Maksoin kymmenykset - Miksi en rikastunutkaan??

Hämmentynyt Uskova

Yhdessä kokouksessa luvattiin että kun maksat kymmenykset alat välittömästi rikastua ja rahaa tulee joka tuutista ja esitettiin vielä ihan vedenpitäviä todisteita että jotkut olivat saaneet yhtäkkiä joltakin rahaa tuosta vaan! Olen kuullut tästä varmaan kymmeniä erilaisia tarinoita! Mutta miksi mulle ei tapahdu mitään tuollaista kuten noille ihmisille?! Osaatteko selittää mistä johtuu? Rahatilanteeni ei muuttunut mihinkään suuntaan.

25

1052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fri

Minä rikastuin heti kerta heitolla.
      Terveyttäkin olen ilmatteeksi saanut.
      Nyt mulla on jo rahapussikin.
      Ilmatteeksi sain iänkaikkisen elämänkin.
      Mitään ei ole puuttunut.
      Tosiaankin sänkykin on,joten täytyykin levolle lähtee.
      Ota JEESUS oppaaksi olis yks neuvo.

• jape

sua on huijattu:) olet tainnut eksyä hellareihin! ne kymmenykset ei tarkoita sun palkastas vaan niihin kymmenyksiin liittyy paljon muutakin... esin voit antaa myös työ panoksesi tai tehdä diakonia työtä missään kohdassa raamatussa ei puhuta rahasta mutta siihen kymmenyksiin kuuluu myös raha koska ilman rahaa ei rakennuksia pystytä pitämään. se on vaan joku hellareitten kiskonta yritys niinhän se meneet että vasenkäsi ei tiedä mitä oikeakäsi tekee voit ohjata niitä kymmenyksiä/jakaa monilla tavoilla moneen paikkaan älä nene sinne enää

• tosiuskova

Et nyt taida oikein käsittää kymmenyksistä yhtään mitään. Helluntaikirkko ei kannata pakkorahastusta
        niinkuin tekee esim luterilainen kirkko valtion tuella. Hienot kirkot pidetään pystyssä ihmisten verorahoilla joita et voi olla maksamatta edes erottuasi ev.lut.kirkosta sillä jokainen yritys joutuu maksamaan kirkollisveroa joten maksat "kymmenyksiäsi" aina kun käyt vaikkapa ruokakaupassa, sillä kaikki verot on myös hinnoissa. Vääryys on valtionkirkossa!!!!!

• ReaStr
        tosiuskova kirjoitti:

Et nyt taida oikein käsittää kymmenyksistä yhtään mitään. Helluntaikirkko ei kannata pakkorahastusta
        niinkuin tekee esim luterilainen kirkko valtion tuella. Hienot kirkot pidetään pystyssä ihmisten verorahoilla joita et voi olla maksamatta edes erottuasi ev.lut.kirkosta sillä jokainen yritys joutuu maksamaan kirkollisveroa joten maksat "kymmenyksiäsi" aina kun käyt vaikkapa ruokakaupassa, sillä kaikki verot on myös hinnoissa. Vääryys on valtionkirkossa!!!!!

Katselin kerran tv:stä dokumentääriä Benny Hinnistä.
        Kun hän ensin oli kaadellut ihmisiä pitkin lattioita
        ja esiintymislavaa ja sätkytellyt satakiloisia miehiä
        pariin otteeseen ja sillä tavalla parantanut heidän sairauksiaan - alkoi rahastus.
        Hän laittoi silmänsä kiinni, sai ilmestystiedon kautta sanoman jumalaltaan:
        -”On tulossa vaikeat ajat, mutta minä säästän kaikki ne henkilöt jotka nyt uhraavat
        runsaasti, mutta ne jotka eivät uhraa, minä jätän varjelukseni ulkopuolelle”.
        Sitten hän antoi neuvon miten rahaa voisi antaa:Jos käteistä ei olisi mukana,
        voisi kirjoittaa shekin tai antaa kirjallisen lupauksen, ja maksaa myöhemmin ja sitä
        lupausta ei saisi rangaistuksen
        uhalla olla täyttämättä.
        Sitten hän antoi käskyn palvelijoilleen,
        kolehdinkantajille, jotka heti käskyn saatuaan lähtivät
        suurien 15 litran astioiden kanssa keräämään kymmenyksiä.
        Kamera kiersi suuren salin lävitse ja näytti siltä ettei yksikään henkilö
        jättänyt laittamatta jotain
        kannettuihin astioihin.

Mitä mieltä olet tästä? Ja satuitko näkemään ohjelman?

• minä vainxxx
        tosiuskova kirjoitti:

ymmärtää ketkä niitä seurakuntia oikein pystyssä pitää ,vanhat mummot ja vaarit ja sit herrat rakentaa niillä saarnaajille hienoja omakotitaloja ym.Koskaan nämä vanhukset eivät tule kiitosta saamaan paitsi sillon kun on kolehdinkannon aika sillon kyllä on olalle taputtajia.Sit ne rukoilevat yötäpäivää seurakunnanpuolesta ja näiden ihmisten ansiosta monet seurakunnat ovat pystyssä.Käykää edes joskus heidän luonaan.

• .............
        ReaStr kirjoitti:

Katselin kerran tv:stä dokumentääriä Benny Hinnistä.
        Kun hän ensin oli kaadellut ihmisiä pitkin lattioita
        ja esiintymislavaa ja sätkytellyt satakiloisia miehiä
        pariin otteeseen ja sillä tavalla parantanut heidän sairauksiaan - alkoi rahastus.
        Hän laittoi silmänsä kiinni, sai ilmestystiedon kautta sanoman jumalaltaan:
        -”On tulossa vaikeat ajat, mutta minä säästän kaikki ne henkilöt jotka nyt uhraavat
        runsaasti, mutta ne jotka eivät uhraa, minä jätän varjelukseni ulkopuolelle”.
        Sitten hän antoi neuvon miten rahaa voisi antaa:Jos käteistä ei olisi mukana,
        voisi kirjoittaa shekin tai antaa kirjallisen lupauksen, ja maksaa myöhemmin ja sitä
        lupausta ei saisi rangaistuksen
        uhalla olla täyttämättä.
        Sitten hän antoi käskyn palvelijoilleen,
        kolehdinkantajille, jotka heti käskyn saatuaan lähtivät
        suurien 15 litran astioiden kanssa keräämään kymmenyksiä.
        Kamera kiersi suuren salin lävitse ja näytti siltä ettei yksikään henkilö
        jättänyt laittamatta jotain
        kannettuihin astioihin.

Mitä mieltä olet tästä? Ja satuitko näkemään ohjelman?

............

• stb

maksaminen ole mikaan automatio sille etta sinusta tulee rahallisesti rikas. Jumala ei ole lahjottavissa. Han nakee sydamen, Han nakee annatko kymmenykset siksi etta odotat sitten kadet ojolla lottovoittoa, vaiko siksi etta rakastat Hanta ja haluat varoillasi tukea seurakuntaa. Jumala on luvannut pitaa kaikista omistaa huolen, huolimatta siita annatko kymmenykset vai et. Kymmenyksien maksamisessa on siunaus, mutta se siunaus voi olla muukin kuin se etta sinusta tulee miljonaari. Sita voi olla esim. terveys. Niinkin voi kayda, en sita tietenkaan kiella, mutta harvasta on tullut rikas sen takia etta on maksanut kymmenyksensa. Missa seurakunnassa tuollaista on opetettu, etta kun maksat kymmenykset, alkaa rahaa satamaan?

• köyhyys

johtuu suoraan kitsaasta mielestäsi, sillä jolla ei ole otetaan viimeinenkin leipäkannikka pois kädestä, köyhä.

• ReaStr

Annoitko tarpeeksi, eikö jalkasi kasvanutkaan 2 cm? OI, laitapa seuraavalla kerralla enemmän, niin saat kultapaikat hampaisiin.

Entäs jos lupaat tehdä kuukausimaksusitoumuksen, voit saada kultahippuja kuukausittain.Sitten keräät niitä pussiin, niin eiköhän ne siitä sitten muutu sadoiksi ja tuhansiksi???

• king-david
        ReaStr kirjoitti:

Annoitko tarpeeksi, eikö jalkasi kasvanutkaan 2 cm? OI, laitapa seuraavalla kerralla enemmän, niin saat kultapaikat hampaisiin.

Entäs jos lupaat tehdä kuukausimaksusitoumuksen, voit saada kultahippuja kuukausittain.Sitten keräät niitä pussiin, niin eiköhän ne siitä sitten muutu sadoiksi ja tuhansiksi???

En tiedä keneen viittaat jalkojen kasvulla???
        Jalat kasvavat kyllä aivan ilmaiseksi. Ja siitä olen hyvin kiitollinen, että kasvoivat; nyt voin kävellä kunnolla. Ylistys Herralle!

• niinkunseon
        ReaStr kirjoitti:

Anna kaikki herralle, ole fanaattinen niinkuin fantasiasivusi, oikeat tieteisromaanin nykymuodot, lieko Kastemies yksi nimimerkkisi....

• J&D

Moikka! Ei se aina ihan tuollain mene, olikohan edes Rodney Howard Brownen kokous, yleensä jos saarna käsittelee rahaa niin siinä on jotain hämärää. Yleensä kymmenykset maksetaan omaan seurakuntaan, Jumala ei jää kenellekään velkaa ja Hän varmasti siunaa sinua, mutta ei se aina tule pelkästään rahan muodossa. Raamatussa sanotaan että vaikeampi on rikkaan päästä taivaaseen kun kamelin neulansilmästä. :)

• auringonsäde

Älä usko kaikkea mitä sanotaan "kun maksat kymmenyksiä"niin sinä rikastut ja Jumala siunaa sinua.Se on saarnaajien ja seurakuntajohtajien taktiikka että seurakunnan jäsenet maksaisi kymmenyksiä,kun luvataan että Jumala siunaa.
        Kymmenysten maksamisessa täytyy olla myös tervettä järkeä ja eikä pidä uskoa kaikkea mitä puhujapöntön takaa saarnataan.

• ReaStr
        auringonsäde kirjoitti:

Älä usko kaikkea mitä sanotaan "kun maksat kymmenyksiä"niin sinä rikastut ja Jumala siunaa sinua.Se on saarnaajien ja seurakuntajohtajien taktiikka että seurakunnan jäsenet maksaisi kymmenyksiä,kun luvataan että Jumala siunaa.
        Kymmenysten maksamisessa täytyy olla myös tervettä järkeä ja eikä pidä uskoa kaikkea mitä puhujapöntön takaa saarnataan.

Matti Wendelin sanoo, että jokaisella on oma pankkitili taivaassa:)

Lue ja hämmästy:

http://www.wendelin.org/antaminen.htm

• Saa

Joissakin piireissä tällaista menestysteologiaa opetetaan. Se on hölyn pölyä. Jumala ei ole todellakaan lahjottavissa, eikä Hän sinun eikä minun senttejämme kaipaa. Raamattu painottaa selkeästi kymmenysten maksamisen sijasta kuuliaisuutta Herralle. Sen mukana sitten tulevat myös nuo kymmenysasiat, jos ovat tullakseen tärkeiksi. Ei niitä ole pakko antaa. Malakian kirjassa mainitan kymmenyksistä.

• mä vaan

Saat elämääsi siunauksen... jumala ei jää koskaan velkaa.

• hellae

Matti kirosi Turussa jokaisen joka varastaa Jumalalta , he saavat kokea Ananian ja Safiran , kohtalon.

• tosiuskova

Oletko miettinyt koskaan oletko uskossa uudestisyntymän kautta eli siis Jeesuksen uskossa
      vaiko ainoastaan omassa uskossasi.Jos osasit edelliseen vastata että Jeesuksen uskossa ja ymmärrät asian, ei sinulta puutu enää muuta kuin Sanan tunteminen. Jumala kyllä siunaa iloista antajaa (mitä sinä et tunnu olevan) joka on uskossa, mutta jos et ole uudestisyntynyt, pätee
      sinuun raamatun teksti;Jumalattoman uhri on Jumalalle kauhistus.

• tuikkeliini

tosiuskova puhuu asiaa. Kymmenykset EIVÄT OLE sitä varten,että kun laitat 10€ uhrikoppaan,saat 100€ takaisin!! Raha pitää antaa siksi koska haluaa antaa,takaisin maksu on SIVUSEIKKA.

• Minä olen ymmärtänyt
        tuikkeliini kirjoitti:

tosiuskova puhuu asiaa. Kymmenykset EIVÄT OLE sitä varten,että kun laitat 10€ uhrikoppaan,saat 100€ takaisin!! Raha pitää antaa siksi koska haluaa antaa,takaisin maksu on SIVUSEIKKA.

että kymmenykset kuuluivat vanhan liiton aikoihin ja
        nyt uuden liiton aikana saan antaa sen,mitä pystyn ja
        haluan..?

• HolyLife
        Minä olen ymmärtänyt kirjoitti:

että kymmenykset kuuluivat vanhan liiton aikoihin ja
        nyt uuden liiton aikana saan antaa sen,mitä pystyn ja
        haluan..?

kymmenykset kuuluivat vanhaan liittoon. Uudessa liitossa pitää antaa kaikki - koko elämä.

• >>Jumalattoman uhri on Jumalalle kauhistus. >>
        Miten tuo pitäisi ymmärtää? Jumalatonhan on ihminen, jollla ei ole Jumalaa kuten hevoseton on mies, jolla ei ole hevosta. Miksi nyt sitten joku ilman Jumalaa oleva eli jumalaton ylipäänsä uhraisi mitään ainakaan Jumalalle - jollekin muulle, esim. hädänalaisten auttamiseksi hän toki voi uhratakin esim. varojaan. Onko nyt sitten tällaien jumalattoman ihmisen uhrautuva toisten ihmisten auttaminen Jumalalle kauhistus?

• Raha-beami

koska rahatikanteesi ei muuttunut miksikään. Olisihan voinut olla, että leipäsi olisikin kaventunut kymmenennen osan verran jos olisit ollut nälkärajoilla muutenkin kaikkien muiden verojesi ja maksujesi jälkeen.

• ex-hirvas

vieläkin leeviläisiä pappeja virkatehtävissä, kun pitää kerätä kymmenyksiä?

• tuplakymmennyksien

antamisella on paljon paremmat mahdollisuudet päästä taivaaseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5504
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4104
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2860
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      287
      1362
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1318
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1219
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1149
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      397
      1126
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      217
      1126
    Aihe