Mitä köyhät valittavat

Anonyymi

19

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tai voitte myös syödä silakkaa, kuten Harri Holkeri sanoi. Ei yhteiskunnan tarvitse kustantaa köyhien sisäfilepihvien syöntiä ja konjakin juontia.

      • Anonyymi

        Silakkaa syö myös rikkaat, on tosi terveellinen kala. Itse syön silakkaa kaksi kertaa päivässä. On edullista ruokaa!


      • Anonyymi

        No hyi jotain silakkaa, kebabia ja makkaperunoita sen ollapitää, perkele. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silakkaa syö myös rikkaat, on tosi terveellinen kala. Itse syön silakkaa kaksi kertaa päivässä. On edullista ruokaa!

        Minäpäs syönkin yrttiperunoita kera vihannesten ja joko broileria tai lohta tai kyyhkystä. Punkkupullokin tulee juotua siinä ohimennen. Näin meillä yhteiskunnan loisilla.


    • Anonyymi

      Vain henkisesti köyhät valittavat. He voivat olla raharikkaita tai rahaköyhiä. Usein näiden väliltä.

    • Anonyymi

      Ei me valiteta, Susanna koski valitti , että kaikilla on rajoitteita. onneksi hänen ei tarvi käydä kaupassa moneen viikkoon kun on aina lounaita ja päivällisiä tarjolla.
      Hän kun ajelee junalla niin näkee metsän jossa on paljon työtä, sinne vaan töihin.

      Nyt Susanna koski on työtön ja saa sosiaaliavustuksena sopeutumisrahaa eduskunnasta. Ei olekuulunut hänestä mitään sen jälkeen kun jäi työttömäksi, jospa on siellä metsässä risusavotassa.

    • Anonyymi

      Sarkasmia tuo aloitus. Ei sisustella ei. Sohva on rämä. Matot kuluneita. Silti viihdyn kolossani. Eihän onnekseni kukaan kukaan kylään halua tai mitään. Sama se millaista on. Puhasta toki on. Imuroin,pesen lattiat,vien roskat,tiskaan hyvin paljon ja pyykkään.

      • Anonyymi

        Miten niin me köyhät muka ei voida sisustella? Meilläkin on kerätty vanhat nahkasohvat sävysävyyn vakuutusyhtiöltä hankitun sinisen nojatuolin kanssa, sekä hyvin sointuu talossamme olevaan vuolukiviseen leivinuuniin. Mattoja ostettu edullisesti huonekaluliikkeen esittelymallistosta, samoin mm. yksi nojatuoli takuuvaihdoista. Mitää ei olla ostettu täydellä rahalla, osa saatu ilmaiseksi lahjoitetaan palstoilta tai muodollisella korvauksella takuuvaihdoista tai vakuutusyhtiöltä. Kaakeleita, laminaatteja, maaleja on ostettu tai saatu ilmaiseksi tori.fi nettipalstalta. Vaimo ompeli verhoja halvoista kankaista, niitäkin saatu mm. vakuutusyhtiön vahinkopuolelta pakoittain. Vanhoja huonekaluja on tuunattu. Köyhäkin voi kyllä sisustaa. Ylimääräisiä huonekaluja me on lahjoitettu seurakunnan nuorisotiloihin ja muihin vastaaviin paikkoihin, missä on ollut tarvetta.


      • Anonyymi

        Missäs päon on tämmösiä vakuutuksen vahinkopuolia. Ei täälläpäin ainakaan😀👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs päon on tämmösiä vakuutuksen vahinkopuolia. Ei täälläpäin ainakaan😀👍

        Näitä vakuutusyhtiöiden vahinkopuolia on monella paikkakunnalla. Mihin luulet vahinkotapauksissa lunastetun omaisuuden muuten päätyvän. Niitä vahinkojahan sattuu kodeissa, kuljetuksissa ja liikkeissä. Vakuutusyhtiöt myyvät tuota heille siirtynyttä omaisuutta varsin sopivasti. Myynnissä on myös monta kertaa vakuutusyhtiöiden omaakin käytöstä poistettua kalustoa mm. toimistopöytiä ja tuoleja, sekä kaapistoja ym.
        Onhan näitä paikkoja, mistä köyhä voi ostella kotiinsa kaikenlaista, puolustusvoimat ja valtion virastot myy myös monenlaista, mitä köyhä voi hyvin käyttää moneen. Viimeksi ostettiin valtionvirastolta älypuhelimet 1€ lapsille, kun virasto päivitti henkilökunnan älypuhelimia uusiin.
        Vaan ei nämä tälläiset kotisohvalle tule, kyllä ne pitää oivaltaa etsiä, kuten ne kuponkitarjouksetkin, millä saa ilmaiseksi tai hyvin vähällä rahalla vaikka ruokaa tai vaippoja lapsille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs päon on tämmösiä vakuutuksen vahinkopuolia. Ei täälläpäin ainakaan😀👍

        Jotenkin tuntuu, ettei teilläpäin ole mitään tai et osaa löytää mitään.


    • Anonyymi

      Kolkko tämä asunto on.
      Jokin puinen taide-esine olisi makuuni.
      Tuon allekirjoitan, vihreä luonto ilahduttaa.
      Verhokangasta sain halvalla joskus.

    • Anonyymi

      Voi voi, ei vanhaa vuokra asuntoa saa viihtyisäksi. Onneksi voi liikkua luonnossa ja pää pysyy kasassa. Viihdyn itseni kanssa. En tarvitse siihen sisustusta. Normaalit kalusteet on.

      • Anonyymi

        Helposti saa, kunhan tekee. Huutonet, tori, kirppikset, vanhan tavaran liikkeet. Kodin tavaroissa ja huonekaluissa on tärkeintä tunnelma. Ei se tule kalliista sisustuskaupoista, vaan luomalla itse kaikesta kauniista ja mieluisasta.

        Yhdellä ystävälläni (vuosia työmarkkinatuella) on esimerkiksi oikein hieno vuokra-asunto. Todella. Hänellä ei ollut kotivakuutusta, jota patistelin ottamaan. "Miksi ottaisin, eihän täällä ole mitään kallista. Ei kerrassaan yhtään mitään millä olisi vähänkään enemmän arvoa". Miesystävän kitaroita lukuunottamatta... No, ei ollut. Kun hommasi pesukoneen, otti lopulta sen vakuutuksen.

        Kirjastossa voi lukea sisustuslehtiä, joissa usein on pienen ja isomman budjetin jokin sisustusjuttu. Voi pistää paremmaksi, ja vielä pienentää vähintään puolet sitä halvempaa sisustusjuttua.


    • Anonyymi

      Mulla ei ole yhtään huonekalua, oli pakko myydä jotta saa makaroonia. Nukun vessanpöntöllä. Onneksi tulee hanasta vielä vettä, ytöläiset maksaa veroina mun asumisen ja veden ja sähkön, toivottavsti saisin vielä ruokaa, joku postiluukusta laittasi vaikka karjanlapaistia, makkarakin kelpaa.

      • Anonyymi

        Makaronin vuoksi kenenkään ei tarvitse huonekalujaan myydä, kun makaronia saa ilmaiseksi EU-ruoka-apuna jokaisella paikkakunnalla. Ja muutakin ruokaa saa ilmaiseksi EU-ruoka-apuna, diakonit tuovat ihan kotiinkin ruokaa, jos avaat vain oven heille.

        jotainrajaatrollilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makaronin vuoksi kenenkään ei tarvitse huonekalujaan myydä, kun makaronia saa ilmaiseksi EU-ruoka-apuna jokaisella paikkakunnalla. Ja muutakin ruokaa saa ilmaiseksi EU-ruoka-apuna, diakonit tuovat ihan kotiinkin ruokaa, jos avaat vain oven heille.

        jotainrajaatrollilla

        Jep juuri näin. Jotain rajaa trollailulla.


    • Anonyymi

      Höpöhöpöä tuo hs juttu esim. masennun ennemminkin jos mun kotona olisi yksikin kasvi ja mulla on aina pimennysverhot ja sälekaihtimet kiinni ja olen onnellinen:)

      • Anonyymi

        Ällös kuitenkaan sorru ottamaan pääkallotatuointia käsivarteesi. Se on peloittava kun yön pimeydessä hohtava fluorisoivalla musteella tökätty örkki kyttää yöllä herätessäsi silmiesi edessä. Tatuoinnit kuuluvat paskasakille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe