Perustan näkemykseni tietoon

Anonyymi

Jumalasta ei ole tieteellistä näyttöä. En pidä Jumalaa todellisena, vaikka hän voi olla olemassa, sillä kukaan ei ole voinut osoittaa sitä, että hänen olemassa olonsa olisi mahdotonta.

Olen sarjakuvapiirtäjä. Tiedän sen, että Hämähäkkimies ja Teräsmies eivät ole todellisia. Ei tulisi mieleenikään verrata kaiken olevaisen luojaa näihin fiktiivisiin hahmoihin. Pidän idioottina ihmistä, joka niin tekee.

Olen se, joka minä olen. Olen ehjee asher ehjee ja minusta puhutaan sanoilla Jahve: "Hän on!" Olen ihminen, en jumala. Kuka sinä olet?

9

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi miten väsynyttä G4G. Etkö todellakaan kykene enää keksimään mitää uutta, kun pitää tuota samaa kierrättää aina uudestaan. Olet niin säälittävä pelle ja niin kipeästi mielenterveyspalveluiden tarpeessa.

    • Anonyymi

      Olen ottanut valiumia, mutta se ei auttanut. Pysyin ateistina ja nain nakuja!

    • Anonyymi

      Pilkkasit juuri Pyhää Henkeä, koska sanoit olevasi Jumala (Jeesus)!

      Et voi saada anteeksi sitä syntiä tässä etkä tulevassa maailmassa!

      • Anonyymi

        Jumala (ei SamiA) Ajattelee : "nyt asusteltu viikko. Aika harventaa väkeä."
        voi meitä parkoja!

        Jumala on itsekin syntinen vaimonmakaaja ja siksi sanoin Hänelle yllä:
        "Et voi saada anteeksi sitä syntiä tässä etkä tulevassa maailmassa!"


      • Anonyymi

        Jumala sanokoon olevansa vaikka pv......Jumala joka pv!
        Noista naintisynnteistä EI pääse itsekään Herra eroon(lehtolapsi) !


    • Anonyymi

      G4G on Börje Oulun kaupungista. Kaikki hänet tuntevat!

      Mitä jos Pökä lopettaisit täällä kirjoittelun? Sinut on tunnistettu!

    • Anonyymi

      << Olen sarjakuvapiirtäjä. Tiedän sen, että Hämähäkkimies ja Teräsmies eivät ole todellisia. >>

      Mistä tämä "tieto" on tullut ?

      Niin, ethän voi sitä tietää, jos vaikka Hämähäkkimiehen piirtäjä on sittenkin osunut tämälleen oikeaan (ehkä jopa tietämättään) ja Hämähäkkimies onkin oikeasti olemassa.

      << Ei tulisi mieleenikään verrata kaiken olevaisen luojaa näihin fiktiivisiin hahmoihin. >>

      Ja siis tämä "kaiken olevaisen luoja" ei ole fiktiivinen hahmo vai ? Aivan, tunnustit tuossa jälleen kerran uskovasi, että kyse ei olekaan fiktiivisestä hahmosta - vaikka luonnollisesti kyse on juuri yhtä fiktiivisestä mielikuvitushahmosta kuin Hämähäkkimies: mitään tieteellistä näyttöä ei ole ja kaikki perustuu pelkästään mielikuvitukseen.

      Tosiaan, sarjakuvan piirtäminen luojasta tai Hämähäkkimiehestä ei tee siitä yhtään sen enempää reaalista tai fiktiivistä. Minkään hahmon olevaisuutta ei voi arvioida sillä, miten monta sarjakuvaa siitä on tehty.

      Hämähäkkimiesvertaus on siis edelleen varsin validi.

      Tosiaan, eiköhän aika moni ihminen "tiedä" yhtä varmaksi, ettei mitään luojaa ole, kuin itse selität tietäväsi, ettei Hämähäkkimiestä ole. Molemmat ovat periaatteessa mahdollisia, mutta käytännössä on erittäin pieni todennäköisyys, että jonkun mielikuvituksessaan luoma mielikuvitusotus olisi todellinen.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä Einsteinin kanssa:
      ”Ajatus henkilöityneestä Jumalasta on minulle varsin vieras ja se tuntuu jopa naiivilta."

    • Mikä on se peruste, jolla arvioit perinteisten sarjakuvahahmojen, vaikkapa Hämähäkkimiehen ja Teräsmiehen, olemassaolon olevan mahdotonta, mutta Jumalan olemassaolon olevan mahdollista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2979
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      417
      2861
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      91
      2103
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      330
      1711
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1652
    Aihe