Mikä päivä se kesä loppuikaan?

Anonyymi

Kun puhutaan syksystä jo? Meni ihan ohi se kesästä syksyyn vaihtuminen?
Onko se almnakkaan merkitty?

32

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etkö vieläkään tiedä, että meillä on kolme vuodenaikaa. Jokaiseen kuuluu kolme kuukautta, olipa olosuhteet mitkä tahansa. Syksy on syys-loka-marraskuut.

      • Anonyymi

        Ja minä kun olen 70 vuotta luullut, että vuodessa olisi kaksitoista kuukautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä kun olen 70 vuotta luullut, että vuodessa olisi kaksitoista kuukautta.

        toi saattaa olla joku afrikkalainen ajanlasku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä kun olen 70 vuotta luullut, että vuodessa olisi kaksitoista kuukautta.

        Kas, sinne on tullut kirjoitusvirhe. Varmaan tuo kolme kuukautta jokaisessa vuodenajassa sotki näppäilyt. Toki niitä vuodenaikoja pitää olla neljä, kuten varmasti jokainen sen tietää.

        Virheen korjaus


      • Anonyymi

        Mitäpä, jos ihmiset oikolukisivat kirjoittamansa tekstin ajatuksen kanssa ennen viestin lähettämistä?


    • Anonyymi

      Syyslaki astui mahtiin.

    • Anonyymi

      Silloin kun pääsky lähtevät. Pääskyt lähtevät Pertturin päivänä.
      Kvestori

      • Anonyymi

        Tänään Pohjois-Espoon peltoalueilla lenteli räystäspääskyjä vaikka on jo syksy.


      • Anonyymi

        Pääskyt(terva) lähteny melkein kk sitten. Seuraavaksi tulee pääskysten vuoro, mutta eipä näytä kiirettä olevan. Taitaa joku ilmastonmuutosta "haisteleva" jo yrittää jääjä. :)


    • Anonyymi

      3.9 loppui kesä ja alkoi syksy.

    • Anonyymi

      Meillä on 4 vuodenaikaa.

    • Anonyymi

      Kesä ,heinä ja elokuu= kesä
      Syys, loka ja marraskuu= syksy
      Joulu, tammi, helmikuu=talvi
      Maalis, huhti ja toukokuu=kevät.
      Olkaa hyvät.

      • Anonyymi

        Muuten hyvä mutta talvi on Joulu-Maalis (4kk)
        , kevät on Huhti-Touko (2kk)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä mutta talvi on Joulu-Maalis (4kk)
        , kevät on Huhti-Touko (2kk)

        Sori mut mä oon tällä kertaa oikeessa, ja sä väärässä.


    • Anonyymi

      Säätieteissä puhutaan myös termisistä vuodenajoista, esim. terminen kesä. Suomessa se tarkoittaa ajankohtaa, jolloin vuorokauden keskilämpötila on pysyvästi vähintään 10C (ei siis muutamana yksittäisenä päivänä. Täällä pk-seudulla terminen kesä päättyy tavallisesti syyskuun 23. päivän tienoilla ja alkaa vastaavasti toukokuun puolivälissä. Itse pidän tätä hyvänä kesän mittarina, vaikkakin se poikkeaa kalenterin vuodenaikojen määrittelystä. Toki esim. Lapissa terminen kesäkin on tässä vaiheessa jo luultavasti ohitse.

    • Anonyymi

      On 4 vuodenaikaa joo, jos olisi vain yksi vuodenaika eihän tällaista tarvisi kysellä. Siksi kysynkin milloin se edellinen eli kesä loppui? Tuo 3.9 voisi olla realistinen päivämäärä kesän loppumiselle ja syksyn alkamiselle. Jokaiselle vuodenajalle kuuluisi olla alkamis ja loppumispäivä ja päivä olisi merkittävä liputuspäiväksi.

      • Anonyymi

        Syksy on ihanin vuodenaika ei ole kylmä eikä kuuma olen syntynyt 3 päivä syyskuuta ja tykkään sienestää ja marjastaa niin kauan kuin sydän ja keuhkot kestää.


    • Anonyymi

      Pärkkeles kun mine en saanut tuå grasklippar keyntiin, siine ån viele ihan hyve sparkplug, vasta 6 kesee vanha. Granne sanåi ette siine ån mennenrenkeet påikki kun se tittar öljy ja site ei åle sielle ållenkaa varmaan ållut enee jeljellä ja mine en tieteny ette rypsiöljye ei våi keyttee siine mååttårn, nyt mine ei våi ajaa gras. Nå mine aja nyt sitten trimmerellä kåkå teme minu 7000 neljömetri tåntti. Sittenme laitta Sibyllan kansa grillen på ja paista låhkåpeero ja svinkött ja jelkiruåkana hiillåsmakkarat. Juåmana meille ån olut ja kåskenkårva kahvi med kånjak.

      • Anonyymi

        Hehe..tuo oli hauska,,,terkut vaan sulle täältä Kåskenkårvalta!


    • Anonyymi

      Va perkkales dy mena? kad med kunde kun sano kete kuse porstuuansa ja kennet kastuu krors ruku ti tiit tii helsbörgarmessen titit genom veijji ti lagnakoski veijji, hedi torgas motell parkkaa med kvinno ti heinälatos vintti ja joutuin kuseen hedi kun polisen kommer samma tid, se oli serkku setan se kvinna deheran de..

    • Anonyymi

      Ole huoleti. Ei se kesä tähän lopu. Vertaa sisävesien lämpötilaa.
      Tule uimaan!

    • Anonyymi

      mahtaako tulla ensimmäinen lumeton joulu? vesien lämpötilat sen verran korkiat jo viimevuodesta asti.

      • Anonyymi

        Nekö eivät viime talvena jäähtyneet?


    • Anonyymi

      Vaihtui 4.9.2019 klo 1:31 kun kalloni pikku-ukko niin sanoi.

    • joko seun muka syksy? ja mie ko ou vuotelu millonka se oikei kesä alakaa. no se justii. se sama aika vuosta ko yölläi ol lämmintä parjkymmentä pykälee ja ylihi. ja kesälähä pitäsi yöt olla valosiihi. tahi nii net ainahi miu nuoruuvvessa olvat kesäyöt valosii ja lämpimii. vain eipä ou ennee. epäreiluu

      T. tupaukko

      • Anonyymi

        Niin se aika. Sama ongelma Rahikaisella. Hyvvee vua... :)


    • Anonyymi

      Somppujen palautuspäivä.

    • Anonyymi

      15.8 loppuu kesä ja alkaa syksy.

    • Anonyymi

      Anonyymi 6.9. klo 16.05 on oikeassa. Eli syksy alkoi 1.9.

    • Anonyymi

      Ystävät! Ja Kadunmiehet ! Äitini kertoi, jotta syksykin voi olla kesää, jos on lämmintä pitkään olkoon -syyskesää -. Nautin aina aurinkoisista päivistä, kun niin lämmin sandaalit ja shortsit päälle. Ennätämme kuorruttaa itsemme vaatepaljoudella, kun tosi kylmä ja viimainen syksy. Nautitaan syksyn lehtien väriloistosta ja tuikkivista kynttilöistä. Siirrymme hiljalleen talveen. Iloa ja nauttikaa pienistäkin asioista.

      • Anonyymi

        Vuodenaika on vain kolme kuukautta, joten ei sitä pidä mennä keinotekoisesti muuttamaan mihinkään. Oikeastaan on vain yksi kuukausi/vuodenaika. Kesää on heinäkuu, syksyä on lokakuu, talvea on tammikuu, ja kevättä on huhtikuu.

        Muut kuukaudet ovat sitten niin, että esim. kesäkuu on kevätkesää, ja elokuu on syksykesää. Syyskuu on kesäsyksyä ja marraskuu on talvisyksyä. jne.


    • Anonyymi

      Suomalaiset ovat täynnä vihaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe