Jumalasta ei ole tieteellistä näyttöä. En pidä Jumalaa todellisena, vaikka hän voi olla olemassa, sillä kukaan ei ole voinut osoittaa sitä, että hänen olemassa olonsa olisi mahdotonta.
Olen sarjakuvapiirtäjä. Tiedän sen, että Hämähäkkimies ja Teräsmies eivät ole todellisia. Ei tulisi mieleenikään verrata kaiken olevaisen luojaa näihin fiktiivisiin hahmoihin. Pidän idioottina ihmistä, joka niin tekee.
Olen se, joka minä olen. Olen ehjee asher ehjee ja minusta puhutaan sanoilla Jahve: "Hän on!" Olen ihminen, en jumala. Kuka sinä olet?
Perustan näkemykseni tietoon
9
75
Vastaukset
- Anonyymi
Voi miten väsynyttä G4G. Etkö todellakaan kykene enää keksimään mitää uutta, kun pitää tuota samaa kierrättää aina uudestaan. Olet niin säälittävä pelle ja niin kipeästi mielenterveyspalveluiden tarpeessa.
- Anonyymi
Olen ottanut valiumia, mutta se ei auttanut. Pysyin ateistina ja nain nakuja!
- Anonyymi
Pilkkasit juuri Pyhää Henkeä, koska sanoit olevasi Jumala (Jeesus)!
Et voi saada anteeksi sitä syntiä tässä etkä tulevassa maailmassa!- Anonyymi
Jumala (ei SamiA) Ajattelee : "nyt asusteltu viikko. Aika harventaa väkeä."
voi meitä parkoja!
Jumala on itsekin syntinen vaimonmakaaja ja siksi sanoin Hänelle yllä:
"Et voi saada anteeksi sitä syntiä tässä etkä tulevassa maailmassa!" - Anonyymi
Jumala sanokoon olevansa vaikka pv......Jumala joka pv!
Noista naintisynnteistä EI pääse itsekään Herra eroon(lehtolapsi) !
- Anonyymi
G4G on Börje Oulun kaupungista. Kaikki hänet tuntevat!
Mitä jos Pökä lopettaisit täällä kirjoittelun? Sinut on tunnistettu! - Anonyymi
<< Olen sarjakuvapiirtäjä. Tiedän sen, että Hämähäkkimies ja Teräsmies eivät ole todellisia. >>
Mistä tämä "tieto" on tullut ?
Niin, ethän voi sitä tietää, jos vaikka Hämähäkkimiehen piirtäjä on sittenkin osunut tämälleen oikeaan (ehkä jopa tietämättään) ja Hämähäkkimies onkin oikeasti olemassa.
<< Ei tulisi mieleenikään verrata kaiken olevaisen luojaa näihin fiktiivisiin hahmoihin. >>
Ja siis tämä "kaiken olevaisen luoja" ei ole fiktiivinen hahmo vai ? Aivan, tunnustit tuossa jälleen kerran uskovasi, että kyse ei olekaan fiktiivisestä hahmosta - vaikka luonnollisesti kyse on juuri yhtä fiktiivisestä mielikuvitushahmosta kuin Hämähäkkimies: mitään tieteellistä näyttöä ei ole ja kaikki perustuu pelkästään mielikuvitukseen.
Tosiaan, sarjakuvan piirtäminen luojasta tai Hämähäkkimiehestä ei tee siitä yhtään sen enempää reaalista tai fiktiivistä. Minkään hahmon olevaisuutta ei voi arvioida sillä, miten monta sarjakuvaa siitä on tehty.
Hämähäkkimiesvertaus on siis edelleen varsin validi.
Tosiaan, eiköhän aika moni ihminen "tiedä" yhtä varmaksi, ettei mitään luojaa ole, kuin itse selität tietäväsi, ettei Hämähäkkimiestä ole. Molemmat ovat periaatteessa mahdollisia, mutta käytännössä on erittäin pieni todennäköisyys, että jonkun mielikuvituksessaan luoma mielikuvitusotus olisi todellinen. - Anonyymi
Olen samaa mieltä Einsteinin kanssa:
”Ajatus henkilöityneestä Jumalasta on minulle varsin vieras ja se tuntuu jopa naiivilta." Mikä on se peruste, jolla arvioit perinteisten sarjakuvahahmojen, vaikkapa Hämähäkkimiehen ja Teräsmiehen, olemassaolon olevan mahdotonta, mutta Jumalan olemassaolon olevan mahdollista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin324640Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302267Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141770Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71698- 821482
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1401382- 641116
Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2301045Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101014Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70981