Heips! Olen 18v tyttö ja tänään reputin inssin toistamiseen. Ensimmäisellä kerralla tein selkeitä virheitä, jotka tosin johtuivat jännityksestä ja sen tuomasta lisääntyneestä epävarmuudesta. Inssin päätyttyä en tajunnut sitten sanoa virheistäni, jotka itsekin huomasin, mutta tuskimpa se siinä kohtaa olisi enää mitään auttanut. Tänään sitten hylättiin siksi, että käännyin yksisuuntaiselle tielle, joka aivan tien lopussa muuttuikin kaksisuuntaiseksi. Inssi pyysi kääntymään vasemmalle ja olin niin keskittynyt vasemmalle kääntymiseen, etten huomannut oikealla puolella olevaa varoitusta kaksisuuntaisesta liikenteestä. Vasemmalla puolella oli koroke, jossa oli nuoli oikeaan alaviistoon. En sitten siinäkään vielä älynnyt, että mun ei kuulukaan ryhmittäytyä ihan vasempaan reunaan ja niin sitten tein. Heti sen jälkeen mietin, että olikohan se sittenkin kaksisuuntainen ja ajattelin, että sanon siitä loppukeskustelussa, jotta inssi tietää, että huomasin virheeni. Sillä ei kuitenkaan ollut mitään merkitystä ja ajokoe hylättiin jo siinä vaiheessa. Sen jälkeen ajoin vielä pitkään ja ajattelin, että saisin armoa kun kerron, että huomasin virheeni, mutta ilmeisesti päätös hylystä oli tehty jo heti siinä vaiheessa. Muuten ajoin hyvin, tosin kuulemma toisten nopeuksien arvioinnissa puutteita, mikä myöskin johtui jännityksestä. Autokoulun opettaja ja opetuslupaopettaja olivat varmoja, että saan inssin läpi, mutta koko homma kaatui yhteen virheeseen. Tiedän, että se oli iso virhe, mutta tiedostin sen, joten en tekisi enää samaa virhettä uudestaan, mutta ilmeisesti olen siltikin vaara liikenteelle. Mitä mieltä olette? Oliko inssin hylkääminen täysin perusteltu? Ärsyttää, että koko ajotaito arvioidaan 45 min ajamisen perusteella ja yksikin virhe johtaa yleistykseen, esim "et havainnoi tarpeeksi, koska jätit yhden liikennemerkin huomaamatta". Kumpa vaan autokoulun opettaja voisi antaa kortin, kun kokee, että oppilas osaa ajaa, koska ajokoe itsessään on niin jännittävä tilanne, että sen takia pieleen menee helposti vaikka muuten osaisikin ajaa. Toisaalta naurattaa, toisaalta itkettää...
Inssi hylätty kaksi kertaa - toivoton olo
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lisää harjoittelua niin menee jakeluun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607024- 1193621
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262960- 212658
- 272283
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3641891- 251850
- 161807
- 321748
- 511636