Suomalaiset on pakotettu islamiin: epädemokraattisesti ja seksuaalirikollisesti kaapuihin ja huiveihin alistetut naiset ja tytöt on vain hyväksyttävä.

      Tämä ei kuitenkaan ole suomalaista kulttuuria, eikä arvoihimme kuuluvaa toimintaa, sen enempää kuin toisaalta esim. juutalainen Hanukka tai Purim, joita kaupunkimme ja kauppakeskuksemme eivät ole koskaan, millään tavoin juhlistaneet, vaikka juutalaisia on Suomessa näkyvämmin elänyt jo n. 150 vuotta ja päällekin. Eikä edes heidän, omaan muinaissuomalais-kulttuuriimme nähden erilainen uskontonsa ja oma kulttuurinsa edusta samankaltaista pahuutta kuin islam.

      Nyt siis suomalaiset saavat kerrankin nähtäväkseen monikulttuurisuutta oman suomalaiskulttuurimme sisältä: Ville, tiukkoine, suomalaiseen kristinuskoon kuuluvine uskonsanalais-uskoineen. Telkkarin BB-viesteissäkin eräs kirjoitti: "Ville on tuonut elämääni valon". Näin kirjoittaneena tarkoittanut ehkä: "On uskonasiat alkaneet kiinnostaa / Ville on vahvistanut uskoani."

      Samoin Ville jo toisella näkemällä valaisi myös omaa uskonelämääni. Valaisi, valoi rohkeutta olla rohkeasti jopa vielä entistäkin enemmän änkyrä Jeesuksen seuraaja. Jumalan sanassa ja oikeassa, puhtaassa kristinuskossa.

    • Taitaa olla ihan thaimaannisän asialla tämä rakas HELLveljemme Ville? Ihan piti ilon kyyn eleet pollauttaa ja huutaa jotta HALLELUJAA!

    • Anonyymi

      Minusta koko bb:tä pitäisi jo itsessään vastustaa, sitä ei pitäisi esittää. Jos televisio on päällä, niin eikö joku kakskytneljäseitsemän mainostus koko ajan soi, muistaakseni kohtalaisen aikaisin esitetään kyseistä ohjelmaa, jo klo yhdeksästä lähtien ilman sitä kakskytneljäseitsemääkin, se ei ole lasten eikä aikuistenkaan ohjelma, vaan täyttä huonoa yhteiskunnallista viihdettä, jossa ihmiset menevät taloon leikkimään muiden ihmisten pällisteltäviksi ja häpäisemään itsensä.

    • Anonyymi

      Siis ajatelkaapa oikeasti, että tänä päivänä katsotaan sellainen sontaohjelma jotenkin viihdyttävänä. Samaa sontaa on iltapäivälehdet täynnä.

    • Anonyymi

      Ja voihan sinne bb taloon joku mennä ja kuvitella, että kun siellä vähän höpöttää uskonnollisia ajatuksia, niin koko suomen kansahan siinä kääntyy Jeesususkoon ja höpö höpö.

      • Anonyymi

        Niin, saattaisihan sinne tietysti "joku" tuostakin syystä mennä.

        Itse kuitenkaan en luule tai usko Villen kuvittelevan voivansa käännyttää koko Suomen kansan Jeesus-uskoon, etenkään siellä "vähän höpöttelemällä uskonnollisia ajatuksia".

        En kuvittele tällaisen olevan hänen motiivinsa.

        Hän ei ole "höpöttäjä". Hänen ajatuksensa eivät ole "uskonnollisia" vaan syvästi uskovia. Hänen puheensa eivät ole hänen omia "ajatuksiaan", vaan selkeäti Pyhän Hengen ohjaamia eikä edes hänen elämäänsä evankeliumia siellä voi kutsua varsin "vähäiseksi".

        Eikä hän selvästikään itse usko itseensä, vaan Isään, jolle kaiken aikaa antaa kunnian.

        Hän puhuu silloin, kun Pyhällä Hengellä on asiaa, muutoin on hiljaa. Hän osaa kuunnella, antaa muidenkin puhua, sanoo vain harvan, mutta valitun sanansa väliin.

        Aivan harvinaisen viisas Jeesuksen seuraaja.
        Ällistyttää näin uskovaakin, että tuollaisiakin on!🌹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, saattaisihan sinne tietysti "joku" tuostakin syystä mennä.

        Itse kuitenkaan en luule tai usko Villen kuvittelevan voivansa käännyttää koko Suomen kansan Jeesus-uskoon, etenkään siellä "vähän höpöttelemällä uskonnollisia ajatuksia".

        En kuvittele tällaisen olevan hänen motiivinsa.

        Hän ei ole "höpöttäjä". Hänen ajatuksensa eivät ole "uskonnollisia" vaan syvästi uskovia. Hänen puheensa eivät ole hänen omia "ajatuksiaan", vaan selkeäti Pyhän Hengen ohjaamia eikä edes hänen elämäänsä evankeliumia siellä voi kutsua varsin "vähäiseksi".

        Eikä hän selvästikään itse usko itseensä, vaan Isään, jolle kaiken aikaa antaa kunnian.

        Hän puhuu silloin, kun Pyhällä Hengellä on asiaa, muutoin on hiljaa. Hän osaa kuunnella, antaa muidenkin puhua, sanoo vain harvan, mutta valitun sanansa väliin.

        Aivan harvinaisen viisas Jeesuksen seuraaja.
        Ällistyttää näin uskovaakin, että tuollaisiakin on!🌹

        Täytyy myöntää etten ole niitä tyyppejä seurannut, kun en seuraa kyseistä ohjelmaa. Joku voi pitää viisaana harrastustoimintana olla bb talossa ja toinen ei, kukin tavallaan, mitäpä sitä arvostelemaan, itse en pidä järkevänä tuollaisia realityjuttuja mitä tulee nykyään televisiosta, on milloin mitäkin temptationislandia ja siinä sivussa bbtemptationseja, mutta pitäähän kansalle ja ihmisille olla huvinsa ja kukin taaplaa tavallaan ja jos pitää siitä, että saa seurata jotain uskovaa televisioformaatista nimeltä bb, sekin viihde hälle suotakoon, jos siinä on elämän sisällölle jotain annettavaa.... keskustelenhan itsekin tällä suomi24formaatilla, eli yhtälailla pata kait kattilaa soimaa, jos ihan tarkkoja oltaisiin.


    • Anonyymi

      Tässä BB-talon nk. äänestystilanne tänään klo 12:
      https://www.bigbrother.fi/uutiset/

      Tässä katsojat äänestävät, ketkä haluavat "turvaan häätöäänestykseltä".

      Katsojien nk. oma henki on jo alkanut tulla kohtuullisen selväksi: se koostuu pääasiassa rivoutta ja julkista, erilaista seksiä ja seksuaalisuutta tv-kameroiden edessä mielellään katsovista ja tällaista suosivista vihervasemmistolaisista. Mitä törkyisemmät henkilöt, tätä vihervasemmistohenkilöt suosivat. Jo sivistynyt, hienostunut ja älykäs Tarina oli tälle joukkiolle kuin tikku silmässä, samaten on ollut uskovainen Ville. Jo alkuviikkoina myös fiksu Timo oli liikaa vihervassarikatsojille.

      Koska katsojien kannatuspuhelut ehdokkaidensa puolesta maksavat 1 euron / puhelu, BB ja Rahalaitos ovat jo keränneet melkoisen potin takataskuihinsa.

      Mikäli Ville ensi sunnuntaina poistuu talosta, ainakin se tulee olemaan melkoinen taloudellinen menetys tälle törkyformaatille, kun uskovaiset äänestäjät - tai muutoin Villestä pitävät - katoavat, niin katsojina kuin - äänestyspuheluiden kautta - evankelista-Villen läsnäolon taloudellisina tukijoinakin.

      Myös se vähäinenkin Pyhän Hengen läsnäolo sieltä katoaa, joka vielä on pidättänyt talon tunnelman ja hengen täyttä roskaantumista. En mene henkilökohtaisuuksiin, mutta uskovainen vähälläkin henkienerottamisen lahjalla on jo havainnut ketkä siellä ovat ja edustavat ja mitä.

      Mutta me puheluinemme emme ole he, jotka ratkaisevat näitä asioita puoleen tai toiseen. Näissä asioissa se on Jumala, Isä Itse Hän, joka toimii. Olen tähän asti tulkinnut äänestyspuheluiden hinnat ikäänkuin kolehdiksi evankeliumintyölle, mutta hölmö en näissä kolehtiasioissa ole koskaan ollut.

      Raha ei evankeliumityössä vaikuta kuin tietyssä määrin, jotta itse evankelista voisi toimia. Jumala Itse taas ei rahojamme yhtään tarvitse. Ville on tähän asti hyvin evankelioinut kansaamme, niin jumalattomia kuin jo uskoviakin, pelkällä olemassaolollaan siellä. Rahalla ei voi ostaa kenenkään pelastusta. Vain Jeesus Henkensä kautta pelastaa ja tämä ei maksa mitään. Mielestäni omat kukkaronnyörit voisi jo alkaa pistää kiinni (ellei ole kohtuuttoman varakas). Ei pidä olla hölmö ja evankelistan sijasta tukea jumalattomuutta. Pitää pelata oikealla hetkellä, mutta samoin osata myös lopettaa.

      Katsotaan kuitenkin mitä (Villenkin) Isä asiassa päättää. Vielä ei lopputulos ole ollenkaan varmaa.

      Mutta se on varmaa, että jo nyt Villen toiminta talossa on evankeliumin kannalta ollut huikea. Lukuisat ihmiset ovat kokeneet hengellistä heräämistä, kuka milläkin tavalla. Siksi myös vihollinen, Vanha Vihtahousu pistää parastaan, omien "sotilaidensa" kautta.

      Uskovankaan ei pidä masentua ja "tunnustaa tappiota", ennenkuin vasta se todistetusti sitä on. Oikeastaan: Jumala pääsee todelliseen olemukseensa vasta kun itse lopetamme oman taistelumme ja luovutamme aseet Hänelle. Muistetaan esim. pikku-Daavidia ja hänen kivilinkoaan...

      • Anonyymi

        "Mikäli Ville ensi sunnuntaina poistuu talosta, ainakin se tulee olemaan melkoinen taloudellinen menetys tälle törkyformaatille,"

        Ei taida Ville olla ihan sitä, mitä sanoo olevansa, koska on ylipäätään lähtenyt tuollaiseen TÖRKYFORMAATTIIN. Haluaa siellä hillumeerata ja asustella nuorten naisten kanssa jättäen perheensä pärjäämään omillaan. Ei ole tuo uskovaisen pienten lasten isän paikka.

        Kulissielämää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikäli Ville ensi sunnuntaina poistuu talosta, ainakin se tulee olemaan melkoinen taloudellinen menetys tälle törkyformaatille,"

        Ei taida Ville olla ihan sitä, mitä sanoo olevansa, koska on ylipäätään lähtenyt tuollaiseen TÖRKYFORMAATTIIN. Haluaa siellä hillumeerata ja asustella nuorten naisten kanssa jättäen perheensä pärjäämään omillaan. Ei ole tuo uskovaisen pienten lasten isän paikka.

        Kulissielämää?

        Ville ei ole yksinhuoltaja, vaan hänellä on vaimo. Hän on myös evankelista. Taivaan Iskä pitää perheestä huolta, joten tässä mielessä perhe suinkaan ei ole yksin.

        Anu sen sijaan ja käsittääkseni on yksinhuoltaja, joka jätti kaksi pientä lastaan kotiin ja nyt makoilee kaikkien kameroiden edessä uuden miehen kanssa. Taivaan isän huolenpitoa lapsistaan hän ei ainakaan ole maininnut.

        Taivaan Isä ja BB-katsojat päättivät illalla, että Ville ei vielä poistu talosta. Ei myöskään Milla. Ville katsoi kohti kameroita ja sanoi: "Kiitos katsojat." Vilkutin kuvaruudulle.🖐

        Nyt jäi neljä kisailijaa odottamaan pelastusta häätöäänestystä: Kimmo, Jukka, Mira ja Tupu. Noista neljästä olin aluksi sekä Miran että Tupun kannalla, mutta nyt itse toivon Jukan nk. "pelastuvan häätöäänestykseltä". Näistä neljästä, mielestäni hänessä on eniten potentiaalia jatkoon. Tämä on yhden katsojan mielipidekysymys.

        Mira on parin viime päivän aikana osoittautunut itsekeskeiseksi riitelijäksi. Itse toivon, että hän ensi sunnuntaina poistuu BB-talosta.


    • Anonyymi

      Miksi sitten silmä tarkkana tuijotan Villeä? Kysymys on hengellinen ja samalla teologinen. Itselleni aikoinaan erittäin tärkeä.

      Ville uskovaisena edustaa ehdottomasti tietynlaista vapaasuuntaista, lähinnä helluntailaista uskovaisuutta. Tämän uskovaisuuden ihanne on täysin pyhittynyt, synnitön uskova, joka seuraa tiukasti Jeesusta, eikä asiassa katso oikealle eikä vasemmalle. Näkee vain Jeesuksen. Tosin Ville ei ole tainnut kertaakaan mainita Jeesusta, hän puhuu lähinnä Isästä.

      Itse aikoinaan ihan vilpittömästi yritin tuota samaa, mutta omalla kohdallani tuosta ei tullut yhtään mitään. Minusta ei tullut täydellistä Taivaan isän lasta. Tarina on surullinen.

      Jätin helluntailaiset ja käännyin luterilaisuuteen, jossa kykenin hengittämään. Luther sanoi: "Tee rohkeasti syntiä!" Jätin siis synnin stressaamisen, joskaan tämä ei - Lutherinkaan mukaan - poissulje myöskään parannusta synneistä. Mutta Luther lohdutti, että Raamatun usko on ihanne, johon tulee kyllä pyrkiä, mutta kukaan ei kykene. Kyllähän minä pyrinkin ja Lutherkin sanoo, että "hyvä!", mutta tässä tulee tuo "tee rohkeasti syntiä": en masennu kun näen synnin itsessäni. Tuomitsen synnin, mutta hyväksyn syntisyyteni. Jos en olisi syntinen, ei Kristusta tarvittaisi (sanoo Luther). Omalla heikkoudellani siis mahdollistan Kristuksen ja tämä asiassa onkin ainoa lohtu.

      Ja nyt sitten telkkarissa asustelee syntisten keskellä uskonsanalainen Ville, joka on "täydellinen" ja käyttäytyy kuin Jeesus Kristus Itse! En minä masennu, enkä ole kateellinen, vaan ihailen hänen uskoaan.

      Terveisiä Villelle ja vaimolle, jos satutte tätä koskaan lukemaan! Ville BB:ssä puhuttelee tavallaan niin uskovia kuin jumalattomiakin.🌷

    • Anonyymi

      Ville vaikuttaa kertoneen siellä jengille Jeesuksen toisesta tulemisesta, sillä eräässä videopätkässä oli siihen viittausta. On hyvä, että hän kertoo kristinuskon ja Raamatun perusasioita ihmisille, joilla ei ole tällaisesta ehkä hajuakaan.

      Hän tuntuu myös haukkuneen siellä Katolisen kirkon porttokirkoksi ja ettei siellä muka ole uskovia kristittyjä, vaan pelkkää tekohurskautta..., sitä samaa tuubaa, jota täälläkin saa lukea lähes päivittäin.

      Vedin illalla henkeä sen luettuani ja nyt hillitsen itseni, enkä sano enempää, mutta sen sanon, että... loukkaus oli syvä ja laski Villen nk. osakkeet silmissäni reippaanlaisesti alaspäin. Tähän asti kunnioitin häntä täysillä.

    • Anonyymi

      Eilen poistui sitten "tupunrapinat" (Tupu). 🙂 Vahinko. Olisi Mira saanut lähteä.

      Tällä viikolla katsojat ilmeisesti valitsevat kaksi häädettävää ja talo äänestää toisen pois.

      Nyt taitaa alkaa Villellä lähtölaskenta. Katsotaan kuinka käy. Eiköhän Ville ole siellä jo evankeliuminsa kertonut, eikä ketään voi painostaa. Evankeliumi tekee sitten itse tehtävänsä, kenessä tekee.

    • Anonyymi

      Esirukousta Villen puolesta, että ei "menetä hermojaan".

      • Anonyymi

        Jo toissapäivänä ja etenkin eilen, havaitsin tietynlaista, kasvanutta, syrjivää asennetta Villeä kohtaan. Jäljelle jääneiden nk. henki alkaa nyt nyt näkyvämmin paljastua.

        Villen takanreunalle laittama risti herätti pahennusta. Krisse sanoi, että entäs, jos mä laittaisin pentagrammin tai ristin alaspäin. Kiitos, nyt tarkentui Krisun jo havaitun henkisyyden olemus ja ihan hänen omin sanoin. Ville sanoi, että olihan täällä jo tuo sateenkaarilippukin.

        Ensimmäiseksi aatteellisuuttaan alkoi siis julistaa "muunsukupuolinen" Kevin, joka toi taloon oman aatetunnuksensa. Kesti kauan, ennenkuin Ville väsäsi oman aatetunnuksensa takan reunalle. Eli: sukupuolivähemmistöt ensimmäisenä aloittivat oman julistustoimintansa. Kevin on myös jo kättelyssä tarkoin ilmaissut olevansa kommunisti ja "vastustavansa kapitalistista yhteiskuntaa" (nauttien kuitenkin BB-talossa sen erästä, vapaata hedelmää: erittäin kapitalistista ja kaupallista ylenpalttisuutta). Virosta Suomeen lapsena muuttanut kommunisti.

        No, hän on vasta 20-vuotias. Kyllä hän vielä pääsee jyvälle tosiasioista. Pidän hänestä persoonana, vaikkakin negatiivisia puolia on tuo homojen / muunsukupuolisten tietynlainen pahansuopuus ja kasinaamaisuus toisinajattelijoita kohtaan. He tuntuvat kuvittelevan, että seläntakana pahan juoruaminen olisi jotenkin naisellinen piirre, jota sitten matkivat. Se on yhtälailla ja etenkin miehinen piirre. Mutta pääasiassa K. on ihan mukava tyyppi. Hermonsa tyystin menettänyt paniikkihäiriöinen muunsukupuolinen, mutta mukava. Ihan telkkaria katsellessa haluaisin halata Keviniä, että älä itke, olet ihan arvokas ja pätevä mies. Sillä mieshän sinä poikaressu olet! Erityisen herkkä, mahdollisesti lapsuudessa nujerrettu, mutta samalla henkisesti vahva mies. Näin väittää täti, televisioruudun tällä puolen.


    • Anonyymi

      Pitäkää bb Ville talossa , on erittäin antoisaa katsottavaa kun menee niin monille tunteisiin ja ihonalle. Ihan siinäkin mielessä miten kirjotellaan ja nämä tuovat näillä sanomisillaan omaa sisintään julki.
      Ovat niin hiilenä muutamat näkyy noista kommentaatoreista tuolla twitterinkin puolella "reppanat" sanon minä.

      • Anonyymi

        Juu.

        Eilen Ville rukoili Helmerin ("Hemmi") hartiakipujen vuoksi. Siellä on ollut melkoinen urheilunäytös, kaikenlaisine kiipeilytelineineen.

        Aina kierroksen tehtyään, piti huutaa voimalause. Mistähän syystä jo ennakolta arvasin, että Villellä se varmasti on "Jeesus On Herra!"? Niinqu olikin.

        Mutta ihminen se Villekin on. Pahennusta on herättänyt hänen tapansa käydä kusella tasanteen kulmalla, liekö siellä pelkkä laudoitus vai kasvipöheikkö? Ville sanoi: "Sade huuhtelee." BB-Iso Veli kajautti kaiuttimista, kun Ville oli jo kussut: "Ville! Lopeta heti! Rikot talon sääntöjä!" Ville sanoi: "Mut, mähän lopetin jo."

        Ei Ville ole talon ainoa "sääntöjenrikkoja". Myös esim. Jukkaa on pari kertaa kehoitettu "lopettamaan heti! Rikot sääntöjä!" Lopettamaan mikä? Luullakseni hän hissukseen leikki hepin kanssa peiton alla... Muuta en keksinyt. Ei sitä olisi tajunnut, ellei Big Brother olisi äänekkäästi puuttunut asiaan.

        Iso Veli valvoo...


    • Anonyymi

      Katsotaanpa kuinka Villen käy nyt häätöäänestyksessä, hän taas roikkuu siellä ihan alkupäässä ehdolla häätöäänestykseen. Toimittaja sanoi, että silloin kun Talo on valinnut häätöäänestykseen menijät ja Ville on ollut ehdolla, ovat Villen kannattajat aktivoituneet. Mutta nyt, kun häätöäänestykseen menevät 2 henkilöä valitsemme me, katsojat, ovat Villen vastustajat olleet aktiivisia. Tästä huomaamme, että on meneillään selkeä sota: Kristus vs Beliar. Kristus kylläkin on jo voittanut, myös BB-talossa, mutta voisihan Kristukselle äänestää vielä jatkoaikaa. Huonompaankin heittää rahansa kuin muutamaan äänestyspuheluun. Se on ikäänkuin kolehti Herran hyväksi.

      Hyvin hän on kuitenkin hommansa hoitanut tähänkin asti, ei aikaillut yhtään, vaan toiminut alusta asti tilanteissa, asennoituen kuin ne olisivat ainoat ja ainutkertaiset ja ettei toista tilaisuutta ehkä tule. Sotilaallinen henkilö toimintatavoiltaan: sen, minkä aikoo tehdä, tekee sen heti, eikä odottele. Näin ehtii lyhyessä ajassa monta asiaa.

      Esimerkillinen kristitty, vaikkei hänen kanssaan ehkä ihan joka asiassa olisikaan samaa mieltä.🌾

      Tätä kannattaa kunkin kristityn itsensä miettiä myös omalla kohdallaan. Kuten Jeesuskin sanoi: "Sen minkäs teet, tee se heti." Ainakin omassa käytöksessäni olisi jossain määrin hiomista. Kannattaa miettiä, mikä on se asia ja kenen hyväksi täälläkin kirjoittelemme. Tuoko esiin lähinnä, esim. omaa kiukutteluaan, vai ryhdistäytyykö ja ainakin alkaisi pyrkimään toimia Herransa hyväksi. Tämä kannattaisi sitten aloittaa myös aikailematta, eli: heti. Aina uudestaan ja uudestaan.

      "Sillä: vanhurskas lankeaa, mutta nousee jälleen." Huomatkaa: vanhurskas siis lankeaa! Tämä kuuluu asiaan. (Miksi? Jotta Kristus tulisi esiin! "Hän kasvaisi ja vanhurskas vähenisi".) Mutta myös: nousee jälleen! 🌾

      • Anonyymi

        Näin on !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on !

        Tämä on ollut hyvä sarja seurattavaksi. En juurikaan muutoin katso telkkarista kuin itse tallentamiani, (mielestäni) "hyviä" elokuvia, viihdeohjelmia: en koskaan. Mutta Ville sai itseni seuraamaan tätä ohjelmaa, joka aiempina vuosina on ollut täysin alatyylistä roskaa.

        Onhan siellä nytkin pari alatyylistä persoonaa (Krisse ja Milla), mutta kuten Milla sanoi: "Haluan Villen täältä pois, sillä hänen olemuksensa täällä estää meitä pitämästä todella hauskaa. Meillä olisi täällä ihan toisenlainen meno, jos Ville poistuisi" (uskovaiset tajuaa tämän ja tajusivat jo viikkoja sitten, mitä tuollainen lause tarkoittaa). Milla itse aloitti vierailunsa BB-talossa esittämällä nk. twerkkausta, eli kontillaan lattialla pyörittämässä (pikkuhousut jalassa, toki) persereikäänsä kohti televisiokameroita (myös kohti Villeä). Ville otti asian tyynesti, tuskin viisarikaan värähti. Tällainen laatuneiti.

        Mutta jumalattomat ihmiset haluavat pitää hänet koko kansan katseltavissa, eli BB-katsojat ovat vielä ehkä valtaosin samaa tasoa, joskin siellä piipahtanut muutama, entisiä sivistyneempi henkilö veti alunperin suurempia joukkoja tv:n ääreen. Heidät alatyylinen katsojakunta jo äänesti pois. Ville vielä edustaa siellä asiallisempia kansalaisia, koska hänen uskollaan kuulemma on "viihdearvo". No, jos edes näin, niin hyvä.

        Katsotaanpa kuinka huomenillalla käy.

        https://www.bigbrother.fi/

        Koska en katso Talon menoa 24/7 en tiedä, mutta huomaan BB-sivulta, että siellä on vissi eilen "örvelletty". Jo eilen illalla saattoi huomata, että koska Jukalla ei oikein onnistu naisten suhteen, tuo sankar'poika alkoi lähennellä Keviniä! Olkoot muuten mitä ovat, oma on asiansa, mutta Kevin on herkkä poika, joten, jos Jukka-prkl on käyttänyt häntä hyväksi... niin Täti suuttuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ollut hyvä sarja seurattavaksi. En juurikaan muutoin katso telkkarista kuin itse tallentamiani, (mielestäni) "hyviä" elokuvia, viihdeohjelmia: en koskaan. Mutta Ville sai itseni seuraamaan tätä ohjelmaa, joka aiempina vuosina on ollut täysin alatyylistä roskaa.

        Onhan siellä nytkin pari alatyylistä persoonaa (Krisse ja Milla), mutta kuten Milla sanoi: "Haluan Villen täältä pois, sillä hänen olemuksensa täällä estää meitä pitämästä todella hauskaa. Meillä olisi täällä ihan toisenlainen meno, jos Ville poistuisi" (uskovaiset tajuaa tämän ja tajusivat jo viikkoja sitten, mitä tuollainen lause tarkoittaa). Milla itse aloitti vierailunsa BB-talossa esittämällä nk. twerkkausta, eli kontillaan lattialla pyörittämässä (pikkuhousut jalassa, toki) persereikäänsä kohti televisiokameroita (myös kohti Villeä). Ville otti asian tyynesti, tuskin viisarikaan värähti. Tällainen laatuneiti.

        Mutta jumalattomat ihmiset haluavat pitää hänet koko kansan katseltavissa, eli BB-katsojat ovat vielä ehkä valtaosin samaa tasoa, joskin siellä piipahtanut muutama, entisiä sivistyneempi henkilö veti alunperin suurempia joukkoja tv:n ääreen. Heidät alatyylinen katsojakunta jo äänesti pois. Ville vielä edustaa siellä asiallisempia kansalaisia, koska hänen uskollaan kuulemma on "viihdearvo". No, jos edes näin, niin hyvä.

        Katsotaanpa kuinka huomenillalla käy.

        https://www.bigbrother.fi/

        Koska en katso Talon menoa 24/7 en tiedä, mutta huomaan BB-sivulta, että siellä on vissi eilen "örvelletty". Jo eilen illalla saattoi huomata, että koska Jukalla ei oikein onnistu naisten suhteen, tuo sankar'poika alkoi lähennellä Keviniä! Olkoot muuten mitä ovat, oma on asiansa, mutta Kevin on herkkä poika, joten, jos Jukka-prkl on käyttänyt häntä hyväksi... niin Täti suuttuu!

        Sitä, mitä pelkäsin, ei ollut tapahtunut.

        Ville ja Kevin ovat ainoat absolutistit Talossa. Tässä Kevin kertoo mielipiteensä eilisistä pippaloista:

        https://www.bigbrother.fi/uutiset/kevin-laksyttaa-anua-alkoholin-kaytosta-aika-harva-ihminen-on-kivempi-humalassa

        Mitä tuon väen juomista nyt videolta katsoin, niin eipä siellä todellakaan ollut mieli mitenkään korkealla. Kuten Kevinkin sanoi, myös itsestäni tuo vaikutti hyvin tehdyltä juopottelulta, ikäänkuin "pakolliselta". Mielestäni Helmerillä on jo alkoholiongelma. Muistuttaa muuatta varsin tuntemaani henkilöä, joka jo kauan sitten poistunut keskuudestamme. Samoja käsieleitä, sekä nyt kaatuminen vaatenaulakkoon. Tuo muuan-hyvin-tuntemani kaatui kerran lasipöydälle ja istui siinä sitten silmät mollottaen, sirpaleiden keskellä, ystävien lasipöydän metallikehykset ympärillään, vain naureskellen. Rauha hänen sielulleen. 🕯

        Vaikka BB-talo tarjoaisikin viinakset, ei sitä ole pakko juoda. Alkoholisti tietenkään ei voisi siitä kieltäytyä, mutta nk. juoppo (joka ei ole alkoholisti) kyllä voisi.


    • Anonyymi

      Tänä iltana on jännä äänestys, koskien mahd. Villeä ja Miraa, kumpi poistuu Talosta. Aavistelen tässä tapauksessa. että ensiyön Ville mahd. nukkuu jo kotona vaimonsa vieressä, lapset kainalossa.

      Ellei Jukka sitten häätöäänestyksessä vaihda paikkaa Villen kanssa. Vaikuttaisi siltä kuin J. olisi jo varsin kypsä itsekin sieltä lähtemään. Saattaa olla, että hänet, hänen humalakäytöksensä vuoksi jopa poistetaan Talosta (poltteli kännissä röökiä vessassa: "Jukka! Rikot sääntöjä! Lopeta heti!"

      Ellei Taivaan Iskä ja tv-yleisö ole edelleen pysynyt päätöksessään, että Villellä on vielä tehtävänsä Talossa. Villellä on tv-katsojissa paljon kannattajia, mutta myös paljon vastustajia. Näin kuuluu ollakin. Olisikin huolestuttavampaa, jos ei Beliarin väki häntä vastustaisi! Tällainen Kristus ja Hänen seuraajansa, niin sanotusti ei olisi Kristus ensinkään. Villessä henkilöityy Jeesuksen aito seuraaja, inhimillisine piirteineen. (Vaikka hellarithan itse eivät tällaista "inhimillistä puolipyhittyjää" varsinaisesti hyväksykään. "Istuu syntisten seurassa... Polttaa päreensä...!") 🍄 Aamen.

    • Anonyymi

      Siellä on näköjään "rangaistu" porukkaa, laittamalla heidät konttaamaan. Tässä kohdin epäilen, onko tällainen aivan "laillista", sillä se voi fyysisesti vahingoittaa ihmistä, jolla esim. jo on kulumia polvissa.

      Jos konttaaja huutaa kivusta, kuten Kristian (Krisu) huusi, silloin ei mielestäni voi tällaiseen pakottaa. Mielestäni tässä kysymys on fyysisestä pahoinpitelystä / kidutuksesta, ei enää leikillisestä "rangaistuksesta". Polvityynyt voivat helpottaa hiukan, mutteivät täysin, jos polvissa on jo ongelmia. Tietenkin nk. uhri voisi yrittää kieltäytyä moisesta, kysymys on kuitenkin terveydestä ja jos esim. polvilumpio / -nivel alkaa mureta, sitä ei sitten korjatakaan samoin. Se pysyy murtuneena / lohjenneena, eikä itse parane.

      https://www.bigbrother.fi/uutiset/konttaamisrangaistus-ottaa-koville-asukkaat-sitovat-tyynyja-polviinsa
      .

    • Anonyymi

      Tulee mieleen Patmoksen Pasi Turunen tuosta Villestä. En säännöllisesti seuraa koosteita eikä ole tuota 24/7 enkä jaksaisi niin intensiivisesti seurata televisiota. Mutta klipeistä välillä jäänyt jotain Villen tekemisiä pohtimaan oliko tuo jokin nyt niin uskovaisen tyyli toimia. Sinällään Ville sekä Krisu vaikuttaa mielenkiintoisimmilta BB:ssä kun ottaa huomioon että, mielenkiintoiset keskustelut, näin olen ymmärtänyt, piti olla erityisesti tämän kauden keskiössä.

      Kevin on mies joka esiintyy naisena mutta hän on valinnut jotenkin "teinipissis" tyyppisen tyylin tuoda asiaansa esille se ei oikein iske jos ajattelee minkälaisia ihmisiä mieluiten seuraisi tuollaisessa ohjelmassa. Toinen juttu on se, että ne joista en niin välittäisi talossa yrittävät näköjään saada niitä pois jotka mielestäni saisivat BBtaloon mahdollisimman pitkään jäädä. Pahat tilanteet.

      • Anonyymi

        Ville sai edelleen jäädä taloon. Jukka oli Miran kanssa itse häätöäänestyksessä, mutta Mira lähti.

        Talon sisällä esiintyy todellakin halpamaisuutta, juurikin Villeä kohtaan, hänen uskonsa vuoksi ja koska nk. henki hänessä on toinen, puhdas. Itse naisena näkee tietenkin selkeämmin naisten läpi ja kyllä mielestäni Mira ihan ihmisenä ja naisena noista, talon kolmesta viimeisimmästä naisesta, on ollut rehellisin, ehkä juuri tästä syystä hiukan aggressiivinenkin.

        En erityisemmin ole pitänyt Millasta enkä Anusta. Kaksinaamaisia / laskelmoivia ja juonittelevia näyttelijöitä kumpikin. Olen jo alusta asti nk. "nähnyt heidän lävitseen". Helmeri on varakas ja epäilen tässä olevan syyn Anun laskelmoivaan "rakkauteen", mitään todellista lämpöä ja rakkautta Helmeriä kohtaan en Anussa näe. Toivottavasti ei tule loukkaamaan Hemmiä, joka itse osoittaa Anulle hellää kiintymystä.

        Miehistä Kimmossa olen nähnyt samoin kylmää laskelmointia. Kimmo syytti Miraa "lahjusten" otosta BB:ltä. No, itse näen, että Mira piti puolensa: hänellä oli paha olo ja hänelle tarjottiin tupakkaa ja energiajuomaa... Kimmo kaiketi poliittisesti on äärivasemmistolainen, joten mahd. kommunistin silmissähän tällainen muiden ("kansan") yhteisen asian ohittaminen tietenkin on mitä suurin rikos. Mira muuten oli persu.

        Kevin ei muuten kai koe itseään sen enempää mieheksi kuin naiseksikaan, vaan sanoo olevansa "muunsukupuolinen". Ihmisenä hän on älykäs, harkitseva, sivistynyt, hyväkäytöksinen ja sovitteleva... Iloinen ja rohkea. Hänessä on paljon todella hyviä luonteenpiirteitä. Symppis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ville sai edelleen jäädä taloon. Jukka oli Miran kanssa itse häätöäänestyksessä, mutta Mira lähti.

        Talon sisällä esiintyy todellakin halpamaisuutta, juurikin Villeä kohtaan, hänen uskonsa vuoksi ja koska nk. henki hänessä on toinen, puhdas. Itse naisena näkee tietenkin selkeämmin naisten läpi ja kyllä mielestäni Mira ihan ihmisenä ja naisena noista, talon kolmesta viimeisimmästä naisesta, on ollut rehellisin, ehkä juuri tästä syystä hiukan aggressiivinenkin.

        En erityisemmin ole pitänyt Millasta enkä Anusta. Kaksinaamaisia / laskelmoivia ja juonittelevia näyttelijöitä kumpikin. Olen jo alusta asti nk. "nähnyt heidän lävitseen". Helmeri on varakas ja epäilen tässä olevan syyn Anun laskelmoivaan "rakkauteen", mitään todellista lämpöä ja rakkautta Helmeriä kohtaan en Anussa näe. Toivottavasti ei tule loukkaamaan Hemmiä, joka itse osoittaa Anulle hellää kiintymystä.

        Miehistä Kimmossa olen nähnyt samoin kylmää laskelmointia. Kimmo syytti Miraa "lahjusten" otosta BB:ltä. No, itse näen, että Mira piti puolensa: hänellä oli paha olo ja hänelle tarjottiin tupakkaa ja energiajuomaa... Kimmo kaiketi poliittisesti on äärivasemmistolainen, joten mahd. kommunistin silmissähän tällainen muiden ("kansan") yhteisen asian ohittaminen tietenkin on mitä suurin rikos. Mira muuten oli persu.

        Kevin ei muuten kai koe itseään sen enempää mieheksi kuin naiseksikaan, vaan sanoo olevansa "muunsukupuolinen". Ihmisenä hän on älykäs, harkitseva, sivistynyt, hyväkäytöksinen ja sovitteleva... Iloinen ja rohkea. Hänessä on paljon todella hyviä luonteenpiirteitä. Symppis.

        Itsellä on käsitys muodostunut niistä koosteista mitä silloin tällöin olen katsonut ja sitten erilaisilta foorumeilta katsomistani klipeistä tietyistä tilanteista sekä kirjoitteluista. Niistä on muodostunut hieman erilainen kuva tuosta Kevinistä. Omasta näkökulmasta juurikin sellainen teinipissis tyyppinen henkilö joiden touhut tai jutut ei sillä tavalla yleisestikään kiinnosta. Mutta olen kuullut myös tuollaista näkemystä Kevinistä kuin mistä kirjoitit tuossa tiedä sitten miten on. Pitäs varmaan katsella BB 24/7 kanavaa niin muodostuis paras käsitys. Katselin kerran tuota sen mitä ilmaisena Youtube striiminä lähettivät useamman tunnin yhtenä päivänä mutta sen jälkeen ja ennen sitäkin foorumien ja klippien sekä satunnaisesti katseltujen kooste-lähetysten varassa koko BB:stä.

        Itse olen asioita selvitellessä ja erilaisia keskusteluja käydessä huomannut että, ehkä persujen linja on se joka on lähinnä omaa linjaa asioista yleensä. Kun taas vasemmistolaisuus, kommunismi sekä äärivasemmistolaisuus saa avoimen varovaiseksi seuraamaan tilannetta kun ne yleensä liittyy ratkaisuihin jotka vie asioita erisuuntaan kuin raamatun opetus ja kristillisestä näkökulmasta olisi hyvä.


    • Anonyymi

      Tässä hyvä ja syvällinen keskustelu:
      https://www.bigbrother.fi/uutiset/kimmo-haastaa-vakaumuksen-rajulla-kysymyksella-ville-en-kiella-jeesusta-kenenkaan-hengen-vuoksi

      Tuollainen kysymys, että jos joku soittaisi ja...

      Ei kannata siltikään mennä kieltämään Jeesusta. Tappaja tekee oman valintansa, se ei ole meidän valintamme. Ja kuka tahansa voi puhelimessa pelleillä mitä vain.

      En toivottavasti kieltäisi Jeesusta minkään kiristyksen edessä. Jokaisen on tässä asiassa ajateltava vain omaa pelastustaan. Jeesus pitää huolen kustakin meistä erikseen, myös hänestä, jonka kurkulla veitsi mahdollisesti on.

      Me seuraamme Jeesusta, emme jonkun murhaajan mielenliikkeitä.

      Ei Ville turhaan tuolla Talossa ole.

    • Anonyymi

      Eilisessä ohjelmassa käsiteltiin eli arvosteltiin mm. Villen toimintaa, kun hän oli yrittänyt auttaa Millaa tämän asiassa. Millaa on kaiketi kiusattu Talossa "hänen tyhmyytensä" vuoksi ja häntä oli jo aiemmin mm. koulussa tästä kiusattu. Itse en ole lyhyissä, valikoiduissa videoklipeissä kiinnittänyt huomiota tällaiseen henkiseen vajavuuteen hänessä.

      Ville oli siis puuttunut Millan kiusaamiseen, tarkoittanut hyvää, mutta muut asukkaat eivät olleet katsoneet tätä hyvällä. Sen kyllä huomasin, että muut (kuten Krisu ja Jukka) pyrkivät nyt manipuloimaan Millaa Villeä vastaan, kun tämä oli "puuttunut asiaan, joka ei kuulunut hänelle".

      Eiköhän Ville ole taas viikonloppuna häätöäänestyksessä. 😠

      Tuon muun herrasväen siisteys talossa on kyllä kuin eläimillä. Kuin hamsterin nukkumapesää katselisi. Hamsterin pesä on kuitenkin muutoin puhdas ja siisti. Kun Ville meni petaamaan siistiksi Talosta poistuneen Miran sängyn, eli vetämään sille päiväpeiton suoraksi, Anu hermostui: hän ja Helmeri kun petipuuhissaan halusivat käyttää myös Miran, jo käytössä ollutta peittoa! Tuota Anun epäsiisteyttä en ymmärrä, käsittääkseni fiksussa ammatissa oleva. Yleensä lähinnä muiden vuoteet kuin Villen ovat päivisin petaamatta: peitot solmussa sängyn päällä, vaatteet lattialla kasassa...

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Meni Facebookiin.

        Toimiskohan tämä linkki?
        x-ruutuapp://video/3490236
        .


    • Anonyymi

      Nyt on taas häätöäänestys käynnissä, pistekuninkaana, kukapa muu kuin Ville.

      Sitten myös Anu ja Milla. Noista toivoisin kaksinaamaisen ja esim. Anullekin ystävää teeskentelevän, selän takaa puukottavan, jo alunalkaenkin epämiellyttäväksi tajuamani Millan jo poistuvan. Hän on se todellinen kiistojen aiheuttaja talossa, mutta tekee sen "tyhmää" esittäen. Oveluus on tyhmän ihmisen, älykkyyden puutoksen korvaava keino selviytyä.

      • Anonyymi

        Tiukka oli loppukiri: kumpi lähtee ja kumpi jää: Milla vai Ville...? 🤪
        Milla lähti ja Ville jäi.

        Pari iltaa sitten joku BB-julkkis (homo), joka oli illan vieraana, kannatti täysiään Villeä ja kehoitti "kaikkia uskovaisia äänestämään häntä! Ville BB-voittoon!"

        Itse olen äänestänyt Villeä "viikko kerrallaan, evankeliumin puolesta"-periaatteella, pohtimatta itse lopullista päävoittoa.

        Toimittajakin jo jonain iltana ihmetteli Villen suosiota, "että onko tässä nyt kyseessä jokin kummallinen Taivaan Isän siunaus, vai mikä... kun on läpäissyt jo lukuisia häätöäänestyksiä...?"

        🙂 🙃 😋


    • Anonyymi

      Villellä on suora satelliittiyhteys Taivaan Iskän luo:
      https://www.bigbrother.fi/uutiset/ville-on-viidetta-kertaa-haatouhan-alla-jumala-on-tahan-asti-kertonut-kuinka-kay-melkein-joka-paiva-olen-kuullut-hanet

      Aikoinaan itse masennuin tällaisista jutuista. "Just joo! Toisilla sitä on uskoa, on satelliitteja ja Jumala vaan puhuu!" Todella kaipasin tällaista, mutta ei vaan kuulunut Jumalan ääntä mistään pilvistä.

      Sitten kun alkoi kuulua, se oli pelottavaa. Ja on vieläkin. Ihmettelen, miten Villen henki kestää moiset keskustelut. Itselleni tulee aina nk. Eden-reaktio: kun kuulen Jumalan nk. lähestyvän, luikin ikäänkuin puskan taakse piiloon ja sieltä varoen kuulen jotain, tavun kerrallaan. Itseasiassa se puhe kuuluu ikäänkuin hengelleni, en juuri erota sanoja, mutta luotan siihen, että kunhan vain pysyn paikoillani, enkä torju, sanat menevät nk. sydämeen / henkeen ja vaikuttavat siellä, vaikken niitä järjellisin aivoin kuulisi ja ymmärtäisikään.

      Tätä tietoisesti tapahtuu itselleni nykyään harvoin, sillä tilanne on Lihan puolesta osin kauhistuttava, joskin onhan myös todellinen kunnia "nähdä ja kuulla" Taivaan Jumalan, jossain kauempaa, kuin valoisan pilven seasta puhumassa ja luotankin näissä hengen asioissa lähinnä Kristuksen lahjavanhurskautukseen. Kristus sisällä hengessäni ei tunnu ollenkaan pahalta, paitsi, jos Hän alkaa äänekkäämmin puhua: syntyy Aatami ja Eeva-reaktio, eräänlainen torjunta, että puhu, puhu, mutta hiukan kauempaa! Syntinen ihminen ei kestä Jumalan edessä.

      Tästä syystä kielillärukoilu on riittävän pyhä, päivittäinen kokemus omalle hengelleni, jos vain tulisikin päivittäin rukoiltua.

      Tällaisista jutuista ei pidä jonkun muun ollenkaan masentua tai alkaa vihata uskovaisia. Mitä tehdä, että itse kokisi samaa? Oma neuvoni on: Rukoilla Jumalaa hartaasti, rehellisesti ja kunnioituksella, siten kuin osaa. Tunnustaa heti ensimmäisenä syntinsä ja syntisyytensä. Ilmaista aitoa kauhua omasta, kauhistuttavasta sieluntilastaan ja luovuttaa itsensä Kristuksen työpöydälle parannettavaksi. Rukoilla pelastusta. Olla hetki hiljaa ja kuunnella. Ei sieltä yleensä mitään kuulu, mutta... Jumalan vastaus alkaa jo pian vaikuttaa. Kyllä aitoa Jumalan lähestymistä seuraa vähintäänkin jonkinasteinen hengen rauha. Jumala sitten vastaa siten kuin Jumala Itse haluaa vastata. Joskus Hän on hiljaa, ei vastaa. Silloin tulee itse olla rehellinen, tutkia itseään ja kysyä itseltään: "miksi?"

      Nyt sitten, oman lupauksensa mukaisesti, alkaa myös itse osoittaa halukkuutta pyhässä asiassa, eli ei välinpitämättömästi palata entiseen. Ihminenhän ei välttämättä hetkessä muutu, toiset ehkä nopeammin, toiset hitaammin. Synnittömiä meistä ei tule, älkää uskoko, jos joku niin opettaa. Totuus on: me olemme syntisiä, syntiin taipuvaisia kuolemaamme asti. Joten kun huomaat itsessäsi syntiä, älä masennu, vaan tunnusta ne kaiken aikaa Jumalalle ja kerro, että tällainen nyt vain olen. Haluaisin tehdä parannuksen, mutta kun minusta ei tähän kertakaikkiaan itsestäni ole! Armahda minua ja tee minusta oikea kristitty, tahtosi mukaan. 🙏 🕊

      Joka sitten arvostelee, aidosti Jeesuksen pelastamaa ja armahtamaa syntistä, arvostelee suoraan tämän Herraa: Itseään Jeesusta Kristusta.

    • Anonyymi

      Ihan tässä tulee itku itsellekin. Arvaakohan Ville, että me katsojat näemme myös hänen taistelunsa, herkimmät hetkensä ja sieluntuskansa? Kuulemme hänen rukouksensa? Kovaa saarnaa ihmisille, jotka ajattelevat. Ihme, jos ei tuo Saviksen kaipaama "herätys", ihmisten kodeissa ole jo (ainakin pienessä mitassa) syttynyt. 🔥

      https://www.bigbrother.fi/uutiset/ville-purskahti-itkuun-haatoaanestyksen-jalkeen-rukoilee-perheensa-puolesta-voi-vitsi-kun-on-koti-ikava

      Halataan Villeä hengessä! "Ville! Koeta pärjätä! Isä olkoon sinun kanssasi!"

      Tuollaista se on, kristityn ja lähetyssaarnaajan elämä. Yksin, jumalattomien keskellä. Ainoastaan Isä lähellä.

      Tässä on opetusta: kun vaikeat ajat vain lisääntyvät, silloin on pärjättävä, jopa ilman Raamattu-kirjaa: "ypöyksin", "vain" uskonsa, sisäisen Raamattunsa ja Jumalan varassa. 📖 👱‍♂️ / 👱‍♀️ 🙏✨ 🕊

      Tuollaista se on uskovilla, (eri syistä) myös esim. vankiloissa.

      Jo lähes järkyttävää, mutta kylläkin puhuttelevaa katsottavaa!

      Ville! Kunnioitamme ja rakastamme sinua, veli! 🌷
      ~

      • Anonyymi

        Iltasanomatkin huomioi Villen koti-ikävän:
        https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006280612.html

        Ville puhuttaa ihmisiä.

        Villen itkussa on Ristintie: oma koti-ikävä, yksinäisyys jumalattomien (jopa satanistien keskellä), samalla Isän tahto pitää poikansa toistaiseksi BB-talossa. Tämä kouluttaa myös Villeä, rankasti. Ja katsojia. Jyvät erottuvat akanoista.

        Mikähän on tämän tarinan loppu? Tarina ei suinkaan pääty edes BB-loppubileisiin.


    • Anonyymi

      Kirjoittelin päälle viikko sitten tällaisia:

      "Anonyymi
      14.10.2019 03:03
      ...
      En erityisemmin ole pitänyt Millasta enkä Anusta. Kaksinaamaisia / laskelmoivia ja juonittelevia näyttelijöitä kumpikin. Olen jo alusta asti nk. "nähnyt heidän lävitseen". Helmeri on varakas ja epäilen tässä olevan syyn Anun laskelmoivaan "rakkauteen", mitään todellista lämpöä ja rakkautta Helmeriä kohtaan en Anussa näe. Toivottavasti ei tule loukkaamaan Hemmiä, joka itse osoittaa Anulle hellää kiintymystä.
      ..."

      Nyt jo alkaa Anun kohdalla selvemmin näkyä tuo, mitä näin hänessä jo aikaa sitten. "Anun laskelmoivan rakkauden", joka ei ole ollut aitoa alunalkaenkaan, oli syy Helmerin kanssa halailuun sitten mikä hyvänsä. Näen jo selkeästi orastavaa suhdetta mm. Anun ja Jukan välillä.

      https://www.bigbrother.fi/uutiset/jaako-anun-ja-helmerin-romanssi-ainoastaan-bb-taloon-kimmo-utelee-naiselta-asiasta-onhan-se-aika-pinnallista-meininkia-dot-dot-dot

      https://www.bigbrother.fi/uutiset/helmeri-saa-tunteilleen-kylmaa-kyytia-onhan-taalla-muitakin-jotka-voi-nukkua-vieressa

      https://www.bigbrother.fi/uutiset/helmeri-avautuu-illan-big-brother-lahetyksessa-isoveljelle-anusta-pohtii-tulevaisuutta-en-halua-satuttaa-itseani

      Helmeri-ressu. Nuorimies, jolla isä muusta maasta, - elääkö, en tiedä - ja äitikin jo kuollut. Oma, kiihkeä ja puhdas turvan ja rakkauden kaipuu sokaisee vielä. Ei tajua, että jo Anukin on hänet hylkäämässä.

      Vaikuttaisi siltä eli väittäisin, että jopa itse, kaikkine vikoinenikin, olisin Helmerille parempi tyttöystävä. Ikäeromme vain on kohtuuton... 🥴

      • Anonyymi

        Anu saisi lähteä jo ensisunnuntain äänestyksessä, ellei sitten kansa tahdo nähdä hänen vielä enemmän nolaavan itseään. Viimeisin BigBrother:
        https://www.bigbrother.fi/uutiset/isoveli-nayttaa-asukkaille-heista-kirjoitettuja-otsikoita-anu-hammentyy-helmeri-loopista

        "23.10.2019 KLO 11:17
        Isoveli näyttää asukkaille heistä kirjoitettuja otsikoita – Anu hämmentyy Helmeri-lööpistä!

        Asukkaat ovat saaneet lööppejä BB-taloon luettavakseen. Kyseessä ei ole kuitenkaan mitkä tahansa lööpit, vaan he ovat tietenkin itse uutisoinnin keskipisteessä. Otsikot ovat aitoja otsikoita bigbrother.fi:stä.

        Lööpit herättävät suurimmaksi osaksi hilpeyttä ja naurunremakkaa, mutta Anu tarkasteli tiistaina erästä lööppiä erityisellä vakavuudella.

        “Mistä toi on toi Helmeri? Helmeri sai tunteille kylmää kyytiä”, Anu luki keltaisella taustalla kirkuvaa tekstiä.

        Kristian selvittää, että Anu on sanonut näin. Seuraavaksi Anu miettii, kuka Helmeri on – ja mistä ohjelmasta.

        “Se on sun poikaystävä, herranen aika”, Kristian hymähtää."
        ~

        Eli se tyyppi, jonka vieressä / kanssa Anu on maannut muutamat viime viikot kaikkien tv-kameroiden edessä, vaikkakin (jos tv-kameroiden antamaan viestiin on luottamista) selvästi jo haluaisi vaihtaa "kumppanin" uuteen, niinku sanotaan.

        Oletan, että ainakin Ville vielä muistaa vaimonsa nimen, vaikka aikaa on kulunut jo yli 7 viikkoa. Samoin Kristian eli Krisu. Luultavasti Jukkakin vielä muistaa viimeisimmän petikaverinsa nimen (Eevis), vaikka tämä poistuikin Talosta jo muutama viikko sitten.

        En ihmettele, että Ville todella kärsii tuossa ilmapiirissä ja päreetkin on palaneet moneen kertaan, mutta Taivaan Iskä (ja katsojat) selvästi tahtovat pojan siellä vielä jatkavan.


    • Anonyymi

      On se jännä, ettei täällä juuri hellareita näy kommentoimassa. Evankeliumin elämistä todeksi, BB:n täydeltä, mutta yks vääräuskoinen täällä vaan pyörii pitämässä päiväkirjaa näkemästään. Täähän on kuin vanhanajan herätysteltassa istuisi! Raamattua lukisi. Ne oli oikeita ihmisiä siellä Raamatun lehdilläkin!

      https://www.bigbrother.fi/uutiset/ville-ottaa-kipinaa-piru-sanan-kaytosta-anulle-ei-tule-rankkua-pelleilya

      Tästä olen kyllä Villen kanssa toista mieltä: hän on itse laittautunut jumalattomaan tv-formaattiin, jumalattomien keskelle, jotka tietenkin käyttäytyvät jumalattomasti: juovat, polttavat, naivat ja kiroilevat. Jeesus kielsi kaatamasta uutta viiniä "vanhoihin nahkaleileihin" = moralisoimalla muuttaa jumalatonta hurskaaksi. Hurskaaksi ei tulla kuin evankeliumin ja uudestisyntymän kautta. "Muutoin leilit halkeavat, viini valuu ulos ja turmeltuu."

      No, ehkä Villen toiminnassa on sitä järkeä, että saarnoillaan hän tekee maailman ihmisille tiettäväksi synnin. Maailmallehan tuo kaikki perseily kun on ihan luonnollinen juttu, ei ne tuota itse pahana pidä. Jonkun pitää jo asiasta mainita.

      Vielä on odotettavissa "juomingit Levillä". Ehkä tuolloin jo Helmerillekin paljastuu omalta puoleltaan kauniin romanssinsa oikea laita. On heittänyt kauniit helmensä...

      Ja huomenissa alkaa taas häätöäänestys. Veikkaan siihen joutuvaksi Villeä, Anua ja... hmmm, ehkä jo Krisuakin.

      Hei, katsokaapas tätä, huomasin juuri, varmaan melko uusi youtubella!

      Helluntaikonferenssi 1983 Hattula kaitafilmi:
      https://www.youtube.com/watch?v=L3x8YvZDzZM

      Tää on Hattulan Lehijärvi, ei Katinalan Raamattuopisto. Ilm. ensimmäinen konffa Lehijärvellä.
      .

    • Anonyymi

      Eilisissä "Levin" ryyppybileissä Kristian kävi häntä auttamaan tullutta (selvää) Villeä kurkusta kiinni:

      https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006283510.html :
      ~
      "Väkivaltainen välikohtaus Big Brother -talossa: Kristian nappasi Villeä kurkusta kiinni – bileillan karu päätös tallentui kameroihin

      Krisu oli nauttinut bileiden aikana juhlajuomaa sen verran, että mies oli vähällä nukahtaa BB-talon lattialle. Alkoholia karttava Ville ryhtyi viemään miestä autoon, jotta asukkaiden viikkotehtävä ei vaarantuisi.

      Hän nosti Krisun lattialta ylös ja yritti lähteä taluttamaan tätä kohti autoa.
      – Tuuppas vähän... Tule tule, Ville sanoi samalla, kun yritti repiä Krisua jalasta ylös lattialta.
      – En tuu. En tule! mies vastusteli.
      – Mennään autoon ja saat nukkua siellä, Ville kehotti.

      Krisu kuitenkin kimmastui tilanteessa ja tarttui pian Villeä kurkusta kiinni. Tilanne kesti vain hetken, mutta jatkui myöhemmin kuvan ulkopuolella.
      – No, no, no, no! Istut siihen niin, Ville yritti rauhoitella Krisua tämän töniessä häntä.

      – Mitä, mitä? Mitä, mitä? Krisu uhosi samalla, kun Big Brother käänsi kamerat pois tilanteesta.
      (KUVA: BIG BROTHER 24/7)

      Pian Big Brother 24/7 -kanavan kuvassa näytettiin vain talon tyhjää pihaa, mutta äänistä päätellen tilanne oli käynnissä yhä sisällä.
      – Istut siinä etkä rupea yhtään riehumaan! Ville ohjeisti jämäkästi.

      Krisun ääni kuului yhä uhoavana ja muut asukkaat pyrkivät rauhoittelemaan tilannetta. Yön aikana Krisu puhui myös aseesta."
      ~
      Huomatkaa viimeinen lause: "Yön aikana Krisu puhui myös aseesta." Toivottavasti BB - kameran poiskääntelyjen lisäksi -, pitää huolen myös siitä, ettei seuraava kohtaus ole esim. "aseellinen veitsi-isku".

      Villen toimintaa ei voi moittia. Satanistin itsensä kylläkin (joistain lauseistaan olen ymmärtänyt, että tuo olisi Krisun oma uskonto / aate). BB oli antanut luvan vain kahdelle selvälle miehelle - Ville ja Kevin - puuttua mahdollisiin konflikteihin, mutta Kevinistä, niin suloinen kuin muutoin onkin, ei voimiltaan mahd. ole varsinaiseksi rauhanturvaajaksi, riehuvia humalaisia vastaan. Villestä on. Reipasta toimintaa.

      Mitä ajattelevat uskovaiset? "Voi kauheeta!"-sijasta tiedämme, että tällainen on merkki siitä, että evankeliumi Villen kautta on jo laajasti levinnyt suomalaisten keskuuteen (median kautta ehkä ulkomaillekin asti) ja S itse siinä alkaa jo ottaa täysiä kierroksia.

      Rukoilkaamme siunausta ja varjelusta Villelle, sekä nöyrästi antakaamme kiitos Jeesukselle, jonka kunnia sen kun kohisten kasvaa!

      • Anonyymi

        Aamun valjettua tarina päättyi siten, että ilman asukkaiden valintoja, häätöäänestykseen menevät suoraan Krisu ja Jukka. Villen uhkailun lisäksi, nämä kaksi olivat olleet ilm. käsirysyssä myös keskenään.

        Myös Kimmo ja Helmeri olivat sikailleet ja nämä kaksi joutuvat nyt istumaan kyltti kaulassa: heitä ei saanut puhutella, katsoa, eikä koskea. Nöyryyttävää, mutta varmasti heitä itseään puhuttelevaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kuunnelkaa nyt tätä:
      https://www.bigbrother.fi/uutiset/kimmo-kertoo-karsineensa-kovasta-morkkiksesta-keskiviikon-bileillan-jalkeen-on-anteeks-pyydetty-ja-karsitty-ihan-tarpeeks

      Kimmo on ollut kenties tiukin "Villen vastainen" tuolla Talossa ("Beebeetalossa on aina mukavaa... 🎵!") Käsittääkseni vasemmistolainen (ellei peräti kommunisti), suvakki ja homo. Esiintynyt erittäin hyveellisenä ja moraalisena. Pari känni-iltaa on kuitenkin tuonut ilmi monenmoista sikamaisuutta.

      Hän mm. pari viikkoa sitten "petti Miran ystävyyden" (yhtenä) äänestämällä Miran ulos talosta, "koska Mira oli ottanut pientä lahjusta Talolta" (tupakkaa ja jotain voimajuomaa). Toissaöisen känni-illan jälkeen hän ja Helmeri saivat erittäin raflaavat kyltit kaulaansa, heidän ed. yönä vessanovella istuskeltuaan ja - Talon sääntöjen vastaisesti! - suunnitellessaan, eli juonitellessaan hyvä-veli-äänestyksen kautta pääsyään kisan loppuäänestykseen. Tuo itse "lahjomaton" Kimmo! Ja suloinen, punaposkinen Helmeri! Kaksi farisealaista 🦊🦊 kettua supattamassa!

      Kimmo on nyt pudonnut pilvistä suoraan Talon lattialle ja suhtautuu jo ystävällisesti Villeenkin, jota itseä - eräässä, henkisessä mielessä - kaiken aikaa on Talon lattianraossa jo pidettykin.

      Tämä on niin evankeelista tositeeveetä kuin suinkin. Ville vain elää ihmisenä Talossa. Sanoin jo sarjan alkaessa, että on kuin itseään Jeesusta Kristusta ja Hänen toimintaansa katselisi. Minä en ole uskovaisena ollenkaan noin anteeksiantavainen ja lähimmäisiäni rakastava kuin Ville. Kuuntelen ja katselen silmät lautasina Villen toimintaa eli jutustelua Talon väen kanssa.

      Joka ei ole meneillään ollutta ja vielä olevaa BB:tä katsellut, häneltä on jäänyt tämän hetken, aito Jeesus Kristus näkemättä! Tämä on paljon parempaa ohjelmaa kuin jotkut mairean tekohurskaat TV7:t, lässyn, lässyn. Toivottavasti tuo kaiken-, erilaisten juudasten huijarikanava ei sarjan loputtua yritä nyt hyötyä Villestä. Eiköhän Iskä varjele.

      Niin, Iskä Itse!✨ Kaikessa tässä, nyt meneillään olevassa, voi uskovainen nähdä myös Itse Isän toiminnan. Isä ei suinkaan ole Talossa näkymätön, kunhan on "silmiä" Hänet nähdä, eli ymmärtää.

      Tänä iltana käsittääkseni tullaan viettämään Halloweenia. Eli, nyt jo myös itse kummituksetkin 👻💀 saapuvat Talon juhlavieraiksi...

      Tää BB on kuin eräänlaista taivaallista kauhuleffaa katselisi.

    • Anonyymi

      Tässä BB-Talossa tapahtuu. 👻🙏✨💀

      Viime yönä siellä vietettiin Halloweenia, Ville kieltäytyi pukeutumasta ufoksi, leikkasi hupun pois ja ilmoitti nyt olevansa "Kermit"(-sammakko). Yöllä kummittelemaan saapui jälleen jo "Mummolasta" tuttu "Talvisodassa kaatuneen papan haamu".

      Haamu, kunnon poltergeistin tapaan, viskeli vähän asukkaiden tavaroita. Mutta ei tämä vielä mitään. "Pappa" hiippasi myös makuuhuoneen puolelle, jossa Ville pimeässä, itsekseen rukoili iltarukoustaan häätöäänestyksessä olevien Jukan ja Kristianin puolesta. "Pappa" istuutui sängynpäätyyn kämmenet ristissä. Kun Ville kysyi "Onko papalla rauha sielussa?", "pappa" nyökkäsi. Anua pelotti ja juoksi karkuun.

      https://www.bigbrother.fi/uutiset/papan-haamu-saa-anun-vapisemaan-pelosta-ville-rukoilee-papan-kanssa-kristianin-ja-jukan-puolesta

      Tää on taatusti ikimuistoisin (BB-) tv-ohjelma, ikinä. Koska tämä on tositeeveetä, ei näyteltyä. Ihmiset sarjassa ovat aidosti omia itsiään.

      Taatusti niin ateistit kuin uskiksetkin katsovat tätä evankeliumiohjelmaa silmät pystyssä, eikä tää oo epäaitoa TV7:aa, vaan ihka elävää elämää.

      Jeesuksella, PH:llä ja Iskällä on ollut hauskaa, kun laittoivat tuonne Villen edustamaan itseään. Saavatpahan suomalaiset ihmeteltävää.

      Ainakin uskovien elämä tuppaa sisältämään paljon myös hyytävää jännitystä.

    • Anonyymi

      Häätöäänestyksessä olivat, päissään muille tappouhkauksia huuteleva räyhähenki Krisu ja hurmuri Jukka ja se porsastelija tietysti sai jäädä Taloon, eli Krisu. Jukka lähti. Talossa enää jäljellä: Ville, Kevin, Krisu, Kimmo, Anu ja Helmeri.

      Näistä fiksuimmat ovat Kevin ja Ville. Anu ja Helmeri pelkkiä mitättömyyksiä. Kimmo epärehellinen kieroilija ja juoppo sika. Vaikkakin olen kannattanut Villeä hänen kristillisen uskonsa ja evankeliumintyönsä vuoksi, tosiasia on, että Kevin on näistä kaikkein fiksuin, hyväkäytöksisin ja sympaattisin. Uskomattoman lahjakas ja valoisa tyyppi.

      Toivottavasti Kevin (tai Ville) voittaa kisan, mutta pahoin pelkään, että kansa jälleen valitsee itsensä näköisen: Krisun tai pahimmillaan Kimmon. Suomalaisen kansan syvät rivit eivät ole vielä saavuttaneet täyttä hengensivistystä: eletään edelleen Ryysyrannassa ja ihanteina Irwinit ja luuseri Uuno Turhapurot.

    • Anonyymi

      Jukka siis lähti ja tunnelma Talossa senkun kiristyy. En kuvittele Villestä BB-voittajaa, vaikka saattahan niinkin käydä. Ville-veljelläkin alkaa hermot jo olla kireällä.

      Kuinkahan käy ensi sunnuntain äänestyksessä? Keitä kolmea ollaan häätämässä?

      Veikkaan, että kännisikailijoiden (- "parasta viihdettä!"? -) pahansuopuus, ateistisin motiivein ensinnäkin Villeä kohtaan, kääntyy nyt myös avoimen homokateelliseksi pahansuopuudeksi myös naisia kohtaan. Synnittömän Kimmon (homoseks. vasemmistosuvakki) sormi onkin jo osoitellut myös kohti Keviniä (homokateus ja pahansuopuus raittiita kohtaan), joka myös oli kehdannut, kuitenkin hyvin lievin sanoin vihjaista sikailijoille, että hei, siellä autossa ja BB-talossa on muitakin kuin te.

      Olen kyllä itsekin aikoinaan ryypännyt ja reippaastikin, mutta en pitänyt sitä suinkaan kunnianani ja ainakaan itseoikeutenani häiriköidä muita. Kykenin tuntemaan häpeää jo pelkästään surkeasta olemuksestani. Myös juopporemmien sisällä, ainakin aikoinaan, pidettiin sisäistä kuria, riippuu nyt tietenkin remmistä. Alkoholistejakin kun on erilaisia. Jos kuuluu joukkoon, jossa kaikki paskovat pitkin seiniä, no, onhan se joillekin loukkaus, jos joku joukkiota katseleva, siistimpi yksilö asiasta hienovaraisesti huomauttaa. Etenkin jos ollaan muiden kotona. BB_talo on 10 viikon ajan kaikkien yhteinen "koti" (myös niiden kahden raittiin, joista toinen uskis ja toinen elämässään paljon kärsinyt muunsukupuolinen) ja Taloa tuijotetaan 7/24 (ketkä jaksaa). Siellä ei pitäisi olla etuoikeutettuja sikailijoita.

      • Anonyymi

        Tässä keskustelussa olen kylläkin Krisun ja Kimmon puolta:
        https://www.bigbrother.fi/uutiset/kristianin-villen-ja-kimmon-vaittely-alkoholin-kohtuukaytosta-ma-en-jaksa-kuunnella-moralisointia

        Eletään ja annetaan toisten elää. Moralisoimalla ei kukaan pelastu. Evankeliumia voi pitää esillä, muttei tuputtaa sitä ja etenkään vaatia jumalattomia elämään heille vieraan evankeliumin mukaan!

        Asialle uudestisynnytään ja tuolloin Pyhä Henki Itse suorittaa tämän uuden luomistyön kussakin kristityssä, ei ihminen omilla moraaliteoillaan.

        Nyt näemme, kuinka pakkokäännytyksen, "mä olen teitä parempi"- moralisoinneilla nk. leilit BB-talossa pakahtuivat, Jumalan sanan viini valui ulos ja turmeltui. Tällaisen toiminnan Jeesus nimenomaan aivan Itse kielsi:

        "Ei kukaan..." (paitsi uskon tuputtajat):

        Mark. 2:21,22
        21 Ei kukaan ompele vanuttamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan vaippaan; muutoin uusi täytetilkku repii palasen vanhasta vaipasta, ja reikä tulee pahemmaksi.
        22 Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin."

        Rukoillaan bb-läisten ja kaikkien ohjelman katsojien puolesta ja siunataan myös Talon pahimpia juoppoja ynnä muita juhlijoita. 🥂 🎇 🙏

        Joh. 3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. ✝

        Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

        JEESUS ON MAAILMAN JA SYNTISTEN PELASTAJA! 💘 🕊
        ~


    • Anonyymi

      Häätöäänestyksessä jälleen... Ville! Myös Anu.

      Tämä on viimeinen häätöäänestys. Ensi viikon sunnuntaina on sitten finaali.

      Tässä eilistä pisteiden antoa. Kevinin ääni ratkaisi Villen joutumisen häätöäänestykseen, olisi muutoin (vihdoin) säästynyt tältä:
      https://www.bigbrother.fi/uutiset/asukkaat-antoivat-nimeamispisteensa-kunnollinen-selkaanpuukotus

      Josta seuraa, että finaalissa en tod.näk. tule äänestämään ainakaan Keviniä, tähänastista suosikkiani. Jos ei Ville ole finaalissa, tuolloin ääneni menee mahd. Krisulle. Monessa suhteessa paskamainen tyyppi, mutta avoimesti. Ei mukavikkoa esittävän Kevinin tapaan halpamainen. Krisu on aito, suora suomalainen.

    • Anonyymi

      Miksi Ville rukoilee englanniksi? Kielillä puhuminen on oikeasti siansaksaa. En ymmärrä tuota englanniksi rukoilua.

      • Anonyymi

        Englanniksi rukoillessaan hän ei rukoile "kielillä", vaan englanniksi. En tunne Villeä, mutta hän kaiketi on paljon tekemisissä englantilaisen maailman kanssa, on ehkä asunut Briteissä, USA:ssa tai muualla, sillä hänen lapsensakin onnittelivat häntä englantilaisella onnittelulaululla. Oletan, että jostain tällaisesta kulttuuritaustastaan johtuen hän rukoilee suomeksi ja englanniksi. Suomenruotsalainenhan esim. saattaa rukoilla omalla kielellään, rantaruotsiksi, eikä tämä ole hänelle kielilläpuhetta, vaan "järjellistä" rukoilua.

        Aito kielilläpuhe muuten ei ole siansaksaa, vaan jotain kieltä, sellaista, jota rukoilija itse ei osaa. Tämä kieli voi olla esim. tämän päivän puhuttua kieltä, useinkin jossain kaukana toisessa kulttuurissa puhuttua (esim. indonesiaa tai koreaa) tai vaikka muinais-arameaa. Myöskin nk. enkelten kieltä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Villen vaimon kepeä viesti veti Villen hiljaiseksi. Ville taitaa olla henkilö, joka kyllä itse arvostelee muita, peittäen sillä sitä, ettei itse kestä arvostelua. Hengellistä ylpeyttä. No, pieni kolaus täydellisyyden kuoreen teki hyvää, mutta eihän se kivaa ole, saada tuollainen viesti ennen viimeistä häätöäänestystä.

        https://www.bigbrother.fi/uutiset/vaimon-vierailu-talossa-sai-villen-hiljaiseksi-meni-kuppi-nurin

        Äänestän edelleen Villen puolesta, mutta kisan voittajaksi en häntä vielä kuvittele. Krisu ja Kevin ovat vahvoilla, näitä itse seuraavaksi kannattaisin.

        Myös Helmeri on varmasti vahvoilla, vaikka onkin heittäytynyt Talossa varsin mitättömäksi. Ensisijaistahan olisi ollut kilpailla voitosta eikä suostua Anun esiinnostajaksi, joka selvästi on vain käyttänyt Helmeriä hyväkseen, päästäkseen näinkin pitkälle. Tämä "sängyn kautta menestykseen"-naisryhmä tiedetään. Samoinhan myös Eevis pilasi Jukan maineen.

        Ja onhan Kimmollakin omat kannattajansa.


    • Anonyymi

      Viimeinen häätöäänestys ja: Taivaan Isän lapsi poistui BB-talosta.

      Samalla lakkasi BB kiinnostamasta, ainakin itseäni.
      Toivon, että jäljelle jääneistä kisan voittaa Krisu.
      .

      • Anonyymi

        Ei pidä luovuttaa. Ville on aina voittaja meidän jotka emme hyväksy Vihervasemmiston vääryyttä. Eihän meille Vihervasemmiston vastustajille Rinne ole mikään hallitus vaan meidän maailman hallitus on PS ja KD ei pidä antaa vääryydelle ja vaiheelle valtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä luovuttaa. Ville on aina voittaja meidän jotka emme hyväksy Vihervasemmiston vääryyttä. Eihän meille Vihervasemmiston vastustajille Rinne ole mikään hallitus vaan meidän maailman hallitus on PS ja KD ei pidä antaa vääryydelle ja vaiheelle valtaa.

        No, oli mielenkiintoiset 9 viikkoa. Olen seurannut joka päivä. Ja vihdoin viimeinhän se piti Villenkin poistua. Ville hoiti asiansa ryhdikkäästi. Oli mahtava suoritus. En kuitenkaan kuvitellut, että vaikka finaaliin pääsisi, että sieltä voittoa tulisi.

        Kyllä Maailma sen verran omistaan huolta pitää. Että monilla tämän lähetyksen katsojilla olikin hirveä hätä ja pelko, että Ville menisi jatkoon (tv-ruudussa näkyi viestejä)!

        Itselleni tämä on ollut hengellisesti vahvistava kokemus ja olen omalta puoleltaan antanut asialle tukeni, mm. ylläpitämällä tätä ketjua.

        Kisa oli hengellinen, ei puoluepoliittinen, uskoakseni ainakaan Villen kannattajien taholta. Mutta kyllähän sensijaan itse vihervasemmisto poliittisesti toi Talossa omaa sanomaansa esille. Vassari-Kimmo tupakkatolpalla aina esitti ystävää suomenmieliselle persu-Miralle, kuitenkin salassa nk. puukottaen selkään.

        Onkohan ne jo poistaneet Villen Ristin hyllynreunukselta? ✝️ 🤭

        Krisu oli jo heti intoa täynnä että kohta saadaan ryypätä, ihan kuin se olisi ollut Villestä kiinni! BB-Talohan siellä piti tarjoilua / keltolakia yllä, ei Ville. 🥂🍾 Krisun käytös muuttui heti kuin herraksi talossa, kun Ville poistui!

        Taidanpa sittenkin seurata ohjelmaa vielä viimeisenkin viikon. Saattaa olla hengellisesti mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu, kun katsojien enemmistöisten rahapussien päätöksellä Pyhä Henki laitettiin kävelemään ulos ovesta.

        Jos Krisu voittaa kisan, nuo katsojat saavat ansionsa 💰 mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, oli mielenkiintoiset 9 viikkoa. Olen seurannut joka päivä. Ja vihdoin viimeinhän se piti Villenkin poistua. Ville hoiti asiansa ryhdikkäästi. Oli mahtava suoritus. En kuitenkaan kuvitellut, että vaikka finaaliin pääsisi, että sieltä voittoa tulisi.

        Kyllä Maailma sen verran omistaan huolta pitää. Että monilla tämän lähetyksen katsojilla olikin hirveä hätä ja pelko, että Ville menisi jatkoon (tv-ruudussa näkyi viestejä)!

        Itselleni tämä on ollut hengellisesti vahvistava kokemus ja olen omalta puoleltaan antanut asialle tukeni, mm. ylläpitämällä tätä ketjua.

        Kisa oli hengellinen, ei puoluepoliittinen, uskoakseni ainakaan Villen kannattajien taholta. Mutta kyllähän sensijaan itse vihervasemmisto poliittisesti toi Talossa omaa sanomaansa esille. Vassari-Kimmo tupakkatolpalla aina esitti ystävää suomenmieliselle persu-Miralle, kuitenkin salassa nk. puukottaen selkään.

        Onkohan ne jo poistaneet Villen Ristin hyllynreunukselta? ✝️ 🤭

        Krisu oli jo heti intoa täynnä että kohta saadaan ryypätä, ihan kuin se olisi ollut Villestä kiinni! BB-Talohan siellä piti tarjoilua / keltolakia yllä, ei Ville. 🥂🍾 Krisun käytös muuttui heti kuin herraksi talossa, kun Ville poistui!

        Taidanpa sittenkin seurata ohjelmaa vielä viimeisenkin viikon. Saattaa olla hengellisesti mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu, kun katsojien enemmistöisten rahapussien päätöksellä Pyhä Henki laitettiin kävelemään ulos ovesta.

        Jos Krisu voittaa kisan, nuo katsojat saavat ansionsa 💰 mukaan.

        Uskokaa pois tämä oli tuotannon manipuloima epärehellinen äänestys. Tarkoitus on sekulaari puolella että, joku seksuaalisesti poikkeava voittaa erilaiset tosi-tv kilpailut. Nyt on boikotoinnin paikka BB24/7 tilauksen irtisanomisen paikka. Suomessahan vilppiä ja epärehellisyyttä on eduskuntavaaleissakin siksi meillä on hallitus mikä on jos sitä tapahtuu tuollaisissa asioissa niin miksei tälläsissä äänestyksissä.

        Itse ainakaan en aio enää seurata koko ohjelmaa sitäkään vähää kun vääryydellä Ville pelattiin pois jotta joku setan agendan julistaja saa voittaa. Siellä on myös kaikenlaista salaseura toimintaan liittyvää paitaa näkynyt eräälläkin poistetulla naisella päällään jne.

        Itse en tämän takia tosi-tv äänestyksiin osallistu koska tiedän ettei ne ole rehellisiä tuotanto kuitenkin lopulta päättää mikä niiden mielestä on "katsojille" paras. Homo agenda jyrää tuossakin. Todellinen kristitty ei tunnusta homoliittoja eikä katso että, sellaisessa liitossa elävät ovat mikään aviopari. Missään asiakaspalvelu tehtävissä heitä ei tule puhutella pariskuntana eikä muutenkaan. Tämän maan hallitus joku nyttenkin on Rinteen hallitus saatanan asialla ei ole uskovaisten ylin auktoriteetti kuten idolini nettievankelista olli hakala on jossain todennut vaan se on Jeesuks kristus ja raamatun opetus. Jos Räsänen tuomitaan niin emme voi silloin tunnustaa oikeuslaitosta sen valtuuksia päättää asioista jos ne on raamatun vastaisia tuomioita. Kun evankeliumia on käsketty pitämään esillä, sopivalla ja sopimattomalla hetkellä sekä julistamaan kaikille luoduille. Niin ei mikään oikeuslaitos voi yksipuoleisesti päättää, että oletkin nyt syyllistynyt rikokseen siteeratessa kohtia mitkä löytyy raamatusta. Epäoikeudenmukaiset tuomiot voivat ajaa myös uskovaisia itsemurhiin koska vääryyttä ei pidä hyväksyä valtion johdon kuin oikeuslaitoksenkaan taholta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa pois tämä oli tuotannon manipuloima epärehellinen äänestys. Tarkoitus on sekulaari puolella että, joku seksuaalisesti poikkeava voittaa erilaiset tosi-tv kilpailut. Nyt on boikotoinnin paikka BB24/7 tilauksen irtisanomisen paikka. Suomessahan vilppiä ja epärehellisyyttä on eduskuntavaaleissakin siksi meillä on hallitus mikä on jos sitä tapahtuu tuollaisissa asioissa niin miksei tälläsissä äänestyksissä.

        Itse ainakaan en aio enää seurata koko ohjelmaa sitäkään vähää kun vääryydellä Ville pelattiin pois jotta joku setan agendan julistaja saa voittaa. Siellä on myös kaikenlaista salaseura toimintaan liittyvää paitaa näkynyt eräälläkin poistetulla naisella päällään jne.

        Itse en tämän takia tosi-tv äänestyksiin osallistu koska tiedän ettei ne ole rehellisiä tuotanto kuitenkin lopulta päättää mikä niiden mielestä on "katsojille" paras. Homo agenda jyrää tuossakin. Todellinen kristitty ei tunnusta homoliittoja eikä katso että, sellaisessa liitossa elävät ovat mikään aviopari. Missään asiakaspalvelu tehtävissä heitä ei tule puhutella pariskuntana eikä muutenkaan. Tämän maan hallitus joku nyttenkin on Rinteen hallitus saatanan asialla ei ole uskovaisten ylin auktoriteetti kuten idolini nettievankelista olli hakala on jossain todennut vaan se on Jeesuks kristus ja raamatun opetus. Jos Räsänen tuomitaan niin emme voi silloin tunnustaa oikeuslaitosta sen valtuuksia päättää asioista jos ne on raamatun vastaisia tuomioita. Kun evankeliumia on käsketty pitämään esillä, sopivalla ja sopimattomalla hetkellä sekä julistamaan kaikille luoduille. Niin ei mikään oikeuslaitos voi yksipuoleisesti päättää, että oletkin nyt syyllistynyt rikokseen siteeratessa kohtia mitkä löytyy raamatusta. Epäoikeudenmukaiset tuomiot voivat ajaa myös uskovaisia itsemurhiin koska vääryyttä ei pidä hyväksyä valtion johdon kuin oikeuslaitoksenkaan taholta.

        Mistä ihmeestä nämä kirjoittajat saavat tietonsa? Mistä sinäkin tiedät, että äänestyksiä on manipuloitu ja tuotanto päättää, kuka lentää ulos talosta?
        Monissa muissa - tärkeämmissäkin - asioissa väitetään, että julkisuuden tiedot ovat eri kuin todellisuus. Se saa minut aina hämmästyksen valtaan.

        Palstan kirjoittajat antavat ymmärtää, että tunnistavat anonyymit, tai tietävät muista kirjoittajista jotain salattua, vihjaillaan terveydentilasta tai muista elämän ongelmista, ja vain siksi, että ei olla kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Nimitetään maan laillista hallitusta saatanan asialla olevaksi!
        Eduskunta on lait laatinut. Tuomiot luetaan lakien mukaan niin uskovaisille kuin entisille ministereillekin. On vallankumouksellista yllyttää kansalaisia oikeuslaitosta vastaan.
        Olet ilmeisesti jo itse tuominnut Räsäsen, koska olet näin jyrkillä mielipiteillä liikkeellä.
        Kannattaisi odottaa lopputulosta.
        Aika liioiteltua ruveta ennustamaan itsemurha-aaltoa, jos Räsänen ei saa mielestäsi oikeutta laillisessa tuomioistuimessa. Lakiin Räsänenkin vetoaa.

        Millaista keskustelua täällä pitäisi käydä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeestä nämä kirjoittajat saavat tietonsa? Mistä sinäkin tiedät, että äänestyksiä on manipuloitu ja tuotanto päättää, kuka lentää ulos talosta?
        Monissa muissa - tärkeämmissäkin - asioissa väitetään, että julkisuuden tiedot ovat eri kuin todellisuus. Se saa minut aina hämmästyksen valtaan.

        Palstan kirjoittajat antavat ymmärtää, että tunnistavat anonyymit, tai tietävät muista kirjoittajista jotain salattua, vihjaillaan terveydentilasta tai muista elämän ongelmista, ja vain siksi, että ei olla kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Nimitetään maan laillista hallitusta saatanan asialla olevaksi!
        Eduskunta on lait laatinut. Tuomiot luetaan lakien mukaan niin uskovaisille kuin entisille ministereillekin. On vallankumouksellista yllyttää kansalaisia oikeuslaitosta vastaan.
        Olet ilmeisesti jo itse tuominnut Räsäsen, koska olet näin jyrkillä mielipiteillä liikkeellä.
        Kannattaisi odottaa lopputulosta.
        Aika liioiteltua ruveta ennustamaan itsemurha-aaltoa, jos Räsänen ei saa mielestäsi oikeutta laillisessa tuomioistuimessa. Lakiin Räsänenkin vetoaa.

        Millaista keskustelua täällä pitäisi käydä?

        Ei sellainen hallitus ole laillinen joka valheella ja viekkaudella pääsee valtaan. Ennenkaikkea joka puolue/hallitusohjelmassa edistää Jumalan tahdon vastaisia asioita. Kannattaa lukea raamattua ja tulla sitten uudelleen keskustelemaan. Ei se ole se ja sama jos valtaa pitävä hallitus ajaa asioita jotka on vastoin raamatun opetusta, kun kristitylle raamattu pitäisi olla ylin auktoriteetti tälläisessä poliittisessa tilanteessa. Ei tuossa ole Räsästä tuomittu vaan puolustettu hänellä oli oikeus siteerata raaamattua ja jos siitä tuomio tulee niin sellaisen oikeuslaitoksen asemaa ei pitäisi tunnustaa koska oikeuslaitos tuomitessaan raamatun siteeraamisesta asettuu Jumalaa vastaan. Ja kristittyjen tulisi aina valita Jumalan puoli.

        Mitä tulee BB:hen ja tosi-tv ohjelmiin... tuskin on Jumalan suunnitelma, että homous/sateenkaari ja vastaavien saatanan agendojen edustajat voittaisi sekä saisivat suurta media huomiota ja suosiota. Ei se vie ihmisiä lähemmäs Jeesusta.


    • Anonyymi

      No, tämähän on nk. jumalattoman maailman formaatti. Oli äärettömän suvaitsevaa, että Ville yleensä pääsi sinne. Tämä tässä ihmeellisintä on ollutkin ja veti heti ainakin itseni, popcorni-vati sylissä, silmä tarkkana seuraamaan lähetyssaarnaajan työtä non-stop.

      Myönteistä on se, että vaikka yleensä olen ääriallerginen hellareille, Villen hyväksyin heti. Sitten selvisikin, ettei Ville olekaan hellari, vaan uskonsanaa.

      Olihan Villellä kyllä muutoin noin jotakuinkin samat jutut eli puheet kuin hellareilla yleensä, mutta jostain syystä se ei itseäni häirinnyt.

      Vasta tässä loppua kohden alkoi Villen käytös jossain kohdin häiritä myös itseäni, sillä mielestäni jumalattomillakin on omat oikeutensa olla jumalattomia. En hyväksy pakkokäännytystä. Sokeaa ei pidä sättiä siitä, että tämä on sokea. Huokailla vierellä "kun sokea ei näe" ja kenties jopa kehoittaa häntä näkemään, jos hän vain yrittäisi.

      Vasta uudestisyntymässä jokainen ihminen saa hengellisen näkökykynsä. Ennen uudestisyntymää me kaikki olimme yhtä "pöljiä", eli hengellisesti sokeita. Villen käytös oli joskus kenties himppa omahyväistä.

      Mutta miksi laittautua jumalattomien keskelle, jos ei hyväksy heitä jumalattomina ihmisinä, joskin itse jumalattomuuden hyväksyminen onkin eri asia? Ville näki heidät lähinnä käännytyksen kohteina, antamatta itse periksi niille maailman tavoille, jotka luonnostaan ympäröivät maailmaa.

      Jos itse menee ja laittautuu maailman keskelle, kyllä silloin mielestäni on kohteliasta kunnioittaa myös sitä maailmaa jossa vierailee, eikä pottuilla ja nakella niskojaan ja joka asiassa tuoda julki, että tää ja tää on syntiä. Vaikka asia hengellisesti katsoen olisikin noin, on huomioitava, että ne ihmiset siinä ympärillä ovat todellakin tuntevia ihmisiä, joiden jumalattomuudesta ei pidä heille pottuilla. Menisikö Ville itse ensin homobaarin ovesta sisään ja siellä keskilattialla alkaisi sitten haastaa riitaa, että "kyllä te olette kamalia homoja, enkä halua olla teidän kanssanne missään tekemisissä. Minä kieltäydyn homoudesta, ei kuulu mun vakaumukseen!" Samanlainen syntisten sudenpesä on myöskin BB-Talo. Hän itse meni sinne.

      Ei Jeesuskaan pottuillut syntisille. En tiedä, miten Jeesus käyttäytyi illanistujaisissa juoppojen, publikaanien ja Jerusalemin takakujien ilotyttöjen seurassa, mutta ilmeisesti siten, että nuo syntiset kokivat lämpimiä tunteita Häntä kohtaan. Jeesus, Jumala Itse, istui kaljalla heidän kanssaan.

      Vähemmästäkin fariseukset hermostuu.

      Nuo ihmiset, kuten Jeesuksen kohdanneet muutkin syntiset, Hän kuitenkin johdatti pois niistä Nousevan auringon taloista, kaljakuppiloista, jääden Itse sinne yksin suorittamaan pelastustyötään. Syntisiä kulki ulos ovista, kohti Taivaan kirkkautta, mutta Jeesus Itse kulki ja kulkee vieläkin, läpi "maan alimpien paikkojen". Kuoltuaan Hän kävi jopa Tuonelassa, saarnaamassa evankeliumia vangituille sieluille.

      1.Piet. 3:18-22 📖
      18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
      19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

      21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
      22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

      Tämä kai onkin evankeliumin päätehtävä: ei tuomita syntistä itseään, vaan saattaa hänet itsensä synnintuntoon, tuoda Jeesus lähelle häntä, esitellä toisilleen. Ja loput onkin sitten Jeesuksen ja tämän ihmisen keskinen pelastusasia.

      Matti Pyykkönen - Niin alhaalla kenkään ei kulje:
      https://www.youtube.com/watch?v=8AD8H_zgcSs

      Ihan itku tulee kun samaistuu tähän lauluun. Nähkää tämä hengensilmillänne. 💕
      .

    • Anonyymi

      Eihän Ville siellä Jeesuksena ristillä riippunutkaan vaan yksittäisenä uskovaisena. Hieman vierastin näitä torontolaisuuteen/toronto ilmiöön liittämiäni tapoja Villessä kun hän ääneen rukoili kielillä siellä ohjelmassa. Itse olen kuulunut helluntaiseurakuntaan mutta torontolaisuuden sinne rantautumisen myötä sieltä eronnut mutta en ole koskaan tuota pitkällistä kielillä puhumista pitänyt ainakaan välttämättömänä. Olet oikeassa tuo on helluntai-ja karismaattisten piirien tyyliä mutta silti tuossa saattaa olla ollut tuotannolla näppinsä pelissä kun Ville juonittiin pois. Vääryyttä edustaa se, että sateenkaari aate nyt on yksin valloillaan bb-talossa joka on saatanan suunnitelmaa. Ville piti jonkinlainen moraalin talossa yllä.

      • Anonyymi

        No, eihän kielillärukoilemisessa sinänsä mitään pahaa ole, vaikka päästelisi pitkiäkin litanioita, jos se ketä itseä siunaa. Villehän rukoili pääasiassa yksin.

        BB-formaatti se hänen rukoilujaan kaikille näytti. BB-talossa ei varsinaista yksityisyyttä ollut, mutta Ville ei antanut sen häiritä rukoilujaan.

        Jokainen rukoilija ja kielillärukoilija sen tietää, että joskus rukous voi olla kuin pakollista, sitten joku kerta, yhtäkkiä humahtaa Henki päälle ja juttua tulee pitkästikin.

        Riippuu asiasta, eli: onko asiaa. Jumala Itse on sanonut, että Hän mieluummin kuuntelee muutaman sanan asiaa, eli järjellä, kuin turhan puhumista eli pitkiä rukouksia, jotka ovat vain puhetta puheen vuoksi. Asiaa pitää olla.

        Villellä tuntui olevan asiaa. Käsittämätön ihminen. Vuoden tv-sensaatio, sanoisin.🌹

        Tänä iltana toimittajan vieraana, eli haastattelussa. Jim-kanava, klo 21.30.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, eihän kielillärukoilemisessa sinänsä mitään pahaa ole, vaikka päästelisi pitkiäkin litanioita, jos se ketä itseä siunaa. Villehän rukoili pääasiassa yksin.

        BB-formaatti se hänen rukoilujaan kaikille näytti. BB-talossa ei varsinaista yksityisyyttä ollut, mutta Ville ei antanut sen häiritä rukoilujaan.

        Jokainen rukoilija ja kielillärukoilija sen tietää, että joskus rukous voi olla kuin pakollista, sitten joku kerta, yhtäkkiä humahtaa Henki päälle ja juttua tulee pitkästikin.

        Riippuu asiasta, eli: onko asiaa. Jumala Itse on sanonut, että Hän mieluummin kuuntelee muutaman sanan asiaa, eli järjellä, kuin turhan puhumista eli pitkiä rukouksia, jotka ovat vain puhetta puheen vuoksi. Asiaa pitää olla.

        Villellä tuntui olevan asiaa. Käsittämätön ihminen. Vuoden tv-sensaatio, sanoisin.🌹

        Tänä iltana toimittajan vieraana, eli haastattelussa. Jim-kanava, klo 21.30.

        Toisaalta hän tiesi että, kaikki menee suorana eetteriin etten tiedä miten viisas veto oli rukoilla kielillä olosuhteet huomioonottaen. Nyt kun olen saanut lisää tietoa tuosta BB-Villestä amerikkalaisuuden ihailusta jne. Laski osakkeet siinä mielessä omissa silmissä kun tosiaan ei noi karismaattiset piirit ole jättäneet hyvää vaikutelmaa millään tasolla se on sellaista jenkkityyppistä stand-up pientä läppää vähän väliä tyylistä juttua. Eikä sellaiset evankelistat tai saarnaajat ole kovin luotettavia. Niin itse käyn sellaisissa kokouksissa missä ei tähän torontojuttuun eikä merkkien ihmeiden perässä ole lähdetty juoksemaan vaan tärkeintä on raamatun sana ja musiikki jossa on sanomaa eikä saman kohdan jankkaamista.

        Englanninkielisyys ei ole ongelma ymmärrän kyllä ja myös kommunikointi onnistuu tuollakin kielellä mutta se on eri asia kuin sellainen show meininki jenkki tyyliin mitä sikäläisissä seurakunnissa on varmasti ihan normaalia mutta se ei ainakaan mielestäni sovi suomen olosuhteisiin eikä sitä pidä "tuoda" tänne vaikka matkoillaan tykästyisi jenkki meininkiin.


    • Anonyymi

      Ja BB-kisan voitti: KRISU !!!
      Hyvä, Krisu! 🌹 Onnea!

      Ansaitsit voiton! Tuli oikealle henkilölle!
      Nyt saat mummon mökin ja velat maksettua!
      ~

      • Anonyymi

        Tässä vielä linkki uutiseen:

        Kristian voitti Big Brotherin – nappasi muhkean rahapotin äänivyöryllä
        https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006303414.html

        "Voiton nappasi lopulta Kristian, joka johti äänestystä kirkkaasti koko sunnuntai-illan ajan. Hän sai äänistä 57 prosenttia. Mies halasi voitettuaan häkeltyneenä muita kilpailijoita tuulettaen jättimäisen, 30 000 euron shekin kanssa."

        Villen tiputtua viime sunnuntaina, äänestin näissä loppupeleissä Krisua. Villen lähdettyä peli muuttuikin todella rumaksi BB-talossa. Voi hyvin puhua pahan henkivalloista. Lukuisat ihmiset olivat raivoissaan talon uusista tapahtumista. Villeä kaivattiin, hänellä oli ja on paljon kannattajia, uskontorajojen ulkopuolellakin. Monet ihmettelevätkin, miten hän saattoi pudota kisasta ja hävitä äänestyksessä nimenomaan Anulle. Kaikelle on selityksensä. Koko kisaa ei Anu kuitenkaan päässyt "voittamaan", kansan vahva ääni piti siitä huolen. Näin myös Kevin jäi reippaasti Krisun jalkoihin.

        Näin ollen siis: perus-suomalainen jamppa, Krisu vei voiton erilaisten, epärehellisten, poliittistenkin kähmäilijöiden nenän alta. Toinen, kova suosikki Kevin, jäi toiseksi. Kevin on ihmisenä ihana ja sympaattinen, mutta Krisu ylivoimainen.

        Ruusu Kevinillekin: 🌹

        Kansa äänesti: 57% oli räiskyvän, mutta rehellisen Krisun puolta. Asunnoton mies, Helsingin Kalliosta, joka nyt saa mahdollisuuden laittaa elämänsä uuteen alkuun.
        ~


    • Anonyymi

      Tässä uutinen Villestä:

      "Syvästi uskonnollinen Ville sai valtavan ryöpyn viestejä poistuttuaan BB-talosta – kokee kuuluneensa ohjelman ”absoluuttiseen vähemmistöön”

      Ville halusi levittää BB-talossa uskonnon ilosanomaa ja kokee onnistuneensa siinä.
      Julkaistu: 10.11. 22:22

      BIG BROTHER Villen mukaan Big Brotheriin osallistuminen oli kaiken vaivan arvoista.
      BB-talosta viime viikolla häädetty Ville, 38, on kaikin puolin tyytyväinen talokokemukseensa.

      – Se oli todellakin sen arvoista. Olen saanut yhteydenottoja aivan uskomattomilta tahoilta ja jokunen on jopa kertonut tulleensa uskoon, mikä on hienointa, mitä saatan kuvitella, Ville kertoo.... ..."

      Taivaan Isän asialla ollut. Villeä katsellessa saattoi jo kohta uskoa tuon kuuluisan, toivotun herätyksen suorastaan purkautuvan läpi televisioruutujen.

      Itseäni Villen usko vahvisti, varmasti tuhansia muitakin uskovia. Oli suorastaan "pakko", että myös monet jumalattomat saivat herätyksen ja löysivät Jeesuksen.

      Vaikka BB-talossa leikittiinkin kummittelevalla "Pappa-vainaalla", näkymättömissä kulki myös Henki, jota ei suorastaan vainaaksi voi kuvailla. Varsin Elävä Henki. Häntä ei nähnyt, mutta Hänen läsnäolonsa kyllä nopeasti nk. ymmärsi.

      Viikko sitten Hän, Villen mukana poistui Talosta. Tämän havaitsi heti, kun ovi Villen takana sulkeutui. Ovesta oli poistunut kaksi henkilöä.

      Rahan valta voitti viikoksi. Sitten, eilen kuului Suomen kansan ääni.
      ~

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Näin se sitten oli, meni ja päättyi:
      https://www.is.fi/viihde/art-2000006303534.html

      "BB-voittaja Kristian häkeltyi lopputuloksesta täysin – näin hän aikoo käyttää 30 000 euron voittopottinsa: ”Hammaslääkäriin pitäis päästä”..."

      Kristian Heiskari:
      https://is.mediadelivery.fi/img/978/c0e31e028a33480db8294d2f721fcbf4.jpg.webp

      "Ville on saanut paljon positiivista palautetta.

      Big Brother muutti monen asukkaan elämää. Muun muassa syvästi uskonnollinen Ville kertoi saaneensa valtavasti ihanaa palautetta katsojilta.

      – Se oli todellakin sen arvoista. Olen saanut yhteydenottoja aivan uskomattomilta tahoilta ja jokunen on jopa kertonut tulleensa uskoon, mikä on hienointa, mitä saatan kuvitella, Ville kertoi IS:lle ohjelman finaalissa.

      Lue lisää: Syvästi uskonnollinen Ville sai valtavan ryöpyn viestejä poistuttuaan BB-talosta – kokee kuuluneensa ohjelman ”absoluuttiseen vähemmistöön”..."

      Ville Turkkinen:
      https://is.mediadelivery.fi/img/978/a38a0e214d3a4084bb50b35f0cb3da67.jpg.webp
      ~

    • Anonyymi

      Hienoa

    • Anonyymi

      Muistakaa. Aina voi erota kirkosta. Säästät yleensä huomattavan summan rahaa etkä tue uskontohihhuleita etkä uskontomafiaa. Evlut pitää saada alas, loppuu veronmaksajienkin tukema hihhulitouhu

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe