kummallinen "ilmastoteko" Piikkiössä!

Anonyymi

Olin järkyttynyt, kun ajoin , Rungontietä Hadvalantiellepäin, oliko ollut jku."paikallinen sota" vai mikä oli tehnyt niin rumaa jälkeä, hadvalantienpuolipäässä nuoret puut pitkinmannerta, jälki todellakin , kuin sotatantereella.

KUKA tällaista tekee ja miksi? Missä järjenkäyttö, estetiikasta puhumattakaan.

Samaa tekniikkaa on käytetty , jo vuosia sitten "Pappilan metsässä" tai sen takana, rajoituu peltoon, puita pitkipoikin?
Mikä järki kaataa nuoria puita, ja sitten jättää ne maatumaan sinne, marjastuskin ja muu käveleminen on lähes mahdotonta, kun on niin paljon krääsää maassa.
Ja tämä uusin, on ihan tienvarressa.
Kenen maita nämä ovat?

18

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä vaan hakkuut tulossa, jolloinka pienemmät aluspuut kaadetaan ensin maan täytteeksi, ettei moto tuhoaisi juuristoja.

      • Anonyymi

        Pikkupuut raivataan ensin, jotteivät ole metsäkoneen tiellä.


    • Anonyymi

      Niin, maan omistaja tekee mitä parhaaksi näkee, ei hänen tarvitse sinun mielipidettä miettiä .
      Jos pidät metsästä, ja haluat päättää kaadetaanko metsä tai ei.Niin osta metsä, ja hoida se miten parhaaksi näät.Saat ihan itse päättää, kunhan otat selkoa onko rajoituksia.

      Jos ei ole varaa omaan metsään.Voihan aina ulkoilla kaupungin metsissä, ja luontopoluilla.Ne on kaikille tarkoitettuja polkuja, ja parempia kunnoltaan muutenkin ja turvallisempia liikkumiseen.
      En edes viitti yksityisten risukkoihin lähteä, kun kunnon ulkoilureitistöt löytyy kaupungin sivuilta.Ulkoilusta hyvillä poluilla saa enemmän irti, kun risukossa kompuroidessa.Muutrnkin suosin eri kaupunkien retkeilyreittejä, suosittelen muillekkin.

    • Anonyymi

      Toi oli varmaan vitsi, et ihan järkytyit🤣
      Etkö ennen ole nähnyt kaadettua metsää?
      Etkö ymmärrä, et niin käy kaikille metsille, jokaiselle vuorolla?
      Metsä, ei kasva ikuisesti.Ne pitää kaataa, kun niistä viellä saa rahaa.Ei lahonneista puista mitään saa.Laho ja sieni tarttuu kaikkiin puihin, ja ne lahot puut sitten kaatuvat itekseen tuulessa.
      Ketä tällaista tekee...just😂
      Mitä se sulle kuuluu mitä omistaja omilleen tekee?
      Olisit ostanut sen oman metsän, niin sullakin olis päätäntävaltaa.Kannattaa hoidella tosiaan sitä omaa maata.Istuta sinne vaikka puita, se on nyt muodissa, ja ekoteko😉

    • Anonyymi

      Kaarinassa näkee myös kun poltetaan pihoissa rovioissa ties mitä, ja myrrrkysauhut kulkeutuvat muiden alueille, onkohan se joku ilmastoteko?
      Se polttelu pihoilla, on kaarinassa ymmärtääkseni kiellettyä, muttta silti sitä tehdään.

      Oman metsän kaataminen, ei ole kiellettyä.Eikä se saastuta, päinvastoin.Kun uudet taimet alkaa kasvaa, siinäpä tehokas hiilinielu.
      Eihän se silmää miellytä, mutta eihän sitä muiden silmää aina tarvitsekkaan miellyttää.Katsottavaa löytyy muualtakin.

      • Anonyymi

        Käyppä ensin katsomassa se läntti?
        Siinä ei edes ole mitään tukkipuita, vain nuorta puuta, tähänasti olen luullut, että se on kunnanmaata, ei tuon läntintakia kannata pilata luontoa.
        Olen aloittajan kanssa sama mieltä ihan järjetön ja ruma teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyppä ensin katsomassa se läntti?
        Siinä ei edes ole mitään tukkipuita, vain nuorta puuta, tähänasti olen luullut, että se on kunnanmaata, ei tuon läntintakia kannata pilata luontoa.
        Olen aloittajan kanssa sama mieltä ihan järjetön ja ruma teko.

        Nähty, ei tuon läntin takia kannata mieltänsä pahoittaa.Varsinkaan kun ei ole edes oma.Mitä sitä toisten omaisuudesta mieltänsä pahoittamaan.Jokainen tehköön omalleen mitä haluaa.
        Kohta jo aletaan toisten pihoista mieltä pahoittamaan, vaikka ei eurollakaan siihen omistusta ole.

        Mielensäpahoittajan kannattaisi joku tilkku jostain ihan omaksi ostaa, ja siellä mieltänsä lepuuttaa.Katseen voi siirtää muualle, eikä kytätä samaa tilkkua, jos ei yliherkkä mieli sitä kestä.
        Minä olen jo sen verran iäkäs, että olen puita nurin menevän nähnyt, isoja ja pieniä alueita.Ja olen myös niille kaadetuille alueille nähnyt uudet puut tai talot tulevan.
        Ei pitäisi hätkäyttää ketään.Nykyään ollaan niin yliherkkiä, ihan luonnollisille ja normaaleille kiertokuluillekkin.
        Kyllä on ihmisillä asiat hyvin, jos jonkun muun metsäläntin hakkuu on se elämän suurin murhe.
        Puita kaatuu, ja tullaan aina kaatamaan enemmän tai vähemmän.Niin on ollut, ja niin on aina oleva.Voi voi teitä hätkähteleviä raasuja, koittakaa nyt vaan se todellisuus kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyppä ensin katsomassa se läntti?
        Siinä ei edes ole mitään tukkipuita, vain nuorta puuta, tähänasti olen luullut, että se on kunnanmaata, ei tuon läntintakia kannata pilata luontoa.
        Olen aloittajan kanssa sama mieltä ihan järjetön ja ruma teko.

        Meni jo.Turha marista toisten omaisuuden perään.
        Etkö itse omista puita?
        Osta, ja vahdi etteivät kaadu tai uusiudu.
        Metsä, on uusiutuva luonnonvara.
        Kaarinassa on luontopolkuja, ihan virallisia.Kannattaa kulkea niillä, ei kompastu kaatuneihin puihin, oksii tai risuihin.Niin minä teen, suosittelen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyppä ensin katsomassa se läntti?
        Siinä ei edes ole mitään tukkipuita, vain nuorta puuta, tähänasti olen luullut, että se on kunnanmaata, ei tuon läntintakia kannata pilata luontoa.
        Olen aloittajan kanssa sama mieltä ihan järjetön ja ruma teko.

        Jos oli nuorta puuta, ei varmasti pitkästi aikaa kun on istutettu, ja sitä ennen kaadettu😱Järkytyitkö edellisestä puiden kaatokerrasta enemmän? Vai menikö ohi? Liekö sama kun liukkaiden kanssa, että aina vaan jaksetaan yllättyä uudelleen ja uudelleen 😆
        Ehkä onkin hyvä kaadella metsiä tiheään, että ihmiset sopeutuvat siihen paremmin ilman suurta järkytystä.Olisi hyvä määrätä metsää kaadettavan aina välillä eripuolilta, jotta se ei olisi niin uutta ja ihmeellistä.


    • Anonyymi

      Kummallinen ilmastoteko, roskia viikonlopunjäljiltä keskustassa.Roskiksia on, muttei osuneet.

    • Anonyymi

      Olet varmaan viellä nuori, aikuiset on nähneet tuon niin useasti, että tietävät sen olevan normaalia ja metsällen hyväksi.
      Tuokin näyttää valoisalta nyt.

    • Anonyymi

      No huh, selvisit sentään täpärästi.
      Otappa opiksi, ja kierrä jatkossa motarin kautta piikkiö ohi, säästyt jälleen järkytykseltä.
      Herkkien kannattaa ennakoida, ja tosiaan ajella motarilla vaan.

    • Anonyymi

      Kannattaa jutella jollekkin ammattilaiselle.
      Ei voi olla hyäksi järkyttyä,tai edes olla järkyttynyt.Eikä varmasti ole muille turvallista ajella autolla tuollaisessa tilassa 😵🥴😱🤯

    • Anonyymi

      Silmät kiinni voi kuvitella liito-oravan tai muun tasoristeysjäniksen saapumista pahaan paikkaan.... Ilmeisesti viherpahan jako meni viheriöiltä ns. widuiksi 1990-luvulla ja silloisista ennusteista poiketen Turkukaan ei muuttunut hiekka-aavikoksi, vaikka sinne asutettiin aavikko-oloihin tottunutta uusturkulaista.

    • Anonyymi

      Se on tosiaan alueen omistajan valinta mitä maallaan tekee.
      Piikkiöstä löytyy kivoja luontopolkuja kävelyyn, linnavuori esim.Siellä voi marjaa löytyä, jos ennen muita kerkeää.Sieniä on löytynyt myös kivasti.
      Jos haluat mielesi mukaan metsää hoitaa,osta sitä metsää.Saat ihan itse tehdä päätökset.
      Jos joku maaltaan kaataa, se on hänen asiansa.Äkkiähän tuo taimittuu, ja metsäksi jälleen muuttuu.
      Nykyään on joillakin tapa pahoittaa milloin mistäkin mielensä, ja järkyttyä muiden omistamista maista.Siinä nähdään miten on ihmiset vieraantuneet niinkin tavallisesta asiasta, kun metsän kaataminen.Autolla kun suomessa ajelee, näkyy siellä täällä alueita jotka kaadettu juuri, tai jo vuosia sitten.En nää siinä syytä järkyttyä.
      Harrastuksensa toki kullakin.

    • Anonyymi

      Ok,no hyvä että vain olit,etkä jäänyt siihen tilaan.Suomesta on aina kaadettu metsää, ja tullaan aina kaatamaan.Jos siitä liikaa järkyttyy,kannattaa muuttaa aavikolle.Syyria hyvä kohde,jossa puittenkaato ei järkytä.Hyvää matkaa😌

    • Anonyymi

      Maanomistajan maitahan ne on😁

      Metsä on Uusiutuva luonnonvara.

      Metsä uusiutuu itsestään Aina. Metsäpohja on täynnä siemeniä jotka odottaa vuoroaan.

      Vain tiet,pellon viljely, parkkipaikat ja rakennukset estää metsän kaavun.

    • Anonyymi

      Kävelylle kannattaa mennä luontopoluille, siksihän ne on verovaroilla tehty😉

      Hölmöä kompuroida hakkuualueella, ja kiukutella risuista, kun on hienot kävelytiet, luontopolut jopa kuntoportaat löytyy.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe