Bosch Rotak 43Li (9 vuotta vanha) hajosi

Anonyymi

Kyseessä 9 vuotta vanha malli (3 600 H81 K00). Terä osui ilmeisesti kiveen ja leikkuri meni mykäksi. :( Näin kävi joitakin vuosia aikaisemmin, mutta silloin leikkuri alkoi taas toimimaan, kun käytin piirikortin irti. Nyt sama temppu ei enää auttanut. On muuten maailman yksinkertaisin leikkuri ja siksi helppo korjata.

Mittasin moottorin käämit: ok (napojen välillä 0,2 ohmia, vaihtojännite pyöritettäessä terää).
Moottorin laakerit: ok (ei välystä)
Mittasin kytkimen: ok (0 ohmia/ääretön)
Mittasin että piirilevylle tulee jännite akulta: Ok, kolmannen johtimen ja miinuksen välillä 180 kilo-ohmia.

Ainoaksi vikamahdollisuudeksi jäi piirikortti POS 801/2, Boschin tuotenumero F 016 104 888. Sen hinta Boschin sivuilla on 100,25 € muutama euro toimituskuluja. Valitettavasti se on tilapäisesti loppu ja pitää odotella pari viikkoa (tämän tiedon sain soittamalla).

Varaosalla on hintansa, mutta kyllä täytyy kehua Boschia siitä kuinka hienot räjäytyskuvat ja selkeä sivusto varaosille on ja puhelimeenkin vastataan heti.

1

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noniin, TNT:n sekoilun jälkeen sain - vihdoin ja viimein - varaosan hyppysiini.

Varaosa oli juuri oikeanlainen paitsi katkaisijalle menevä liitin oli erilainen ja näihin johtoihin oli ilmestynyt kolme ferriittirengasta. Asensin ohjaimen leikkuriin ja sähköjohdosta tekemälläni hyppylangalla yhdistin katkaisijalle menevät liitinnavat ja leikkuri hurahti heti käyntiin.

Katkaisin piuhat ja juotin vanhan moottoriohjaimen liittimet uuteen. Vulkanoituvaa teippiä päälle.

Erikoista, että Boschilla on tällaista heittoa, vaikka juuri tämän varaosakoodin Boschin sivut tarjosivat leikkuriini. No, eipä ollut iso homma juottaa ja pääasia, että leikkuri toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe