Vanhat suosikit

Columbo

Mitä vanhoja lemppareita teillä? Columbo oli persoonallinen sadetakkietsivä.

8

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyylä

      tietysti tulee mieleen Sherlock Holmes, jota sarjaa nyt onkin uusittu ykkösellä, josta kiitokset.

      Bergerac oli kanssa ihan ok ainakin alkupuolella sarjaa, katseltava oli myös Dempsey & Makepeace eli Taistelupari. Jos siis tuota etsiväpuolta käydään läpi...

      Robin of Sherwood löytyy onneksi jo dvd:ltä, ja aion tämän sarjan 2 ensimmäistä kautta jossain vaiheessa hankkia. Mitäs näitä nyt muita... Aika monen sarjan on aika syönyt. Ehkä jotain MacGyveriä toki vielä katsoi tässä kun uusintana tuli. Nightrider menee jo liian campin puolelle...

      No jos oikein vanhoihin sarjoihin mennään, niin tietysti Pieni talo preerialla voisi tulla uusintana; Safiiri ja teräs tuli onneksi jo subilla, pariinkin kertaan kai.

    • n-81

      -Pieni talo preerialla
      -Niin sanottu elämäni (Nauhoitin aikoinaan kaikki noin 20 jaksoa, mutta enää ei ole videolaitetta, millä katsoa niitä)
      -Paratiisilinnut (ihana Hawaijin tunnelma)
      -Lasten ohjelmista: Tao Tao, Peukaloisen retket, Narnia, Ihmemaa Oz

    • Kasaripentu

      -Dallas
      -Dynastia
      -Konnankoukkuja kahdelle
      -V
      -Paluu Eedeniin
      -Koira haudattuna
      -Matlock

    • 80-luvun lapsi

      - Miami Vice
      - McGyver
      - Galactica
      - Ritari Ässä
      - Katuhaukka
      - Tietokonejengi
      - Dempsey & Makepeace
      - Bergerac
      - Dallas
      - Lemmenlaiva
      - Tripodien aika
      - Seitsemännen tien salaisuus
      - Hittimittari, 80-luvun listamusiikkiohjelma
      - Ruutuässä, legendaariset Jorma Pulkkinen ja Sirpa Viljamaa juonsivat ruutuvisailua.
      - Kasmasiini, nuorten ohjelma jossa taisi pyöriä myös "tarkkis" jne.

      kun saisin käsiini jonkun 80-luvun lehden jossa on tv-ohjelmat niin varmasti muistuisi paljon muutakin mieleen...

      • Näihin muistoihin on todella helppo yhtyä.

        Miami vice toimii yhä ajan ja tyylin kuvajaisena näyttämällä juppikauden synkätkin puolet huumeongelmineen.

        MacGyver on ajatonta perusviihdettä. Kunnon rehellinen seikkailusarja joka ei vanhene vaikkei Macin takatukka olekaan enää muotia.

        Dempsey & Makepeace oli myös mainio sarja. Sen reseptihän on tosi vanha, Starskylta ja Hutchilta varastettu... Paitsi, että sankariparin seksuaalista jännitettä ei tarvinnut piilottaa.

        Ritari ässä sen sijaan on totaalisen vanhentunut. Junnuna se kolahti todella lujaa, mutta sille sarjalla aika on ollut erityisen armoton. Uskon, että Katuhaukan ja Tietokonejengin kohtalo on samanlainen jos niitä näytettäisi uudelleen.

        Lisäisin listaan nämä sarjat:

        Hill street blues. Teki poliiseista ihmisiä sen sijaan, että olisi pelkästään glorifioinut heidän ammattiaan.

        Yön kuumuudessa. Perinteinen poliisisarja johon rotuennakkoluulot toivat särmää. Carrol O´Connorin esittämä poliisipäällikkö Gillespie oli rasisti, jonka ahdas elämänkatsomus oli avartunut... Mutta jossa vanhat ennakkoluulot silti kytivät.

        Kylmää terästä. Kymmenisen vuotta edellä aikaansa ollut poliisisarja. Ei menestynyt 1980-luvulla ja sitä tehtiin vain muutama jakso... Mutta sen sarjan teemat koluttiin menestyksellä 1990-luvulla mm. sarjoissa Kuuma piiri, ja Rooman sheriffi.

        Ajo päällä. Saksalainen poliisisarja. Poikkesi edukseen Ketusta ja Derrickistä rosoisemmalla ja katu-uskottavammalla otteellaan. Kun Kress ajelee tyylikkäällä Mercedeksellä, oli Faberilla rämä Ascona. Faber ja Kühn olivat yksi telkkarin parhaista poliisipareista. Faber oli kovaksikeitetty, mutta kaikessa kyynisyydessään inhimillinen katujepari ja Kühn terävä ja koulutettu teoreetikko. Perinteinen vastakohta-kaksikko, mutta toimiva sellainen.


      • 80-luvun lapsi
        j.ellroy kirjoitti:

        Näihin muistoihin on todella helppo yhtyä.

        Miami vice toimii yhä ajan ja tyylin kuvajaisena näyttämällä juppikauden synkätkin puolet huumeongelmineen.

        MacGyver on ajatonta perusviihdettä. Kunnon rehellinen seikkailusarja joka ei vanhene vaikkei Macin takatukka olekaan enää muotia.

        Dempsey & Makepeace oli myös mainio sarja. Sen reseptihän on tosi vanha, Starskylta ja Hutchilta varastettu... Paitsi, että sankariparin seksuaalista jännitettä ei tarvinnut piilottaa.

        Ritari ässä sen sijaan on totaalisen vanhentunut. Junnuna se kolahti todella lujaa, mutta sille sarjalla aika on ollut erityisen armoton. Uskon, että Katuhaukan ja Tietokonejengin kohtalo on samanlainen jos niitä näytettäisi uudelleen.

        Lisäisin listaan nämä sarjat:

        Hill street blues. Teki poliiseista ihmisiä sen sijaan, että olisi pelkästään glorifioinut heidän ammattiaan.

        Yön kuumuudessa. Perinteinen poliisisarja johon rotuennakkoluulot toivat särmää. Carrol O´Connorin esittämä poliisipäällikkö Gillespie oli rasisti, jonka ahdas elämänkatsomus oli avartunut... Mutta jossa vanhat ennakkoluulot silti kytivät.

        Kylmää terästä. Kymmenisen vuotta edellä aikaansa ollut poliisisarja. Ei menestynyt 1980-luvulla ja sitä tehtiin vain muutama jakso... Mutta sen sarjan teemat koluttiin menestyksellä 1990-luvulla mm. sarjoissa Kuuma piiri, ja Rooman sheriffi.

        Ajo päällä. Saksalainen poliisisarja. Poikkesi edukseen Ketusta ja Derrickistä rosoisemmalla ja katu-uskottavammalla otteellaan. Kun Kress ajelee tyylikkäällä Mercedeksellä, oli Faberilla rämä Ascona. Faber ja Kühn olivat yksi telkkarin parhaista poliisipareista. Faber oli kovaksikeitetty, mutta kaikessa kyynisyydessään inhimillinen katujepari ja Kühn terävä ja koulutettu teoreetikko. Perinteinen vastakohta-kaksikko, mutta toimiva sellainen.

        Hill Street Bluesia tuli katsottua silloin ja katsoisin nytkin jos vaan olisi dvd:llä tai telkkarissa. Samoin Ajo Päällä, sitäkin tuli seurattua aktiivisesti aikanaan.
        Saksalaisista sarjoista lisään vielä Vuoristosairaalan, siinä oli mukava tunnelma, ihan toisenlainen kuin steriili ja kylmä Teho-Osasto tai Chicagon lääkärit.
        Ylipäätään 80-luvulla oli niin paljon hyviä tv-sarjoja että tuli vietettyä illat suurinpiirtein television ääressä hyvä jos malttoi läksyt tehdä :D
        Nyt ei paljon television ääressä aikaa kulu, toisaalta nyt aika meneekin netissä...


    • kuin

      twin peaks.

    • Anonyymi

      JOTENKIN KAIPAAN RUUTUUN NÄITÄ
      VESKU SHOW
      VUORISTOSAIRAALA
      KOIRA HAUDATTUUNA
      SANTA BARBARA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe