enemmän yhdistäviä kuin erottavia tekijöitä. Siksi meidän kannattaisi suunnata huomiota myös sinnepäin, onhan alkukotimmekin siellä.
Suomalaisilla ja venäläisillä on
6
115
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole! Ja lisäksi meidät erottaa venäläisistä rehellisuus, kunnollisuus ja ahkeruus!
Sinä taas laskettelet luikuria aina kun suusi avaat! - Anonyymi
Onhan niitä:
- musiikkimaku
- sitkeys
- viinapää
- kansanluonne
Ovathan venäläiset kieleltään venäläistyneitä suom.ugrilaisia niin miksi ei olisi.- Anonyymi
"Ovathan venäläiset kieleltään venäläistyneitä suom.ugrilaisia niin miksi ei olisi."
Ei kaikki venäläiset ole suomalais-ugrilaisia taustaltaan, Pohjois-Venäjällä on iso osa. Putinillakin sanotaan olevan suomalaistaustaa.
Etelävenäläiset ovat etupäässä slaaveja, vaikka varsinkin Neuvostoliiton aikana väestö sekottui melkoisesti.
- Anonyymi
Kyllä se nyt niin on että suomalaiset ja länsi-venäläiset ovat samaa kansaa.
Vieläkin, vaikka kansojen arkkitehti Stalin sekoitti kansallisuuksia Neuvostoliitossa ja EU ja lännen globalisaatio tekee samaa meillä ja kansallisuuspiirteet tulevat lievenemään, yhtäläisyys on edelleen selvä.
Vähääkään historiaa tunteville ei ole epäselvää suomalaisten geopoliittinen historiallinen asema idän ja lännen (Venäjän ja Ruotsin) välissä. Komppaan avaajaa: meillä on yhteinen raja, Suomen puolelta itäinen ja Venäjän puolelta läntinen. Pidettäköön siitä kiinni ja sitä vahvistettakoon.
- Anonyymi
Lukekaa tuosta. Suomalaiset eivät ole venäläisten sukulaisia. Ruotsalaiset ja saksalaiset ovat enemmän sukua venäläisten kanssa.
Itäsuomalaiset ovat sukua toki karjalaisille.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jaska/136491-painokoneet-seis-venalaiset-eivat-olekaan-suomalaisia/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706504
- 584452
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283078- 612967
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341320
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431211