Mitä se on ? Mitkä kuuluvat tähän ?
Uusiutuva energia
7
329
Vastaukset
- Anonyymi
Tiedättekö mitä se on ?
- Anonyymi
Wikipedia: "Uusiutuvat energiamuodot hyödyntävät lähteitä, jotka ovat inhimillisestä näkökulmasta katsoen loputtomia tai uusiutuvia."
No, ydinvoima nyt ainakin.- Anonyymi
Enevpk1 kirjoitti:
Kelvoton määritelmä. "Uusiutuvat energiamuodot ... ovat... uusiutuvia".
Uusiutuvat energialähteet olisi parempi termi.
Peda.net kertoo aiheesta hyvin:
https://peda.net/lohja/peruskoulut/ylakoulut/harjun-koulu/oppiaineet/erityisopetus/8-9-sl/yhteinen_ymparisto/energia/ue7d
- Anonyymi
Ydinvoima ei ole uusiutuva, ainakaan fissiioon perustuva. Fuusio energiaa kyllä voitaisiin pitää sellaisena.
Uusiutuvia anergiamuotoja on ainakin aurinkoenergia, tuuli, vesivoima, aaltoenergia, puiden poltto ja geoterminen energia.
Uusiutumattomiin taas kuuluu mm. kaikki fossiiliset polttoaineet ja ydinfissioon perustuva energia.- Anonyymi
Millä perusteella fissioon perustuva ei ole uusiutuviin kuuluvaa. Uraania riittää ja Thoriumia on enemmän kuin tarpeeksi.
Fuusiossa taas meillä on pulaa lähinnä deuteriumista ja tritumista eikä se tekniikkakaan ole lähelläkään toimivaa.
Tuo erottelusi perustuu ihan puhtaasti ennakkoluuloihin. Ihan sama kuin sanoisit että Greipit eivät ole sitrushedelmiä mutta appelsiinit ovat kun et satu tykkäämään greipeistä. - Anonyymi
Aurinkoenergia perustuu auringossa tapahtuvaa fuusioon,
niinkuin kaikki muukin maanpäällinen ns. uusituva energia.
Eikä geotermiakaan uusiudu itsestään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522